Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Vandaag toch weer iets gestegen 1 euro= 52,28 peso   :thankyoufw5:

Het zal wel niet lang duren alvorens de hegdefondsen weer actief worden opvallend genoeg net voor de  betaaldagen van salarissen.

Dan nog het bericht van finland en de koers naar beneden is al bijna zeker.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Een kleine opleving van de euro ten opzichte van de peso, althans afgaande op de gepubliceerde koersen op de diverse internet sites. Echter lijkt het er op dat, met name een bekend wisselkantoor in Dumaguete (gevestigd in Lee Plaza) zich wenst in te dekken tegen mogelijk nieuwe te verwachten koersdalingen. Normaal gesproken werd een wisselkoers gehanteerd die lag tussen de interbank rate en de ATM rate. Volgens deze bereken methode zou de koers dan ongeveer moeten uitkomen 51,50. Toen ik daar vanmiddag langs liep noteerde men slechts 50,20, niet goed dus :negatief:.

callebaut

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 20 augustus 2012, 11:03:30
Een kleine opleving van de euro ten opzichte van de peso, althans afgaande op de gepubliceerde koersen op de diverse internet sites. Echter lijkt het er op dat, met name een bekend wisselkantoor in Dumaguete (gevestigd in Lee Plaza) zich wenst in te dekken tegen mogelijk nieuwe te verwachten koersdalingen. Normaal gesproken werd een wisselkoers gehanteerd die lag tussen de interbank rate en de ATM rate. Volgens deze bereken methode zou de koers dan ongeveer moeten uitkomen 51,50. Toen ik daar vanmiddag langs liep noteerde men slechts 50,20, niet goed dus :negatief:.

Vandaag 10 000 php cash afgehaald ATM van mijn Euro rekening HSBC. Koers was 51,74 php / 1 euro zonder extra kosten  , dus eigenlijk in mijn geval is het beter euro's te parkeren op eurorekening HSBC en af te halen via ATM om de beste koers te verkrijgen hier te Dgte .

Kano

@Callebaut  Betaal je dan niets om de euro's te parkeren op eurorekening HSBC ??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: callebaut op maandag 20 augustus 2012, 13:32:18

Vandaag 10 000 php cash afgehaald ATM van mijn Euro rekening HSBC. Koers was 51,74 php / 1 euro zonder extra kosten  , dus eigenlijk in mijn geval is het beter euro's te parkeren op eurorekening HSBC en af te halen via ATM om de beste koers te verkrijgen hier te Dgte .


Geen 200 php fee? Dan lijkt dit wel de interessantste manier ... Maar misschien heb je min of meer hoge kosten voor de HSBC eurorekening? Open je die hier in de  :smiley-philippines: of moet je ervoor in Hong Kong zijn?

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

callebaut

Citaat van: vvjoris op maandag 20 augustus 2012, 14:02:26
Citaat van: callebaut op maandag 20 augustus 2012, 13:32:18

Vandaag 10 000 php cash afgehaald ATM van mijn Euro rekening HSBC. Koers was 51,74 php / 1 euro zonder extra kosten  , dus eigenlijk in mijn geval is het beter euro's te parkeren op eurorekening HSBC en af te halen via ATM om de beste koers te verkrijgen hier te Dgte .


Geen 200 php fee? Dan lijkt dit wel de interessantste manier ... Maar misschien heb je min of meer hoge kosten voor de HSBC eurorekening? Open je die hier in de  :smiley-philippines: of moet je ervoor in Hong Kong zijn?



Ik betaal 2,5 euro ( kosten ) per schijf van 1000 euro overschrijving .
Heb gewoon hier  te Cebu naast Ayala Mall een rekening geopend , Euro rekening & Php rekening
Men moet wel een bepaald bedrag ( 100 000 php of meer ) aanhouden of men betaald service kosten .

kulay

En je moet wel een verblijfsvisum hebben voor lange periode ... anders kun je gewoonweg geen rekening in euro openen bij een bank ... Of zijn ook hier oplossingen voor :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

callebaut

Citaat van: kulay op maandag 20 augustus 2012, 14:36:48
En je moet wel een verblijfsvisum hebben voor lange periode ... anders kun je gewoonweg geen rekening in euro openen bij een bank ... Of zijn ook hier oplossingen voor :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik verblijf gewoon op toeristen visum , en ik denk de ene bank zal wat meer correcter zijn dan de andere ... ik heb eerst een BPI rekening geopend ( vereiste 2 foto id's en een woonadres ) woonadres van vriendin opgegeven , waarheen ze een brief stuurde vanuit Manila , en heb de brief dan overhandigd aan het filiaal . Dit was te Davao Bajada .
Voor mijn HSBC rekening 2 foto's id 's en een huurkontrakt van de woning that's all .

vvjoris

Vandaag Coinstar koers: 52.33

Lees even: http://store.businessmonitor.com/bf/philippines_business_forecast_report

"A third round of quantitative easing from the US Federal Reserve remains a possibility. This, or a material improvement in the global economy, could see the Philippine peso outperform our bearish end-of-2012 forecast of PHP46.00/US$."

Het hangt er dan natuurlijk vanaf hoe de koers Euro - USDollar gaat evolueren. Als de Euro met  % zakt, zal de peso op  52 - 53 blijven, zakt die met 15 %, dan duiken we onder de 50 ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bruno13

Vandaag gewisseld aan 52,75