Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: rudi777 op woensdag 10 april 2013, 14:19:59
Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.
100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening
100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening
Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:
Wat ook heel voornaam is ... kosten voor vezender.....of kosten voor ontvanger.....gedeelde kosten.
Dat van die 25 euro heb ik ook aan de hand gehad bij Fortis.
Stuurde toen 10000 peso naar mijn vriendin toen we nog chatte voor een Kerstcadeau met "kosten voor verzender"
Aldus rekende ze 8,40 euro kosten in  :belgiesmiley: en 25 euro "buitenlandse kosten"
Mijn vriendin kreeg 9900 php op haar rekening. Ze wist me te vertellen dat ze 100 php hadden afgehouden voor de kosten.
Heb dan bij Fortis mijn beklag gemaakt dat er ter plaatse kosten werden afgehouden(diverse emails heen en weer) .... sorry maar dat is de policy van de bank, 25 euro worden forfetair afgehouden om eventuele buitenlandse kosten te dekken. Daar kan in geen geval sprake zijn van een "refund"
Heb dan klacht neergeleg bij de bankcommissie, die zeiden me dan weer dat rechtstreeks bij mijn bank reclameren de eerste stap moet zijn....Heb hun toen alle emails verzonden van de correspondentie met mijn bank. Fortis kantoor in Genk.
Nog voor ik antwoord kreeg van de bankcommissie stonden de 25 euro terug op mijn rekening met een veronschudigende email van Fortis hoofdkantoor in Brussel.
  :denk: Jaren later zijn door mijn toedoen bijna bankroet gegaan......Of was er toch een andere oorzaak.. :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op woensdag 10 april 2013, 17:17:37
Citaat van: rudi777 op woensdag 10 april 2013, 14:19:59
Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.
100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening
100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening
Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:
Wat ook heel voornaam is ... kosten voor vezender.....of kosten voor ontvanger.....gedeelde kosten.
Dat van die 25 euro heb ik ook aan de hand gehad bij Fortis.
Stuurde toen 10000 peso naar mijn vriendin toen we nog chatte voor een Kerstcadeau met "kosten voor verzender"
Aldus rekende ze 8,40 euro kosten in  :belgiesmiley: en 25 euro "buitenlandse kosten"
Mijn vriendin kreeg 9900 php op haar rekening. Ze wist me te vertellen dat ze 100 php hadden afgehouden voor de kosten.
Heb dan bij Fortis mijn beklag gemaakt dat er ter plaatse kosten werden afgehouden(diverse emails heen en weer) .... sorry maar dat is de policy van de bank, 25 euro worden forfetair afgehouden om eventuele buitenlandse kosten te dekken. Daar kan in geen geval sprake zijn van een "refund"
Heb dan klacht neergeleg bij de bankcommissie, die zeiden me dan weer dat rechtstreeks bij mijn bank reclameren de eerste stap moet zijn....Heb hun toen alle emails verzonden van de correspondentie met mijn bank. Fortis kantoor in Genk.
Nog voor ik antwoord kreeg van de bankcommissie stonden de 25 euro terug op mijn rekening met een veronschudigende email van Fortis hoofdkantoor in Brussel.
  :denk: Jaren later zijn door mijn toedoen bijna bankroet gegaan......Of was er toch een andere oorzaak.. :lachen: :lachen:

Jaja, en kijk nu wat je de belastingbetaler hier aangedaan hebt ... terwijl jij lekker in de zon ligt in  :smiley-philippines:

Soit, ik kom er ook aan ...  :benweg:

Heb een Argenta rekening dus ik probeer het zeker uit om geld over te maken (naar mezelf, hopelijk asap) ... testje doen, zelfde dag zelfde bedrag in euro's, een keer met Argenta en een keer met Sigue (ex-coinstar)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

rudi777



vvjorid : wat is fx rate ?

robert van dijck

fx rate is hoeveel Peso's je krijgt voor 1â,¬

vvjoris

Citaat van: robert van dijck op donderdag 11 april 2013, 11:14:23
fx rate is hoeveel Peso's je krijgt voor 1â,¬

De 'officiele' rate dus, in de realiteit is het altijd iets minder....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Lenn

Probeer de euro rates te vinden bij de metrobank.Tot nu toe niet gelukt.
Zit alweer een paar jaar bij de hsbc.

rudi777

Citaat van: vvjoris op woensdag 10 april 2013, 14:38:01
Citaat van: rudi777 op woensdag 10 april 2013, 14:19:59


Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.


