Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echte liefde ?

Gestart door g, zondag 6 december 2009, 09:06:39

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Als ik de Filippijnse vrouw heb gevonden die mij gelukkig maakt dan geloof ik dat ze echt van me houdt ook al neem ik mijzelf dan in de maling misschien. Een goede is inderdaad om een keer te doen alsof je geld op is :floet: en kijken wat er dan gebeurd. Ik geloof wel dat er Filippijnse vrouwen zijn die het serieus menen en niet puur voor het geld gaan. Maar die zul je moeten vinden en dat is moeilijk.

Luc

Citaat van: TheDolphin op zondag 17 januari 2010, 12:15:37
Een goede is inderdaad om een keer te doen alsof je geld op is :floet: en kijken wat er dan gebeurd.

Geloven ze toch niet. Je had het geld om een ticket te kopen, je komt van het rijke westen...

Beter is een keertje te zeggen dat je zelf in de Filippijnen wil gaan wonen en dat het totaal niet de bedoeling is om haar mee te nemen naar het rijke Westen. Dan haken er wel veel af. Degenen die het enkel voor het visa doen houden het dan voor bekeken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: TheDolphin op zondag 17 januari 2010, 12:15:37
Als ik de Filippijnse vrouw heb gevonden die mij gelukkig maakt dan geloof ik dat ze echt van me houdt ook al neem ik mijzelf dan in de maling misschien. Een goede is inderdaad om een keer te doen alsof je geld op is :floet: en kijken wat er dan gebeurd. Ik geloof wel dat er Filippijnse vrouwen zijn die het serieus menen en niet puur voor het geld gaan. Maar die zul je moeten vinden en dat is moeilijk.
ben er van overtuigt dat je die vrouw wel vind, en dan neem je je zelf niet in de maling hoor , garantie zit er natuurlijk niet op ,maar dat geld ook voor een europees meisje.
en wat de rest betreft  , laat het rustig op je afkomen en volg je kop niet je hart en zeker je pik niet hahaha . ik wil hier mee zegen dat je het wel een kans moet geven maar goed uit je doppen moet kijken. en wees vertrouwd ze zijn niet allemaal zo slecht als wij je doen voorspiegelen, het is alleen als waarschuwing bedoeld. gelukkig heeft  het meerendeel van de filippijnse meisjes geen slechte bedoelingen.

oke ik wens je veel succes in de liefde.waarom zou het bij jou niet kunnen en bij een ander wel?.

jens...... 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Koen

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier. Mijn verhaal, ik ben nu een drietal weken aan het chatten met een filipijnse. Zij is 26 jaar oud en heeft 1 kind van bijna 3 jaar oud. Tijdens haar zwangerschap is de vriend vertrokken. In haar datingprofiel stonden geen kinderen vermeld, maar ze heeft het wel tijdens de tweede mail tegen mij verteld. Ik ben licht gehandicapt en heb dat ook tijdens mijn tweede mail aan haar verteld. Oké, allebei eerlijk. Blijkbaar ligt dit erg gevoelig in de Filipijnen, nl een ongehuwde vrouw met kind.

Haar foto's waren al picobello, maar tijdens onze eerste webcam sessie ben ik als een blok voor haar gevallen, tja, dat overkomt u... , we waren precies twee snotneuzen van 14 jaar... En nu chatten we eerst zonder camera op, anders wordt er toch niets nuttigs getypt... Deze namiddag nog 3 uur gechat aan een stuk, waarvan half uurtje op het laatst met cam. Ik kan nergens niets maar ook niets vinden dat ze zichzelf tegenspreekt.

Dus heb ik haar een paar dagen geleden wat geld toegestuurd, oké, ik weet het, niet iedereen is daar voorstander van, maar ze heeft nooit achter geld gevraagd. Ze is alleenstaande moeder met kind, ze heeft een part-time job en is daarbovenop nog student. Laatste jaar Bachelor. Nu vandaag begon ze over een telefoon, we hebben afgesproken om voorlopig nog via YM te werken, maar de hints zijn er wel. Eens SMSen, eens bellen, ... Dus ik ben geneigd om ze wederom wat geld toe te sturen, is ook een statussymbool voor haar denk ik dan maar, ...

Nu heb ik volgende vragen aan jullie:
1. Hoe staat de filipijn tegenover ongehuwde moeders met kind
2. Wat is het gemiddeld maandloon van een filipijn

Alvast bedankt
Koen

Digos


Hey Koen,

allereerst  :welcome: hier op het forum zou ik zeggen.

