Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Het enige dat ik kan doen is hopen op een goed gesprek, in de mate dat zoiets mogelijk is, met al die vooringenomenheid ... en hopen op op een goed eind. Wat de bewezen relatie betreft, daar zullen in mijn geval niet moeilijk kunnen doen, tegen dat het zover is ga ik ze 6 à 7 keer gezien hebben in het echt, dit over een periode van 2 jaar; wat betreft het via Internet leren kennen, dat is vandaag de dag de normaalste manier van iemand leren kennen; ik heb vroeger 10-tallen dates gehad in Belgie naar aanleiding van contacten op datingsites, als dit een probleem zou kunnen zijn dan zet ik juridische stappen, als ook als de reden zou aangehaald worden dat het leeftijdsverschil een probleem zou zijn; daar heeft de overheid geen oordeel over te vellen. Is naar mijn bescheiden mening nog altijd wel een privé zaak. Ik zie eigenlijk geen reden waarop de overheid een negatief advies zou kunnen bedenken. Maar ik aanvaard niet om mijn privé leven te laten afhangen van de subjectieve grillen van een of andere ambtenaar. Maar zover zal het allemaal wel niet komen ;-) straffe taal ik weet het, maar ik ben die regelneverij meer dan beu.

boomerang

Om die redenen peins ik er ook niet over om mijn 27 jaar jongere asawa mee te nemen om haar in  :nederlandsevlag: in een kooi van regeltjes en betutteling op te laten sluiten.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stijn54

hello,
ik wil jullie niet ontmoedigen maar het visum van mijn vrouw werd geweigerd om leeftijdsverschil en elkaar leren kennen via internet. ik ben nu 56 en zij 34. Zij sprak perfect Engels , werkte in een call center en had een universitair diploma. Het interview gebeurde door de vooringenomen Hollandse dame en duurde slecht 20 minuten. Ik had nooit gedacht dat reeds de ambassade negatief advies zou geven. De politieman die mij in opdracht avn parket meer dan 2 uur ondervraagde kwam to het besluit dat het om geen schijnhuwelijk ging. Van zijn verslag of besluit werd geen melding gemaakt door DVZ.Tot over maar van ramp deed mijn advokaat niks gedurende zes maanden en zit ik nu met de gebakken peren. Ik heb wel in mijn kenniskring gehoord dat rechtbank van Dendermonde negatief staat over deze huwelijken en oon NJET zegt bij beroep op rechtbank. Ik vind het gewoon SCHANDALIG dat de ambassade hun advies niet kenbaar maken; bij ons was het negatief ( ik heb mijn dossier in parket ingekeken - aan te raden!!!) en uiteindelijk na zes maanden bang afwachten : visum geweigerd want DVZ volgt ALTIJD advies ambassade tenzij je een hoge piet kent.
En dan sprak De Gucht over mensenrechten in China en wat met gemengde huwelijken????
Ik ben een gebroken man en kan nu maar wachten op mijn pensioen waarvan de ze nu ook nog de leeftijd willen optrekken.
Stijn

boomerang

Door blijven vechten Stijn en eventueel de Pers er bij halen. Dit moet toch absoluut niet kunnen terwijl het merendeel van alle hoeren in onze landen uit o.a. de Dominicaanse Republiek, Rusland en meer van dergelijke schimmige landen komt.

Succes en van harte sterkte gewenst.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

boldy

hmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boomerang

Citaat van: boldy op zaterdag  3 april 2010, 15:36:52
hmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .

Probeer in dat geval deze dame te bereiken, zij heeft mij al eens met een ander probleem naar genoegen geholpen.

