taxi 10 peso goedkoper per maandag 16 maart 2015

Gestart door Baron, vrijdag 13 maart 2015, 06:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :atyourservice: :thumb:

TaXI WORDT MIV MAANDAG !6 MRT   10 PESO GOEDKOPER: HET STARTTARIEF GAAT VAN 40 NAAR 30 PESO.

Let op : de taximeter wordt voorlopig niet aangepast. Dus zelf in de gaten houden als je die 10 peso interesseert.

Wil een chauffeur niet de prijs verlagen, schakel (via politie?) de LFRB in. Boete voor de chauffeur is 5000 peso.

Hier het volledig artikel uit de Philstar, in het Engels:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MANILA, Philippines - A provisional P10-rollback in the flag-down rate of all taxicabs will take effect on Monday, the Land Transportation Franchising and Regulatory Board (LTFRB) said yesterday.

LTFRB said the flag-down taxi fare will be reduced to P30 from the current P40, while the start-up fare of airport taxis will be reduced to P60 from P70. But there is no fare reduction for every succeeding 300 meters.

LTFRB chairman Winston Ginez said in a press conference the rollback stemmed from the "prevailing low prices of oil in the world market." Former LTFRB member and Negros Oriental Rep. Manuel Iway also petitioned the board to reduce the flag-down fare.

"The fare reduction will be automatically imposed on Monday without any documents needed from the LTFRB," Ginez added.

LTFRB board member Ariel Inton said since the rollback is still provisional, the rollback is not yet activated in the taxi meters. The board appeals to taxi operators and drivers to implement the rollback by deducting P10 from the fare.

Under the Joint Administrative Order No. 2014-01 of the LTFRB and the Land Transportation Office, a penalty of P5,000 will be imposed on taxi operators and drivers who violate the directive.
Headlines ( Article MRec ), pagematch: 1, sectionmatch: 1

Ginez also urged passengers to report non-compliant taxi drivers to the LTFRB.

But taxi operators stood firm that they will appeal the LTRFB's decision to impose a rollback.

The Association of Taxi Operators in Manila (ATOM) complained that the reduced boundaries of taxicabs will affect the drivers' take-home pay.

ATOM spokesman Pablo Sarmiento said that the group was not consulted by the LTFRB when it made the "unfair" decision and the board should have considered the recent oil price hike.

Ginez belied Sarmiento's statement, saying that the LTFRB organized a hearing and regional consultations, the results of which were published in major national newspapers before it approved the P10 fare cut. All groups were also asked to submit their oppositions.

"If they were not able to attend the hearing, it is no longer our problem," Ginez added.

Read more: http://www.philstar.com/headlines/2015/03/07/1430880/ltfrb-brings-down-taxi-flag-down-rate-p10#ixzz3UEy5UdDI
Follow us: @PhilstarNews on Twitter | philstarnews on Facebook
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Mja, was ook in het nieuws.

Roll back voor Cebu is van P35 naar P25

Voor  diegene die eigenwijse drivers door willen geven an LTFRB hier het nummer.

(02 voor manila) 4152129

Zoals gebruikelijk zullen buitenlanders dat nummer wel nodig hebben.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Citaat van: Amice op vrijdag 13 maart 2015, 08:58:50
Mja, was ook in het nieuws.

Roll back voor Cebu is van P35 naar P25

Voor  diegene die eigenwijse drivers door willen geven an LTFRB hier het nummer.

(02 voor manila) 4152129

Zoals gebruikelijk zullen buitenlanders dat nummer wel nodig hebben.  :jajaja:

In Cebu laatste tijd 40 pesos en nu 30 maar hun schermpje kunnen ze niet wijzigen blijkbaar :lachen:
Maar in Cebu gaat het nog de taxidrivers maar in Manila amai

Lorre

Dus bij eindafrekeing -10P :crazy: :crazy:.  Wat een gezeik voor 10P, maar wel elke dag lam...  4 à 5 ritjes per dag = 4 à 5 x 10P = 1â,¬, onoverkomelijke kost!! :run: :run:

SCHOL!!

Amice

Citaat van: Lorre op vrijdag 13 maart 2015, 15:36:05
Dus bij eindafrekeing -10P :crazy: :crazy:.  Wat een gezeik voor 10P, maar wel elke dag lam...  4 à 5 ritjes per dag = 4 à 5 x 10P = 1â,¬, onoverkomelijke kost!! :run: :run:

SCHOL!!

Zo lust ik er nog wel een.
U kunt zo de vakatures in het kabinet Rutte opvullen zo te lezen want die praten ook alles wat krom is recht.

Het gaat er simpel om of men zich wilt laten besodemieteren of niet en of dat nu voor 10 pesos of voor 1.5 miljard is doet niets ter zaken want bedonderen is en blijft voor beiden bedragen bedonderen.

Mogen passagiers svp zelf even uitmaken hoe ze die 10 pesos willen besteden?
Als we zoal gaan beginnen dan is het einde zoek.   :run:
Its P1000 only sir en dan ook nog met een big smile.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Citaat van: Amice op vrijdag 13 maart 2015, 17:23:24
Citaat van: Lorre op vrijdag 13 maart 2015, 15:36:05
Dus bij eindafrekeing -10P :crazy: :crazy:.  Wat een gezeik voor 10P, maar wel elke dag lam...  4 à 5 ritjes per dag = 4 à 5 x 10P = 1â,¬, onoverkomelijke kost!! :run: :run:

SCHOL!!

Zo lust ik er nog wel een.
U kunt zo de vakatures in het kabinet Rutte opvullen zo te lezen want die praten ook alles wat krom is recht.

Het gaat er simpel om of men zich wilt laten besodemieteren of niet en of dat nu voor 10 pesos of voor 1.5 miljard is doet niets ter zaken want bedonderen is en blijft voor beiden bedragen bedonderen.

Mogen passagiers svp zelf even uitmaken hoe ze die 10 pesos willen besteden?
Als we zoal gaan beginnen dan is het einde zoek.   :run:
Its P1000 only sir en dan ook nog met een big smile.

Amice, sarcasma is je ook geheel vreemd, ook al leef je dààr al jaren.  Ik verwachtte dat je mijn posting wel zou "doorzien" en zou "catalogeren" onder de factor FUN.  Doch niemand kan zichzelf verwijten om minder bedeeld te zijn.  Gegroet!  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

joselito

Daar geef ik amice wel gelijk. Met de taxichauffeurs heb ik al helemaal geen medelijden. Dat zijn toch de eerste die je proberen te bezeiken als je daar komt.
Deze maal was het weer van dat.

Ik wist dat de afstand van de luchthaven naar het hotel slechts anderhalve km was.
De eerste die stopte wilde 350 pesos. Ik zei bye bye. De tweede wilde zelfs 500 pesos, dus opnieuw bye bye
De derde had meer verstand en vroeg me of 100 pesos ok was.  Hij kreeg de rit.

Sommige taxichauffeurs hebben weinig verstand daar

Lorre

Citaat van: joselito op vrijdag 13 maart 2015, 17:44:28
Daar geef ik amice wel gelijk. Met de taxichauffeurs heb ik al helemaal geen medelijden. Dat zijn toch de eerste die je proberen te bezeiken als je daar komt.
Deze maal was het weer van dat.

Ik wist dat de afstand van de luchthaven naar het hotel slechts anderhalve km was.
De eerste die stopte wilde 350 pesos. Ik zei bye bye. De tweede wilde zelfs 500 pesos, dus opnieuw bye bye
De derde had meer verstand en vroeg me of 100 pesos ok was.  Hij kreeg de rit.

Sommige taxichauffeurs hebben weinig verstand daar

De weinige keren dat ik hier ( :belgiesmiley: ) een taxi neem, verwacht ik ook dat de "meeste" chauffeurs de kortste route, al dan niet de meest economische route nemen tot mijn eindbestemming.  

Ooit nam ik "eens" een taxi in Cebu, ik gaf de chauffeur een fysiek plan waar ik moest zijn, doch hij wist "het" zijn, reed talloze kilometers om en ik liet hem doen.  Bij de afrekening van 430P, gaf ik hem 250P -want zoveel kostte de rit zonder ZIJN omwegen/betweterigheid- en meneer kon er niet mee lachen, hoezo niet??  IK herinnerde hem echter aan het plannetje dat ik hem gaf en benadrukte hem, indien hij dit zou gevolgd hebben, alsook mijn raadgevingen onderweg, hij er op een normale manier was geraakt.  Maar meneer pinoy wou zijn eigen zin doen, hij wist het nu eenmaal beter, tegen beter weten in.  Ik liet hem begaan, maar dan verd*mme nadien niet komen zeiken omdat hij tig kilometer verloren reed en peso's wou zien.  Ik ben goed en braaf, maar niet onnozel!

Waarvan akte...

Luke

Citaat van: joselito op vrijdag 13 maart 2015, 17:44:28
Daar geef ik amice wel gelijk. Met de taxichauffeurs heb ik al helemaal geen medelijden. Dat zijn toch de eerste die je proberen te bezeiken als je daar komt.
Deze maal was het weer van dat.

Ik wist dat de afstand van de luchthaven naar het hotel slechts anderhalve km was.
De eerste die stopte wilde 350 pesos. Ik zei bye bye. De tweede wilde zelfs 500 pesos, dus opnieuw bye bye
De derde had meer verstand en vroeg me of 100 pesos ok was.  Hij kreeg de rit.

Sommige taxichauffeurs hebben weinig verstand daar

Ze wachten gewoon tot er eentje "OK" zegt.
Wie is dan degene met weinig verstand?  :daag:

yepyep

Airport + Onwetende toerist = cash voor een taxichauffeur.

Het zal wel een neverending story blijven.

Goed op je geld letten als je de Filippijnen (of lees buitenland) bezoekt. Men zal vaker proberen om je geld afhandig te maken.