Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 juni 2011, 12:29:05
Citaat van: Phille op vrijdag 10 juni 2011, 11:07:21

Ik hoor vaak dat men zegt, we hebben een relatie van zoveel tijd en dan blijkt dat een chat-relatie te zijn; maar eigenlijk heeft men elkaar amper in het echt gezien.

Hier gaan we weer ... alsof elkaar in het echt zien enige zekerheid biedt ???  Pfff .... in mijnen tijd (haha) was er geen internet.  Ik heb gewoon 1 jaartje per brief gecorrespondeerd en had mijn toekomstige nog nooit eerder in levende lijve ontmoet.  Ik ben nu reeds 17 jaar gelukkig getrouwd.
Een kennis ging voor 2 jaar naar de Phils, woonde er ruim één jaar samen met een Filipina alvorens met haar te trouwen.  En je raadt het al, nauwelijks 1 jaar in België en ze zijn gescheiden.

Nu weet ik wel dat de ambassade goed werk verricht en dat ze probeert haar burgers te beschermen alsook poogt schijnhuwelijken te voorkomen.  Maar waar het werkelijk om gaat is de intentie en de liefde van de betrokken partijen en dat kun je o zo moeilijk, of zelfs helemaal niet achterhalen.  Ik begrijp dan ook volkomen de frustraties bij de goed menende koppeltjes die jarenlange procedures moeten doorlopen om samen te zijn.

Baliw-katok, ik ben het zeker niet oneens met je stelling; maar op basis van een chat relatie trouwen, zoals men vaker wel hoort; dat gaat mijn petje te boven hoor ... voor de rest is het aangaan van een duurzame relatie altijd wel in zeker mate een onzeker gegeven.

Ik ben van mening dat je iemand niet kan kennen op basis van chat alleen, ook ben ik van mening dat je iemand niet kan kennen na een twee a drie weeks bezoek ter plaatse; ik ben van mening dat je heel wat meer tijd nodig hebt om iemand echt te leren kennen! En vanuit een rationeel standpunt kan je mij geen ongelijk geven denk ik en zo beoordeelt de ambassade dat ook.

Om een voorbeeldje te geven, zoals we weten, wordt het eerste interview gewoon afgenomen in de wachtzaal van de ambassade, en toen mijn vrouw aant wachten was op haar beurt kon ze de interviews volgen van haar voorgangers; als men tijdens zo een interview den indruk geeft dat men de man waarmee men getrouwd is amper kent, op normale dingen geen normaal antwoord kan geven, zoals wat voor werk hij doet of zo; dan lijkt het mij normaal dat men toch wel effe het voorhoofd fronst.

En ik begrijp die frustratie ook hoor, maar ik begrijp het standpunt van de ambassade ook wel! Procedures ontstaan niet zomaar.


rudslovac

Waar zit het verschil met Danny en zijn echtgenote? Wat hebben jullie niet misdaan of miszegd?

Phille

Citaat van: rudslovac op vrijdag 10 juni 2011, 13:39:11
Waar zit het verschil met Danny en zijn echtgenote? Wat hebben jullie niet misdaan of miszegd?

Als ge Danny en Anna bedoelt dan is het verschil dat men een geweigerde toerist visa hadden en dan moet de ambassade het naar DVZ sturen.

Als het een andere Danny is dan weet ik het niet.


Johan En Elvie

Wat bedoelen ze eigenlijk met een schijnhuwelijk, tja ik weet het wel hoor nagaan of een vreemdeling niet met de verkeerde intenties trouwt met een Belg of Nederlander om zo te komen genieten van het sociaal systeem.
dat moet ook onderzocht worden geen probleem hiermee en er zijn ook procedures voor om dit te doen dus dat is goed.

Maar nu komt het.

Hoeveel van die gemengde huwelijken lopen op de klippen ? ik ken er niet gek veel en jullie? zijn hier syfers over?

Hoeveel "NORMALE" huwelijken (tusen belg-belg of ned-ned) lopen er op de klippen? juist ik en jullie kennen er heel erg veel, zijn dat dan ook allemaal schijnhuwelijken? of is hiervoor een ander woord.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

ladgar

Het is blijkbaar een hulp voor een ambtshalve visum uitgereikt te krijgen , om uitvoerig op het forum de consul en de ambassade te bewierroken. Blijkbaar is dit belangrijker dan het dossier zelf voor de beslissing van de consul.









Phille

Citaat van: ladgar op vrijdag 10 juni 2011, 14:00:15
Het is blijkbaar een hulp voor een ambtshalve visum uitgereikt te krijgen , om uitvoerig op het forum de consul en de ambassade te bewierroken. Blijkbaar is dit belangrijker dan het dossier zelf voor de beslissing van de consul.



