Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Komt er ongeveer nu op neer dat de huidige peso koers is te vergelijken met het niveau waarop de Thaise bath vele jaren heeft gezeten ten opzichte van de euro nl. 1 euro was 50 bath, gemakkelijk rekenen toch. De thaise bath noteert nu tussen 38 en 39 voor de euro. In vergelijking is de peso dus duurder geworden dan de bath. Verschil tussen deze valuta's was altijd rond de 20% (als voorbeeld: 1 euro = 50 bath en 1 euro = 60 peso). Dure aankopen zoals nieuwe auto en onroerend goed voorlopig maar even in de koelkast.

Marinero

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 27 juni 2012, 04:32:55
Dure aankopen zoals nieuwe auto en onroerend goed voorlopig maar even in de koelkast.

Of maar heel gauw doen voordat de omstandigheden nog erger worden... wie weet hoe lang het nog duurt, 10 jaar op zijn minst?
Ik zit met een appartement in mijn maag in Nederland... ik zou het liefste snel iets kopen in de Filipijnen want ik geloof dat de euro zonder parachute uit het vliegtuig is gesprongen, tuimelend de afgrond in...

Ik ben natuurlijk geen econoom en kan het niet inschatten, en wie weet interpreteer ik de cijfers wel verkeerd. De Filipijnse economie heeft een groei gemaakt van 7.6% tegen 1.7% in Nederland, periode 2007-2011. (http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG) Ze zullen wel aardig meeliften op het succes van China en andere Aziatische landen. Ik heb zoiets van snel snel toeslaan, voordat het minder betaalbaar wordt. zeker als je een gunstige plek uitzoekt om een lapje grond te kopen. Een euro is een bederfelijk stukje papier op dit moment. Je kan het beter verzilveren in "iets" wat zijn waarde wel behoudt.

Als ik zie hoeveel onbenutte kansen hier liggen qua land, je kan hier een waar paradijs scheppen als je er een beetje moeite voor doet. Ik vermoed dat de grondprijzen rond de bewoonde gebieden in de Filipijnen alleen nog maar zullen stijgen stijgen stijgen omdat het steeds aantrekkelijker word hier een resort, huis, of een of andere plantage te bouwen. Maar dat is het onderbuik gevoel van een amateur wellicht, en misschien is het wel allemaal niet zo mooi als het lijkt.. Misschien is het hier ook wel gedoemd om door mismanagement gewoon te blijven hangen in het nu.

Ze hebben hier zo'n rijk land que natuur, het is vreemd dat ze het wegennet zo raar ontwerpen, en dat ze niet echt investeren in de basics zoals zuiver drinkwater, afvalverwerking, gezondheidszorg, etc. Zoveel potentie! het komt er (nog) niet uit. Ik zal nog eens een threadje starten in het cultuurgedeelte, want ik blijf me over sommige dingen verbazen)

Gatverdamme ik baal ervan dat ik zo gek ben geweest een appartement te kopen in NL, toen in 2008. In 2007 zagen we de bui namelijk al hangen toen de huizenmarkt in Amerika instortte.

vvjoris

Citaat van: Marinero op woensdag 27 juni 2012, 05:22:37
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 27 juni 2012, 04:32:55
Dure aankopen zoals nieuwe auto en onroerend goed voorlopig maar even in de koelkast.

Ik ben natuurlijk geen econoom en kan het niet inschatten, en wie weet interpreteer ik de cijfers wel verkeerd. De Filipijnse economie heeft een groei gemaakt van 7.6% tegen 1.7% in Nederland, periode 2007-2011. (http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG) Ze zullen wel aardig meeliften op het succes van China en andere Aziatische landen. Ik heb zoiets van snel snel toeslaan, voordat het minder betaalbaar wordt. zeker als je een gunstige plek uitzoekt om een lapje grond te kopen. Een euro is een bederfelijk stukje papier op dit moment. Je kan het beter verzilveren in "iets" wat zijn waarde wel behoudt.


Ik denk niet dat je verkeerd interpreteert. Hier op het forum zijn er voor en tegenstanders van investeren en/of zaken doen in de Filippijnen. Natuurlijk heb je nooit 100 % zekerheid daarin... Maar ik denk inderdaad ook dat het best is effectief in Europa zijn 'assets' af te bouwen, en ze in Azië op te bouwen.... Ik heb ook wel zwaar mijn twijfels over de bewkaamheid van de mensen bij de Filippijnse overheid om alles behoorlijk te beheren, maar slechter dan in België kan het niet, 80 % van de beleidsmakers hier zijn of idioot, of zakkenvuller....

In ieder geval kan niemand ontkennen dat Azië groeit, en in ieder geval west-Europa krimpt, in die mate zelfs dat Belgen en/of Nederlanders binnen 10 jaar vermoedelijk in Polen kunnen gaan solliciteren. Je kan de reden o.a. zoeken in de zelf-destructieve structuren, in België zegt men zo dat 'we de bete sociale zekerheid' hebben, maar er wordt gemakshalve vergeten dat die onbetaalbaar is, en dat de kosten, o.a. door de vergrijzing nog stijgen, en men vind een stijging van 4.5 % voor soc sec uitgaven dan normaal.... België is nu al quasi het land dat zijn bevolking het zwaarst belast, gaan ze dat dan misschien opdrijven tot 80 % of zo?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 27 juni 2012, 04:32:55
Dure aankopen zoals nieuwe auto en onroerend goed voorlopig maar even in de koelkast.

Ja, wat is wijsheid. De prijsstijgingen in de Filipijnen gaan gewoon door. Constructiematerialen zoals cement en betonijzer en hout bijvoorbeeld worden soms wekelijks duurder.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Als ze hier niet uitkijken dan krijgen we ook hier een banken crisis. De Peso is veel te hard en wordt te snel harder.Mensen kunnen op deze manier hun hyp niet meer betalen en de banken gaan hier aan onderuit.
De grootste betalingen voor onroerend goed komt van de OFWers en die moeten meer vreemde valuta sturen om dezelfde bedragen in Peso's te krijgen.
Ik meen dat er hier al eerder iets over geschreven is.
Wat nou als er een koers van een op een met de $ is? 40-42 ps per â,¬
Wij hebben hier jaren geleden al rekening mee gehouden en hebben gelukkig inkomsten hier. Ik ben alleen te laat geweest om overige middelen naar hier te brengen.
Had dat eerder moeten doen toen de koers nog op 60 stond.
Nu verlies ik te veel en hoop alleen maar dat die â,¬ wat sterker wordt of dat de Banco Central ng Filipinas maatregelen gaat nemen om de peso niet te ver door te laten schieten.
Een te dure Peso is slecht voor de export en dus de economie
Maar het blijft koffiedik kijken.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

MadRed

Citaat van: Pjottr op woensdag 27 juni 2012, 08:00:18
De Peso is veel te hard en wordt te snel harder. Mensen kunnen op deze manier hun hyp niet meer betalen en de banken gaan hier aan onderuit.

Nu verlies ik te veel en hoop alleen maar dat die â,¬ wat sterker wordt of dat de Banco Central ng Filipinas maatregelen gaat nemen om de peso niet te ver door te laten schieten.

Als we het dan toch over economie hebben:
Een harde/Sterke valuta is een valuta die niet of weinig in waarde wijzigd. Heeft dus niets te doen met de waarde van de munt.
De euro - Peso kan tot 1-1 terug lopen maar dat maakt de peso niet een harde valuta. Alleen een waardevolle valuta.

Pjottr

Met alle respect maar als je hier leest harde valuta wordt dure valuta bedoeld Ik neem aan dat  je dit wel begrijpt.
De peso wordt duurder t.ov de â,¬ en het werkt aan 2 kanten
Enerzijds de afwaardering (goedkoper worden van de â,¬ en anderzijds het duurder worden van de peso.

Ook heb ik niet gezegd dat de â,¬-Peso een op een komt maar de â,¬ -$ en dat is iets anders.
De essentie van het verhaal is dat wij meer â,¬ op tafel moeten leggen om het equivalent van â,¬ = 60 ps te mogen ontvangen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Ben ervan overtuigd dat de Euro zal blijven dalen t.o.v. de Peso, of Euro tegenover Peso naar dezelfde koers als de USD gaat heb ik mijn twijfels over, daar het in de USA ook niet schitterend gaat, maar die hebben natuurlijk wel het voordeel dat de Dollar dé wereldmunt is.
Als de Banco Central ng Filipinas maatregelen gaat nemen om de peso niet teveel in waarde te laten stijgen is dat zeker positief voor de export vanuit  :smiley-philippines: en een ondersteunend element voor de in 't buitenland werkende filipino's die van ginder uit hun onroerend goed afbetalen. Voor dat laatste is het van groot belang indien dat voor een groot deel van de vastgoed-afbetalingen zo is, zoniet gaan betreffende kredieten rommelkredieten worden zoals hier, en krijg je een gelijkaardige bankencrisis als hier.
In ieder geval zou ik als Europeaan in  :smiley-philippines: mijn licquide middelen zoveel mogelijk naar  :smiley-philippines: brengen, en niet zeveren in de zin van 'ik verlies er teveel op', want binnen een maand of drie verlies je er nog meer op....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Daar kun je wel gelijk aan hebben. Ik ben gewoon niet handig geweest door het te lang uit te stellen. Altijd het gevoel gehad dat het wel goed zou komen.
Dat gevoel is inmiddels weggeebt.
Maar hoe veilig is jouw geld hier. Azie is groeiende maar ondervindt wel degelijk gevolgen van de crisis elders in de wereld.
Het gevaar dat de huizenmarkt hier gaat stagneren is zeer groot Er wordt nu al gewaarschuwd de peso niet te duur/te hard te laten worden.
Ook hier wordt gehandeld in deze zgn subprime hypotheek bundels en ook hier kan de waarde ervan in elkaar storten zoals bij aanvang van de crisis in de zomer van 2007
De banken zullen hierdoor dus ook in liquiditeits problemen komen en elkaar geen geld meer willen uitlenen, dan....... hebben we hier dus ook dezelfde crisis.
What's the difference want ik geloof dat je er op kunt wachten.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

Op dit moment zijn de valuta van de BRIC landen sterk aan het zakken. De Indiase Roepie zelfs 25% dit jaar. Brazilië 12%, zelfs de Yuan is gezakt. Beleggers zijn op dit moment naar de USD aan het vluchten. Er zijn sterke geruchten dat China op dit moment haar groeicijfers vervalst en in werkelijkheid veel lager zijn. Ik zie niet in hoe de Filippijnen aan de gevolgen hiervan kan blijven ontsnappen.

BRIC's biggest currency slump in 13 years set to worsen
Companies revise profit forecasts on currency losses; analysts see another 15% decline in rupee, real, ruble value

http://www.livemint.com/2012/06/25231211/BRIC8217s-biggest-currency.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.