Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: bananacreek op vrijdag  6 juli 2012, 13:50:20

Blij dat ik het meeste heb wat ik nodig heb op deze planeet....daarna terug waar ik vandaan kom: URANUS.. :happy: :happy:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: Luc op vrijdag  6 juli 2012, 00:56:53
Natuurlijk dat de waarde zakt wanneer je de intrest laat zakken en 100 miljard â,¬ extra bijdrukt.

In feite is het de gewone spaarder bestelen en wat doet de spaarder...nog meer en harder sparen.

Vandaag in de krant.

De Belgische spaarder neemt massaal zijn toevlucht tot het spaarboekje. Volgens cijfers van de Nationale Bank van België stond er in mei een recordbedrag van 226,16 miljard euro op onze spaarrekeningen. Reden: de aanhoudende eurocrisis.

http://www.hbvl.be/nieuws/economie/aid1202274/belgen-zoeken-heil-in-spaarboekje.aspx

Spaarders zijn allemaal zo zot als een achterdeur.... ma ja, ze willen 'zekerheid' ..... en de zekerheid die ze krijgen is dat de waarde van hun spaargeld daalt....

Hoezo bestelen? Wie verplicht ze om hun geld 'verlieslatend' te beheren?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

LCC vandaag: 50.88 PHP voor 1 Euro
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Mawibata op vrijdag  6 juli 2012, 13:52:04
Citaat van: bananacreek op vrijdag  6 juli 2012, 13:50:20

Blij dat ik het meeste heb wat ik nodig heb op deze planeet....daarna terug waar ik vandaan kom: URANUS.. :happy: :happy:

Correct: In English they call me an Asshole (Klootzak volgens van Dale) and I am an Embassador from the planet Uranus to find out if we could take over this planet to establish our own race.............. :jajaja: :jajaja:



Uranus..............


:offtopic: :offtopic:.............. :benweg: :benweg: :benweg:

Luc

Citaat van: vvjoris op vrijdag  6 juli 2012, 14:18:08
Citaat van: Luc op vrijdag  6 juli 2012, 00:56:53
Natuurlijk dat de waarde zakt wanneer je de intrest laat zakken en 100 miljard â,¬ extra bijdrukt.

In feite is het de gewone spaarder bestelen en wat doet de spaarder...nog meer en harder sparen.

Vandaag in de krant.

De Belgische spaarder neemt massaal zijn toevlucht tot het spaarboekje. Volgens cijfers van de Nationale Bank van België stond er in mei een recordbedrag van 226,16 miljard euro op onze spaarrekeningen. Reden: de aanhoudende eurocrisis.

http://www.hbvl.be/nieuws/economie/aid1202274/belgen-zoeken-heil-in-spaarboekje.aspx

Spaarders zijn allemaal zo zot als een achterdeur.... ma ja, ze willen 'zekerheid' ..... en de zekerheid die ze krijgen is dat de waarde van hun spaargeld daalt....

Hoezo bestelen? Wie verplicht ze om hun geld 'verlieslatend' te beheren?

Wanneer je van overheidswege de intrestvoeten laat zakken onder de inflatie is dat voor mij diefstal. Bovendien wakker je daarmee de inflatie nog eens extra aan.

Gratis geld uitdelen aan de bankiers heet ik dat die zich met dat gratis geld zichzelf nog eens dikke bonussen uitdelen.

Hoeveel is op dit moment de intrest voor aankopen op krediet? In ieder geval meer dan 10%
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Er zijn minstens vier redenen om tegen een dergelijke renteverlaging te pleiten.

Ten eerste, het effect dat een rentedaling zou kunnen hebben op de werkloosheid en de verdere conjunctuur binnen de eurozone lijkt erg minimaal. Met een inflatie van 2,4% op jaarbasis in de eurozone is de reële, voor inflatiegezuiverde rente reeds zwaar negatief. Bestedingen van consumenten, ondernemingen en investeerders stokken omdat er zeker binnen de eurozone sprake is van een fundamenteel geschokt vertrouwen in de toekomst. Het vertrouwensherstellend vermogen van een (kleine) rentedaling is verwaarloosbaar, temeer daar de situatie van de ECB zelf stilaan ook een bron van onzekerheid is geworden.

Ten tweede, net om dat vertrouwen van iedereen terug op te vijzelen, is er geloofwaardige actie vanuit politieke hoek nodig, vooral met betrekking tot het wegwerken van de institutionele tekortkomingen van de monetaire unie in Europa en met betrekking tot het herstel van de structurele leefbaarheid van de publieke financiën. Deze materies liggen om allerhande redenen erg moeilijk in elk van de eurolidstaten. In het verleden zorgde actie vanwege de ECB er voor dat de druk op de politieke bewindsvoerders om toch tot de broodnodige besluitvorming te komen aanzienlijk verminderde. Met een rentedaling signaleert de ECB wederom de bereidheid om in te grijpen als de politiek opnieuw zou falen. Net als de Fed in de VS en andere centrale bankiers, leent de ECB er zich te vaak en te makkelijk toe de politici uit de wind te zetten.

