Filipijnse president: medaille voor burgers die drugsdealers doden

Gestart door bananacreek, zondag 5 juni 2016, 17:01:57

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek



De nieuwgekozen Filipijnse president Duterte heeft de bevolking gevraagd drugshandelaren dood te schieten, als ze zich verzetten tegen aanhouding. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de stad Davao vanwege zijn verkiezingszege zei Duterte dat mensen die meehelpen in de strijd tegen drugshandel op een beloning kunnen rekenen.

Burgers die een dealer op het spoor zijn, kregen dit advies van Duterte: "Bel ons, bel de politie of houd hem zelf aan als je een pistool hebt, je hebt mijn steun." Als de verdachte zich verzet of zijn aanhouder bedreigt met een wapen, kan deze hem doden. "Schiet hem dood en je krijgt een medaille van me", aldus Duterte, die zich graag voor laat staan op zijn gespierde taal.

'Klootzakken'

In zijn verkiezingscampagne dreigde Duterte ook al drugshandelaren te zullen doden: "Klootzakken, ik vermoord jullie, anders vermoorden jullie mij." Duterte treedt op 30 juni officieel aan als president.

In zijn toespraak richtte de nieuwe sterke man zich ook tot drie politie-generaals uit het korps van de hoofdstad Manilla. Hij riep de drie op te vertrekken vanwege criminele banden. Duterte dreigde hen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen als ze niet uit eigen beweging opstappen. De politie op de Filipijnen wordt ervan beschuldigd nauwe banden te hebben met drugshandelaars.

source: http://nos.nl/artikel/2109277-filipijnse-president-medaille-voor-burgers-die-drugsdealers-doden.html

bananacreek

Er staat ook een video clip op de link..... :jajaja:

Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen tot het einde van dit jaar............. :denk:


Ronny55

De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend, maar blijkbaar wil hij kokende soep serveren....en door de strot duwen....  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Nu zijn vrijwel alle drugs hier te koop.Dus zoveel gebeurd er niet.Als ie nou verstandig is gaat ie de weed legaliseren en de prijs van tanduay(etc.) eens flink omhoog schroeven.Het aantal delicten  onder invloed van alcohol is immers torenshoog hier.Vergeet ook niet de rugby boys etc.
Wel goed van hem is dat ie de politie-generaals wil laten vertrekken.

Ifugao

Citaat van: Lenn op maandag  6 juni 2016, 11:45:07
Wel goed van hem is dat ie de politie-generaals wil laten vertrekken.

Als hij dat tenminste overleeft ...... :floet:

Adik

't is wachten op de eerste ongetrainde die advies van Duterte op volgt en wordt neergeschoten door een drugsdealer. Wat zal er gebeuren? Nabestaande die Duterte aanklagen? Een complete heksenjacht waarbij alle drugsdealers vogelvrij zijn?

Ik kan me ergens vinden dat hij "meer op het spel wil zetten voor dealers" en ze zo ontmoedigen, maar op deze manier zijn verkiezingsbelofte inlossen met behulp van bewapende burgers (zijn vast ook allemaal vergunde wapen hobbyisten # sarcasme uit) in plaats van getrainde politie agenten o.i.d.?    :shoot13lj7:  :run:

Blauwvinger

Welcom in the Wild West of the  :smiley-philippines:

Oude tijden uit 18e eeuw gaan we weer beleven  :happy:

:lachen:

Lenn

Zal mijn vrouw morgen ff een vuurwapenvergunning laten aanvragen.Dan schiet ik er een paar dood die teveel gezopen hadden, want dat is in mijn ogen ook een harddrug.
Hoevaak komt het hier niet voor dat manlief onder invloed wat losse handjes krijgt?
Wat dat betreft is du30 weer ouderwets.Het roken van een jointje staat gelijk als de shabu addict, etc.En als je onder invloed van alcohol wat losse handjes vind iedereen dat normaal.
Alcohol is een gelegaliseerde harddrug,Het leed wat alcohol brengt is velen malen groter dan al die andere drugs.Maar ja, dat is legaal.
In Nl word het acoholverbruik flink belast.In de Ph is de tanduay 80%, goedkoper dan het bier.Tot zover...

ronny

hij zou beter de politie aanpakken laast waneer ik in de philipijnen was had ik ze nodig voor een vriend dat bestollen was en we moesten eerst benzine kopen voor hun auto voor ze de dief kwamen ophallen

Rich

90 euro per vermoorde druggebruiker: dit echtpaar vormt moordbrigade van Filipijnse president Duterte

Sinds Rodrigo Duterte in juni werd aangesteld als president van de Filipijnen, kleuren de straten er bloedrood. Al meer dan 4.000 mensen vonden de dood in de meedogenloze drugsoorlog die Duterte heeft ontketend. Moordbrigades van de president zijn verantwoordelijk voor meer dan de helft van dat dodental. En dit echtpaar zegt al bijna 800 slachtoffers te hebben gemaakt, voor 90 euro per moord.


