taxi 10 peso goedkoper per maandag 16 maart 2015

Gestart door Baron, vrijdag 13 maart 2015, 06:39:03

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Dat blijft idd een never ending story als het moraal verder blijft afbrokkelen zoals die ontwikkeling al veels te lang aan de gang is.

Veel mensen beseffen de uiteindelijke consequenties niet waar dat op een gegeven moment toe leidt, zowel door aan dat soort praktijken mee te doen dan wel te accepteren of goed te praten.

Even een voorbeeld daarvan in het groot dan maar:
http://www.nu.nl/politiek/4011264/timmermans-sluit-grexit-niet.html

Waar griekenland feitelijk mee bezig is, is om toch minstens zoveel mogelijk te jatten en dan ook nog met dreigementen.

Wat nu als ze de IS toelaten en de stroom vluchtelingen doorlaten?
Nee ik weet het dat zullen ze niet doen maar ze dreigen er wel mee. :jajaja:

Een partner van de Eu onwaardig en onbetrouwbaar die we beter kwijt dan rijk zijn.
Maar men praat het maar goed want Grexit, daar doet de EU niet aan.

@ luke
Diegene met weinig verstand is diegene die een gebrek aan moraal in zijn donder heeft.
Vrij vertaald is jouw stelling dus" ik wacht op een slachtoffer die de normale gang van zaken waar ik me feitelijk aan moet houden niet kent en die belazer ik".
Iedereen die denkt dat dit normaal is, zie de eertse regel.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Citaat van: yepyep op zondag 15 maart 2015, 23:53:40
Airport + Onwetende toerist = cash voor een taxichauffeur.

Het zal wel een neverending story blijven.

Goed op je geld letten als je de Filippijnen (of lees buitenland) bezoekt. Men zal vaker proberen om je geld afhandig te maken.

Het is toch maar een kleine moeite om je route van NAIA (of eender welke andere luchthaven) tot aan jouw hotel op te zoeken op bv Google Maps, de afstand te vermenigvuldigen met de prijs per kilometer om een idee te hebben wat je kostenplaatje zal zijn?  Als jij 300P uitrekent en Mister Pinoy komt aan 1200P, tsja...  Rijden ze bij me niet op hun meter, blijven ze maar wachten op hun volgende slachtoffer. :floet: :floet: 

Of leer een paar hoofdwegen uit je hoofd en vertel Mister Pinoy dat het via "dààr" de kortste weg is, merkt hij meteen dat hij met geen groentje te maken heeft, ook al ben je voor de eerste keer maal in de :smiley-philippines:. :hoedjeaf: :hoedjeaf: 

Ronny55

Wij wonen een beetje buiten de stad en de taxi gaat daar niet graag op de meter naartoe , de kans op een passagier voor de retour is quasi 0 . Dan wordt er regematig gevraagt voor een vast bedrag , zo'n 50% duurder als met de meter, daar ga ik nooit op in , met de meter of geen centen . weigeren mij te brengen ? dat mag hij niet, dan kan je klacht indienen bij het LTFRB en heeft ie problemen. Zover heb ik het wel nog nooit gedreven, neem gewoon een andere taxi.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op maandag 16 maart 2015, 02:26:16
Wij wonen een beetje buiten de stad en de taxi gaat daar niet graag op de meter naartoe , de kans op een passagier voor de retour is quasi 0 . Dan wordt er regematig gevraagt voor een vast bedrag , zo'n 50% duurder als met de meter, daar ga ik nooit op in , met de meter of geen centen . weigeren mij te brengen ? dat mag hij niet, dan kan je klacht indienen bij het LTFRB en heeft ie problemen. Zover heb ik het wel nog nooit gedreven, neem gewoon een andere taxi.

Het ene kun je doen en daarvoor hoef je het andere niet te laten.
Het is beter en feitelijk het enige middel wat we hebben om ze op het juiste spoor te krijgen.
Als je hun licenseplate doorgeeft naar LTFRB lopen zij en/of hun leasemaatschappij het risiko om hun taxi license kwijt te raken of riskeren een boete. In het minste geval maak je het ze lastig en hoe lastiger en risikovoller het wordt hoe eerder ze zich 2x gaan bedenken om het nog eens te doen.

Geloof maar niet dat pinoy onder elkaar dat wel accepteren, vermitst bepaalde argumenten als redelijk en billik kunnen worden beschouwd.

Zo had ik een pinoy familie voor me staan die een taxi aanhield en de taxidriver vroeg waarheen ze moesten.De family had ook nog bagage bij zich en de taxidriver meldde hun dat hij ze niet meenam. De family werd kwaad en meldde de driver dat hij geen passagiers mocht weigeren.
De taxidriver stapte uit en opende zijn kofferbak waarin de gastank was geplaatst en dus te weinig plaats was voor de koffers en ook nog 4 passagiers.
Kijk dat is weigering met een redelijke reden die de pinoy family accepteerde.
Aangezien ik er achter stond kreeg ik die taxi dan maar met verder geen enkel probleem met de driver.

Zo kan het dus ook.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op maandag 16 maart 2015, 00:23:03
Een partner van de Eu onwaardig en onbetrouwbaar die we beter kwijt dan rijk zijn.

Het zijn niet alleen de Nederlanders die het stilaan voor bekeken houden...

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-15/germans-tired-of-greek-demands-want-country-to-exit-euro

Herbie

Citaat van: Amice op maandag 16 maart 2015, 05:46:36
Citaat van: Ronny55 op maandag 16 maart 2015, 02:26:16
Wij wonen een beetje buiten de stad en de taxi gaat daar niet graag op de meter naartoe , de kans op een passagier voor de retour is quasi 0 . Dan wordt er regematig gevraagt voor een vast bedrag , zo'n 50% duurder als met de meter, daar ga ik nooit op in , met de meter of geen centen . weigeren mij te brengen ? dat mag hij niet, dan kan je klacht indienen bij het LTFRB en heeft ie problemen. Zover heb ik het wel nog nooit gedreven, neem gewoon een andere taxi.

Het ene kun je doen en daarvoor hoef je het andere niet te laten.
Het is beter en feitelijk het enige middel wat we hebben om ze op het juiste spoor te krijgen.
Als je hun licenseplate doorgeeft naar LTFRB lopen zij en/of hun leasemaatschappij het risiko om hun taxi license kwijt te raken of riskeren een boete. In het minste geval maak je het ze lastig en hoe lastiger en risikovoller het wordt hoe eerder ze zich 2x gaan bedenken om het nog eens te doen.

Geloof maar niet dat pinoy onder elkaar dat wel accepteren, vermitst bepaalde argumenten als redelijk en billik kunnen worden beschouwd.

Zo had ik een pinoy familie voor me staan die een taxi aanhield en de taxidriver vroeg waarheen ze moesten.De family had ook nog bagage bij zich en de taxidriver meldde hun dat hij ze niet meenam. De family werd kwaad en meldde de driver dat hij geen passagiers mocht weigeren.
De taxidriver stapte uit en opende zijn kofferbak waarin de gastank was geplaatst en dus te weinig plaats was voor de koffers en ook nog 4 passagiers.
Kijk dat is weigering met een redelijke reden die de pinoy family accepteerde.
Aangezien ik er achter stond kreeg ik die taxi dan maar met verder geen enkel probleem met de driver.

Zo kan het dus ook.


Paar jaar geleden ook mee gemaakt, in Cebu. Paar vrienden hadden hun grote duikzakken mee, kon er niet in wegens gastank, dan maar twee taxi's genomen.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Citaat van: Amice op maandag 16 maart 2015, 00:23:03

@ luke
Diegene met weinig verstand is diegene die een gebrek aan moraal in zijn donder heeft.
Vrij vertaald is jouw stelling dus" ik wacht op een slachtoffer die de normale gang van zaken waar ik me feitelijk aan moet houden niet kent en die belazer ik".
Iedereen die denkt dat dit normaal is, zie de eertse regel.



Mijn stelling is: neem gewoon een gele taxi aan de uitgang van de luchthaven en vraag indien twijfel aan de balie (die u een briefje geeft met de nummerplaat op) hoeveel het ongeveer gaat kosten.

By the way, zijn de Europese taxis dan zo hoog in hun MORAAL???