Ellen Zijtveld
Ass. Attaché

man-ca@minbuza.nl
T.a.v. Mevr. Ellen Zijtveld

Embassy of the Kingdom of the Netherlands
26th Floor, Equitable PCI Bank Tower
8751 Paseo de Roxas, Makati City
Metro Manila, Philippines

Tel. no. +63 2 786 6666
Fax  no. +63 2 786 6644
Website:  www.netherlandsembassy.ph
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Gago

@Boldy
Citaathmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .

ik heb al 2maal touristvisa aangevraagd. 1maal niet echt een volledig dossier, 2e maal dacht ik: nu gaan ze me niet liggen hebben, en had een kompleet dossier. maar deze aanvraag werd ook geweigerd.
De reden voor deze 2e weigering weet ik nog niet, ze zouden dat opsturen, maar bij de 1e weigering heeft mijn vriendin nooit die brief gekregen. ze is er zelf moeten omgaan naar de ambassade.
Nu wil mijn vriendin niet meer terug van Ormoc City naar Manila om die weigering te gaan ophalen. ze wil er niet meer terug gaan zegt ze. stupid embassy, stupid belgians. Heb haar wel gezegd dat de belgische ambassade geen referentie is voor de rest van ons belgen.

Maybe en hopelijk gaat het er wat anders aan toe Boldy op de Nederlandse Ambassade.

boomerang

Citaat van: Gago op zaterdag  3 april 2010, 16:35:41
@Boldy
Citaathmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .

ik heb al 2maal touristvisa aangevraagd. 1maal niet echt een volledig dossier, 2e maal dacht ik: nu gaan ze me niet liggen hebben, en had een kompleet dossier. maar deze aanvraag werd ook geweigerd.
De reden voor deze 2e weigering weet ik nog niet, ze zouden dat opsturen, maar bij de 1e weigering heeft mijn vriendin nooit die brief gekregen. ze is er zelf moeten omgaan naar de ambassade.
Nu wil mijn vriendin niet meer terug van Ormoc City naar Manila om die weigering te gaan ophalen. ze wil er niet meer terug gaan zegt ze. stupid embassy, stupid belgians. Heb haar wel gezegd dat de belgische ambassade geen referentie is voor de rest van ons belgen.

Maybe en hopelijk gaat het er wat anders aan toe Boldy op de Nederlandse Ambassade.

Ik heb vroeger weinig respect gekregen voor Ambassadeurs. Ik was namelijk bevriend geraakt met een Ambassade attache van de Filippijnen in Amman en werd veel door hem uitgenodigd om samen met hem Ambassade partys te bezoeken. Netwerken noemden ze dat daar. Wij zouden het gratis een stuk in de kraag zuipen noemen. Onbegrijpelijk dat deze mannen niet in een afkick kliniek eindigen. Het enige wat je wel eens officieel van hun hoort dat zij een of andere collega op het matje roepen en daarmee is de kous meestal af.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: boldy op zaterdag  3 april 2010, 15:36:52
hmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .

Ik wil je niet ontmoedigen Boldy, maar waarschijnlijk zal dit een nee worden; meestal op basis van geen bewezen intentie om terug te keren ... als je hier wat rond neust zal je wel wat verhalen lezen. Ik ben ook van plan om mijn vriendin uit te nodigen; maar ga ervan uit dat dit toch geweigerd wordt.

boldy

Citaat van: Phille op zaterdag  3 april 2010, 16:48:58
Citaat van: boldy op zaterdag  3 april 2010, 15:36:52
hmm zoals ik hier allemaal lees gat het allemal nogal stroef om een visum te krijgen . mijn plan is om mijn vriendin volgend jaar juni voor 7 weken  op vakantie te laten komen .
zoals ik begrijp willen de meeste een visum aanvragen voor gezinshereniging voor me vriendin is het alleen voor vakantie  , ik hoop dus dat ze daar niet zo moeilijk over doen .
voor de rest wil ik een ieder sterkte wensen voor de aanvraag van het visum .

Ik wil je niet ontmoedigen Boldy, maar waarschijnlijk zal dit een nee worden; meestal op basis van geen bewezen intentie om terug te keren ... als je hier wat rond neust zal je wel wat verhalen lezen. Ik ben ook van plan om mijn vriendin uit te nodigen; maar ga ervan uit dat dit toch geweigerd wordt.
misschien is mijn geluk (hoop het) dat mijn vriendin 4 schoolgaande kinderen heeft en dat de embassy tog echt wle snapt dat ze terug zal gaan naar pi .

maar zoals ik het hier allemnaal lees zakt de moed me tog al beetje in de schoenen moet ik bekennen .

ps: je kan tog maar 3 maanden van te voren een visum aanvragen ? maar miss kan ik al wel eens van het jaar naar de embassy bellen om een balletje op te gooien ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort