Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Vandaag ook cash gewisseld. Kreeg 49,80 peso voor de euro. In ieder geval die 200 peso mafia fee van de PH banken uit gespaard.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 23 juli 2012, 13:12:43
Vandaag ook cash gewisseld. Kreeg 49,80 peso voor de euro. In ieder geval die 200 peso mafia fee van de PH banken uit gespaard.
Tiens, bij SM was de koers vandaag juist met 22 centavos (ik weet, dat is enorm veel é) gestegen tot 49.88, gisteren 49.66
De maffia fee wordt natuurlijk gecompenseerd door het invullen van een onozel papiertje, en een half uurtje in de rij wachten, vooral als die voor u eerst hun pesos enkele minuten mooi sorteren in hun portefeuille....., zodat het nog wat langer duurt
Denk dat SM hetzelfde tarief heeft als BDO, want die werken samen é....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Ik woon in Dumaguete City en als ik bij Lee Plaza wissel, neemt dat nog geen minuut in beslag. Maar ik begrijp dat het in Cebu even anders kan zijn. Papiertje invullen... nog nooit van gehoord. Maar ik herken het tafereel volkomen. FF :offtopic: houd altijd mijn hart vast als ik bij een ATM geld wil opnemen. De totale transactie duurt bij mij <30 sec. Nou een pinay/o heeft soms het 10-voudige van die tijd nodig, als je geluk hebt. Zo niet, beter de dichtsbijzijnde ATM nemen. Wat een apen (en daar neem ik geen woord van terug), volgens mij denken ze dat ze aan het gamen zijn op de pc. Ooit wel eens op gelet bij Chow King, ieder normaal mens (wat heet, geldt dat ook voor een pinoy/a..?) neemt al wachtend in de rij, de menu mogelijkheden door die op een groot bord staan aan gegeven. Nou echt niet, pas als de pinoy/a aan de beurt is, realiseert men zich, goh verrek.. er moet iets worden besteld. Heb echt meelij met de pinays die achter de balie staan en telkens maar geduldig vragen wat die oen van een klant wenst te bestellen.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 23 juli 2012, 15:16:32
Ik woon in Dumaguete City en als ik bij Lee Plaza wissel, neemt dat nog geen minuut in beslag. Maar ik begrijp dat het in Cebu even anders kan zijn. Papiertje invullen... nog nooit van gehoord. Maar ik herken het tafereel volkomen. FF :offtopic: houd altijd mijn hart vast als ik bij een ATM geld wil opnemen. De totale transactie duurt bij mij <30 sec. Nou een pinay/o heeft soms het 10-voudige van die tijd nodig, als je geluk hebt. Zo niet, beter de dichtsbijzijnde ATM nemen. Wat een apen (en daar neem ik geen woord van terug), volgens mij denken ze dat ze aan het gamen zijn op de pc. Ooit wel eens op gelet bij Chow King, ieder normaal mens (wat heet, geldt dat ook voor een pinoy/a..?) neemt al wachtend in de rij, de menu mogelijkheden door die op een groot bord staan aan gegeven. Nou echt niet, pas als de pinoy/a aan de beurt is, realiseert men zich, goh verrek.. er moet iets worden besteld. Heb echt meelij met de pinays die achter de balie staan en telkens maar geduldig vragen wat die oen van een klant wenst te bestellen.

:lachen: :lachen: :lachen:
Dat van pas aan de bestelling te denken als ze aan de beurt zijn, dat is geen pinay/oy voorrecht hoor, dat heb ik in Antwerpen in de Quick ook al 10 keer voorgehad.... maar ik moet toegeven, zaterdg zijn we hier in een of ander Dim Sum spul gaan eten, en Janice deed er ook efkes over om te bestellen..... 10 verschillende schoteltjes natuurlijk
:lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op maandag 23 juli 2012, 15:27:40
:lachen: :lachen: :lachen:
Dat van pas aan de bestelling te denken als ze aan de beurt zijn, dat is geen pinay/oy voorrecht hoor, dat heb ik in Antwerpen in de Quick ook al 10 keer voorgehad.... maar ik moet toegeven, zaterdag zijn we hier in een of ander Dim Sum spul gaan eten, en Janice deed er ook efkes over om te bestellen..... 10 verschillende schoteltjes natuurlijk
:lachen: :lachen: :lachen:
We blijven lekker  :offtopic: :applaus:. Dim Sum, is ook in Dumaguete, paar keer geweest tot ik de laatste keer, ergens einde vorig jaar, we beiden (vriendin en ik) nadien ongeveer 3 dagen aan de race waren, nader uitleg overbodig dunkt me. Bij eerdere bezoeken ook al eens een de volgende ochtend wat malheur op de CR (wat heet), maar na de laatste ervaring; eens maar nooit meer al zouden ze, bij wijze van spreken, het gratis geven. No thank you.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 23 juli 2012, 15:46:30
Citaat van: vvjoris op maandag 23 juli 2012, 15:27:40
:lachen: :lachen: :lachen:
Dat van pas aan de bestelling te denken als ze aan de beurt zijn, dat is geen pinay/oy voorrecht hoor, dat heb ik in Antwerpen in de Quick ook al 10 keer voorgehad.... maar ik moet toegeven, zaterdag zijn we hier in een of ander Dim Sum spul gaan eten, en Janice deed er ook efkes over om te bestellen..... 10 verschillende schoteltjes natuurlijk
:lachen: :lachen: :lachen:
We blijven lekker  :offtopic: :applaus:. Dim Sum, is ook in Dumaguete, paar keer geweest tot ik de laatste keer, ergens einde vorig jaar, we beiden (vriendin en ik) nadien ongeveer 3 dagen aan de race waren, nader uitleg overbodig dunkt me. Bij eerdere bezoeken ook al eens een de volgende ochtend wat malheur op de CR (wat heet), maar na de laatste ervaring; eens maar nooit meer al zouden ze, bij wijze van spreken, het gratis geven. No thank you.
:offtopic: maar verder dan.... geen race-last gehad, en het was vrij lekker. Wel zaak bezocht in een drukke straat, niks van de voeding heeft daar de kans om slecht te worden, want wordt veel te snel verkocht....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Mawibata




Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken naar een paar buurlanden van de  :smiley-philippines:  ,  hoe de â,¬ het daar van af brengt.    :janken: :janken: :janken:

De linkse grafiek is telkens de voorbije twee jaar, de rechtse de voorbije vijf jaar.


Overal dalend, behalve in Pakistan  + 50%, allen daar naartoe    :benweg:



Filippijnen
         




Japan
         



Maleisie
         


Australie
         



Singapore

         



Thailand

         


Hong Kong

           


Taiwan

           




Pakistan
         


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Nog even wachten met koffers pakken Mawibata , let op de inflatie in Pakistan  :crazy:

.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Van welke website komen die inflation rates? Niet onbelangrijk voor  :eu:-ers die dikwijls  :smiley-philippines: bezoeken...

Het is wel iets duurder geworden hier in  :smiley-philippines: n de laatste 6 maanden, maar toch niet enorm precies....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

@vvjoris  De inflation rates komen van http://www.tradingeconomics.com  (staat ook onderaan de grafieken, hehe)  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn