Waarop is de keuze van een Filipijnse vrouw gebaseerd?

Gestart door Hansy, vrijdag 22 juli 2011, 15:01:51

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatIk denk dat Amice dat bedoelt, er zijn er veel die toch meer moeten opbrengen om te studeren of iets te bereiken als in de EU met hulp als een studiebeurs.

Exact, maar niet enkel dat want het onderwijs systeem is sterk verouderd (n beetje vergelijkbaar met ons oude MULO systeem) en daarnaast nog onderhavig aan de grillen van de docenten en universiteitregels die verzonnen worden waar je bij staat hor.
Project hier project daar en de kosten gaan daar mee gepaard en is vaak nog corrupt ook.

Ken n meid die college doet als teacher maar kan ook goed zingen, aldus doet ze mee met college contests want daar krijgt ze dan ook weer scorepunten voor die meetellen op het transcript of records.
Ze wint geregeld zo'n contest tenzij er n ander dat organiseert dan verliest ze steevast. Ook daar is corruptie en dat zal dan wellicht hetgeen zijn dat Phille placht te zeggen.
Echter heeft dat niets met niveau te maken, want zodra n leerling in de gaten heeft dat ze daar haar punten niet kan behalen,kan ze afhaken en andere projecten gaan doen.

maar inderdaad dienen ze veel meer te doen dan in EU en het eindresultaat is dan vaak nog minder vanwege het krakkemikkige onderwijssysteem. Indien n studente dan ook nog n baan heeft en dus 2 dagtaken heeft, ja dan verdient dat wel dubbel respect zeker t.o.v. n belgische student
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaat van: Amice op zaterdag 21 januari 2012, 00:19:00
Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 23:58:30
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 23:49:31
Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 22:57:20
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 09:38:26
CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

1) Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

2) Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.


1) Herkomst van de geldstroom heeft alles te maken met het behalen van dat universitair diploma ... denk er maar eens rustig over na

2) Punt 2: ik snap geen reet van wat je probeert te zeggen  :weetikniet:

Denk daar ook maar eens rustig over na dan

Ik snap je zin niet Amice, dat bedoel ik dus. Leg is uit wat je nu precies bedoelt en dan kan ik er ook is over nadenken!

Wat ik bedoel te zeggen beste Phille is dat zo'n verwend belgisch studentje nogal eens van de koude kermis thuis zal komen als hij zijn studie in de Filippijnen zou moeten volgen.
In het 2e gedeelte van mijn betoog probeer ik je aan het verstand te brengen dat men niet enkel over geldstromen dient te beschikken om toch de kroost te laten studeren, en dat rijke afkomst helemaal niets te maken heeft met denk en doe vermogen wat jij dan universitair niveau bedoeld te noemen.

Aldus heeft de herkomst van geldstroom niets te maken met universitair niveau, tenzij de universitaire titel gekocht is, maar dan praat je niet over niveau maar over een bedrag.

@Amice, zoals gebruikelijk leest men niet wat ik schrijf.

Dus ik herhaal het even:

CitaatWant je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten. In het eerste en derde geval zal de familie waarschijnlijk niet al te behoeftig zijn en kan men verwachten dat men wel in staat zal zijn zelf bedruipend te zijn; in het tweede geval moet men goed oppassen dat men niet hetzelfde verwacht van de nieuwe schoonzoon in de "behoeftige" familie, met name het aanboren van een nieuwe geldbron. Hoe raar het ook klinkt maar een relatie met een filipina is altijd een beetje een evenwichtsoefening.[/color]

Hiermee leg ik geen enkele relatie tot het intellectueel vermogen van om het even wie, want dit heeft er niets mee te maken. Als men de middelen niet heeft dan heeft men simpelweg geen toegang tot degelijk onderwijs, welk niveau van onderwijs is nog niet eens relevant in deze.

Ik bedoel hiermee, heeft men de middelen verworven op eigen kracht of niet; is het een rijke familie dan zal de familie daar wel zelf voor zorgen, gaan de ouders of één ervan abroad werken dan heeft men dat op eigen kracht gedaan. Uw voorbeeld indachtig, die alleenstaande moeder heeft er zelf voor gezorgd dat zij in staat is om haar dochter te laten studeren en dat is dus ook op eigen kracht.

Iedereen weet, of zou toch moeten weten dat universitaire studies in de Filipijnen handen vol geld kosten in vergelijking tot wat het bij ons kost; wel degelijk rekening houdende met het beschikbare inkomen. Als men dan de middelen verwerft door middel van een relatie of trouwen met een buitenlander, zodat men er zelf niet voor moeten werken dan geeft dat een goeie indicatie van de bereidheid om er zelf iets voor te doen. Je kan alleen maar ontzettend veel respect hebben voor al zij die, al dan niet abroad, er keihard voor gaan werken en naar een betere toekomst streven voor hun kinderen. Ze zullen elke steun die ze kunnen krijgen via een relatie met een buitenlander uiteraard erg appreciëren, maar het zal geen doel op zich zijn.

En dat is wat ik bedoel, met welke ingesteldheid van de toekomstige schoonfamilie wordt men als buitenlander geconfronteerd! En Amice, dus ik heb niet gezegd dat iemand met geld slimmer is dan iemand met geen geld. Die woorden leg jij in mijn mond. Nee ik refereer naar de ingesteldheid van de familie, vind men het normaal om voor niets geld te krijgen of is men eerder van mening dat alleen de zon voor niets opgaat en voor al de rest er keihard gewerkt moet worden.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is met wat ik bedoel!

Phille

Citaat van: Amice op zaterdag 21 januari 2012, 00:19:00

Wat ik bedoel te zeggen beste Phille is dat zo'n verwend belgisch studentje nogal eens van de koude kermis thuis zal komen als hij zijn studie in de Filippijnen zou moeten volgen.


En ook dit zou toch wel heel graag nuanceren, deels heb je gelijk, maar of dit nu van toepassing is op elke student is wellicht overdreven want ik ken namelijk toch wel een aantal die zelf moeten werken voor hun studies. Kijk maar eens rond in de studenten steden, bijvoorbeeld Leuven, waar men in de vele horecazaken vaak werkende studenten zal aantreffen. Vaak is het zo dat de ouders bereid zijn om de studies te financieren en voor alle andere dingen moet men maar werken.

Ik weet niet hoe gangbaar het is in de Filipijnen om tijdens de studies te gaan werken, vermits jij de indruk wekt daar alles over te weten kan je dat even toelichten als dat niet teveel gevraagd is.






Amice

Ik kan dat wel even toelichten ja.

Er  zijn net zoals jij aangeeft verschillende categorieen studenten, de een kan rekenen op OFW money en zodoende de studie betalen,de ander heeft een rijke familie, weer n ander doet dat door n baan naast de studie te hebben. en in het door mij genoemde specifieke geval van de alleenstaande moeder speelde geld geen rol aangezien de kinderen welliswaar uit een arm gezin komen maar wel de hersens hebben om te studeren en zodoende een scholarship in de wacht kunnen slepen(wat overigens met heeel veel extra energie enkel bereikt kan worden).
Scholarship betekent dat de score dusdanig hoog is dat de overheid de kosten van de studie opzich neemt. Die kinderen studeren dus gratis.

Dat wil dus zeggen dat er helemaal geen geld in gemoeid is maar puur IQ en doorzettingsvermogen om hoog te scoren.

Ik wil dat den belg / nederlander maar zeker ook de rijke luis kinderen in de phils  nog zien doen.

Het percentage werkende studenten, zou jij en ik niet te eten kunnen geven hoor nog niet voor n dag
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaat van: Amice op zaterdag 21 januari 2012, 11:39:09
Ik kan dat wel even toelichten ja.

Er  zijn net zoals jij aangeeft verschillende categorieen studenten, de een kan rekenen op OFW money en zodoende de studie betalen,de ander heeft een rijke familie, weer n ander doet dat door n baan naast de studie te hebben. en in het door mij genoemde specifieke geval van de alleenstaande moeder speelde geld geen rol aangezien de kinderen welliswaar uit een arm gezin komen maar wel de hersens hebben om te studeren en zodoende een scholarship in de wacht kunnen slepen(wat overigens met heeel veel extra energie enkel bereikt kan worden).
Scholarship betekent dat de score dusdanig hoog is dat de overheid de kosten van de studie opzich neemt. Die kinderen studeren dus gratis.

Dat wil dus zeggen dat er helemaal geen geld in gemoeid is maar puur IQ en doorzettingsvermogen om hoog te scoren.

Ik wil dat den belg / nederlander maar zeker ook de rijke luis kinderen in de phils  nog zien doen.

Het percentage werkende studenten, zou jij en ik niet te eten kunnen geven hoor nog niet voor n dag

En dit zijn dan de voorbeelden die vallen onder mijn definities 1 & 3 en daar heb ik oneindig veel respect voor  :hoedjeaf:

Maar over mijn voorbeeld vallende onder definitie 2 daar zwijg je in alle talen over, waarschijnlijk omdat je dit niet wilt gezegd hebben, wat baat een bril en een kaars als men niet lezen wilt  :weetikniet:

Amice

Ik neem aan dat je met 2 dan bedoeld dat n buitenlander dat betaald of men anderzins op andermans zakken studeert?

Indien zo dan kan men aannemen dat het doel de middelen heiligt, ook hier in de Filippijnen.

Keur ik dit goed. Nee
Keur ik dit af, moreel gezien wel,maar gezien de omstandigheden waarin ze leven en het feit dat dit wellicht de enige mogelijkheid is om aan armoede te ontsnappen, gedoog ik dat liever dan de ontwikkelingshulp die de BE/NL overheid verstrekt. immers is daarvan niet zeker of het wel daar terecht komt waarvoor het bedoeld is en den buitenlander kan dacht ik wel op zijn eigen portemonnee letten.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Jan69

Citaat van: westhoek op maandag 16 januari 2012, 00:39:18
Citaat van: boldy op zondag 15 januari 2012, 20:49:41
jan 69 als ik jou een advies mag geven , ga door met je leven  en blijf niet allemaal maar over je ex en haar koreaanse vent  door gaan . je klink errug gefrustreerd  :jajaja:
Dat klopt, maar het kan soms interessant zijn te weten hoe iets afloopt/ in elkaar zit.
Het blijft oppassen, hoe lief ze ook zijn.


Het vervolg ziet er momenteel zo uit:

- Ze heeft ontslag genomen bij haar werkgever TDK (fotos op facebook tonen afscheidscadeau)

- Hare 50-jarige Koreaan heeft ontslag gekregen in Korea.

- Ze woont nu terug bij haar ouders

De droom van een Filippijnse om met een buitenlander te trouwen dus.

extremebuddy

Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag 22 juli 2011, 15:52:02
Citaat van: josv op vrijdag 22 juli 2011, 15:39:51
CitaatDe leuke vrouw van internet kan immers wel een boerentrien zijn, lekker smakkend aan het eten, boeren en scheten latend

Dat krijg je er helemaal gratis bij  :lachen: :lachen: :lachen:

En het balut eten en het hersenen van krabben opslurpen, botten kraken met de tanden.... nou ja dat dus.

ge-bbq-de kippen ingewanden zijn trouwens wel lekker  :thumb:

ik heb vorige keer 5 keer als proberen gewaagd om balut te eten, maar het waren 5 overwaagde pogingen, ik kan het niet binnehouden. walgelijk gewoon. abortion egg eten... yak yak yak op zijn filipijns gezegd!!!!! nooit meer.....

Jan69

Citaat van: Jan69 op maandag  6 februari 2012, 22:09:58
Citaat van: westhoek op maandag 16 januari 2012, 00:39:18
Citaat van: boldy op zondag 15 januari 2012, 20:49:41
jan 69 als ik jou een advies mag geven , ga door met je leven  en blijf niet allemaal maar over je ex en haar koreaanse vent  door gaan . je klink errug gefrustreerd  :jajaja:
Dat klopt, maar het kan soms interessant zijn te weten hoe iets afloopt/ in elkaar zit.
Het blijft oppassen, hoe lief ze ook zijn.


Het vervolg ziet er momenteel zo uit:

- Ze heeft ontslag genomen bij haar werkgever TDK (fotos op facebook tonen afscheidscadeau)

- Hare 50-jarige Koreaan heeft ontslag gekregen in Korea.

- Ze woont nu terug bij haar ouders

De droom van een Filippijnse om met een buitenlander te trouwen dus.


Uiteindelijk is ze in Korea en zelfs nu heb ik nog occasioneel contact.  Ze is niet zogelukkig maar probeert 'to enyo the little things of every day'.

Als ze met een oudere gaan is het toch blijkbaar niet uit liefde, wat eiegenlijk toch logisch is.

En binnenkort ben ik ook zo een ouwe.