President Duterte had na zijn aanstelling beloofd om de Filipijnen te zuiveren van drugsdealers en druggebruikers. Hij voegde meteen de daad bij het woord en stelde verschillende moordbrigades aan die met geweld de straten van zijn land schoon te vegen. In amper vier maanden werden al 4.000 dealers en gebruikers gedood, waarvan 2.730  door de speciale brigades. Ace en Sheila maken deel uit van de brigade die verantwoordelijk is voor bijna 800 moorden.

Ace en Sheila vertellen in een misdaadprogramma van de Australische zender SBS dat ze 90 euro per doelwit incasseren, dat is ongeveer gelijk aan één weekloon in de Filipijnen. De politie betaalt hen cash uit voor elke moord en ondertussen tikt de teller aardig aan.

Eén regel

'Ace' © screenshot SBS.
Wanneer een agent een naam van een doelwit doorspeelt aan hun baas, hebben Ace en Sheila drie dagen tijd om de klus te klaren. Hoewel sommige doelwitten gewoon mensen zijn die in de weg staan van hun baas, wordt op één regel geen uitzondering gemaakt: stel nooit vragen.

Voor ze de moord uitvoeren, zorgen ze ervoor dat ze hun slachtoffer op een onbewaakt moment kunnen treffen. Dat duurt doorgaans één dag. Het doelwit wordt vervolgens altijd doodgeschoten. "Niet met één kogel, maar verschillende. We moeten zeker zijn dat ze dood zijn", aldus Ace en Sheila. Na de moord laat het koppel visitekaartjes achter op het lijk om zo wat media-aandacht te krijgen.
"Mijn man stelde voor dat ik het ook eens probeerde"


Aanvankelijk was het enkel Ace die zijn brood verdiende als huurmoordenaar voor Duterte, maar omdat het vaak moeilijk was om dicht bij een doelwit te geraken, vervoegde Sheila de rangen. "De baas werd boos omdat ze er maar niet in slaagden een bepaalde moord te tot een goed einde te brengen", vertelt Sheila. "Dus stelde mijn man voor dat ik eens probeerde. En het is me gelukt."

Sheila kleedt zich vaak als een danseres in een nachtclub of ze slaat een praatje met het doelwit in een café. Wanneer ze eindelijk alleen zijn, slaat ze toe.
Angst voor represailles
Het echtpaar is in de moordbrigade gestapt om geld te verdienen voor hun familie. "Ik wist van in het begin dat het heel riskant was. Maar als ik het niet doe, dan is het risico nog groter dat ik mijn familie niet meer kan onderhouden. Ik ben namelijk niet geschikt voor ander werk", zegt Ace. Mocht het koppel bevelen van hun baas in de wind slaan, dan bestaat de kans dat hij zich zal wreken. "Hij zou me kunnen vermoorden, dus volg ik gewoon zijn bevelen op."

Het koppel voelt zich naar eigen zeggen wel schuldig, maar ze stoppen niet uit angst voor represailles. "Wanneer we naar huis gaan, zien we onze kinderen en voelen we ons schuldig. Maar als we stoppen, worden we zelf een doelwit", aldus Sheila. "Maar ik zeg altijd tegen mezelf dat mijn doelwit nog een veel slechtere eprsoon was. Veel levens zouden zijn verwoest als hij niet vermoord was."

De 4.000 doden zijn nog maar het topje van de ijsberg. President Duterte heeft beloofd om 100.000 druggebruikers en dealers uit de weg te ruimen.

Foto's en video, bron : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2940192/2016/10/26/90-euro-per-vermoorde-druggebruiker-dit-echtpaar-vormt-moordbrigade-van-Filipijnse-president-Duterte.dhtml
Rich de Nederbelg.