Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

En toen.... brak er iets.

Gestart door Marinero, zaterdag 4 mei 2013, 03:19:46

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

 :harenuittrekkenpg2:

Ik trek het hier niet meer! na drie dagen NSO, 1 dag cebu city hall is mijn vertrouwen in de  :smiley-philippines: tot het 0 punt gedaald.

Ziekenhuizen, winkels, overal waar ik kom, niemand kan een gewoon antwoord geven. Engels spreken ze wel, maar je moet altijd ontcijferen. Niemand kan ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Nu snap ik waarom het zo'n rommeltje is hier.

Gauw weer varen!  :benweg:

En u mag me gerust uitlachen, dat heb ik wel verdiend denk ik.

Ronny55

Citaat van: Marinero op zaterdag  4 mei 2013, 03:19:46
:harenuittrekkenpg2:

Ik trek het hier niet meer! na drie dagen NSO, 1 dag cebu city hall is mijn vertrouwen in de  :smiley-philippines: tot het 0 punt gedaald.

Ziekenhuizen, winkels, overal waar ik kom, niemand kan een gewoon antwoord geven. Engels spreken ze wel, maar je moet altijd ontcijferen. Niemand kan ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Nu snap ik waarom het zo'n rommeltje is hier.

Gauw weer varen!  :benweg:

En u mag me gerust uitlachen, dat heb ik wel verdiend denk ik.
Daar is helemaal geen reden om daar mee te lachen, ik me dat 100% voorstellen hoe fustrerend heb kan zijn ....heb er mijn deel ook van gehad en nog, ben al 100 keer terug naar :belgiesmiley: gegaan.... in mijn vloek, maar dan denk ik aan hoeveel beter ik het nog allemaal heb hier en dan draai ik weer bij .
Daar zal je mee moeten leren leven ....hoewel ik het zelf nooit zal leren. maar mijn uitlaatklep is mijne motto , daar spring ik dan op en rij een paar uurtje rond , dan legt zich dat weer .

Jij noemt daar een hoop dingen op , daar moet mijn asawa voor zorgen ik handel niks mee af op eender welke  :smiley-philippines:  instantie.... de  :belgiesmiley: ambassade dat is enkel en alleen waar ik nog mee handel , al de rest , de madam, zei heeft dan wel de juiste man wel op de juiste plaats zitten. dat scheelt enorm.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Gewoon even dat "schakelaartje" in je hoofd omzetten  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep

Oh ja, breek me de bek niet open, ik ken de frustraties en ik word er ook regelmatig hopeloos van. Maar heb geduld en neem iemand in de arm die de processen goed kent en je duidelijk kan uitleggen wat je moet doen om iets te verkrijgen.
En bespaar je de frustraties en blijf geduldig. Desalniettemin wordt ik nog steeds hopeloos van de 'onkunde' en wirwar van regels die zelfs de mensen bij de overheid nog eens niet meer snappen, waardoor jij weer aan het kortste eind trekt.


Ronny55

Citaat van: josv op zaterdag  4 mei 2013, 04:29:18
Gewoon even dat "schakelaartje" in je hoofd omzetten  :thumb:
mijn "schakelaartje" is door veelvuldig gebruik al vies versleten....is gemakkelijker gezegt dan gedaan pfff  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  4 mei 2013, 04:35:08
Citaat van: josv op zaterdag  4 mei 2013, 04:29:18
Gewoon even dat "schakelaartje" in je hoofd omzetten  :thumb:
mijn "schakelaartje" is door veelvuldig gebruik al vies versleten

Dat zijn je veiligheids-kleppen  :lachen: :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

vvjoris

Als je voor het eerst naar  :smiley-philippines: gaat, ervaar je chaos ...

Op alle beleidsniveaus proberen ze dat dan te compeseren door overdreven reglementering (naar  :belgiesmiley: voorbeeld misschien?) waarbij ze blijkbaar uit het oog verliezen dat dit corruptie in de hand werkt ...

Na een paar bezoeken aan de  :smiley-philippines: en mede door wat je op het forum en elders leest weet je dat in de  :smiley-philippines: alles trager gaat, dat je moet rekening houden met corruptie en onoverzichtelijke regelgeving, dat je in principe niemand mag vertrouwen, en dat er echt wel sprake is van een onlogische logica ...

Die schakelaar is echt wel nodig ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op zaterdag  4 mei 2013, 08:13:32
Als je voor het eerst naar  :smiley-philippines: gaat, ervaar je chaos ...

Op alle beleidsniveaus proberen ze dat dan te compeseren door overdreven reglementering (naar  :belgiesmiley: voorbeeld misschien?) waarbij ze blijkbaar uit het oog verliezen dat dit corruptie in de hand werkt ...

Na een paar bezoeken aan de  :smiley-philippines: en mede door wat je op het forum en elders leest weet je dat in de  :smiley-philippines: alles trager gaat, dat je moet rekening houden met corruptie en onoverzichtelijke regelgeving, dat je in principe niemand mag vertrouwen, en dat er echt wel sprake is van een onlogische logica ...

Die schakelaar is echt wel nodig ....
Hier op bezoek komen of hier verblijven is een wereld van verschil, dat garandeer ik u. Als je maar hier bent voor enkele weken is die knop gemakkelijk om te schakelen , maar hoe langer ik hier ben hoe moeilijker ik het daarmee heb. Hier wordt mijn verdraagzaamheid soms zo hard gespannen dat je er gitaar op kan spelen . Misschien is dat alleen bij mij het geval, zou kunnen.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

ja en je zal je eigen tog aan moeten passen aan hun en hun niet aan jou. :jajaja: (en dat dat soms moeilijk is snap ik wel maarja niemand heeft je gedwongen  om daar te moeten wonen) wij willen hier ook dat de buitenlanders hun eigen aanpassen aan ons   :floet:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Luke

Aanpassen aan ander leefgewoontes gaat moeilijker naarmate de leeftijd. Dus hoe later op leeftijd je ermee begint hoe moeilijker om aan te passen.
Uitzonderingen nagelaten....