Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Pjottr op woensdag 27 juni 2012, 12:00:27
Daar kun je wel gelijk aan hebben. Ik ben gewoon niet handig geweest door het te lang uit te stellen. Altijd het gevoel gehad dat het wel goed zou komen.
Dat gevoel is inmiddels weggeebt.
Maar hoe veilig is jouw geld hier. Azie is groeiende maar ondervindt wel degelijk gevolgen van de crisis elders in de wereld.
Het gevaar dat de huizenmarkt hier gaat stagneren is zeer groot Er wordt nu al gewaarschuwd de peso niet te duur/te hard te laten worden.
Ook hier wordt gehandeld in deze zgn subprime hypotheek bundels en ook hier kan de waarde ervan in elkaar storten zoals bij aanvang van de crisis in de zomer van 2007
De banken zullen hierdoor dus ook in liquiditeits problemen komen en elkaar geen geld meer willen uitlenen, dan....... hebben we hier dus ook dezelfde crisis.
What's the difference want ik geloof dat je er op kunt wachten.


Ik heb geen idee hoe het met betrouwbaarheid van Filippijnse banken zit. Slechter als Belgische banken kan het natuurlijk niet zijn, die zijn compleet onbetrouwbaar, maar kunnen nog steeds schuilen onder de paraplu van vadertje staat... Ik denk dat je echter wel goed zit met banken als HSBC, ik geloof dat die ook wel tamelijk aanwezig is in  :smiley-philippines:, en die blaas je niet zomaar omver denk ik...is van origine van Hong Kong, maar ze zitten zowat overal in de wereld....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

MadRed

Citaat van: vvjoris op woensdag 27 juni 2012, 13:14:02
Ik heb geen idee hoe het met betrouwbaarheid van Filippijnse banken zit.

Toen ik een rekening ging openen bij de PNB vroeg ik of je online geld kan overmaken naar andere rekeningen. Het antwoord was ja maar alleen bij de zelfde bank. Toen ik vroeg waarom ik niets naar andere banken kon overmaken bleek dat dit met onderling vertrouwen te maken te hebben. Ph banken vertrouwen elkaar niet genoeg om internet banking tussen banken toe te laten.
Als ze elkaar al niet vertrouwen......

Quezonboy

Citaat van: Luc op woensdag 27 juni 2012, 12:57:00
Op dit moment zijn de valuta van de BRIC landen sterk aan het zakken. De Indiase Roepie zelfs 25% dit jaar. Brazilië 12%, zelfs de Yuan is gezakt. Beleggers zijn op dit moment naar de USD aan het vluchten. Er zijn sterke geruchten dat China op dit moment haar groeicijfers vervalst en in werkelijkheid veel lager zijn. Ik zie niet in hoe de Filippijnen aan de gevolgen hiervan kan blijven ontsnappen.

BRIC's biggest currency slump in 13 years set to worsen
Companies revise profit forecasts on currency losses; analysts see another 15% decline in rupee, real, ruble value

http://www.livemint.com/2012/06/25231211/BRIC8217s-biggest-currency.html

@ vvjoris; Die bewering over Polen kun je alleen maar beweren als je naar alleen West-Polen kijkt en de enorme armoede in Oost-Polen negeert. West en Oost-Polen verschillen economisch van elkaar bijna als Zuid en Noord-Korea, zo beweren diverse Oost-Polen (had diverse Oost Poolse huisgenoten).
& Luc Dat is toch van het zotte  :confused2: :crazy:, om van China's munt de Yuan naar de USD Dollar te vluchten. De (koers van) USD dollar is volledig afhankelijk van de Chinezen, je moet duidelijk niet goed bij je hoofd zijn om  :benweg: te vluchten naar de USD Dollar :crazy:! :ikkeniebegrijp:

Kano

Hoe de Filipijnse banken opereren is voor mij nog steeds een raadsel. Voorbeeld. Er worden buitenlandse leningen afgesloten om de Filipijnse begroting te dekken. Wat heeft nu de centrale Filipijnse bank (BSP) zojuist gedaan? Die heeft 1 biljoen dollars geleend aan het IMF om de Europese crisis te kunnen bestrijden en dat buiten het congres om.  Lees http://www.journal.com.ph/index.php/news/headlines/32728-1-b-loan-to-imf-hit-anew
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

#454
Citaat van: Quezonboy op woensdag 27 juni 2012, 13:25:20
Citaat van: Luc op woensdag 27 juni 2012, 12:57:00
Op dit moment zijn de valuta van de BRIC landen sterk aan het zakken. De Indiase Roepie zelfs 25% dit jaar. Brazilië 12%, zelfs de Yuan is gezakt. Beleggers zijn op dit moment naar de USD aan het vluchten. Er zijn sterke geruchten dat China op dit moment haar groeicijfers vervalst en in werkelijkheid veel lager zijn. Ik zie niet in hoe de Filippijnen aan de gevolgen hiervan kan blijven ontsnappen.

