Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn verhaal

Gestart door spo0n, maandag 30 mei 2011, 22:05:31

Vorige topic - Volgende topic

spo0n

Citaat van: josv op dinsdag 31 mei 2011, 14:18:32
Spoon, om eerlijk te zijn schat ik je niet ouder dan 'n jaar of 25. Waarom dan niet proberen 'n relatie op te bouwen in je omgeving  :belgiesmiley: . Waarom zo vastgespijkert aan Filipina's ?? Om 'n goede relatie aan te gaan met iemand uit die cultuur ( want 'n "eerlijke" vinden is EEN, maar om er nog eens mee samen te leven is TWEE ) mis je volgens mij toch 'n hoop levenservaring, inlevingsvermogen etc. etc. Sorry dat ik het zeg. Nu heb je mazzel dat 'n vriend van je vader je gered heeft. Volgende keer hang je en dan is het WEER tranen met tuiten en de Filippijnen in het algemeen krijgen WEER de schuld.

Even rechtzetten dat ik 33 ben hoor ;)
Tranen laat ik niet veel meer hoor, zal ik zeker niet doen want je wordt harder en sterker iedere keer je een ervaring opdoet in het leven.

En nee, de vriend van pa heeft me niet gered. We zijn er met zovelen ingetuimeld want allemaal veronderstelden we dat ze een heel goed persoon was en heel eerlijk. Zo dacht ik erover, de vriend van pa en ook zijn vrouw. Zelfs in de geburen kreeg ik te horen dat het de beste familie van de straat was.
De vrouw van pa zijn vriend woonde in dezelfde straat en zei me ook dat het een heel goede familie was, zo heb ik haar ook altijd ervaren als eerlijk.
Zo zie je maar dat je nooit iemand kan kennen.

Mss heb ik het ondanks haar een klein jaar te kennen nog te snel aangepakt om haar te ontmoeten en had mss beter een paar maanden gewacht en dan had ik ook vernomen dat ze zwanger zou zij zonder mijn tijd en geld daar te verdoen!

Dat ze maar twee maal in de maand met me chatte vond ik echt normaal, als je anderhalf uur moet rijden om een internetcafe te bereiken en dan nog het risico lopen op een stroompanne... Dan weer anderhalf uur naar huis. Het waren wel degelijk arme mensen, dat weet ik heel zeker.
Samar is naar verluid het armste eiland van de Filippijnen.

De Filipino die haar heeft zwanger gemaakt liet al meteen horen van de baby te aborteren dus daar hoefde ze al zeker niet op te rekenen.

Wat betekent "Bakla" en "maherap maherap, sarap sarap"?

Bedankt voor de reacties en ik ben er zeker van overtuigd dat er heel goede Filipino's zijn!


dolfijn76

opinie van die zwangere buik dat is relatief hoor.  Ik heb ook iemand gekend die reeds 7 maanden zwanger was en dat kon je absoluut niet zien.  Bijgevolg geloofde niemand haar.  Uiteraard was er 2 maanden later het bewijs.  En mijn schoonzusje was ook al 5.5 maand zwanger toen plots uitkwam dat ze zwanger was. Wel wij waren daar en je zag absoluut niets dus ja het hangt er maar van af. Ok op 5.5 maand is dat wel meer voorkomend zeker bij zeer jonge meisjes.

Spoon tja het leven is niet altijd eerlijk en jij bent misschien een vrij goed gelovig man.  Gelukkig voor jou ben je er steeds op tijd achter gekomen. Hopelijk kom je de ware nog tegen.

spo0n

Citaat van: opinie op dinsdag 31 mei 2011, 21:09:29
spo0n, je verhaal is een variant van het Michelle Pagba de Kler-verhaal.
Zie: http://www.filippijnen.org/index.php/topic,217.0.html

Die vriend van je vader is ook een rekenwonder:
Citaat van: spo0n op maandag 30 mei 2011, 22:05:31
Vorig jaar in Oktober hebben we elkaar ontmoet
In januari van dit jaar "proficiat, je wordt papa..." foto's van haar gemaakt tijdens een feestje in hun huis. Daar zag ik natuurlijk dadelijk op dat ze zwanger was aangezien ze enorm verdikt was
29 maart 2011 is ze dan ook van een flinke dochter bevallen.
In januari had ze een buikje van 7 maanden na 3 maanden zwangerschap.  :ikkeniebegrijp:
Dat moest hij toch ook snappen.

Je kan onmogelijk zeggen of iemand oprecht is gewoon gebaseerd op een contact via-via. Durf je je hand in het vuur te steken voor al je vrienden?

Het is niet dat leeftijd een zekerheid is voor het overbruggen van een cultuurverschil. Het is ook afhankelijk hoe bewust de persoon uit de  :smiley-philippines: is dat het op een ander er anders aan toe gaat.
Een jongere man zal eerder de toekomst in  :eu: willen opbouwen en dan moet de  :smiley-philippines: zich ook aanpassen. Soms zie je echter een soort van inkapseling (cocoon ) om zich te beschermen tegen assimilatie. Een vriendenkring enkel uit de  :smiley-philippines: vervangt dan de hoofddoek die anderen gebruiken om zich af te zonderen (terwijl ze die in het thuisland niet droegen ).

Citaat van: gosternokke op dinsdag 31 mei 2011, 10:48:20
Ach ja , waarom zou je eerlijk zijn, als het je allemaal te veel word even bij meneer Pastoor langs, om een biecht te doen ,en uw zonden zijn U vergeven.  Met een schoon geweten kunnen ze weer door gaan met liegen en bedriegen.

Een voorwaarde is toch: "Ga heen en zondig niet meer!" In hoeverre de meesten waarlijk christen zijn?
Citaat van: spo0n op maandag 30 mei 2011, 22:05:31
Uiteindelijk plooit ze en geeft ze toe dat ze zwanger is van een Filipino, een collega van haar werk (ex-werk)n dubbel haar leeftijd, getrouwd is en kinderen heeft.
Medeplichtig aan overspel is ook tegen de geboden. Vaak is men enkel gelovig als het goed uitkomt.

Ik ben het volledig met je eens opinie. Ze draaien alles naar hun hand zodat ze er het meeste voordeel uit halen. Of dat je daar iemand met kwetst of niet... Nog een bewijs dat er geen echte liefde in het spel is!

Hij had het moeten zien en weten dat het niet van mij kon zijn. Zeker op zijn leeftijd en met zijn ervaring! Hij zei me zelfs dat het mogelijk was als zo verdikt te zijn na drie maanden zwangerschap... Enfin, ik heb ook al door dat er van hem veel gezegd is geweest waar weinig van waar was... Sommige mensen denken alles te weten en zitten er bijna iedere keer naast :D

Rich

Citaat van: spo0n op dinsdag 31 mei 2011, 21:21:24


Mss heb ik het ondanks haar een klein jaar te kennen nog te snel aangepakt om haar te ontmoeten en had mss beter een paar maanden gewacht en dan had ik ook vernomen dat ze zwanger zou zij zonder mijn tijd en geld daar te verdoen!


Maar ondanks wat er gebeurde ( en dat is niet niets) heb je nog steeds contact met haar via sms zoals je eerder vertelde. Dan zou ik nu zeker geen tijd en geld meer aan haar verdoen.  :denk:
Rich de Nederbelg.

opinie

Citaat van: dolfijn76 op dinsdag 31 mei 2011, 21:25:01
opinie van die zwangere buik dat is relatief hoor.

Er zijn gevallen, ok. Maar dan hebben ze weinig vocht opgeslagen. Het lichaam doet dat om enerzijds het weefsel te versoepelen tijdens het tekken en anderzijds als voorbereiding en stockage van voedingsstoffen voor de melkproductie.

Trouwens, spo0n's ex had een duidelijk buikje:
Citaat van: spo0n op maandag 30 mei 2011, 22:05:31
Daar zag ik natuurlijk dadelijk op dat ze zwanger was aangezien ze enorm verdikt was.

Citaat van: spo0n op dinsdag 31 mei 2011, 21:21:24
Even rechtzetten dat ik 33 ben hoor ;)
Toen ik 33 was, was ik al 10 jaar getrouwd. Nu ben ik nog steeds getrouwd en nog steeds met dezelfde  :jajaja:  :biggrinn: .

Citaat van: spo0n op dinsdag 31 mei 2011, 21:21:24
De Filipino die haar heeft zwanger gemaakt liet al meteen horen van de baby te aborteren dus daar hoefde ze al zeker niet op te rekenen.

Wat betekent "Bakla"
Dat is Tagalog voor o.a. homofiel. Cebuano = bayot, Illongo = agee
Voor een lesbienne wordt nogal eens het woord "tom boy" misbruikt terwijl dat in het Engels enkel een meisje betreft die zich niet typisch grietig gedraagt.

Mogelijk heeft vaders vriend zich blind gestaard op de lokale tam-tam. Of zit onder de slof?  :benweg:
Heb je nog steeds contact? Je moet voor jezelf wel duidelijk uitmaken wat en hoe je verder wil.

Citaat van: spo0n op dinsdag 31 mei 2011, 21:21:24
Mss heb ik het ondanks haar een klein jaar te kennen nog te snel aangepakt om haar te ontmoeten en had mss beter een paar maanden gewacht en dan had ik ook vernomen dat ze zwanger zou zij zonder mijn tijd en geld daar te verdoen!
Vijgen na Pasen! Voor hetzelfde geld was je er toen ze net ontdekte zwanger te zijn en dan was het kind zogezegd een maand te vroeg geboren maar moest niet in de couveuse. :floet:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

spo0n

Citaat van: Rich op dinsdag 31 mei 2011, 21:42:57
Citaat van: spo0n op dinsdag 31 mei 2011, 21:21:24


Mss heb ik het ondanks haar een klein jaar te kennen nog te snel aangepakt om haar te ontmoeten en had mss beter een paar maanden gewacht en dan had ik ook vernomen dat ze zwanger zou zij zonder mijn tijd en geld daar te verdoen!


Maar ondanks wat er gebeurde ( en dat is niet niets) heb je nog steeds contact met haar via sms zoals je eerder vertelde. Dan zou ik nu zeker geen tijd en geld meer aan haar verdoen.  :denk:

Idd, maar ik sms haar via chikka en dus gratis.
Ik heb ook vandaag een bericht van haar gehad dat ze het laatste berichtje naar mij heeft gestuurd. Ik moet geen meer verwachten.
Dusja, is het beste. Heeft toch ook geen zin meer :)

Amice

CitaatWat betekent "Bakla" en "maherap maherap, sarap sarap"?

Bakla= homo
maherap= arm
sarap=lekker

Liefde van een filipina begint met geld(meestal voor de familie). Voordat ze echt gek op je zijn gaat er heel wat water door de rijn,want ze zijn door schade en schande wijs geworden, zelf uiteraard ook argwanend.
Houden ze eenmaal van je dan zijn het voortreffelijke vrouwen.

Dat jaar van kennismaking is ook niet meer dan een indicatie want ze had ook niet zwanger kunnen zijn,maar wel vreemd zijn gegaan.

Zodra echter een filipina je een zekere vrijheid geeft om die zelf ook te hebben, neem dan maar aan dat het mis is.
Als ze echt gek op je zijn dan zijn ze jaloers en willen je het liefst niet zonder (familie) begeleiding alleen op stap laten gaan. Dat laatste heeft  overigens meestal ook nog n andere reden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

koy

Mag ik als homo zijnde de volgende vertaling maken;

Bakla: betekend meer verwijfde homo of zoals wij in omgangstaal zeggen "janet" en wordt meestal gezegd over homo's die er super vrouwelijk uitzien of met vrouwekleren rondlopen.

Bayot: is meer het woord voor homo zonder uitgesproken vrouwelijke trekken. Een normale homo wil in de Filipijnen niet voor bakla aanzien worden, dat is voor hem eerder een scheldwoord.

groetjes,
koy = bayot
leven en laten leven...

Luc

ik dacht altijd dezelfde betekenis maar

bayot = cebuano
bakla = tagalog
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

koy

Citaat van: Luc op dinsdag 31 mei 2011, 22:40:35
ik dacht altijd dezelfde betekenis maar

bayot = cebuano
bakla = tagalog

ja, dat is woordenboeken taal, niet de "street" betekenis
leven en laten leven...