Wie zal het zeggen, maar misschien is het elkaar is wat meer zien ginder toch aan te raden, kwestie van het geloofwaardiger te maken; tis maar een idee hoor; kan verkeerd zijn  :weetikniet:


Rich

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 10 juni 2011, 13:52:15


Hoeveel "NORMALE" huwelijken (tusen belg-belg of ned-ned) lopen er op de klippen? juist ik en jullie kennen er heel erg veel, zijn dat dan ook allemaal schijnhuwelijken? of is hiervoor een ander woord.

Dit heeft vanzelfsprekend helemaal niets met schijnhuwelijken te maken.
Rich de Nederbelg.

ladgar

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 10 juni 2011, 13:52:15

Hoeveel van die gemengde huwelijken lopen op de klippen ? ik ken er niet gek veel en jullie? zijn hier syfers over?



Als ge ziet hoeveel er al een tweede of derde keer met een filipina huwen , moeten er toch aardig wat zo'n huwelijken op de klippen gelopen zijn.
( er zou iemand reeds aan zijn zesde filipina-echtgenote toe zijn)

Rich

Citaat van: Phille op vrijdag 10 juni 2011, 12:53:40
Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 juni 2011, 12:29:05
Citaat van: Phille op vrijdag 10 juni 2011, 11:07:21

Ik hoor vaak dat men zegt, we hebben een relatie van zoveel tijd en dan blijkt dat een chat-relatie te zijn; maar eigenlijk heeft men elkaar amper in het echt gezien.

Hier gaan we weer ... alsof elkaar in het echt zien enige zekerheid biedt ???  Pfff .... in mijnen tijd (haha) was er geen internet.  Ik heb gewoon 1 jaartje per brief gecorrespondeerd en had mijn toekomstige nog nooit eerder in levende lijve ontmoet.  Ik ben nu reeds 17 jaar gelukkig getrouwd.
Een kennis ging voor 2 jaar naar de Phils, woonde er ruim één jaar samen met een Filipina alvorens met haar te trouwen.  En je raadt het al, nauwelijks 1 jaar in België en ze zijn gescheiden.

Nu weet ik wel dat de ambassade goed werk verricht en dat ze probeert haar burgers te beschermen alsook poogt schijnhuwelijken te voorkomen.  Maar waar het werkelijk om gaat is de intentie en de liefde van de betrokken partijen en dat kun je o zo moeilijk, of zelfs helemaal niet achterhalen.  Ik begrijp dan ook volkomen de frustraties bij de goed menende koppeltjes die jarenlange procedures moeten doorlopen om samen te zijn.

Baliw-katok, ik ben het zeker niet oneens met je stelling; maar op basis van een chat relatie trouwen, zoals men vaker wel hoort; dat gaat mijn petje te boven hoor ... voor de rest is het aangaan van een duurzame relatie altijd wel in zeker mate een onzeker gegeven.

Ik ben van mening dat je iemand niet kan kennen op basis van chat alleen, ook ben ik van mening dat je iemand niet kan kennen na een twee a drie weeks bezoek ter plaatse; ik ben van mening dat je heel wat meer tijd nodig hebt om iemand echt te leren kennen! En vanuit een rationeel standpunt kan je mij geen ongelijk geven denk ik en zo beoordeelt de ambassade dat ook.



Philip, we leven in 2011 hoor!  Zoals Baliw katok zegt, destijds was er geen internet en ging het allemaal via penpal, en af en toe eens bellen misschien. Je kan dat onmogelijk vergelijken met hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. De wereld wordt steeds kleiner, en gelukkig is er nu de mogelijkheid voor velen om eerst persoonlijk kennis te maken met hun vriendin, waar ik het overigens verder volkomen met je eens ben om zodoende elkaar beter te leren kennen.

Destijds was het in zekere zin een gok, en nu heb je meer zekerheid.



Rich de Nederbelg.

mork2007

Citaat van: Phille op vrijdag 10 juni 2011, 14:07:45
Citaat van: ladgar op vrijdag 10 juni 2011, 14:00:15
Het is blijkbaar een hulp voor een ambtshalve visum uitgereikt te krijgen , om uitvoerig op het forum de consul en de ambassade te bewierroken. Blijkbaar is dit belangrijker dan het dossier zelf voor de beslissing van de consul.



Wie zal het zeggen, maar misschien is het elkaar is wat meer zien ginder toch aan te raden, kwestie van het geloofwaardiger te maken; tis maar een idee hoor; kan verkeerd zijn  :weetikniet:



Om elkaar ginder iets meer te kunnen zien, heb je vooral veel geld nodig en een beroep waarbij je veel verlof kan krijgen!  En ik denk dat het vooral daarom draait, hoe goed en vast is het inkomen van de belg?  Money talks!