Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echte liefde ?

Gestart door g, zondag 6 december 2009, 09:06:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

nils

Citaat van: Kano op woensdag 30 december 2009, 10:49:55
It's me  :lol84qv7:
Ja ik zou er patent op aanvragen, dan kan je nog rijk worden in de Filippijnen. 
Alhoewel je voorganger Joe dit waarschijnlijk ook geprobeerd heeft. :happy:

Phille

Citaat van: g op zondag  6 december 2009, 09:06:39
dus  even genueanceerd

waarom zou een mooi jong grietje een oudere europeaan verkiezen boven een local good looking guy?

zijn er mannen te kort daar ?

g
;-)

Deze vraag heeft mij ook een tijdje bezig gehouden ... ik denk het antwoord gevonden te hebben  :denk:

It's all about the money! Klinkt misschien crue, maar hoe meer ik in de Filippijnen ben, hoe meer dit idee versterkt wordt. Misschien is veralgemenen fout, maar lang heb ik mij de vraag gesteld, waarom zou een knappe jonge vrouw interesse hebben in een oudere man, en of we het graag horen of niet (ik zal voor mezelf spreken, ik ben 44 en zie er nu ook niet meer uit als toen ik 20 was), we gaan er allemaal op achteruit ... maar, onze bankrekening gaat erop vooruit, in het algemeen is de fysiek omgekeerd evenredig met de bankrekening.

Deze indrukken hebben te maken met mijn recente persoonlijke ervaringen. Ik wil de Filippijnse bevolking helemaal niet beledigen, maar ik heb toch wel den indruk dat er een groot deel is die zich liever niet moe maken, en nogmaals, dit is waarschijnlijk niet van toepassing op iedereen, er zullen er een groot deel zijn die wel moeite willen doen om vooruit te komen in het leven.

Na mijn bezoek aan mijn vriendin haar ouders/familie ben ik de dingen toch anders gaan bekijken. Haar ouders wonen in de provinicie in Misamis Oriental, en hebben een stenen huis, welk in het dorp waar ze wonen een hele luxe is. Huis gebouwd met centen van de twee oudere zussen, welke een relatie hebben met buitenlanders. Beide buitenlanders zijn op hun beurt nog niet gescheiden, maar ze hebben er wel een kind mee, maar dat blijkt geen probleem te zijn. Toen ik de vraag stelde of ze plannen hadden om in het land van hun partner te gaan wonen dan bleek dat niet het geval te zijn, waarom heeft men dan een relatie dacht ik ... ah juist, voor de centen.

De ouders werken niet, zijn rond de 50 ... dus toch nog wel te jong om op pensioen te zijn (als men dat al kent in de Filippijnen) ... houden er wel een maid op na ... waar de moeder dus niet werkt en het huis een 80 vierkante meter groot is ... eeuuuhhhhhh  :denk: staat natuurlijk sjiek tov de buurt ...

Toen ik in dat huis kwam, vond ik het raar dat er in de leefruimte geen betegeling op de grond was ... en nog veel raarder om daar een mega-grote flatscreen TV met Home Cinema Systeem aan te treffen ... voor de tegels was er geen geld meer zei men vriendin ... toch wel rare wezens die filippijnen.

Ik heb tot nu toe mijn portefeuille redelijk goed dicht gehouden, en raad nu maar eens wat er gebeurd is ...  :denk:

Juist, de 2de oudste zus heeft haar veto gesteld, en tegen haar zus (mijn vriendin) dat ze onmiddellijk de relatie moet stoppen met mij, want ... ik zou gierig zijn (denk, niet bereid om veel geld te lossen) en nog wat paar dingen ivm mijn persoon. Ik ben idd niet bereid om sponsor te spelen om haar ouders een luxe leventje te bieden, dat ze eens gaan werken zoals iedereen. Als dit de doelstelling is van elke Filipina om op die manier een geldstroom op gang te zetten, wel dan moet ik tot het besluit komen dat het helemaal niet om liefde gaat maar it's all about the money!

Tot zover mijn bedenkingen ivm "Echte Liefde?" of niet ...

Limburger

Phille je hebt gelijk ook met je voorbehoud.

Ik denk echter dat behalve geld ook ander factoren meespelen. De witneus heeft vaak, niet altijd meer verantwoordelijkheidsgevoel.
Als een Filippijnse een Filippijnse vriend heeft en ze raakt in verwachting dan rent de vriend weg voor zijn leven. De moeder zorgt voor het kind en de vader betaald geen cent en is onvindbaar. Uiteraard je moet niet veralgemenen maar het gebeurd toch wel erg vaak.

