Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Citaat van: PHwaarde op donderdag 14 juni 2012, 19:13:09
Het zou me niets verbazen als Amerika bewust een spelletje met ons speelt. Het komt ze immers verdomt goed uit dat er zo weinig mogelijk aandacht wordt besteed aan hun eigen schuldenberg & het bijprinten van dollars. Waarom is er trouwens nog steeds geen Europese tegenhanger ratingbureau opgericht? Kunnen we ook lekker hun rating downgraden

Dat hebben ze geprobeerd maar dat werd een flop;
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen_algemeen/Europees_ratingbureau_flopt.9182193-3467.art?ckc=1


Quezonboy

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 14 juni 2012, 19:36:58
Citaat van: PHwaarde op donderdag 14 juni 2012, 19:13:09
Het zou me niets verbazen als Amerika bewust een spelletje met ons speelt. Het komt ze immers verdomt goed uit dat er zo weinig mogelijk aandacht wordt besteed aan hun eigen schuldenberg & het bijprinten van dollars. Waarom is er trouwens nog steeds geen Europese tegenhanger ratingbureau opgericht? Kunnen we ook lekker hun rating downgraden
Ze,de US dus, doen dat bewust.Ze weten verdomd goed moest Europa echt op 1 lijn staan dat ze economisch het heel zwaar zouden hebben om tegen ons op te boksen.
Dus wat is er beter dan bewust een wig tussen de landen van de EU te drijven en zo hun economie laten uitschijnen als de nog steeds  zogenaamde sterkste ter wereld.

Fitch is voor 60 % in Franse handen.
Maar iemand op www.goeievraag.nl vroeg zich ook af waarom er geen Europese ratingbureaus zijn hier is het antwoord; http://www.goeievraag.nl/vraag/amerika-meerdere-ratingbureaus-europa.280804

De VS zijn de grootste economie ter wereld, en dan is het niet zo vreemd dat daar de ratingbureaus zitten met de meeste invloed. Maar ze zitten niet alleen daar. Er is ook een Chinees ratingbureau (Dagong Global Credit Rating Co) en hier in Europa is er ook een:

"Aan het monopolie van de drie Amerikaanse ratingbureaus komt een eind. Ze krijgen namelijk concurrentie van een Europese kredietbeoordelaar. Het internationale adviesbureau Roland Berger brengt grote Europese spelers bij elkaar, zoals de Europese Centrale Bank en de Duitse beurs, om te komen tot een Europees alternatief."

http://nos.nl/op3/video/255976-europese-concurrentie-voor-amerikaanse-ratingbureaus.html

Hoewel er veel kritiek is op de Amerikaanse bureaus, is het toch nog steeds zo dat veel overheden en instellingen (zoals pensioenfondsen) vertrouwen hebben in deze kredietbeoordelaars. En dat zal heus wel ergens op gebaseerd zijn. Als ze constant verkeerde inschattingen zouden maken, dan zou het snel afgelopen zijn met hun macht.

Dat ze zoveel macht hebben, in tegenstelling tot andere bureaus, heeft een historische reden. Citaat uit wiki:

"In 1975 werden de activiteiten van ratingbureaus krachtig opgewaardeerd: het Amerikaanse toezichtsorgaan voor financiële beurzen "Securities and Exchange Commission" SEC benoemde Moody' s, S & P en Fitch tot nationaal erkende statistische waarderingsorganisaties. De opname in het selecte kringetje van kredietbeoordelaars op Amerikaanse bodem, gaf de ratingbureaus een ware boost. Vandaag de dag oriënteren zich wereldwijd niet alleen banken maar ook institutionele beleggers, toezichthouders en centrale banken zoals de Europese Centrale Bank (ECB) op basis van de analyses van de ratingbureaus."

Overigens hoorde je tot pakweg 5 jaar geleden niemand klagen over de macht van die bureaus. Dat is iets van de laatste tijd, en heeft alles te maken met de financiele crisis. Men is een beetje bang dat deze bureaus met hun adviezen ook kunnen sturen, en dan is die kritiek misschien terecht. Want dan gaat het als vanzelfsprekend zó gebeuren, als de bureaus het voorspellen. In dat geval kan een beetje concurrentie helemaal geen kwaad.


Helaas  :ripba8: weten we nu dat het niks is geworden met de Europese ratingbureau.

Ketelbinkie

Gaat goed met de euro  :negatief:. Was de vorige afschrijving voor 10.000,00 peso 190,82 euro. De laatste pinbeurt (13/6) afschrijving vandaag was weer een nieuw record nl. 192,23 euro. De 200 euro begint nu aardig in zicht te komen.

PHwaarde


Amice

Het is belangrijker te weten wat diezelfde moody's doet met USA banken. Immers zijn er daar al enkele omgevallen waardoor de banken wereldwijd in een crisis kwamen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Opsturen naar  :smiley-philippines: vandaag:
LCC : â,¬ 1 = PHP 52.30
Coinstar (asiatrade): â,¬ 1 = PHP 52.7576
Western Union: â,¬ 1 = 51.64
Moneygramm: â,¬ 1 = 51.25
â,¬ 75 opsturen naar  :smiley-philippines: vandaag inclusief kosten
LCC : â,¬ 79 = PHP 3992.50  dus 'netto koers' 49.65 (kost â,¬ 4)
Coinstar (asiatrade): â,¬ 80 = PHP 3956.82 dus 'netto koers' 49.46 (kost â,¬ 5)
Western Union: â,¬ 85 = 3873 dus 'netto koers' 45.56 (kost â,¬ 10)
Moneygramm: ken ik de verstuurtarieven niet van
Merk op dat LCC en Coinstar goedkoper worden naargelang het verstuurde bedrag hoger ligt: de kost blijft dezelfde, waar ze er bij WU er telkens een lap bijdoen. Ik hou er geen rekenign mee dat je bij WU af en toe gratis kan sturen door punten te sparen met Gold Card, dat het bij LCC 5 + 1 gratis is, en bij Coinstar 10 + 1 gratis.
Het goedkoopste is dan ook LCC, maar het goedkoopst met levering binnen een uurzonder persoonlijk langs te gaan is Coinstar. Ik heb er niet echt belang bij om reclame te maken voor Asiatrade Oostende, maar voor mij is dat de makkelijkse manier van werken, en het verschil met LCC is ook miniem.
Merk ook op dat Coinstar goedkoper wordt dan LCC eens je aan een iets hoger bedrag zit om te versturen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

#416
Opsturen van  :nederlandsevlag: naar de :smiley-philippines: vandaag:
Zojuist gecheckt bij Surichange â,¬ 1 = P 53,2 en de kosten zijn â,¬ 5.
Voor â,¬ 100 krijg je Php 5320 dus is de "netto koers"  â,¬ 50.66

En inderdaad, hoe groter het bedrag is dat je opstuurt, des te minder drukken de vaste kosten op de koers.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ladgar

Citaat van: vvjoris op zaterdag 16 juni 2012, 13:29:03

Het goedkoopste is dan ook LCC, maar het goedkoopst met levering binnen een uurzonder persoonlijk langs te gaan is Coinstar. Ik heb er niet echt belang bij om reclame te maken voor Asiatrade Oostende, maar voor mij is dat de makkelijkse manier van werken, en het verschil met LCC is ook miniem.
Merk ook op dat Coinstar goedkoper wordt dan LCC eens je aan een iets hoger bedrag zit om te versturen.

Ook met LCC kunt ge versturen zonder zelf langs te gaan , maak geld over met ING internetbanking op hun ING rekening , zij zien dan onmiddellijk dat het bedrag op hun rekening staat , na telefoon of een email wordt het geld direct overgemaakt , en krijgt ge een email als bevestiging.
Dit is bij versturen via het hoofdkantoor van LCC .
Als ge via overschrijving wilt versturen is er toch geen enkel goed argument om via een bijkantoor te versturen , maar werkt ge beter rechtstreeks met het hoofdkantoor.
Haast alle nachtwinkels zijn tegenwoordig agentschap van een moneyverzender , zijn dat ook  geen bankzaken waar volgens de wet Willems een vergunning voor vereist is ?
Er is ook nog Moneytrans die goede tarieven geven ( hebben het vroegere Europhil overgenomen).
De Nederlanders zijn blijkbaar voordeliger met Surichange

vvjoris

Citaat van: ladgar op zaterdag 16 juni 2012, 14:19:05
Citaat van: vvjoris op zaterdag 16 juni 2012, 13:29:03

Het goedkoopste is dan ook LCC, maar het goedkoopst met levering binnen een uurzonder persoonlijk langs te gaan is Coinstar. Ik heb er niet echt belang bij om reclame te maken voor Asiatrade Oostende, maar voor mij is dat de makkelijkse manier van werken, en het verschil met LCC is ook miniem.
Merk ook op dat Coinstar goedkoper wordt dan LCC eens je aan een iets hoger bedrag zit om te versturen.
Ook met LCC kunt ge versturen zonder zelf langs te gaan
Ik heb dat vroeger ook gedaan, maar het duurde wel efkes voor het geld daar was, ook eens een probleem gehad, en er is daar ook wel een groot personeelsverloop....wat wel een en ander deed mislopen. Er is ook maar een heel klein percentage van mensen op het hoofdkantoor die Nederlands spreekt (toen ik daarstraks even belde voor de koers van vandaag sprak de man zelfs geen Engels, alors c'était en Français....)
Ik ben ook van mening dat de 'kleine zelfstandige' een beetje steunen een lovenswaardige daad is, en merk ook op dat sturen van een niet-ING rekening voor gevolg heeft dat geld pas in PH vrijgegeven wordt als het aangekomen is op de ING rekening van LCC, dus als je van een 'kleine' bank stuurt kan het wel even duren.....
Citaat
De Nederlanders zijn blijkbaar voordeliger met Surichange
Dat is niet eerlijk é....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: vvjoris op woensdag 13 juni 2012, 13:18:38
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07
Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
Europese goederen worden in het buitenland goedkoper, voorbeeld iets van nu 100 euro stuur je naar Phills en het kost dan 5200 pesos, wanneer euro zakt naar 42 kost het nog maar 4200 pesos, logisch dus...
Citaat
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dat is dan weer logisch als je de transportkosten aan een Filippijnse rederij/broker of iets dergelijks betaalt, als je die kosten in België betaalt maakt het natuurlijk geen verschil. Ik vermoed dat je het aan het buitenland betaalt, anders zou het zo goedkoop niet zijn, dus zou ik in uw plaats toch ietske meer vragen, je moet toch iets overhouden é, ik meen dat je al erg grote inspanningen doet om het 'economisch' te houden.


In mijn geval heb ik er niets aan dat de euro steeds lager gaat het kost me alleen maar meer geld.
In de filippijnen moeten ze hetzelfde hebben voor hun diensten dus eigenlijk winnen ze er ook niets bij dat de euro laag staat. Als ik goederen van ginder naar hier zou brengen (import dus) dan is het een ander verhaal natuurlijk maar dat doe ik niet.
Het is ook niet éénvoudig om containers van de filippijnen naar hier te brengen heb ik me laten wijsmaken.
en zeker als ze in de Filippijnen door hebben dat het voordelig is voor jouw dan zullen we wel een manier vinden om je meer doe te betalen wees maar gerust.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.