100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening


100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening


Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:




Welke bank (rekening) in  :smiley-philippines:? Metrobank lijkt interessantst qua koers las ik eerder op het forum ...

37.58 pesos postbank, dat is wel super-weinig... dan kan je nog beter bij een ATM in  :smiley-philippines: uit de muur halen, 200 php maffia-fee is dan een peulschil...

fx-rate is op dit moment 53.87, dus ook 49.63 lijkt me zelfs laag....




Naar de Banco de oro is dat



rudi777

Citaat van: vvjoris op woensdag 10 april 2013, 17:25:49
Citaat van: Ronny55 op woensdag 10 april 2013, 17:17:37
Citaat van: rudi777 op woensdag 10 april 2013, 14:19:59
Deze week 100 euro overgeschreven met de postbank en ook met argenta.
100 euro (kosten inbegrepen) met de postbank  =  3,757.93  peso ontvangen op de rekening
100 euro (geen kosten) met argenta  =   4,962.72  peso ontvangen op de rekening
Gebeld naar de postbank of dit wel klopt, en ja ze rekenen 25 euro kosten.   :negatief:
Wat ook heel voornaam is ... kosten voor vezender.....of kosten voor ontvanger.....gedeelde kosten.
Dat van die 25 euro heb ik ook aan de hand gehad bij Fortis.
Stuurde toen 10000 peso naar mijn vriendin toen we nog chatte voor een Kerstcadeau met "kosten voor verzender"
Aldus rekende ze 8,40 euro kosten in  :belgiesmiley: en 25 euro "buitenlandse kosten"
Mijn vriendin kreeg 9900 php op haar rekening. Ze wist me te vertellen dat ze 100 php hadden afgehouden voor de kosten.
Heb dan bij Fortis mijn beklag gemaakt dat er ter plaatse kosten werden afgehouden(diverse emails heen en weer) .... sorry maar dat is de policy van de bank, 25 euro worden forfetair afgehouden om eventuele buitenlandse kosten te dekken. Daar kan in geen geval sprake zijn van een "refund"
Heb dan klacht neergeleg bij de bankcommissie, die zeiden me dan weer dat rechtstreeks bij mijn bank reclameren de eerste stap moet zijn....Heb hun toen alle emails verzonden van de correspondentie met mijn bank. Fortis kantoor in Genk.
Nog voor ik antwoord kreeg van de bankcommissie stonden de 25 euro terug op mijn rekening met een veronschudigende email van Fortis hoofdkantoor in Brussel.
  :denk: Jaren later zijn door mijn toedoen bijna bankroet gegaan......Of was er toch een andere oorzaak.. :lachen: :lachen:

Jaja, en kijk nu wat je de belastingbetaler hier aangedaan hebt ... terwijl jij lekker in de zon ligt in  :smiley-philippines:

Soit, ik kom er ook aan ...  :benweg:

Heb een Argenta rekening dus ik probeer het zeker uit om geld over te maken (naar mezelf, hopelijk asap) ... testje doen, zelfde dag zelfde bedrag in euro's, een keer met Argenta en een keer met Sigue (ex-coinstar)


heeft Sigue agentschappen in  :belgiesmiley: ?
ik kan er niets van vinden met google en via internet gaat (nog) niet volgens hun site, dus hoe doe je dat dan ?

Priba

Metrobank geeft geen wisselkoersen van Euro's op zijn site !! Er is wel een groot verschil tussen Biljetten koers en de TT koers (= voor Euros telegrafisch naar een Euro Account getransfereerd )

vvjoris

Citaat van: rudi777 op donderdag 11 april 2013, 11:52:39

heeft Sigue agentschappen in  :belgiesmiley: ?


Ja natuurlijk, kijk eens bij vroegere naam coinstar.

Voor on line transfers, ik stuur u in pm even contactgegevens ... (@M. => een kleine commissie is mss op zijn plaats  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.