Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: PHwaarde op dinsdag  7 augustus 2012, 13:00:40
Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag  7 augustus 2012, 05:58:56
Denk niet zo zeer dat het een kwestie is dat de peso stijgt maar eerder dat andere valuta daalt! Iemand met een betere uitleg, dan lees ik dat graag.

Wat dacht je van de +/- 10% economische groei p/j die in de  :smiley-philippines: plaatsvindt? Daar kan Europa een puntje aan zuigen

Als je rekening houdt met de inflatie is de werkelijke groei heel wat lager

GDP - real growth rate: 3.7% (2011 est.)
7.6% (2010 est.)
1.1% (2009 est.)

Definition: This entry gives GDP growth on an annual basis adjusted for inflation and expressed as a percent.

http://www.indexmundi.com/philippines/gdp_real_growth_rate.html

Ter vergelijking, Belgie had een groei van 2% in 2011, het echte verschil is dus veel minder. Als je dan nog rekenig houdt met de bevolkingsgroei is de echte GDP groei in de Filippijnen niet zo geweldig.

http://www.indexmundi.com/belgium/gdp_real_growth_rate.html

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Johan En Elvie

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag  7 augustus 2012, 13:57:06
Wat heet. Je vergeet dan een ding, dat ze in de PH met een inhaalslag bezig zijn van >100 jaar in vergelijking met Europa. Dus ja, dat puntje er aan zuigen is dan niet zo moeilijk, dunkt me. Nu nog die 10% economische groei ook ten deel laten vallen aan die 90% van de bevolking die het niet bepaald erg breed hebt en dan druk ik me nog mild uit.

Zelfs als het nog 100% zou stijgen kunnen ze in de  :smiley-philippines: nog een puntje zuigen aan de economie bij ons.
Er is nog een heel erg lange weg te gaan hoor.
Niet voor de president en zijn gevolg die zullen wel genoeg hebben.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

vvjoris

Citaat van: Luc op dinsdag  7 augustus 2012, 15:01:41

Als je rekening houdt met de inflatie is de werkelijke groei heel wat lager


GDP per Capita!

Zelfde bron, de economie in groeit in 2010 in  :smiley-philippines: 284 % sneller dan in  :belgiesmiley:, in 2011 54 %


            2009                     2010            2011
Philippines    $3,800.00              $4,000.00     $4,100.00
Growth                        5.26%            2.50%
Belgium    $36,500.00     $37,000.00     $37,600.00
Groth                               1.37%            1.62%
         
Difference in growth      284%                    54%
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luc

Citaat van: vvjoris op dinsdag  7 augustus 2012, 17:35:28
Citaat van: Luc op dinsdag  7 augustus 2012, 15:01:41

Als je rekening houdt met de inflatie is de werkelijke groei heel wat lager


GDP per Capita!


GDP per Capita houdt geen enkele rekening met de onevenredige verdeling van inkomen. Zeker in landen waar 10% van de bevolking 90% van al de welvaart bezit.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

vvjoris

Citaat van: Luc op dinsdag  7 augustus 2012, 18:06:43
Citaat van: vvjoris op dinsdag  7 augustus 2012, 17:35:28
Citaat van: Luc op dinsdag  7 augustus 2012, 15:01:41

Als je rekening houdt met de inflatie is de werkelijke groei heel wat lager


GDP per Capita!


GDP per Capita houdt geen enkele rekening met de onevenredige verdeling van inkomen. Zeker in landen waar 10% van de bevolking 90% van al de welvaart bezit.

Inderdaad, maar daar gaat het helemaal niet over, het gaat over het totaal.

In  :smiley-philippines: leeft 30 % onder de armoedegrens, 60 % is middenklasse, en 10 % is rijk (maar dit is uiteraard niet naar Europese normen), dat blijkt uit de NSO cijfers die je zelf doorgeeft. Het verschil met  :belgiesmiley: is dat de middenklasse daar veel breder is, en er meer rijken zijn.

Dat is allemaal niet eerlijk, en de vraag is ook of de groeiende economie in de  :smiley-philippines: ook de arme mensen ten goede komt, en daar vrees ik eerlijk gezegd een beetje voor.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

 :happy: Het gaat steeds beter, de koers bij Sunro is nu 51,20 :applaus:.

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 14 augustus 2012, 16:29:25
:happy: Het gaat steeds beter, de koers bij Sunro is nu 51,20 :applaus:.
Gisteren 50.85 bij Coinstar, (een pak) hoger dan WU en de andere in België beschikbare.
Heel juli eigenlijk tamelijk constant, maar USD is maar 1.23 meer ...
Ik vrees voor september, wanneer Griekenland waarschijnlijk failliet gaat ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Let's have a look at this ....

Misschien eerder "waarde euro" dan "waarde peso", of is dat hetzelfde?

http://www.bbc.co.uk/news/business-19252724#FBM111027
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PHwaarde

Wellicht dat ook de PHP omlaag is gegaan t.o.v. andere valuta als gevolg van de overstromingen in Manila.