Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vliegtuiticket PH --> BRU

Gestart door roadrunner, dinsdag 14 september 2010, 09:04:23

Vorige topic - Volgende topic

roadrunner

hoi iedereen,

kan iemand me zeggen wat ik het best doe om vliegtickets te bestellen voor 3 personen van manila naar Belgie en terug?
Dit zou zijn voor maart april.

Wat kan ik het beste doen en wat komt voordeligste uit?
Tickets hier bestellen en daar laten leveren of daar bestellen en afhalen en van hieruit betalen?

Mvg,
Gert

buizesmurf

Je kan allerlei maatschappijen raadplegen.Laatste 2 jaar was voor mij ethiad airways altijd de voordeligste.Maar ook KLM,Cathy en andere kunnen voordelig zijn.Alles hangt af van de periode.Ook allerlei vliegwebsites die voor jou de voordeligste tarieven selecteren.Voordeel meestal E-ticked,je kan vanaf u computer meestal met betaalkaart betalen.Omdat E-tickets zijn kan je die overal afprinten,dus ook hier in de phils.Bij incheqen vragen sommige airlines wel de betaalkaart te tonen en dat kan een probleem zijn.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

stip66

Citaat van: buizesmurf op dinsdag 14 september 2010, 09:57:33
Bij incheqen vragen sommige airlines wel de betaalkaart te tonen en dat kan een probleem zijn.

Is juist, mijn terugvlucht was betaald met Virgie haar Visa kaart. Voor ik kon inchecken moest ik in MNL eerst naar het Ethiad kantoortje op het 1ste verdiep en een KLEUREN fotocopie maken, na vertoon van dit copie en een bevestiging van het Ethiad agentschap op het 1ste, kon ik inchecken.

Voor de goedkoopste tickets, gewoon regelmatig kijken op de site van Ethiad, zelfde vlucht op dezelfde datum kan soms â,¬ 150 verschillen, afhankelijk wanneer je kijkt.

roadrunner

misschien mijn vraag ietsje verduidelijken.

Ik wil mijn schoonouders en schoonbroer naar hier laten komen voor een vakantie van ongeveer een 2 maand en wil weten hoe ik dit het beste kan regelen wat betreft de vliegtickets.
Is het een optie om hen daar te laten bestellen en gewoon het geld opsturen, of kan ik dit best zelf regelen door hier te bestellen en daar afleveren?

Mvg,
Gert

stip66

Citaat van: roadrunner op dinsdag 14 september 2010, 10:58:00
Ik wil mijn schoonouders en schoonbroer naar hier laten komen voor een vakantie van ongeveer een 2 maand en wil weten hoe ik dit het beste kan regelen wat betreft de vliegtickets.

Is het visum al geregeld, Gert ?

roadrunner

nee, visum is natuurlijk de eerste stap die moet gebeuren, maar ik wil mijn stappenlijstje klaarmaken zodat ik van tevoren weet wat doen.

Vermits het pas voor maart is heeft men me op de gemeente aangeraden in januari ongeveer te starten.

Tickets kan ik maar bestellen van zodra het visum er is maar als ik dan nog de beste manier moet uitzoeken heb ik al kostbare tijd verloren vandaar ........

Mvg,
Gert

stip66

Citaat van: roadrunner op dinsdag 14 september 2010, 11:30:30
Tickets kan ik maar bestellen van zodra het visum er is maar als ik dan nog de beste manier moet uitzoeken heb ik al kostbare tijd verloren vandaar ........

Mvg,
Gert

Ik denk dat je het best begint met het visum. Daar gaat al genoeg tijd in verloren ( ALS het wordt goedgekeurd ).
Met alle bescheidenheid zou ik je aanraden om de lijdensweg van het visum eerst te bewandelen alvorens je gaat uitkijken naar tickets als het het hebt over verloren kostbare tijd..............

Succes !

roadrunner

hoi stip,

Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik wil eigenlijk een stappenlijstje maken zodat ik als puntje 1 "het visum" ok is, dadelijk weet wat te doen voor de tickets en niet "dan" informatie moet navragen over hoe en waar en op welke manier ik dit best kan doen.
Ik wil dan al de voor en nadelen van de verschillende manieren naast elkaar kunnen leggen hebben.

Dan heb ik wanneer ik bericht krijg dan het visum ok is ik dadelijk kan reageren en de tickets bestellen en niet moet gaan uitzoeken wat ik best kan doen (dit laatste wil ik al weten op dat moment).
Ik wil hier namelijk geen tijd verloren laten gaan door dan nog alles uit te moeten zoeken daar mijn schoonbroer mee zou komen en hij in maart schoolvakantie heeft dan maar 2 maand tijd heeft alvorens de school daar terug start, en hij daar terug moet zijn.

En ja ik bekijk het positief, ik ga er van uit dat het visum goed zal komen.

Mvg,
Gert


stip66

Dan wens ik je al het geluk, Gert.
Volgens mij moet je niet verder zoeken dan Ethiad Airlines.
Dit is ( momenteel ) de beste optie die ik je kan aanraden.
Om 01H15 vertek in MNL, omstreeks de middag in  :belgiesmiley:

Prijs/kwaliteit zijn volgens mij het beste wat er te vinden valt ( voor het ogenblik )

:atyourservice:

roadrunner

en kan je me ook kort aangeven hoe het in zijn werk gaat,

waar bestellen en hoe krijgen mijn schoonouders de tickets dan daar ter plaatse?
of stuur ik hen beter geld en laat hen zelf daar een risburoo binnestappen om met ethiad te boeken?


stip66

Kijk na de visumgoedkeuring regelmatig op http://www.etihadairways.com/sites/etihad/Pages/GatewayPage.aspx

Dan heb je ruimschoots de tijd daar het visum na uitreiking nog 3 maanden geldig blijft.

