Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag  9 maart 2013, 19:19:18
Citaat van: PHwaarde op zaterdag  9 maart 2013, 07:44:57
http://nos.nl/artikel/482557-fitch-verlaagt-status-italie.html

Italië zal weer meer rente over hun staatsleningen moeten gaan betalen. Gelukkig hebben we hier in Nederland een goedgespekte pensioenkas om dat op te vangen

Ja, ja, je bedoelt ongewenst uiteraard, dat  :nederlandsevlag: dan nog wat extra kan bijdragen bij het verminderen/verlichten van de staatsschuld van al die zuid Europese feestvierders. Waren we maar nooit in die ellende van de euro gestapt en ook nog eens tegen een veel te lage koers. Met dank aan dhr. Zalm die daar overigens totaal niet meezit vanwege zijn vele goed betaalde commissariaten/functies en wat ook al meer. Jammer dat ie niet als expat in de  :smiley-philippines: woont, kon men hem daar wat minder officieus op aanspreken.

Uiteraard ironisch bedoeld. Maar met enerzijds de pipo komiek Beppe & anderzijds bangakoning Silvio, kan niemand Italië toch nog enigszins serieus nemen.  :benweg:
Intussen staat de koers op 52.89 PHP. En de bodem is nog lang niet in zicht. De ECB kondigde namelijk gisteren aan dat zij er niet voor terugdeinzen om de rente verder te verlagen als de economie later dit jaar niet aantrekt. M.a.w. NOG lagere spaarrentes voor onze centjes op de bank.
http://beursgorilla.nl/nieuws-item.asp?titel=ECB%3ARenteverlaging+als+economie+niet+aantrekt&story_ID=577266

stijn54

Amerika en China doen juist hetzelfde hoe lager de waarde van de munt hoe beter voor de eigen economie.

Ronny55

Citaat van: PHwaarde op zaterdag  9 maart 2013, 20:40:28
M.a.w. NOG lagere spaarrentes voor onze centjes op de bank.
http://beursgorilla.nl/nieuws-item.asp?titel=ECB%3ARenteverlaging+als+economie+niet+aantrekt&story_ID=577266
Heb geen spaarcenten , dus, das 'n probleem dat ik niet heb.
Maar de euro die terug aan het dalen is ....das een ander paar mouwen...
Naar men mij zo links en rechts verteld 40 tot 45 peso/euro...Is niet ondenkbaar.   :smiley-philippines:  :daag: :benweg:  :belgiesmiley:  :welcome:
Het zijn we maar geruchten ....Of het geruchten blijven....Laat ons hopen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ketelbinkie

Als de US dollar dan gelijke tred houdt met de euro ten opzichte van de peso, zullen heel veel OFW-ers en de achtergebleven familie- en gezinsleden daar ook niet vrolijker van worden. Blijft koffiedik kijken, maar alles is mogelijk.

vvjoris

Door de 'fiscal cliff' in USA (automatische besparingen omdat men geen akkoord heeft in de senaat) staat de dollar iets zwakker tegenover de euro, zodat die laatste de volgende 12 maand een beetje zal stijgen, maar daarnaast weegt de crisis in de Zuidelijke Euro landen door, en is er ook een sterkere peso omdat de Filippijnse economie groeit. Ik denk dan ook dat het heel dit jaar zal schommelen tussen de 52 en de 55 peso voor een euro.

Op langere termijn ziet het er m.i. slechter uit omwille van de hoge loonkost (in België de gigantische loonkost), de veel te hoge overheidsuitgaven, en de niet vol te houden kost voor sociale voorzieningen in Europa. Ik denk dat bij een herstel van de dollar, de euro effectief op hetzelfde niveau komt, en dus nog 40 - 45 peso zal waard zijn.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op maandag 11 maart 2013, 06:40:30
Op langere termijn ziet het er m.i. slechter uit omwille van de hoge loonkost (in België de gigantische loonkost), de veel te hoge overheidsuitgaven, en de niet vol te houden kost voor sociale voorzieningen in Europa. Ik denk dat bij een herstel van de dollar, de euro effectief op hetzelfde niveau komt, en dus nog 40 - 45 peso zal waard zijn.
Jaja , das wat er gaat gebeuren .....hoop we we er flagrant naast zitten , maar vrees er voor.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PHwaarde

De euro is tot het laagste niveau van het jaar gedaald als gevolg van het besluit om Cypriotische spaarders deels op te laten draaien voor de noodsteun aan Cyprus.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/590606/1/1/100/euro-zakt-verder-door-cyprus.html

Kano

Daar zie ik anders (nog)  niets van. De koers van dit moment is gelijk aan de vorige slotkoers van  1,29. Ook in de Euro-Peso koers is nog weinig beweging
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

rudi777



Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.


100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening


100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening


Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:



vvjoris

Citaat van: rudi777 op woensdag 10 april 2013, 14:19:59


Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.


100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening


100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening


Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:




Welke bank (rekening) in  :smiley-philippines:? Metrobank lijkt interessantst qua koers las ik eerder op het forum ...

37.58 pesos postbank, dat is wel super-weinig... dan kan je nog beter bij een ATM in  :smiley-philippines: uit de muur halen, 200 php maffia-fee is dan een peulschil...

fx-rate is op dit moment 53.87, dus ook 49.63 lijkt me zelfs laag....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.