BRIC's biggest currency slump in 13 years set to worsen
Companies revise profit forecasts on currency losses; analysts see another 15% decline in rupee, real, ruble value

http://www.livemint.com/2012/06/25231211/BRIC8217s-biggest-currency.html

@ vvjoris; Die bewering over Polen kun je alleen maar beweren als je naar alleen West-Polen kijkt en de enorme armoede in Oost-Polen negeert. West en Oost-Polen verschillen economisch van elkaar bijna als Zuid en Noord-Korea, zo beweren diverse Oost-Polen (had diverse Oost Poolse huisgenoten).
& Luc Dat is toch van het zotte  :confused2: :crazy:, om van China's munt de Yuan naar de USD Dollar te vluchten. De (koers van) USD dollar is volledig afhankelijk van de Chinezen, je moet duidelijk niet goed bij je hoofd zijn om  :benweg: te vluchten naar de USD Dollar :crazy:! :ikkeniebegrijp:

Why China's RMB exodus IS the story

Overnight the Chinese currency has continued to lose ground against the dollar, with yuan forwards declining to a four-month low. The explanation for the continuing softness in the renminbi is twofold — the dollar is in high demand at a time of enormous uncertainty over Europe's future, and domestic economic conditions in China have been much weaker than expected.

Twelve month NDFs are trading at a 1% discount to the onshore spot rate, which implies that the forward market expects a depreciation of the yuan over the next year. As we noted in an extensive blog piece yesterday (More RMB depreciation cannot be ruled out), capital outflow from China has been accelerating in recent weeks, with the likes of the dollar and sterling the major beneficiaries. This capital outflow is likely to be in evidence for some time.

In which case, forget about Greece and the euro. China's capital outflow problem is the real ticking time-bomb for markets.

If China fails to plug this problem sharpish, the world's biggest put option – the China growth story – could quite genuinely come undone.

http://ftalphaville.ft.com/blog/2012/05/16/1002681/why-chinas-rmb-exodus-is-the-story/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Quezonboy

Citaat van: Kano op woensdag 27 juni 2012, 13:56:30
Hoe de Filipijnse banken opereren is voor mij nog steeds een raadsel. Voorbeeld. Er worden buitenlandse leningen afgesloten om de Filipijnse begroting te dekken. Wat heeft nu de centrale Filipijnse bank (BSP) zojuist gedaan? Die heeft 1 biljoen dollars geleend aan het IMF om de Europese crisis te kunnen bestrijden en dat buiten het congres om.  Lees http://www.journal.com.ph/index.php/news/headlines/32728-1-b-loan-to-imf-hit-anew
Nou en? Ook de Nederlandse Bank voelt zich verheven boven het parlement, zoals uit het achterhouden van informatie is gebleken :floet:.

Quezonboy

Citaat van: Luc op woensdag 27 juni 2012, 14:03:42
Citaat van: Quezonboy op woensdag 27 juni 2012, 13:25:20
Citaat van: Luc op woensdag 27 juni 2012, 12:57:00
Op dit moment zijn de valuta van de BRIC landen sterk aan het zakken. De Indiase Roepie zelfs 25% dit jaar. Brazilië 12%, zelfs de Yuan is gezakt. Beleggers zijn op dit moment naar de USD aan het vluchten. Er zijn sterke geruchten dat China op dit moment haar groeicijfers vervalst en in werkelijkheid veel lager zijn. Ik zie niet in hoe de Filippijnen aan de gevolgen hiervan kan blijven ontsnappen.

BRIC's biggest currency slump in 13 years set to worsen
Companies revise profit forecasts on currency losses; analysts see another 15% decline in rupee, real, ruble value

http://www.livemint.com/2012/06/25231211/BRIC8217s-biggest-currency.html

@ vvjoris; Die bewering over Polen kun je alleen maar beweren als je naar alleen West-Polen kijkt en de enorme armoede in Oost-Polen negeert. West en Oost-Polen verschillen economisch van elkaar bijna als Zuid en Noord-Korea, zo beweren diverse Oost-Polen (had diverse Oost Poolse huisgenoten).
& Luc Dat is toch van het zotte  :confused2: :crazy:, om van China's munt de Yuan naar de USD Dollar te vluchten. De (koers van) USD dollar is volledig afhankelijk van de Chinezen, je moet duidelijk niet goed bij je hoofd zijn om  :benweg: te vluchten naar de USD Dollar :crazy:! :ikkeniebegrijp:

Why China's RMB exodus IS the story

Overnight the Chinese currency has continued to lose ground against the dollar, with yuan forwards declining to a four-month low. The explanation for the continuing softness in the renminbi is twofold — the dollar is in high demand at a time of enormous uncertainty over Europe's future, and domestic economic conditions in China have been much weaker than expected.