Wat betreft dat punt over die telefoon heb ik wel zo men bedenkingen......ik ken niemand in de phils die geen cellphone heeft.

Als je drie uur kan chatten en dan ook nog kan studeren voor de level bachelor val je echt niet onder de noemer van arm of sukkelaar en ook niet zonder cellphone.

Best effe de knip dichthouden.

LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Dag Koen  :totheboard:

Mag ik zo vrij zijn je toch eerst een goede raad te geven alvorens je vragen te beantwoorden?

Je "kent" dat meisje 3 weken, je stuurde reeds geld op en bent weer van plan geld op te sturen. Je schrijft in je topic dat niet iedereen daar hier voorstander van is.
Het gaat er echter niet om, ...wel of niet voorstander, maar om ervaringen van mensen op dit forum, met de cultuur, mensen, geldzaken enz.

Ieder doet met zijn geld wat hij wil, maar wat jij doet is zeer onverstandig, en vragen om moeilijkheden..

Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zo in de val kunnen trappen. Ik ben een echte vent, maar ik overweeg om mezelf te laten ombouwen, een pruik op te zetten, en te gaan chatten met goedgelovige mensen zoals jij.........da's makkelijk geld verdienen!! :thumb: ( grapje hoor) maar in feite is het wel zo.

Informeer eerst over het land, cultuur enz.

Op vraag 1 kan ik je niet antwoorden
Op vraag 2 : het maandsalaris van een lijnpiloot is ong 95,000 Peso, van een accountant 12,000, een leraar of lerares ong 10 tot 13,000, en een politie-inspecteur 12 tot 14,000 Peso.

Succes, :daag:
                                       
Rich de Nederbelg.

Amice

Vraag 1.
Lijkt een doodnormale zaak hier, men weet of kan weten dat een filipino wegloopt als de filipina zwanger is van hem. Er zijn er tig duizenden die dat is overkomen, dus men kan het weten en weet het ook maar laten zich toch lekker bevruchten.

Single mother is dan ook oke als het gebeurt want haar ouders voeden het kind wel op en de jonge moeder kan dan werken voor het onderhoud.
Waarbij in veel gevallen ervan uitgegaan wordt dat ze met de inkomsten bron geboren zijn, no problem dus.  :floet:

Na 3 weken op internet chatten met een buitenlander en dan al geld ontvangen is overigens een goede gemiddelde score van haar.
Bovenstaande opmerking gelieve te lezen in de context van de vele filipina's die online op die manier geld proberen af te troggelen.
Daarnaast kan ze met een partime baan echt geen college opleiding betalen, een kind onderhouden enz. Ze zal nog wel andere sidelines hebben zoals wellicht o.a chatten.

Neemt niet weg dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt, geld moet immers rollen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Beste Koen  :welcome:

Wees er op bedacht dat sommige Filipina's dating sites als een soort business gebruiken. Zij proberen in chats en met (al of niet echte) webcam plaatjes (vaak tegelijkertijd meerdere) goedgelovige buitenlanders te strikken die zij vervolgens op een buitengewoon slimme manier geld proberen af te troggelen. Ik weet niet of dat ook in jouw geval zo is. Maar heb je je wel eens afgevraagd hoe het mogelijk is om een huishouding te voeren, een kind op te voeden, te werken, op enig niveau te studeren en dan ook nog tijd te hebben om urenlang te chatten op internet?

Je schrijft dat zij nooit om geld heeft gevraagd, maar je hebt al wel geld overgemaakt ??  Dat van de GSM komt niet bepaald geloofwaardig over. Praktisch iedereen in de Filipijnen heeft een GSM, want dat ding wordt nog belangrijker gevonden dan eten en drinken. Tweedehands zijn die voor een prikkie te krijgen.

Doe wat je wilt, maar wees voorzichtig. Je zult de eerste en zeker ook niet de laatste zijn die op een verschrikkelijke manier wordt beetgenomen.

Voor wat betreft het minimumloon in de Filipijnen deze :link:. Zoals je ziet verschilt het per regio.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Beste Koen,

Veel meer kan ik hier niet toevoegen, doch heb ik een paar vraagjes; als ze nooit om geld heeft gevraagd waarom heb je er dan gestuurd? Of bedoel je, ze heeft nooit expliciet om geld gevraagd, maar wel haar verhaal op danige manier opgebouwd dat je ervan uit gaat dat ze eigenlijk geld nodig heeft ... en ingespeeld op je sentiment, is het op zo een manier gebeurd? Je moet niet antwoorden, maar hoeveel is 'wat geld' ... ben nieuwsgierig.

Wat voor job heeft ze dan, wat voor studies doet ze dan als Bachelor, welke studie richting? Op 26 jaar nog student zijn geloof ik niet echt, het school systeem daar is niet te vergelijken met het onze.

Waar woont ze? Heb je niet vermeld en is toch interessant om te weten; dit bepaald ook hoeveel ze ongeveer zou verdienen met haar part-time job, daar de lonen nogal sterk verschillen van regio tot regio in de Filippijnen.

Het kindje is dat van een buitenlander of van een Filipino?

Wat bedoel je met 'status symbool'? Wel raar om dit te lezen, door dit zou ik haast gaan denken dat ze er trots op is dat ze er alweer in gelukt is om ne westerling rond haar vinger te draaien, tis maar een bedenking he!

Ik geef je een goeder raad, je doet met je centen wat je wilt (het zijn de jouwe he); maar stuur nooit geld alvorens ze gezien te hebben in het echt en eingelijk ik ben van mening om nooit op permanente basis geld te sturen (doe ik ook niet met mijn Filippijnse vriendin), het is al meer dan duur genoeg om er regelmatig naartoe te gaan.

Ik kijk al uit naar je antwoorden.

Groet

tbennekik

amice,

met je antwoord op je eerste vraag ben ik het toch niet eens hoor. Alleenstaande moeder zijn in de stad op op het platteland maakt wellicht een heel verschil.

Ik zal eens een verhaaltje vertellen dat gebeurd is op Negros Oriental, buurt Bacong. Een jong meisje van 21 raakt zwanger van een Filipijnse knul van ongeveer dezelfde leeftijd. Ze vertelt hem dat ze zwanger is en hij zegt doodgemoederd dat hij nog niet aan het vaderschap toe is. Daar stond ze dan. Was ook nog aan het studeren voor Bachelor.
Vooreerst durfde ze dit niet te vertellen aan haar ouders uit angst buitengekegeld te worden. Ze heeft het mij opgebiecht tijdens een chatsessie en zat te huilen omdat ze niet wist wat doen. Ik heb haar naar huis gestuurd en gezegd dat haar moeder het wellicht reeds in de gaten had en ze toch met haar ouders moest praten. Dan wisten we tenminste waar we aan toe waren: buitengegooid of niet.  Ze is toen in het donker naar huis geslopen, zodat niemand haar zou zien.
Toen ze het aan haar ouders vertelde volgde daarop wel een fikse ruzie, waarvan, gezien de dunne bamboe muurtjes, de hele buurt kon meegenieten, doch ze is niet buitengegooid. Het resultaat was wel dat sinds de dag daarop de hele buurt haar uitjouwde telkens ze op straat durfde verschijnen. Haar familie zei zelfs dat ze niet naar de dokter hoefde, ze was toch slechts zwanger van een bastaard.
Op school heeft ze haar zwangerschap verborgen tot ongeveer de vijfde maand. Toen merkte een lerares het op en gaf haar de raad haar uniform uit te laten, vermits ze de broek hiervan niet meer kon dicht krijgen. De dag daarop kwam ze zonder uniform naar school en was haar buikje zichtbaar. Sinds die dag stond ze helemaal alleen op school. Al haar vriendinnen keerden haar de rug toe en negeerden haar totaal.  Op deze manier heeft ze toch haar semester afgemaakt. Nu is ze een semester thuis en hoopt volgend semester haar studies te kunnen verder zetten.

Ge ziet alleenstaande moeders in de Filippijnen is niet zo vanzelfsprekend.  Ter illustratie geef ik nog een fragment uit een artikel van Tambuli, over tienerzwangerschappen: "De situatie van tienermoeders is grimmig. Velen kiezen voor een abortus om hun familie niet te schande te maken. En dat in een land waar abortus illegaal is, en waar de mensen zich erop laten voorstaan dat ze goede katholieken zijn die het leven waarderen en beschermen."

Ik denk dus dat dit verhaal meer bij de werkelijkheid aanleunt.

Groeten

Luc