Dit gebeurt minder vaak als de witneus de vader is.

Een andere reden is dat ze wit mooi vinden en hopen ook "wittere" kinderen te krijgen.

In het algemeen, dus ook buiten de context van de Filippijnen is er een sociale en biologische verklaring voor waarom de echtgenoot in het algemeen ouder is dan zijn ega. Oudere mannen zijn betere "providers" en zijn minder "volage" terwijl jongere vrouwen meer geschikt zijn om gezonde kinderen te krijgen.

Phille

@ Limburger

Ik ben het niet volledig met je eens als het gaat over de verantwoordelijkheidszin van westerlingen, er zijn zoveel voorbeelden dat wanneer hun vriendin zwanger wordt ze opeens van zich niks meer laten horen. Of dat ze "wit" nu echt mooi vinden, ja zeer zeker voor hun zelf, of dat ze een verrimpelde ouwe witte man met vaak een goeie buik mooi vinden ... ik zou het graag willen geloven, echt waar hoor, maar ... ergens, ik heb het er moeilijk mee.

Het klopt helemaal wat je zegt, oudere mannen zijn betere "financial" providers, volledig mee eens!

Ik blijf bij mijn standpunt, geld is de eerste motivator en dan komen de andere elementen, en men kan van iedereen leren houden (dat zeggen ze zelf trouwens).



xav

wat je meestal moet hebben, is geluk welke schoonfamilie je krijgt... want daar zit meestal het probleem...

ik heb het geluk dat de broers en zus redelijk verdienen volgens hun begrippen... en de ouders hebben het ook niet echt slecht...

elke keer dat ik daar terug ben stop ik ze zelf wat toe... zo'n 3 of 4000 P... niet echt veel volgens onze begrippen, maar ze zijn er toch content mee...

maar verder heb ik gelukkig geen problemen dat ze meer verwachten, of nog geld bij vragen bij mijn vriendin...

:hoedjeaf:

Rich

Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommigen het altijd hebben over "witneus of witneuzen" want op die manier stigmatiseer je jezelf.
Wie heeft dat verschrikkelijke woord eigenlijk uitgevonden ? :ikkeniebegrijp:


Ik voel mezelf geen witneus maar Europeaan, westerling, Nederlander of Belg.    Een Filipino of Filipina is voor mij ook geen platneus bijvoorbeeld.
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Citaat van: Phille op zaterdag  9 januari 2010, 02:36:28

Deze vraag heeft mij ook een tijdje bezig gehouden ... ik denk het antwoord gevonden te hebben  :denk:
.....
Tot zover mijn bedenkingen ivm "Echte Liefde?" of niet ...
Bedenkingen of gedachten? Zoals je zelf al in een ander topic vermeldde: Er is nog veel te ontdekken, dat geldt nog steeds. Dat van de vloer en de flatscreen heb ik ook nooit begrepen (ken daar ook legio voorbeelden van), maar dat is de volgorde van je verlangens, die liggen hier anders. De hele dag niksdoen op tegels is meer boaring dan de hele dag op zand naar de TV kijken.
Overigens lijkt het mij nu eens tijd om Miss 2e zus eens aan te pakken, als je dat NU niet doet krijg je een groot probleem later. Als je vriendin partij gaat trekken voor Miss 2e zus weet je hoe het zit en dan zou ik rap wegwezen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

nils

Je er over blijven discussiëren waarom jongere vrouwen oudere mannen soms leuker vinden.
Mijn idee is inderdaad vaak ook om de financiële situatie/stabiliteit. Niets is zo vervelend als in armoede leven.
Dat we onszelf stigmatiseren is, omdat we in de gedachte van een gemiddelde Filipino willen kruipen.
En de gemiddelde Filipino stigmatiseren niet schuwt.

@Philiie:
Ik zou inderdaad niet direct geen portemonnee trekken om haar ouders te onderhouden.
Je moet eerst beslissen of je met elkaar verder wilt.
Alleen op de lange duur is het niet ongebruikelijk om de ouders te onderhouden, omdat ze daar geen AOW kennen.
Alleen flatscreens of grootse verjaardagen vallen denk ik daar niet onder.
Hou in het begin vooral je eigen normen aan, want anders raak je verstrikt in een van de valkuilen van Filippijnse relaties.
Een luxe leventje sponsoren aan personen die niets om jouw geven.