Twelve month NDFs are trading at a 1% discount to the onshore spot rate, which implies that the forward market expects a depreciation of the yuan over the next year. As we noted in an extensive blog piece yesterday (More RMB depreciation cannot be ruled out), capital outflow from China has been accelerating in recent weeks, with the likes of the dollar and sterling the major beneficiaries. This capital outflow is likely to be in evidence for some time.

In which case, forget about Greece and the euro. China's capital outflow problem is the real ticking time-bomb for markets.

If China fails to plug this problem sharpish, the world's biggest put option – the China growth story – could quite genuinely come undone.

http://ftalphaville.ft.com/blog/2012/05/16/1002681/why-chinas-rmb-exodus-is-the-story/

Dan verkopen de Chinezen wel hun enorme voorraden USD dollars, mocht China echt in problemen raken.  :floet:

Luc

Citaat van: Quezonboy op woensdag 27 juni 2012, 14:46:02

Dan verkopen de Chinezen wel hun enorme voorraden USD dollars, mocht China echt in problemen raken.  :floet:

Het je het hele artikel gelezen? Als ze dat doen dan stort het hele financiële systeem in mekaar inclusief hun eigen economie.

De hele handel met de VS was een carrousel. De VS voerde massaal Chinese producten in en betaalde China met geleend geld van China. Nu de import stilvalt klapt die carrousel in mekaar.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Quezonboy

#458
Citaat van: Luc op woensdag 27 juni 2012, 14:53:34
Citaat van: Quezonboy op woensdag 27 juni 2012, 14:46:02

Dan verkopen de Chinezen wel hun enorme voorraden USD dollars, mocht China echt in problemen raken.  :floet:

Het je het hele artikel gelezen? Als ze dat doen dan stort het hele financiële systeem in mekaar inclusief hun eigen economie.

De hele handel met de VS was een carrousel. De VS voerde massaal Chinese producten in en betaalde China met geleend geld van China. Nu de import stilvalt klapt die carrousel in mekaar.

Natuurlijk zoveel tot dat de Chineese munt en de Dollar weer in evenwicht zijn, ik zie niet hoe dat het hele financiele systeem in elkaar laat vallen. Wat betreft het artikel het is slechts een mening van de auteur ik heb dus een andere mening erover.

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op woensdag 27 juni 2012, 13:14:02
Ik heb geen idee hoe het met betrouwbaarheid van Filippijnse banken zit. Slechter als Belgische banken kan het natuurlijk niet zijn, die zijn compleet onbetrouwbaar, maar kunnen nog steeds schuilen onder de paraplu van vadertje staat... Ik denk dat je echter wel goed zit met banken als HSBC, ik geloof dat die ook wel tamelijk aanwezig is in  :smiley-philippines:, en die blaas je niet zomaar omver denk ik...is van origine van Hong Kong, maar ze zitten zowat overal in de wereld....
Nouja, er zijn mensen die er anders over denken. Nieuwsbericht van 21 juni:

Citaat..NEW YORK (AP) – Moody's Investors Service lowered its credit rating on HSBC Holdings PLC on Thursday along with its ratings on some of the world's biggest banks.

Moody's is concerned about the banks' exposure to volatility and large risks associated with capital markets. However it said HSBC's other businesses are more stable compared to those of some other banks. Moody's said those buffers can help offset market risks. Moody's said HSBC has managed its risks through the financial crisis, so its earnings are less volatile than those of many of its peers.

The firm cut its rating on HSBC to 'Aa3' from 'Aa2'. That rating is still investment grade, seven notches above non-investment grade or "junk" status. Moody's has a negative outlook on HSBC..

Downgrades mean Moody's sees greater risks in a company's debt, and they generally make it more costly for banks to raise money by selling debt because investors demand higher interest in return for taking on riskier debt.

Other banks downgraded Thursday included Bank of America, JPMorgan Chase, Citigroup and Goldman Sachs. Moody's had said in February that it was considering downgrading the credit ratings of major banks.

..