Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 16 juni 2012, 14:44:41
Citaat van: vvjoris op woensdag 13 juni 2012, 13:18:38
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07
Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
Europese goederen worden in het buitenland goedkoper, voorbeeld iets van nu 100 euro stuur je naar Phills en het kost dan 5200 pesos, wanneer euro zakt naar 42 kost het nog maar 4200 pesos, logisch dus...
Citaat
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dat is dan weer logisch als je de transportkosten aan een Filippijnse rederij/broker of iets dergelijks betaalt, als je die kosten in België betaalt maakt het natuurlijk geen verschil. Ik vermoed dat je het aan het buitenland betaalt, anders zou het zo goedkoop niet zijn, dus zou ik in uw plaats toch ietske meer vragen, je moet toch iets overhouden é, ik meen dat je al erg grote inspanningen doet om het 'economisch' te houden.

In mijn geval heb ik er niets aan dat de euro steeds lager gaat het kost me alleen maar meer geld.

In februari 2011 kreeg je 57.559, eind april 2001 kreeg je 61.1297 en nu dus 52.30 bij LCC, de euro verliest dus tussen de 9 en de 15 %, ik zou het logisch vinden dat Johan zijn verzendprijs 12 % (gemiddelde van 9 en 12) duurder maakt op dit moment, want hij moet gemiddeld ook zoveel meer betalen in de  :smiley-philippines: Ik zou er in ieder geval geen bezwaar tegen hebben, zo'n enorm bedrag is dat toch niet....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

shando

Citaat van: vvjoris op zaterdag 16 juni 2012, 15:31:34
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 16 juni 2012, 14:44:41
Citaat van: vvjoris op woensdag 13 juni 2012, 13:18:38
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 13 juni 2012, 12:36:07
Citaat van: Pjottr op woensdag 13 juni 2012, 09:27:51
Ja en de â,¬ zal nog verder in waarde zakken gezien de onoplosbare problemen in de EU
Ik verwacht dat de koers à pari zal uitkomen mat de $ Dwz een ps koers van 42.
Op termijn zie ik de â,¬ wel terug komen maar niet meer die hoogten die we in het verleden gezien hebben
Een lage â,¬ zal pritoriteit hebbben om de export te bevorderen en daarmee ook deels economisch herstel aan te wakkeren.
Dus maak je borst maar nat

Export bevorderen door de euro lager te zetten?
hoe doe je dat?
Europese goederen worden in het buitenland goedkoper, voorbeeld iets van nu 100 euro stuur je naar Phills en het kost dan 5200 pesos, wanneer euro zakt naar 42 kost het nog maar 4200 pesos, logisch dus...
Citaat
als ik een container naar de Filipijnen stuurde aan 60 pesos voor 1 euro tegenover nu 53 pesos voor 1 euro en misschien later nog minder is het verschil heel erg voelbaar.
Ik betaal met andere woorden veel meer dan vroeger want de prijs in de filippijnen blijft dezelfde.
Dat is dan weer logisch als je de transportkosten aan een Filippijnse rederij/broker of iets dergelijks betaalt, als je die kosten in België betaalt maakt het natuurlijk geen verschil. Ik vermoed dat je het aan het buitenland betaalt, anders zou het zo goedkoop niet zijn, dus zou ik in uw plaats toch ietske meer vragen, je moet toch iets overhouden é, ik meen dat je al erg grote inspanningen doet om het 'economisch' te houden.

In mijn geval heb ik er niets aan dat de euro steeds lager gaat het kost me alleen maar meer geld.

In februari 2011 kreeg je 57.559, eind april 2001 kreeg je 61.1297 en nu dus 52.30 bij LCC, de euro verliest dus tussen de 9 en de 15 %, ik zou het logisch vinden dat Johan zijn verzendprijs 12 % (gemiddelde van 9 en 12) duurder maakt op dit moment, want hij moet gemiddeld ook zoveel meer betalen in de  :smiley-philippines: Ik zou er in ieder geval geen bezwaar tegen hebben, zo'n enorm bedrag is dat toch niet....

Dat is ondernemersrisico als je met import/ export te maken heb toch?  Gaat de prijs ook evenredig omlaag als de eurokoers stijgt?
De pech is dat het geen tweezijdig verkeer is. Er gaat alleen iets naar de phils maar er gaat er niets mee terug. Dat je daar bewust niet voor het tweezijdige kiest kan ik begrijpen maar hou wel rekening mee dat dit finncieele risico's met zich meebrengt.

Johan En Elvie

Aan Shando.

Het is een geklaag die ik hier doe dat is waar maar ik heb hier nooit gezegd dat ik mijn prijzen zou verhogen, het is VVjoris dat dit voorstelt, alé hij zegt ik zou er geen bezwaar mee hebben als Johan (ik dus) zijn prijzen verhoogt.
hieruit besluit je dat ik dit wil doen terwijl dit niet zo is.
Voor alle duidelijkheid dit is inderdaad het risico van het vak en ga mijn prijs niet verhogen.
Wat is een mens trouwens met iets meer geldgewin als hij hierdoor zijn klanten in moeilijkheden zou brengen.
Filippiijnen die in België en Nederland leven hebben het al moeilijk genoeg om rond te komen en mijn prijzen opslaan zou voor sommigen onoverkomelijk zijn en dus zullen ze geen dozen meer willen of kunnen zenden en wat ben ik hiermee dan?
Op termijn zou ik dus eigenlijk door de prijzen te verhogen lagere inkomsten hebben.
Nu zit elke maand mijn container goed vol en half gevulde containers zenden zou pas een verlies zijn.
dus houden hoe het is zou ik zeggen met wat minder winst ja door de hogere kosten maar ik zal daar niet van sterven.

Dat ik niets van de filippijnen naar hier breng heeft zo zijn reden.
Meestal zijn het enkelingen die vragen om enkele spullen naar hier te brengen (elke week wel een paar die me dat vragen) ik kan hiermee nooit een volle container vullen en indien het wel zou lukken zou het een container zijn met goederen van tussen de 40 en 100 verschillende klanten .
Hoe ga je dat hier dan aanpakken bij de Belgische of Nederlandse douane?
Doos per doos zal gecontroleerd worden en de nieuwe goederen getaxeerd er zou een heel erg gedetaileerde packinglist moeten bijgevoegd worden en dat zullen de meesten vergeten.
De totaalprijs om uw goederen dan hier bij u te hebben zou veel te hoog liggen met als gevolg een heleboel misnoegde klanten en dat kan ik missen als de pest.
Als u je geroepen voelt of iemand anders ik kan je veel klanten bezorgen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 16 juni 2012, 18:14:40
hieruit besluit je dat ik dit wil doen terwijl dit niet zo is.

Helemaal niet, ik meen enkel dat je uw zaak rendabel moet houden... d.w.z. uw inkomsten moeten groter zijn dan uw kosten, en liefst zoveel groter zodat je er ook nog kan van leven.

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 16 juni 2012, 18:14:40
Hoe ga je dat hier dan aanpakken bij de Belgische of Nederlandse douane?
Doos per doos zal gecontroleerd worden en de nieuwe goederen getaxeerd er zou een heel erg gedetaileerde packinglist moeten bijgevoegd worden en dat zullen de meesten vergeten.
De totaalprijs om uw goederen dan hier bij u te hebben zou veel te hoog liggen met als gevolg een heleboel misnoegde klanten en dat kan ik missen als de pest.
Als u je geroepen voelt of iemand anders ik kan je veel klanten bezorgen.

Misschien is dat wel doenbaar, maar ik ben niet op de hoogte van reglementering hier en ginder in dat verband. Voor het vervoer zelf zou het mogelijk zijn uit te kijken naar een 'lege' trade line (zo zijn er bijvoorbeeld veel van Australië, dat land importeert veel meer dan het exporteert, en daardoor vliegen veel vrachtvliegtuigen leeg naar EUR en USA, zodat je voor een prikje via air kan vervoeren van AUS naar EUR) Zo kan je dus mogelijk per vliegtuig goedkoop van PH naar BE sturen, zodat volle containers niet nodig zijn.

Let wel: Dit is geen evangelie wat ik hier schrijf, ik bedoel enkel dat het misschien te onderzoeken is als er zoveel interesse blijkt te zijn

:offtopic: wel, mss starten we beter een nieuw :ontopic:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

shando

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 16 juni 2012, 18:14:40
Aan Shando.

Het is een geklaag die ik hier doe dat is waar maar ik heb hier nooit gezegd dat ik mijn prijzen zou verhogen, het is VVjoris dat dit voorstelt, alé hij zegt ik zou er geen bezwaar mee hebben als Johan (ik dus) zijn prijzen verhoogt.
hieruit besluit je dat ik dit wil doen terwijl dit niet zo is.
Voor alle duidelijkheid dit is inderdaad het risico van het vak en ga mijn prijs niet verhogen.
Wat is een mens trouwens met iets meer geldgewin als hij hierdoor zijn klanten in moeilijkheden zou brengen.
Filippiijnen die in België noverkomelijk zijn en dus zullen ze geen dozen meer willen of kunnen zenden en wat ben ik hiermee dan?
Op termijn zou ik dus eigenlijk door de prijzen te verhogen lagere inkomsten hebben.
Nu zit elke maand mijn container goed vol en half gevulde containers zenden zou pas een verlies zijn.
dus houden hoe het is zou ik zeggen met wat minder winst ja door de hogere kosten maar ik zal daar niet van sterven.

Dat ik niets van de filippijnen naar hier breng heeft zo zijn reden.
Meestal zijn het enkelingen die vragen om enkele spullen naar hier te brengen (elke week wel een paar die me dat vragen) ik kan hiermee nooit een volle container vullen en indien het wel zou lukken zou het een container zijn met goederen van tussen de 40 en 100 verschillende klanten .
Hoe ga je dat hier dan aanpakken bij de Belgische of Nederlandse douane?
Doos per doos zal gecontroleerd worden en de nieuwe goederen getaxeerd er zou een heel erg gedetaileerde packinglist moeten bijgevoegd worden en dat zullen de meesten vergeten.
De totaalprijs om uw goederen dan hier bij u te hebben zou veel te hoog liggen met als gevolg een heleboel misnoegde klanten en dat kan ik missen als de pest.
Als u je geroepen voelt of iemand anders ik kan je veel klanten bezo


Ik begreep dit al Johan en ik schreef ook niet dat je de prijzen ging verhogen. Ik wilde enkel benadrukken dat dit een ondernemers risico is.

disnoke

Indien het om persoonlijke goederen gaat en ouder dan 6 maand moet je niets betalen bij import, maar is idd administratief een heel gedoe en als je klanten dan nog btw en eventueel invoerrechten moeten betalen is het niet echt rendabel.

Denk dat Johan ondernemer genoeg is om te zien wanneer hij er niet meer aan uit kan en zijn conclusies dan trekken

vvjoris

Citaat van: disnoke op zaterdag 16 juni 2012, 23:19:08
Denk dat Johan ondernemer genoeg is om te zien wanneer hij er niet meer aan uit kan en zijn conclusies dan trekken

Net wat ik bedoel é: kosten + vergoeding voor inspanningen = verkoopprijs, als kosten zo groot worden dat de vergoeding voor inspanningen filippijnse ratio gaat aannemen, moet verkoopprijs omhoog, vrees ik, of gaat Johan nog enkel rijst en dried fish eten?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boomerang

En de daling zet door:

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Ketelbinkie

Er mag dan euforie zijn ontstaan door de uitslag van de verkiezingen in Griekenland, vooralsnog vertaalt zich dat nog niet in een opleving van de euro versus peso. Zaterdag, 16 juni jl., via de ATM van BPI bank 10.000 peso opgenomen, afschrijving vandaag: 193,44 euro oftewel 51,69 peso voor een euro. Vorige record all time high al weer gebroken.

O.B.Bommel

Het gaat wel steeds een beetje minder goedkoop worden zo.......
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam