Tricycle, jeepneys en andere

Gestart door ganda, zaterdag 27 juni 2009, 18:22:49

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Net gevonden op de achtergrond van 1 van mijn foto's.

Wat het eigenlijk moet voorstellen  :weetikniet:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


Wel, dat schaap is nog van het dak gesprongen ( het lag in de armen van een filipijn die ermee naar beneden sprong ). Spijtig genoeg hen ik er geen foto van. Het was het mafste dat ik ooit gezien heb, een showke om toch maar gefotografeerd te worden. Loko loko.


ganda

Citaat van: joselito op dinsdag  7 juli 2009, 21:37:23
Citaat van: Tank op maandag  6 juli 2009, 13:30:29
Die op de vierde foto moet wel door het zijraam kijken, anders kan hij niet sturen.  :lachen:

Het zijn toch wel artiesten om hier in het donker mee te kunnen te rijden, weinig licht, praktisch geen voorruit en de tegenliggers ook vaak geen licht.
Hebben de filipino's kattenogen?

Licht? waarom hebben ze licht nodig... de reflectiestrips van de jeepney geven genoeg zichtbaarheid  :happy2:




zelfde jeepney midden in de nacht



ganda


De meeste jeepneys zijn van SARAO, toch zijn er ook andere merken

ISUZU







MITSUBISHI




TOYOTA




Er zijn nog andere merken maar vind momenteel geen foto's.  :weetikniet:


Luc

Heten ze die dingen niet eerder Multivans ipv Jeepneys?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda

Weet ik niet, maar ze dienen wel als openbaar vervoer.

Ooit heb ik het saraobedrijf bezocht, een heel filmrolletje opgeschoten. Tot mijn grootste spijt zijn, door omstandigheden, alle foto's zoek geraakt. :crying1:


Kano

Multicab (meestal omgebouwde Suzuki)


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda

Voor diegene die interesse hebben hoe een jeepney gemaakt wordt: Er is ( was? ) een fabriek tussen Las Pinas en Cavite.
Als men vanaf de kerk in Las Pinas de hoofdstraat volgt richting Cavite bereikt men na ongeveer 3km.de jeepneyfabriek van Sarao. Tijdens de weekdagen kun je bekijken hoe die jeepneys in elkaar gezet worden. De toegang is gratis en men is er zeer gastvrij. Fotograferen was geen enkel probleem.
Ik weet enkel niet of het bedrijf nog bestaat.


Mawibata

#48

Effe belle  



Citaat van: ganda op woensdag  8 juli 2009, 03:01:24
Ik weet enkel niet of het bedrijf nog bestaat.


Sarao jeepney factory (tours Mon-Sat 8am-4pm; tel 02/828 1266), on Padre Diego Cerra Avenue, Palanglupa, Las Pinas, about 3km south of San Jose Church.

Sarao was one of the first companies to take leftover World War II American jeeps and transmogrify them into the ubiquitous smoke-belching street-art vehicles of today.




UPDATE :


Ik heb net een filmpje gevonden op You Tuub over The Fall of Sarao !

Er is geen geluid wegens :  This video contains an audio track that has not been authorized by WMG. The audio has been disabled.


Wie van jullie kan liplezen ?   :lachen:








Mawibata







Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Mmmm, nee helaas liplezen kan ik niet, en helderziende ben ik ook niet  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn