Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf:

De peso gaat weer de goede kant uit, momenteel richting 54 peso voor een euro. Was 50-51.

Werd ook tijd. Van rond de 70 peso voor een euro naar 50, zeg maar 30 % minder.
En alles is duidelijk duurder gewordenn de laatste 5 jaar.
Huur, taxi, eten !! Vooral het eten is duurder geworden. Vis is zelfs erg duur geworden (toch voor veel Pinoy het belangrijkste).


Alles bij mekaar schat ik het dat je nog de helft kunt verteren met je euro's vergeleken met 5 jaar geleden.

Dus ... op de martkt is uw gulden een daalder waard, en in de PH uw euro nog 50 cent.

Het enige voordeel is dat je  steeds beter bekend raakt met de plaatselijke "markt".
Stoffen bij Divisoria, een goede local kleermaakster niet te duur. Fruit op de markt. De eieren bij ... de kleermaakster. Ja, die doet dat erbij. Heel mooie dikke eieren voor 6 peso. De fijnste en goedkoopste bar (= Butterfly) ook eten. Tot 10 uur 's avonds grote pul tapbier 29 peso of 4 flesjes Snn Miguel Light in emmertje 125 peso.


:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

vvjoris

Citaat van: Baron op zaterdag 22 december 2012, 01:56:48
:hoedjeaf:

De peso gaat weer de goede kant uit, momenteel richting 54 peso voor een euro. Was 50-51.

Werd ook tijd. Van rond de 70 peso voor een euro naar 50, zeg maar 30 % minder.
En alles is duidelijk duurder gewordenn de laatste 5 jaar.
Huur, taxi, eten !! Vooral het eten is duurder geworden. Vis is zelfs erg duur geworden (toch voor veel Pinoy het belangrijkste).


Alles bij mekaar schat ik het dat je nog de helft kunt verteren met je euro's vergeleken met 5 jaar geleden.

Dus ... op de martkt is uw gulden een daalder waard, en in de PH uw euro nog 50 cent.

Het enige voordeel is dat je  steeds beter bekend raakt met de plaatselijke "markt".
Stoffen bij Divisoria, een goede local kleermaakster niet te duur. Fruit op de markt. De eieren bij ... de kleermaakster. Ja, die doet dat erbij. Heel mooie dikke eieren voor 6 peso. De fijnste en goedkoopste bar (= Butterfly) ook eten. Tot 10 uur 's avonds grote pul tapbier 29 peso of 4 flesjes Snn Miguel Light in emmertje 125 peso.


:atyourservice:

Divisoria is er blijkbaar niet in Cebu.

Op internet zie ik echter http://zerothreetwo.com/the-city/138-cebus-divisoria/

Zou je in die 138-Mall goedkoop stoffen kunnen vinden?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Divisoria is geen kleermaakster waar je eieren kunt kopen edele Baron, maar een gigantische markt in Binondo waar kleermakers zitten en waar je praktisch alles kunt kopen.

Kano

#623
Het is echt de moeite waard om de Divisoria markt eens te bezoeken. Je kunt er goedkoop aardige souvenirs en relatiegeschenken kopen, maar ook bruidskleding bijvoorbeeld.Ze hebben er werkelijk van alles. Wel opletten voor zakkenrollers en het ruikt op sommige plaatsen niet fris.
Maar we raken  :offtopic: want dit hoort bij Shopping thuis.

Op dit moment krijg ik bij Surichange 53,8 peso voor een euro.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: Kano op zaterdag 22 december 2012, 08:07:23
Het is echt de moeite waard om de Divisoria markt eens te bezoeken. Je kunt er goedkoop aardige souvenirs en relatiegeschenken kopen, maar ook bruidskleding bijvoorbeeld.Ze hebben er werkelijk van alles. Wel opletten voor zakkenrollers en het ruikt op sommige plaatsen niet fris.
Maar we raken  :offtopic: want dit hoort bij Shopping thuis.

Op dit moment krijg ik bij Surichange 53,8 peso voor een euro.

Ik zou er wel iets meer willen over weten, vandaar ...

Citaat van: vvjoris op zaterdag 22 december 2012, 18:02:05
Er is een divisoria in Manila, maar niet in Cebu, kan er iemand iets meer over vertellen?

===> topic 10525 bij 'shopping'

Gisteren 53.55 peso voor â,¬ 1 bij LCC
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Dan is SuriChange met 53,8 peso voor 1 euro nog net even meer. Ben zeer tevreden over hun dienstverlening en niet in het laatst vanwege altijd zeer hoge koers in vergelijking met anderen. Zelfs HSBC (waar men dus geen 200 peso maffia fee rekent) zat er nog onder.

PHwaarde

koers is de afgelopen week rap gezakt naar alweer onder de 53 PHP. met dank aan het Spaghettiland Italië & ome Berlusconi. de rente op de staatsleningen aldaar loopt ook weer op. (kwestie van tijd eer de Noord-Europese landen weer moeten bijspringen?) ik vrees dat de eurocrisis nog lang niet ten einde is.

gosternokke

Tis zelfs maar de vraag of die eurocrises nog ooit over gaat.    Europa is een continent dat net als Japan tot de dalende economien behoord.   

PHwaarde

http://nos.nl/artikel/482557-fitch-verlaagt-status-italie.html

Italië zal weer meer rente over hun staatsleningen moeten gaan betalen. Gelukkig hebben we hier in Nederland een goedgespekte pensioenkas om dat op te vangen

Ketelbinkie

Citaat van: PHwaarde op zaterdag  9 maart 2013, 07:44:57
http://nos.nl/artikel/482557-fitch-verlaagt-status-italie.html

Italië zal weer meer rente over hun staatsleningen moeten gaan betalen. Gelukkig hebben we hier in Nederland een goedgespekte pensioenkas om dat op te vangen

Ja, ja, je bedoelt ongewenst uiteraard, dat  :nederlandsevlag: dan nog wat extra kan bijdragen bij het verminderen/verlichten van de staatsschuld van al die zuid Europese feestvierders. Waren we maar nooit in die ellende van de euro gestapt en ook nog eens tegen een veel te lage koers. Met dank aan dhr. Zalm die daar overigens totaal niet meezit vanwege zijn vele goed betaalde commissariaten/functies en wat ook al meer. Jammer dat ie niet als expat in de  :smiley-philippines: woont, kon men hem daar wat minder officieus op aanspreken.