Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: Ketelbinkie op zondag 10 februari 2013, 14:41:18
Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 13:33:45
Echt nooit heb ik problemen gehad met taxi's in CDO. Van en naar de luchthaven wordt er wel vooraf een meerprijs afgesproken. Ik geef 50 pesos extra en daar zijn ze tevreden mee.
Ik heb de postings in vogelvlucht even snel door genomen. Aan de ene kant geef je 50 peso tip als ze je een meerprijs afdwingen voor een rit van de luchthaven naar downtown in CDO of omgekeerd en aan de andere kant sta je ongeveer te steigeren en of nog erger over 40 peso mocht de taxi onverhoopt (oplichters truc uitgezonderd) door panne of anderszins niet verder kan rijden. Goed beschouwd laat je je dus aan de ene kant lekker oplichten met die rit van/naar de luchthaven, dus echt slim ben je niet. Ik heb al die jaren dat ik in CDO ben geland of vertrokken nog nooit anders gereden als op de meter en hadden ze daar geen zin, no problem, nam ik wel de volgende/andere taxi. Dus ben ik het helemaal met je (ON)EENS, want ja zeg 0,80 eurocent, tis toch te gek voor woorden dat is budgettair echt onverantwoordelijk en je zou wel een malloot zijn (misschien ben je dat wel, maar dat even terzijde) om zoveeeeeel geld te gaan besteden aan een niet volledige taxi-rit. Waar haalt die  :smiley-philippines: taxi-chauffeur in vredesnaam het lef of de gore moed vandaan zoiets nog maar durven te vragen of te verwachten van een kano. Je moet eigenlijk in voorkomende situatie zijn nummer noteren en direct bij de politie aangifte gaan doen van oplichting. Gegarandeerd dat je in het poitieburo alle lachers op je hand zal krijgen. Politieburo in CDO is gevestigd aan DV, hoef je verder niet te zoeken. Kan niet anders concluderen dat je budget wel heel erg krap is. Misschien in het vervolg beter naar de Sahara te gaan (de kamelen zullen je dankbaar zijn want die rijden nog zonder meter en geven nooit op). Ik zou me diep, maar dan ook heel diep schamen om over een luttele, louzy 0,80 eurocent op het forum zoveel drukte te gaan lopen maken. Typisch voorbeeld van een loser mentaliteit.

Als ik 50 pesos meerprijs geef is dat op dat moment mijn keuze. Is eigenlijk gewoon omdat het moeilijker is om een taxi te vinden. Waarschijnlijk sta jij daar aan de luchthaven in CDO een uurtje en kun je op het einde als iedereen weg is uw taxietje nemen aan de normale prijs bij de overgebleven taxi's.  :happy:  Ook zit ik met mijn bagage en ben meestal vermoeid na een vlucht en wil ik geen of weinig GEZEIK. Dat is het verschil met een defecte taxi. En concludeer jij wat jij wilt over mijn budget. U hebt daar echt geen zaken mee. En verder schaam ik me niet vlug in de Filippijnen. Zeker al niet i.v.m. Filippijnse taxichauffeurs. Mijn afkeer was al groot voor hen en wordt eigenlijk iedere keer maar versterkt (In Manila).
Ik ben ooit eens met een taxi meegegaan die 500 meter verder zonder benzine viel. Wel die kon inderdaad fluiten naar zijn 40 peso's. Hij moet maar tanken om zijn werk te kunnen doen. Ook van die taxi's die rammelen langs alle kanten.... Die moeten niet aan het werk zijn maar dienen zich te begeven naar de garage.
Gelukkig kunnen deze nog rekenen op sympathie van de idioten (misschien ben je dat wel, maar ook even terzijde).


bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zondag 10 februari 2013, 14:41:18
Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 13:33:45
Echt nooit heb ik problemen gehad met taxi's in CDO. Van en naar de luchthaven wordt er wel vooraf een meerprijs afgesproken. Ik geef 50 pesos extra en daar zijn ze tevreden mee.
Ik heb de postings in vogelvlucht even snel door genomen. Aan de ene kant geef je 50 peso tip als ze je een meerprijs afdwingen voor een rit van de luchthaven naar downtown in CDO of omgekeerd en aan de andere kant sta je ongeveer te steigeren en of nog erger over 40 peso mocht de taxi onverhoopt (oplichters truc uitgezonderd) door panne of anderszins niet verder kan rijden. Goed beschouwd laat je je dus aan de ene kant lekker oplichten met die rit van/naar de luchthaven, dus echt slim ben je niet. Ik heb al die jaren dat ik in CDO ben geland of vertrokken nog nooit anders gereden als op de meter en hadden ze daar geen zin, no problem, nam ik wel de volgende/andere taxi. Dus ben ik het helemaal met je (ON)EENS, want ja zeg 0,80 eurocent, tis toch te gek voor woorden dat is budgettair echt onverantwoordelijk en je zou wel een malloot zijn (misschien ben je dat wel, maar dat even terzijde) om zoveeeeeel geld te gaan besteden aan een niet volledige taxi-rit. Waar haalt die  :smiley-philippines: taxi-chauffeur in vredesnaam het lef of de gore moed vandaan zoiets nog maar durven te vragen of te verwachten van een kano. Je moet eigenlijk in voorkomende situatie zijn nummer noteren en direct bij de politie aangifte gaan doen van oplichting. Gegarandeerd dat je in het poitieburo alle lachers op je hand zal krijgen. Politieburo in CDO is gevestigd aan DV, hoef je verder niet te zoeken. Kan niet anders concluderen dat je budget wel heel erg krap is. Misschien in het vervolg beter naar de Sahara te gaan (de kamelen zullen je dankbaar zijn want die rijden nog zonder meter en geven nooit op). Ik zou me diep, maar dan ook heel diep schamen om over een luttele, louzy 0,80 eurocent op het forum zoveel drukte te gaan lopen maken. Typisch voorbeeld van een loser mentaliteit.

Taxi naar TIMBUKTU............. :thumb: :thumb:


boldy

  :lachen: rofl  lmao  :lachen: HEERLIJK zo'n afzeik forum . ga zo door ik vermaak me eigen kostelijk.


ps niet op mij reageren want ik word tog niet serieus genomen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 13:33:45

Ik ben pas terug sinds 4 februari. 1 maandje daar geweest en huur een appartement voor mijn vriendin in Gusa - Villa ernesto. Ik probeer om de 6 maanden naar ginds te gaan. Normaal opnieuw in september. ....
Echt nooit heb ik problemen gehad met taxi's in CDO. Van en naar de luchthaven wordt er wel vooraf een meerprijs afgesproken. Ik geef 50 pesos extra en daar zijn ze tevreden mee.
Ik woon in cugman das niet ver van gusa ....Ken villa ernesto. Laat maar iets weten als je nog eens hier zijt.....afkomstig ben ik van Genk,hier nu 6 jaar. Wat mij hier stoord, als blanke, iedereen probeerd in je nek te zitten....Dat werkt bij mij averechts....Je moet hier "haggelen" ,maar als al beginnen met een absurde prijs dan wordt het al njet ,vb ritje Delmonte heen en weer ....1ste taxi 3000 peso ( voor 2 uurtjes en 70 km) dan is er geen verdere discutie mogelijk ook al ging plots snel naar onder tot 1000 peso...Das dan jammer maar helaas. Heb de volgende tenslote 1200 betaald . Heb meermaals een taxi gehuurd voor een ganse dag ....De prijzen waar sommige mee afkomen(tot 5000 peso) , niet te filmen. Soms heb ik het gevoel dat ze denken dat zij de slimmerikken zijn en al die "domme" buitenlanders kunnen plukken als rijpe appels .  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Ronny55 op zondag 10 februari 2013, 15:31:03
Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 13:33:45

