Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hotel in Cebu City 15-18 januari

Gestart door jiggy, vrijdag 7 januari 2011, 13:35:51

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

maandag vertrekken ik en mijn vriendin Sandra richting Filippijnen, na een deugddoend samenzijn gedurende 3 weken hier in  :vl:

wij hebben ook al een trip geboekt naar CEBU(15-20 jan.) , om het jaarlijkse SINULOG-festival te bezoeken.

wij komen aan op zaterdag 15 januari en zouden in Cebu City verblijven tot dinsdagmorgen 18 januari om dan haar familie te bezoeken in BOGO.

nu komt natuurlijk het probleem : alle hotels daar zijn  gedurende deze periode "fully booked", dit ondervond ik na een 10-tal telefoontjes... :ikkeniebegrijp:

zijn er hier toevallig leden die ons kunnen helpen onderdak te vinden voor deze 3 nachten in CEBU City? En dit binnen een "aanvaardbare" prijsklasse uiteraard... :biggrinn:

gosternokke

Is een bekend fenomeen ieder jaar in Cebu tijdens  Sinulog dat alles volgeboekt is. Veel hotels hebben nog wel enkele kamers vrij, maar zeggen toch dat alles vol is.  Word bewust gedaan voor ,, walk in guests,, en die krijgen dan de kamer voor de dubbele prijs of nog meer.   

@jiggy,    wellicht een optie om uit te wijken naar Mactan,want Cebucity lijkt me hopeloos?  Misschien is dit wat?

                http://www.mbs.ph/


Rich

Jiggy, ik zou doen wat Gosternokke zegt en iets boeken in Mactan.

Vorige jaar heb ik Sinulog ook bezocht, en alles zit dan tjokvol in Cebu.
Vanaf Mactan deden wij er ongeveer 45 minuten over naar Sinulog.
Rich de Nederbelg.

Fonzie3300

Google eens achter Pacific Cebu Resort. Da's een medium sized resort dat nogal afgelegen is op de zuid-oostelijke hoek van Mactan en daardoor zijn er meestal wel een paar kamers of bungalows vrij want de meeste mensen willen dichter bij Cebu zijn. Het wordt voornamelijk bezocht door groepen japanners en koreanen die niks anders dan groepsuitstappen doen. :-)

Wij zijn er een week geweest vorig jaar augustus en waren best tevreden. De standaardkamers zijn ok en niet te duur en op 30 minuten ben je in het centrum van Cebu met een taxi of met de hotel shuttle dienst. Van de andere gasten heb je geen last want die zie je alleen bij het ontbijt, de rest van de dag zijn ze op stap met hun busjes. :-)

In het centrum van Cebu, of rond de luchthaven op Mactan vind je nu niks meer vrij tenzij inderdaad misschien wat "walk in rooms" maar daar betaal je dan een klein fortuin voor. Mactan is dus inderdaad je beste optie nu.

Fons

Guadalupe

Probeer hier eens,bijna altijd nog wel een kamer over,

Crown Regency

Cebu Address:
V. Rama Avenue, Guadalupe,
Cebu City 6000, Philippines
Tel. Nos.: +63 (32) 255-7541 to 48
Fax No.: +63 (32) 255-5060
Email: reservations@crownregency.com

Suc6
Wie lacht niet wie de mens beziet.

jiggy

Bedankt voor alle tips, doch... heb geen zin om <50 $ (of soms tot meer dan 12.000 Pps !!!), te betalen in een of ander chique hotel.

We zien wel... 

Morgen vertrekken we in elk geval naar de Phils : met de Thalys naar Antwerpen en dan om 14u00 met KLM rechtstreeks naar Manilla. 

Ik zal naar goede gewoonte hier op 't forum proberen verslag uit te brengen.

Ook hoe we ons verblijf in Cebu tijdens het "Sinulog-weekend" (hopelijk nog goed) hebben kunnen regelen.

gosternokke

Nou ,jammer dat het niet gelukt is. Had je deze ook al geprobeerd?  http://www.hotelpiercuatro.com/  Is niet duur!

jiggy

Via een tante van Sandra die in Cebu woont zijn we op de valreep toch nog aan een onderkomen geraakt voor het komende weekend in Cebu.
We huren van haar baas een kamer in een huis, dat als vakantiewoonst wordt verhuurd. We kunnen dus ook gebruik maken van de keuken en badkamer en zijn de enigen die er zullen verblijven. Dus een appartent/woning enkel voor ons en dit voor 1000 Pps per dag tijdens het Sinulogweekend !!  :applaus:

Bij onze terugkeer uit Cebu blijven we een paar dagen in Manilla hangen, ook omdat Sandra een "show up" moet doen op de ambassade om haar terugkeer uit Belgie te bevestigen. Zo sparen ze een verplaatsing (en dus een dag) uit en kunnen we Manilla bezoeken. Via de tips in topic 'verblijf < 1000 Pps' hebben we geboekt in Makati-appartelle.

Twee vliegen in een klap dus. Een volgende vlieg konden we niet vangen : het indienen van een nieuwe visumaanvraag voor binnen een paar maand. We kregen te horen dat dit kon ten vroegste 6 weken voor het geplande vertrek, zodat er niets anders opzit dan dat zij zich in februari naar de ambassade begeeft voor een nieuw interview. Een extra dag verlof en verplaatsing voor haar dus. Begrijpe wie kan, maar dit is burocratie nu eenmaal, niet louter gerelateerd aan de Filippijnen...

Voor alle hulpvaardigen : onze oprechte dank.
Een verslag van 2e bezoek hier aan de Phils en Sinulog volgt later, wellicht als ik thuis ben, want nu zijn we voor een weekje weg, en de eerste dagen hier had de computer van sandra zware kuren, en wou Windows niet opstarten.