Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: callebaut op woensdag 13 juni 2012, 09:11:21
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 13 juni 2012, 07:03:26
Zondag, 10 juni jl., 10.000 peso uit de ATM (Metro bank Dumaguete) vandaag afschrijving: 190,82 euro (incl. de 200 peso mafia bank fee). De hoogste afschrijving tot dusver; koers 1 euro = 52,40 peso.


:negatief: :negatief: :negatief:

Dwz op één week tijd 5 euro kwijt op dit bedrag.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

van 52 naar 42? Zoveel mogelijk poen in Phills zetten dus.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dit zou willen zeggen dat ik mijn prijzen voor mijn dozen zou moeten opslaan om er hetzelfde aan over te houden.
dus een lagere euro kost u allemaal veel geld.

Maar wees gerust ik neem tot zolang het kan minder winst en ga mijn prijzen niet verhogen, ik zeg wel tot zolang het kan, moest de euro zakken tot 40 pesos voor 1 euro dan zal ik moeten opslaan maar hoop dat het niet zover komt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

MadRed

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07
Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?

Dat doe je omdat het voor andere landen goedkoper word om iets bij ons te kopen als de euro lager staat. Daardoor zal de export vergroten.
Heeft dus niets te maken met een individue die iets van NL naar Ph wil verzenden. Want dan ga je uit van iemand in NL die iets wil versturen. Niet om de gene aan de andere kant voor wie alles goedkoper geworden is.
Voor een pinoy die kaas wil importeren is het juist erg gustig deze koers.

vvjoris

#394
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07
Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
Europese goederen worden in het buitenland goedkoper, voorbeeld iets van nu 100 euro stuur je naar Phills en het kost dan 5200 pesos, wanneer euro zakt naar 42 kost het nog maar 4200 pesos, logisch dus...
Citaat
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dat is dan weer logisch als je de transportkosten aan een Filippijnse rederij/broker of iets dergelijks betaalt, als je die kosten in België betaalt maakt het natuurlijk geen verschil. Ik vermoed dat je het aan het buitenland betaalt, anders zou het zo goedkoop niet zijn, dus zou ik in uw plaats toch ietske meer vragen, je moet toch iets overhouden é, ik meen dat je al erg grote inspanningen doet om het 'economisch' te houden.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dit zou willen zeggen dat ik mijn prijzen voor mijn dozen zou moeten opslaan om er hetzelfde aan over te houden.
dus een lagere euro kost u allemaal veel geld.

Maar wees gerust ik neem tot zolang het kan minder winst en ga mijn prijzen niet verhogen, ik zeg wel tot zolang het kan, moest de euro zakken tot 40 pesos voor 1 euro dan zal ik moeten opslaan maar hoop dat het niet zover komt.

Johan, wat jij doet is in feite geen export, maar jij levert diensten. Je hebt immers geen afnemers die goederen aan jou betalen.

Voor afnemers in het buitenland is een lage aankoopkoers altijd gunstig, zowel voor de goederen alsook meestal voor de zeevacht.
Rich de Nederbelg.

Luc

Probleem voor een land als België is dat wij bijna alles exporteren naar onze buurlanden. Duitsland, Frankrijk en Nederland. Een devaluatie brengt dan niks op. Alles wat wij moeten invoeren gaat stijgen. Je zult het meteen gaan merken aan het tankstation  :negatief:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

PHwaarde

En dat is precies waar ik ook de bui zie hangen. Neem bijvoorbeeld electronische apparatuur. Zowat alles wordt in Azië geproduceerd en zal dus ongetwijfeld duurder gaan worden voor de EU. Bovenop de "normale" van overheidswege aangekondigde lastenverhogingen/bezuinigingen gaat dat er hard inhakken.

Quezonboy

Sunro was gisteren 53,30, vandaag 52,60 toch kreeg ik meer pesos voor mijn euro's!!  :confused2: :ikkeniebegrijp:

Natuurlijk vroeg ik me af waarom, dit was het antwoord;

That is our promo started last July 2011, every 5th transaction (2000 eur and below) is free of charge.



Thank you.



PHwaarde

De bom zou wel eens a.s. zondag kunnen klappen. Dan gaan de Grieken namelijk wederom naar de stembus. Bovendien loopt de Spaanse rente in recordtempo op. Dat kán niet lang goed gaan.