Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Bulldozer op woensdag 27 juni 2012, 15:53:55
Citaat van: vvjoris op woensdag 27 juni 2012, 13:14:02
Ik heb geen idee hoe het met betrouwbaarheid van Filippijnse banken zit. Slechter als Belgische banken kan het natuurlijk niet zijn, die zijn compleet onbetrouwbaar, maar kunnen nog steeds schuilen onder de paraplu van vadertje staat... Ik denk dat je echter wel goed zit met banken als HSBC, ik geloof dat die ook wel tamelijk aanwezig is in  :smiley-philippines:, en die blaas je niet zomaar omver denk ik...is van origine van Hong Kong, maar ze zitten zowat overal in de wereld....
Nouja, er zijn mensen die er anders over denken. Nieuwsbericht van 21 juni:

Citaat..NEW YORK (AP) – Moody's Investors Service lowered its credit rating on HSBC Holdings PLC on Thursday along with its ratings on some of the world's biggest banks.

Moody's is concerned about the banks' exposure to volatility and large risks associated with capital markets. However it said HSBC's other businesses are more stable compared to those of some other banks. Moody's said those buffers can help offset market risks. Moody's said HSBC has managed its risks through the financial crisis, so its earnings are less volatile than those of many of its peers.

The firm cut its rating on HSBC to 'Aa3' from 'Aa2'. That rating is still investment grade, seven notches above non-investment grade or "junk" status. Moody's has a negative outlook on HSBC..

Downgrades mean Moody's sees greater risks in a company's debt, and they generally make it more costly for banks to raise money by selling debt because investors demand higher interest in return for taking on riskier debt.

Other banks downgraded Thursday included Bank of America, JPMorgan Chase, Citigroup and Goldman Sachs. Moody's had said in February that it was considering downgrading the credit ratings of major banks.

..

.....nu maar afwachten wanneer de paniek er komt.....beter de rating van Moody en consorten eens deftig onder de loep nemen.

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 juni 2012, 18:10:34
Citaat van: Bulldozer op woensdag 27 juni 2012, 15:53:55
Citaat van: vvjoris op woensdag 27 juni 2012, 13:14:02
Ik heb geen idee hoe het met betrouwbaarheid van Filippijnse banken zit. Slechter als Belgische banken kan het natuurlijk niet zijn, die zijn compleet onbetrouwbaar, maar kunnen nog steeds schuilen onder de paraplu van vadertje staat... Ik denk dat je echter wel goed zit met banken als HSBC, ik geloof dat die ook wel tamelijk aanwezig is in  :smiley-philippines:, en die blaas je niet zomaar omver denk ik...is van origine van Hong Kong, maar ze zitten zowat overal in de wereld....
Nouja, er zijn mensen die er anders over denken. Nieuwsbericht van 21 juni:


.....nu maar afwachten wanneer de paniek er komt.....beter de rating van Moody en consorten eens deftig onder de loep nemen.

Als ze Bank of America, JPMorgan Chase en Citigroup downgraden, kunnen ze net zo goed alle banken ineens downgraden, meen dan ook dat Moody's rating van nul en generlij waarde is, we weten zo wel all allemaal dat het wereldwijs niet zo goed gaat met banken....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Jij weet het natuurlijk allemaal veel beter dan hun. Maar je spreek jezelf wel tegen. Eerst zeg je dat het goed zit met HSBC en dan zeg je dat het niet zo goed gaat met alle banken.  :ikkeniebegrijp:

Ketelbinkie

Ik ben het met de vorige opmerking wel eens. Als men het allemaal zo goed zou weten, zou iedereen schat hemeltje rijk worden. De praktijk is meestal tegen over gesteld. Dat laat onverlaat, dat ik iedereen zijn eigen mening gunt. De toekomst zal het leren.

Amice

Komt nog bij dat Moody's ook HSBC heeft afgewaardeerd.

maar ik ben het ermee eens dat we die ratings buro's niet meer serieus moeten nemen en die buro's zelf maar eens sterk onder de loep moeten gaan houden.

Vreemd genoeg gebeurt ook dat maar niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Een beetje leesvoer over het well en wee van de Ratings Agencies.
http://www.ft.com/indepth/ratingsagencies

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op donderdag 28 juni 2012, 06:08:35
Jij weet het natuurlijk allemaal veel beter dan hun. Maar je spreek jezelf wel tegen. Eerst zeg je dat het goed zit met HSBC en dan zeg je dat het niet zo goed gaat met alle banken.  :ikkeniebegrijp:
Ik heb nooit gezegd dat ik het beter weet dan hun é, anders was ik waarschijnlijk we steenrijk geweest nu.... Ze kunnen dan HSBC wel downraten naar Aa2, merk op dat geen enkele Belgische bank een rating heeft dat evenaart.... KBC en Belfius flirten zelfs met weggooi-status....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op donderdag 28 juni 2012, 06:27:45
Komt nog bij dat Moody's ook HSBC heeft afgewaardeerd.

maar ik ben het ermee eens dat we die ratings buro's niet meer serieus moeten nemen en die buro's zelf maar eens sterk onder de loep moeten gaan houden.

Vreemd genoeg gebeurt ook dat maar niet.
Dus in het kort,Moody´s en consorten veroorzaken alleen maar paniekvoetbal bij investeerders.

PHwaarde

Zelfs zonder berichtgeving van de rating bureaus, blijft de â,¬ dag na dag dalen: â,¬1 = 52.3091 PHP volgens XE.com
Het bedrag wat je dan uit de ATM tevoorschijn tovert is nog lager  :negatief:

Ketelbinkie

Klopt, laatst afgeschreven pinbeurt gaf een koers van 51,45 peso voor 1 euro (incl. 200 peso bank fee). De voorlopige afschrijving van de pinbeurt gisteren zal een nog lagere koers geven.