Ik ben pas terug sinds 4 februari. 1 maandje daar geweest en huur een appartement voor mijn vriendin in Gusa - Villa ernesto. Ik probeer om de 6 maanden naar ginds te gaan. Normaal opnieuw in september. ....
Echt nooit heb ik problemen gehad met taxi's in CDO. Van en naar de luchthaven wordt er wel vooraf een meerprijs afgesproken. Ik geef 50 pesos extra en daar zijn ze tevreden mee.
Ik woon in cugman das niet ver van gusa ....Ken villa ernesto. Laat maar iets weten als je nog eens hier zijt.....afkomstig ben ik van Genk,hier nu 6 jaar. Wat mij hier stoord, als blanke, iedereen probeerd in je nek te zitten....Dat werkt bij mij averechts....Je moet hier "haggelen" ,maar als al beginnen met een absurde prijs dan wordt het al njet ,vb ritje Delmonte heen en weer ....1ste taxi 3000 peso ( voor 2 uurtjes en 70 km) dan is er geen verdere discutie mogelijk ook al ging plots snel naar onder tot 1000 peso...Das dan jammer maar helaas. Heb de volgende tenslote 1200 betaald . Heb meermaals een taxi gehuurd voor een ganse dag ....De prijzen waar sommige mee afkomen(tot 5000 peso) , niet te filmen. Soms heb ik het gevoel dat ze denken dat zij de slimmerikken zijn en al die "domme" buitenlanders kunnen plukken als rijpe appels .  :weetikniet:

Ronny55, je slaat de nagel op de kop. Bij mij werkt het ook zo. Als ze afkomen met een astronomische hoge prijs dan ga ik verder niet meer in discussie over een lagere prijs. Hoe laag hun prijs ook wordt, ze kunnen het verder schudden. Dit om hun gedrag tegenover Kano's te ontmoedigen en ze "proberen" te laten inzien dat ze met een eerlijker prijs ook hun geld kunnen verdienen. Diegene die snel rijk willen worden met de Kano's moeten bij mij niet afkomen.
Dat ze denken dat ze die domme buitenlanders kunnen plukken als rijpe appels heeft m.i. te maken met het feit dat er inderdaad soms witneuzen zijn die deze bedragen betalen.
Die verkakken veel voor andere buitenlanders......
Eerlijkheid wordt door mij beloond - bedrog en scams probeer ik af te straffen.
Ik ben trouwens van West-Vlaanderen. Als ik daar opnieuw ben kan ik u een pm sturen.

kristof19

Citaat van: Ketelbinkie op zondag 10 februari 2013, 14:41:18
Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 13:33:45
Echt nooit heb ik problemen gehad met taxi's in CDO. Van en naar de luchthaven wordt er wel vooraf een meerprijs afgesproken. Ik geef 50 pesos extra en daar zijn ze tevreden mee.
Ik heb de postings in vogelvlucht even snel door genomen. Aan de ene kant geef je 50 peso tip als ze je een meerprijs afdwingen voor een rit van de luchthaven naar downtown in CDO of omgekeerd en aan de andere kant sta je ongeveer te steigeren en of nog erger over 40 peso mocht de taxi onverhoopt (oplichters truc uitgezonderd) door panne of anderszins niet verder kan rijden. Goed beschouwd laat je je dus aan de ene kant lekker oplichten met die rit van/naar de luchthaven, dus echt slim ben je niet. Ik heb al die jaren dat ik in CDO ben geland of vertrokken nog nooit anders gereden als op de meter en hadden ze daar geen zin, no problem, nam ik wel de volgende/andere taxi. Dus ben ik het helemaal met je (ON)EENS, want ja zeg 0,80 eurocent, tis toch te gek voor woorden dat is budgettair echt onverantwoordelijk en je zou wel een malloot zijn (misschien ben je dat wel, maar dat even terzijde) om zoveeeeeel geld te gaan besteden aan een niet volledige taxi-rit. Waar haalt die  :smiley-philippines: taxi-chauffeur in vredesnaam het lef of de gore moed vandaan zoiets nog maar durven te vragen of te verwachten van een kano. Je moet eigenlijk in voorkomende situatie zijn nummer noteren en direct bij de politie aangifte gaan doen van oplichting. Gegarandeerd dat je in het poitieburo alle lachers op je hand zal krijgen. Politieburo in CDO is gevestigd aan DV, hoef je verder niet te zoeken. Kan niet anders concluderen dat je budget wel heel erg krap is. Misschien in het vervolg beter naar de Sahara te gaan (de kamelen zullen je dankbaar zijn want die rijden nog zonder meter en geven nooit op). Ik zou me diep, maar dan ook heel diep schamen om over een luttele, louzy 0,80 eurocent op het forum zoveel drukte te gaan lopen maken. Typisch voorbeeld van een loser mentaliteit.

En misschien ben jij wel die malloot, die met een dronken taxi-bestuurder meegaat waabij hij met 70 per uur tegen een muur aanknalt en  waarbij uw tronie op 4 verschillende plekken gebroken is, die vindt dat hij wel nog eventjes de taximeter dient te betalen vooraleer in de ambulance te stappen.... :thumb: :thumb:

Baron

 :hoedjeaf:

Als er taxichauffeurs en anderen mij willen neppen met absurd hoge prijzen, maar ook met eerst vragen waarheen, kunnen ze doorijden. Neem ik wel de volgende. Inderdaad eenkwestie van hen op te voeden. Nette chauffeurs tip ik goed.

In de bar, bij fantasie prijzen, vertel ik hen dat de Europeanen zo slim zijn. Dat Spanje bv 400 jaar alles uit de PH hebben gestolen. En wij, NL, alles uit Indonesie, dat nog veel groter en rijker is. En of ze denken (of denkt) dat het nu andersom is. Lekker hatelijk haha hatelijk.

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ketelbinkie

#57
Citaat van: kristof19 op zondag 10 februari 2013, 16:18:19
En misschien ben jij wel die malloot, die met een dronken taxi-bestuurder meegaat waabij hij met 70 per uur tegen een muur aanknalt en  waarbij uw tronie op 4 verschillende plekken gebroken is, die vindt dat hij wel nog eventjes de taximeter dient te betalen vooraleer in de ambulance te stappen.... :thumb: :thumb:
Moet ik je helaas teleurstellen, deze jongeman heeft eigen vervoer zowel op 2 als op 4 wielen. Zou dus hooguit zelf met mijn dronken kop (maar als ik rijd drink ik me niet stront lazarus) ergens op moeten knallen. En het woord malloot moet je ook weer niet te ernstig opvatten, is althans door mij niet als negatief bedoelt.
Het voorbeeld wat je aanhaalt dat een taxi na 500 meter stil valt omdat er geen benzine meer is, deel ik volkomen met je. Zelfde als die taxi chauffeurs die eerst met waanzinnige bedragen aan komen zetten en dan vervolgens als ze merken dat de kano daar niet intrapt ineens voor een normale prijs de rit kunnen uitvoeren. Ook dat soort figuren hebben het bij mij volledig verbruid. Slechts om aan te geven dat onze standpunten als het om taxi's gaat toch niet zo heel veel van elkaar verschillen. Maar nogmaals 40 peso in situaties waar een taxi chauffeur min of meer niks aan kan doen. Ach, het sop is in feite de kool niet waard.

her

Wij hebben zowel in Manila als in davao de taxi genomen en geen verschil ervaren. In makati kregen we vaak een briefje voordat we de taxi instapten.

Baron

 :hoedjeaf:


-Taxi stopt voor mij en gaat volop met de guard  in discussie waar ik heen moet. In de straat dus gewoon. De lege taxi's rijden met de bosjes langs. Ik hou er een aan stap in en ben weg terwijl de idioot nog met de guard aan het overleggen is of het ritje wel interessant genoeg is. De stomme hond.
De taxi waar ik dan  in zit zet na 2 maal erom te hebben gevraagd de meter aan. Echter ..... ??? die begint bij 1, 2, enz.  Ik vraag wat is dat? Ja sorry, maar...
Nu, dat gezeiver allemaal, ik doe nergens meer aan mee, dus ik schreeuw, stop, I go out, police, kidnap en gooi onder het rijden de deur open en doe of ik er zo uit wil springen. Okay sir okay sir zegt ie geschrokken en stopt.
De derde zet na 2 maal gevraagd te hebben de meter aan.

Het zal wel aan het weer liggen, iedereen klaagt het is zo heet. Hoewel vierendertig tot vijfendertig graden toch redelijk normaal is. In mei en juni heb ik al 45 meegemaakt. Kom in mijn stambarretje vraagt de uitsmijter / bouncer of ie 500 peso kan lenen tot morgen. Heb ik zelfs niet bij mij!

Ik zeg 't je, hier vind je geen normale!

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy: .... dus .....   :benweg:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).