Ten derde, de negatieve gevolgen van het lage rentebeleid laten zich meer en meer voelen. Zo komen bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen steeds meer in last om de verplichtingen ten aanzien van hun cliënten te kunnen blijven waarmaken. Dit probleem heeft heel veel te maken met het gebrek aan rendement in hun portefeuilles, een fenomeen dat op zijn beurt in belangrijke mate samenhangt met die continue politiek van lage rentevoeten van de centrale banken.

Ten vierde, rentevoeten die voor langere tijd erg laag zijn en in ieder geval niet meer toelaten via klassieke spaarvormen de waarde van het gespaarde intact te houden, penaliseren de spaarder. Dit is een verdoken maar zeer reële vorm van vermogensbelasting. Voldoende spaarvolume blijft evenwel een noodzakelijke voorwaarde voor duurzame welvaartsopbouw naar de toekomst toe. Er is vandaag heel veel en zelfs steeds meer spaargeld. Dat heeft, opnieuw, te maken met grote onzekerheid en wantrouwen ten aanzien van de toekomst. Diezelfde factoren beperken ook de vraag naar spaargelden vanwege ondernemingen.

Er is geen gebrek aan nieuwe ideeën en technologische opportuniteiten. Er is wel een grote terughoudendheid om de stap naar de uitvoering van ideeën te zetten. En zo komen we steeds weer terug bij het reeds gemaakte punt rond de noodzaak aan vertrouwensherstel en verminderde onzekerheid. De ECB kan het best daaraan bijdragen door morgen haar rentevoeten niet te wijzigen.

http://www.knack.be/opinie/columns/johan-van-overtveldt/vier-redenen-waarom-de-ecb-de-rentevoeten-beter-niet-verlaagt/opinie-4000131744544.htm#
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bruno13

hie zitten slimme mensen :ikkeniebegrijp:

vvjoris

Citaat van: Luc op vrijdag  6 juli 2012, 16:11:40
Er zijn minstens vier redenen om tegen een dergelijke renteverlaging te pleiten.

http://www.knack.be/opinie/columns/johan-van-overtveldt/vier-redenen-waarom-de-ecb-de-rentevoeten-beter-niet-verlaagt/opinie-4000131744544.htm#


En de vijfde reden is dat het fundamenteel oneerlijk is, want het levert voordeel op voor banken (te betalen intrest is quasi nihil, te innen intrest daalt niet in verhouding), terwijl de banken voor een groot stuk oorzaak zijn van de crisis (met hun zgn. rommelkredieten die het gevolg zijn van een kortzichtige egoïstische manier van zaken doen), en nadeel voor particulieren en KMO's die geen krediet vastkrijgen....: de rijken en groten profiteren ervan, de kleine man is de pineut....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Wellicht beter om big brother na te doen en alvast lichtkranten te plaatsen met daarop de schuld per  burger vermelden.

Die kant zal het meer opgaan dan dat de graaiers genoegen zullen nemen.
Die schulden crisis is een eeuwig durende zaak net zoals bij de Yanks.
Maar ja big brother was slim en heeft de ratingsburo's en ondanks dat de pot de ketel verwijt dat die zwart ziet, komen ze er mooi mee weg. Daarnaast laten  de Yanks Europa heus niet s'werelds grootste economie worden of de Euro de plaats van de Dollar in nemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Citaat van: Amice op zaterdag  7 juli 2012, 03:44:40
Wellicht beter om big brother na te doen en alvast lichtkranten te plaatsen met daarop de schuld per  burger vermelden.

Die kant zal het meer opgaan dan dat de graaiers genoegen zullen nemen.
Die schulden crisis is een eeuwig durende zaak net zoals bij de Yanks.
Maar ja big brother was slim en heeft de ratingsburo's en ondanks dat de pot de ketel verwijt dat die zwart ziet, komen ze er mooi mee weg. Daarnaast laten  de Yanks Europa heus niet s'werelds grootste economie worden of de Euro de plaats van de Dollar in nemen.
De Eurozone of de EU is al de grootste economie ter wereld, maar vaak worden de lidstaten ervan afzonderlijk tegenover de USA gezet, ondanks dat ook een Unie is van 50 staten.
De Eurozone moet politiek hervorm worden wil de Euro de plaats innemen van de Dollar. De Amerikanen hebben in feite geen zeggenschap meer over hun munt, dat hebben vooral de Chinezen en Japanners.  :floet: