Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Misschien ben ik wel een stemmer!!! Dus zou ik het ook mogen verwachten. Maar verwachten is ijdele hoop want wij zijn een vergeten groep
Had je maar niet weg moeten gaan hoor ik steeds.
Mmm Ik ben blij dat ik weg ben uit die negorij!!!!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op zondag 10 juni 2012, 13:00:48
Je weet nooit hoe het gaat. De berichtgeving is onzuiver en dat ligt aan de pers. De ene keer is het zus en dan weer zo.De ene dag stijgt het consumenten vetrouwen en de andere dag weer niet.
Mijn inziens is het veel slechter dan wat we nu voorgespiegeld krijgen.
De hamvraag nu is als inderdaad die bom uitelkaar spat wat gebeurd er dan met ons kano's hier. Wij allen missen nu al 1000 den of 10.000 den peso ten opzichte van een aantal jaren terug toen de ps 70 stond. De kosten gaan ook hier om hoog en niet zo'n klein beetje ook.
1 ltr diesel in Holland =â,¬ 1.45 geloof ik en hier is het nu +/-45 ps Dat is al bijna een â,¬ Over levensmiddelen maar niet gesproken.
Ook zijn we afhankelijk van de Politieke besluitvorming in Nederland en die is tot nu toe zeker niet gunstg gebleken voor ons.Ze beroven je van je AOW (toeslag) terwijl je jaren lang je rechten hebt opgebouwd.
Pensioenen worden bij veel pensioenfondsen gekort omdat ze zgn onder de dekkingsratio zitten nu de norm niet meer 4% is maar lager.
Dat is gewoon manipuleren op papier want er is geld zat
Des anderendaags lees je weer in de pers dat pensioenfondsen rijker zijn dan ooit.In mijn optiek wordt de gepensioneerde gewoon belazerd net zoals ieder ander die financieel belazerd wordt en steeds verder kaal geplukt wordt.
De Conspiracy theory? De Nwe Wereld Orde? Wie zal het zeggen maar als ik om me heen kijk is deze laatste al aardig volwassen aan het worden.
Ik hou mijn hart vast en probeer daarom hier een inkomen te genereren in de hoop onafhankelijk te (kunnen) blijven van de situatie om mij heen. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.
De politiek in België heeft er een soepje van gemaakt. Van Nederland weet ik niet zoveel maar uit wat Pjottr schrijft lijkt het daar al niet veel beter. Feit is dat de Euro aan 't zakken is zowel tegenover PHP als USD. Gisteren nog 52.90 pesos voor een Euro, dus al een goed pakje minder dan begin van 't jaar. Als je al in Phills zit en daar een inkomen opbouwt ben je beter af, want ik denk ook dat het er hier veel slechter uitziet dan we op TV te zien krijgen. M.i. had men beter voor de korte pijn gekozen: banken zoals Fortis, Dexia en andere KBC's failliet, er waren toch buitenlandse banken gekomen om hun plaats in te nemen. Mensen geld kwijt: pech, en eigen schuld dikke bult, hadden hun geld maar niet aan incompetenten moeten geven. En ze hebben niet bijgeleerd want er staan nu nog meer miljarden euros op spaarrekeningen met negatieve opbrengst. In USA is het gewoon beter geregeld (cf wat Quezonboy schrijft) en daar zijn Lehman Brothers en consoorten ook failliet gegaan. Dus als Europa zo verder doet daalt de Euro verder....en dat kan alleen opgelost worden door een Noord- en een Zuid-euro te maken.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Misschien het moment om 5 minuutjes al de miserie van de Eurocrisis te vergeten :biggrinn: :biggrinn:

http://www.youtube.com/watch_popup?v=g2bTfpaOkCI

Quezonboy

Citaat van: Pjottr op zondag 10 juni 2012, 15:55:47
Misschien ben ik wel een stemmer!!! Dus zou ik het ook mogen verwachten. Maar verwachten is ijdele hoop want wij zijn een vergeten groep
Had je maar niet weg moeten gaan hoor ik steeds.
Mmm Ik ben blij dat ik weg ben uit die negorij!!!!
Dat zegt ik niet, ik zegt dat er veel te weinig Nederlanders in het buitenland stemmen, zo weinig dat je niks hoeft te verwachten, minder dan 10 % heeft zich uperhaut geregisteerd.

Amice

Voorlopig is de euro na een kleine opleving i.v.m. de noodlening van spanje inmiddels gezakt naar 53,80 (bron xe.com).

De peso is behoorlijk sterk en met de komende OFW gelden in aantocht is enkel de weg van de euro naar beneden te volgen.

We zijn er de komende 2 jaar nog niet vanaf als we de DNB moeten geloven.
http://www.nu.nl/economie/2832103/economie-komt-niet-stoom.html
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent



Ketelbinkie

Zondag, 10 juni jl., 10.000 peso uit de ATM (Metro bank Dumaguete) vandaag afschrijving: 190,82 euro (incl. de 200 peso mafia bank fee). De hoogste afschrijving tot dusver; koers 1 euro = 52,40 peso.

callebaut

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 13 juni 2012, 07:03:26
Zondag, 10 juni jl., 10.000 peso uit de ATM (Metro bank Dumaguete) vandaag afschrijving: 190,82 euro (incl. de 200 peso mafia bank fee). De hoogste afschrijving tot dusver; koers 1 euro = 52,40 peso.


:negatief: :negatief: :negatief:

Pjottr

Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.