Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oud worden in the phil

Gestart door LMBen, donderdag 3 oktober 2013, 08:36:03

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :atyourservice:

Let wel, voor een ziektekostenverzekering in NL moet je daar ingeschreven staan. Ik meen dat je maximaal 8 mnd uit NL weg mag. Conztoleer dat voor je gaat bij de diverse ziektekosten verzekeraars en maak je keus.
De reis en repratierings verzekering heeft ook een max. aantal maanden dat je aan een stuk in het buitenland mag verblijven. Wij hebben Elvia, standaard 3 mnd. verlengd tot 6 mnd. Voor 2 personen 120 â,¬ per jaar. Werkt met (het reeds genoemde) Eurocross.

Denk dat het het ideale is om ongeveer  50/ 50 in de PH en NL te leven.
Kan dat financieel niet, zou ik persoonlijk, gezien MIJN situatie en mijn gezondheid momenteel, voor de PH kiezen. Maar dus voorkeur 50 / 50 oid.

:thumb: :jajaja: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Bulldozer

Dan heb je niet bij ALLE zorgverzekeringen gekeken baron, want er zijn enkele verzekeringen in Nederland waar je niet in Nederland ingeschreven hoeft te staan. ONVZ internationaal bijvoorbeeld.

Ik snap trouwens niet waarom je naar nederland moet als je ziek bent. In de Filippijnen heb je ook prima ziekenhuizen.

Rich

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 oktober 2013, 16:43:46
Dan heb je niet bij ALLE zorgverzekeringen gekeken baron, want er zijn enkele verzekeringen in Nederland waar je niet in Nederland ingeschreven hoeft te staan. ONVZ internationaal bijvoorbeeld.

Ik snap trouwens niet waarom je naar nederland moet als je ziek bent. In de Filippijnen heb je ook prima ziekenhuizen.

Klopt ja, maar er hangt wel een serieus prijskaartje aan als er iets ernstig aan de hand is, bijvoorbeeld een operatie of zo. Ik wil diegenen niet de kost geven die niets reserve hebben als ze naar het ziekenhuis  zouden moeten.
Rich de Nederbelg.

Kano

Heb even gekeken bij ONVZ internationaal,ziet er goed uit maar van de premies wordt je niet vrolijk. Een basisdekking voor 1 persoon van 66-69 jaar kost â,¬ 352 per maand = â,¬ 4224 per jaar of wel P 244992 per jaar
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: Kano op zondag  6 oktober 2013, 01:42:37
Heb even gekeken bij ONVZ internationaal,ziet er goed uit maar van de premies wordt je niet vrolijk. Een basisdekking voor 1 persoon van 66-69 jaar kost â,¬ 352 per maand = â,¬ 4224 per jaar of wel P 244992 per jaar
DE verzekeringen zijn hier, in de  :smiley-philippines: niet alleen ,allemaal min of meer oplichters...BV de studie verzekering , af te sluiten bij de geboorte je betaal 165 peso per maand 5 jaar lang . Dan heb je een lijst van prive scholen waar je ze heen kunt sturen... Na 10 jaar "bankrupt" sorry sorry enz maar we betalen zoveel mogelijk terug....Als je meteen tekend krijg je 35% van je betaalde bedrag terug, voor een betere oplossing is er geen geld....70% gaat akkoord ...na 6 Maanden is de refund voorstel 60% .....weer 20% die akkoord gaan ...dan komt het ultime voorstel 100% refund voor de rest. Op een enkeling na gaat iedereen akkoord. uiteraard iedervoorstel dat aanvaard wordt is met verzaken aan een rechtszaak. In dit geval waren er meer dan 1000 gedupeerden das aan +/- 100000 peso/de polis..100.000.000 peso

70% krijgt 35.000 terug ...netto winst per polis 65.000 peso x 700 = 44.500.000 peso netto
20% krijgt 20.000 terug ...netto winst per polis 40.000 peso x 200 =   8.000.000 peso netto
10% krijgt 100.000 terug                                                                 __________________
                                               Netto winst zonder de intresten =     52.500.000 peso...op 10 jaar niet slecht geboerd  :denk: ik  :jajaja:

Geen gerechtelijke procedure...nieuwe naam en hier we go again. Het mooiste al de reactie van de gedupeerden :We tenminste nog iets teruggekregen  :floet:

Ps, dit zijn geen exacte cijfers maar zo ongeveer is het gegaan.

Die Ziekte verzekeringen werken ook zo op die manier.  :denk:  Zo veel mogelijk incasseren en via honderde kleine lettertjes zo weinig mogelijk uitbetalen. Wat niet wegneemt dat er waarschijnlijk ook "eerlijke" verzekeringen zijn                           
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.