Waarom regelmatig ? Omdat de prijzen soms droppen met ruim â,¬ 150 ( Heen/ terug ) gedurende enkele uren, daarna gaan ze weer omhoog  :ikkeniebegrijp:

Ik spreek uit ondervinding, het ticket ( one way ) voor Virgie was ruim â,¬ 100 beterkoop op een zeker tijdstip. Een uur later was het weer omhoog gegaan. Dus Visum ok --> kijken --> boeken via visa.

:atyourservice:

buizesmurf

Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

buizesmurf

Citaat van: buizesmurf op dinsdag 14 september 2010, 12:42:28
http://www.etihadairways.com/sites/etihad/ph/en/home/pages/home.aspx

Gelijk gepost.Ook de dollarkoers speelt een rol voor MNL-BRS.De prijzen daar worden niet in euro maar dollar gegeven.Verleden jaar tickets gekocht Voor 895 Usd tegen een koers van 1,51 dat waren nog eens tijden... :thumb: :happy:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

roadrunner

alvast bedankt voor de info, als jullei uit de buurt van het antwerpse zijn kan ik alvast eentje trakteren (alle redenen zijn goed om eentje te drinken samen)

hoe gaat het dan in zijn werk na bestelling, bezorg ik dan een e-ticket nummer aan mijn schoonouders of hoe komen ze in het bezit van de tickets?

MVg,
Gert

Phille

Gert,

Je stuurt het e-ticket nummer naar hun, vanaf 24 uur voor vertrek kunnen ze online inchecken en de boarding pass zelf afprinten.


Paring Belga

Citaat van: buizesmurf op dinsdag 14 september 2010, 12:48:15
Citaat van: buizesmurf op dinsdag 14 september 2010, 12:42:28
http://www.etihadairways.com/sites/etihad/ph/en/home/pages/home.aspx

Gelijk gepost.Ook de dollarkoers speelt een rol voor MNL-BRS.De prijzen daar worden niet in euro maar dollar gegeven.Verleden jaar tickets gekocht Voor 895 Usd tegen een koers van 1,51 dat waren nog eens tijden... :thumb: :happy:

We gingen in juni j.l. een keer naar Belgie, en jong, was het goed voor de USD.  1.25.  Kan nog lager gaan hoor.  Just kidding, omdat velen van ons hier in de Filipijnen van de Euro leven.

roadrunner

allemaal hartelijk bedankt.

indien iemand in de buurt van beveren-waas komt laat mar weten dan spreken we eens af.

Mvg,
Gert

Michael

inderdaad Etiad heeft de beste acties.

ze doen momenteel een actie dat je voor 550 euro je tickets kan boeken heen en terug.

als je daar eens binnenspringt op de Louisalaan in Brussel, gaan ze je zeker op weg helpen. De mensen daar die in het reisbureau werken, zijn zelf Filipijnen!

hier heb je het telefoonnummer indien je het telefonisch eerst probeert te regelen of voor informatie: 02 643 32 96.

groeten

Michael

Rich

Citaat van: roadrunner op dinsdag 14 september 2010, 15:16:24
allemaal hartelijk bedankt.

indien iemand in de buurt van beveren-waas komt laat mar weten dan spreken we eens af.

Mvg,
Gert

Ik was vanmorgen nog in Beveren in de kasteeldreef, bij de dokter. Ben goed verkouden momenteel.

:daag:
Rich de Nederbelg.

callebaut

Citaat van: Rich op dinsdag 14 september 2010, 20:46:02
Citaat van: roadrunner op dinsdag 14 september 2010, 15:16:24
allemaal hartelijk bedankt.

indien iemand in de buurt van beveren-waas komt laat mar weten dan spreken we eens af.

Mvg,
Gert

Ik was vanmorgen nog in Beveren in de kasteeldreef, bij de dokter. Ben goed verkouden momenteel.

:daag:


IK denk dat , dat een beetje Uw eigen schuld is ..... ge had maar ginder moeten blijven .....  :jajaja:

roadrunner

Citaat van: Rich op dinsdag 14 september 2010, 20:46:02
Citaat van: roadrunner op dinsdag 14 september 2010, 15:16:24
allemaal hartelijk bedankt.

indien iemand in de buurt van beveren-waas komt laat mar weten dan spreken we eens af.

Mvg,
Gert

Ik was vanmorgen nog in Beveren in de kasteeldreef, bij de dokter. Ben goed verkouden momenteel.

:daag:

Dan was ik niet thuis ;)

dolfijn76

Bij BM air kan je ook PTA ticketten bestellen.  Dan betaal je hier de ticketten en liggen ze ginder klaar in Manila. Moeten zij deze enkel afhalen.  Vroeger was dit zeker niet duurder dan wanneer men deze in de Filippijnen kocht bij ons was het meestal goedkoper zelf.  Je kan kijken op de site van BM Air

antzan

Ja , in dit geval lijkt me B.M Aik  reisburo het beste .
Maar ik weet niet hoe het in Belgie is met de gemeente .
Toen wij in Nederland { Heerlen } een nichtje van mijn
vrouw wilden laten komen ,

moesten we een pap[ier ondertekenen , dat wij 2 jaar
verantwoordelijk bleven voor haar hier .
Als zij bijvoorbeeld niet terug zou gaan en hier naar de sociale dienst zou gaan en uitkering zou krijgen ,
zouden wij hiervan de rekening krijgen !
Tel uit , 2 jaar , kan oplopen tot wel 25 a 30.000 Euro.
En denk je ook aan het ziekenfonds , dat moet je ook nemen voor hun .
Het is een heel gedoe als je iemand legaal wil laten komen .
Gr. Anton
Foodmaster