Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: Kano op donderdag  4 oktober 2012, 17:22:03
Ik dacht gelezen te hebben dat je alleen alleen klant van de HSBC kunt worden als je in een van hun vestigingsplaatsen in de PH woont. Of is dat niet zo in de praktijk?

Indien het zo is , dan hebben ze voor mij een uitzondering gemaakt  :lachen: , Ik woon te Negros en mijn HSBC bank is vestigingplaats Cebu City .
Een ander lid woont te Samal ( Geen HSBC te Samal ) is ook klant ..... :jajaja:

Luke

Voor sommige bankdirecteurs moet je resident. Andere zijn al content als je met een groot bedrag aankomt. Volgens de internationale bankregels moet je een geregistreerd adres kunnen voorleggen.

vvjoris

Vandaag bedragje overgemaakt met LCC, koers 52.98 het gaat nog steeds ind e goeie richting ...
Intussen heb ik ook een Argenta rekening, op mijn vraag welke kosten ze aanrekenen bij afhaling ATM (kan natuurlijk enkel als maestro geactiveerd is) antwoorden ze:

"Ik mag u bevestigen dat Argenta geen kosten aanrekent voor het gebruik van de debetkaart.
Niet voor afhalingen en niet voor betalingen.
Wij hanteren geen "buitenlandse kost" en ook geen "verrichtingskost". Het gebruik van onze
debetkaarten is over heel de lijn gratis. De wisselkoerscommissie wordt dan ook niet door
ons aangerekend, evenmin de eventuele kost van de Filippijnse bank.

De enige kost die u in de Filippijnen zal aangerekend worden bij gebruik van onze
debetkaart, is dus de wisselkoerscommissie en de eventuele kost die de Filippijnse bank u
aanrekent."


Dwz als je 10000 pesos afhaalt betaal je gewoon de 200 php maffia fee, de koers is afhankelijk van de  :smiley-philippines: bank. Ik ben in  :belgiesmiley: nu, dus ik kan het niet snel even testen, maar stel dat ze ook 52.98 geven, dan betaal je dus 10200 : 52.98 = â,¬ 192.53 voor PHP 10,000

Ik voel me dus weer in 't zak gezet, want met AXA betaalde ik aan eenzelfde koers voor PHP 10200 + 3.55 buitenlandse kost + 0.15 verrichtingskost en 2 % van 52.98 op het totale bedrag in euro's = â,¬ 200.08, dat is dus wel â,¬ 7.50 verschil. Als je in  :smiley-philippines: woont, maar een  :belgiesmiley: rekening hebt waar je geld op komt, en je haalt elke week af, is dat dus â,¬ 390 of PHP 20,660verschil op jaarbasis...

Blijkbaar toch interessant even te informeren bij je bank als je maestro gaat gebruiken....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

stijn54

@vvjoris. Wat ik hier al gelezen heb is dan wel City bank het beste zeker als je in Manila of Cebu city verblijft.

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op maandag 22 oktober 2012, 13:35:24

Blijkbaar toch interessant even te informeren bij je bank als je maestro gaat gebruiken....


Geen enkele  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: bank heeft invloed op of zal de kosten die de  :smiley-philippines: bank berekent bij opname van contant geld via een van hun ATM, voor eigen rekening nemen.
Het is al eerder gezegd, de enige manier om de 200 peso maffia ATM fee in de  :smiley-philippines: te ontlopen is een rekening openen bij een bank al daar gevestigd.
Ik ben buitengewoon tevreden met SuriChange om, indien nodig, euro's over te maken die ik cash bij elke PNB bank in peso kan opnemen. Voordeel, koers op het moment dat het bedrag wordt overgemaakt, is vermeld en verandert niet meer. Nadeel kan zijn als de dagen daarna de koers van de euro t.o.v. de peso alsnog stijgt. Met een euro rekening bij HSBC heb je daar dus geen last van. En iedere overmaking kost nu eenmaal geld hoe je het ook wendt of keert.

Amice

 :ikkeniebegrijp:

Het zal aan mij liggen maar wat heeft het gebruik van een maestro card( aldus pinnen) met geld overmaken te maken?

Om de maffiafee van Php 200 bij iedere pin transactie te ontlopen kun je enkel bij HSBC of zoals gemeld bij Citibank terecht, die berekenen die maffiafee niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Amice op dinsdag 23 oktober 2012, 12:08:14
:ikkeniebegrijp:

Het zal aan mij liggen maar wat heeft het gebruik van een maestro card( aldus pinnen) met geld overmaken te maken?



Topic gaat over "Waarde peso" m.a.w. hoeveel Eurocentjes betaal je voor een peso, en dat is dus verschillend naargelang je stuurt met WU, LCC, Coinstar en dergelijke, of naargelang je afhaalt of betaalt met een credit card, of afhaalt met Maestro... allemaal on topic dus....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Het gaat mij niet zozeer om het of topic zijn ja of nee maar om het vergelijk aangaande de reactie op de quote.

Maar goed, ga  vooral door.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Citaat van: Amice op dinsdag 23 oktober 2012, 12:08:14
:ikkeniebegrijp:

Het zal aan mij liggen maar wat heeft het gebruik van een maestro card( aldus pinnen) met geld overmaken te maken?

Om de maffiafee van Php 200 bij iedere pin transactie te ontlopen kun je enkel bij HSBC of zoals gemeld bij Citibank terecht, die berekenen die maffiafee niet.

Een (PH) bankcard is al dan niet voorzien van een logo (Visa, Mastercard, Meastro). Om het saldo van de daar aan gekoppelde bankrekening positief te houden, is het onvermijdelijk (lijkt mij althans) om van tijd tot tijd geld er op te storten. Veelal zal de bron een rekening elders ( :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:) zijn, al hoeft dat niet natuurlijk als je inkomsten hebt in de  :smiley-philippines: die erop worden gestort. Dus uiteindelijk heeft het een (pinnen met) vaak alles te maken met geld overmaken en dus met elkaar verbonden. Als iemand het anders ziet, hoor ik het graag, want sta voor iedere mening open.

vvjoris

M.i. heeft het er allemaal mee te maken.

Misschien naam topic veranderen?

"Money in the Philippines, Europe and the rest of the world"

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.