Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

En toen.... brak er iets.

Gestart door Marinero, zaterdag 4 mei 2013, 03:19:46

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Luke op zaterdag  4 mei 2013, 11:07:11
Aanpassen aan ander leefgewoontes gaat moeilijker naarmate de leeftijd. Dus hoe later op leeftijd je ermee begint hoe moeilijker om aan te passen.
Uitzonderingen nagelaten....
Dat is ook zo, doe mijn best, maar het is soms Ooo zo moeilijk. Maar uiteindelijk zal ik me inderdaad moeten aanpassen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Nou aangaande documenten kan ik in ieder geval zeggen dat die makkelijker gaan aan de filippijnse zijde dan aan de strikte Nederlandse/ europese zijde.

En wel om de eenvoudige reden dat er in Eu een stay out policy heerst en dat aan de filippijnse zijde een go for it policy heerst.

Klein voorbeeldje:
legalisatie bij dfa 2 dagen
legalisatie ambassade ... 1 maand *

Ze doen maar wat daar in europa....net als hier overigens.


* komt wellicht door nieuwe wetswijziging waardoor ze eventuele visa aanvragen vertragen. Maar duidelijkheid wordt er ook niet gegeven.

Maar je kunt het idd beter laten doen dan zelfdoen, dat scheelt n hoop high blood.

Aanpassen tja het zou moeten, maar tot zekere hoogte.
Jose Rizal deed dat ook niet en eindigde als national hero  :crazy:

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

her

Kun je me vertellen wat je bij precies de nso etc moet of moest doen?  Legaliseren van documenten? Van jouw trouw akte?

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  4 mei 2013, 10:32:16
Citaat van: vvjoris op zaterdag  4 mei 2013, 08:13:32
Als je voor het eerst naar  :smiley-philippines: gaat, ervaar je chaos ...

Op alle beleidsniveaus proberen ze dat dan te compeseren door overdreven reglementering (naar  :belgiesmiley: voorbeeld misschien?) waarbij ze blijkbaar uit het oog verliezen dat dit corruptie in de hand werkt ...

Na een paar bezoeken aan de  :smiley-philippines: en mede door wat je op het forum en elders leest weet je dat in de  :smiley-philippines: alles trager gaat, dat je moet rekening houden met corruptie en onoverzichtelijke regelgeving, dat je in principe niemand mag vertrouwen, en dat er echt wel sprake is van een onlogische logica ...

Die schakelaar is echt wel nodig ....
Hier op bezoek komen of hier verblijven is een wereld van verschil, dat garandeer ik u. Als je maar hier bent voor enkele weken is die knop gemakkelijk om te schakelen , maar hoe langer ik hier ben hoe moeilijker ik het daarmee heb. Hier wordt mijn verdraagzaamheid soms zo hard gespannen dat je er gitaar op kan spelen . Misschien is dat alleen bij mij het geval, zou kunnen.  :weetikniet:

Volkomen juist, maar ik heb toch al een goed beeld. Het is al meermaals geschreven dat het gras groener is aan de overkant maar hier in  :belgiesmiley: wordt ik toch echt wel misselijk als ik zie wat rond mij gebeurt, en ik ben ervan overtuigd dat het hier binnen 7, 10 of 15 jaar compleet naar de kl... is, want iets echt structureel of constructief gebeurt er niet. Die schakelaar is in  :belgiesmiley: ook meer dan nodig. De meest mensen gebruiken die hier ook, staat meestal op stand 'onverschillig', terwijl die bij mij op stand 'maak dat je wegkomt' staat ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Je hebt aanpassen en aanpassen. Dumpen van huisvuil en dan nog het liefst bij de voordeur of in de tuin van een ander. 's-Avonds zonder licht rijden en als ze wel licht hebben dan het liefst met groot licht en oh ja vergeet de mistlampen niet aan te zetten want inderdaad erg mistig overal in de  :smiley-philippines:. Dat heeft niks met aanpassen te maken maar geeft slechts aan hoe dom en arrogant 99,9% van de bevolking in :smiley-philippines: is.
Kan de lijst met gemak tot 100 en meer voorbeelden uitbreiden, doch noem er slechts 2. Maar ik probeer me toch aan te passen.
Trouwens best amusant als ik in een posting lees van permanent in NL woonachtigen, die, niet zeker weten, elk jaar misschien een blauwe maandag in de  :smiley-philippines: verblijven en dan opmerken...............

Ronny55

Citaat van: vvjoris op zaterdag  4 mei 2013, 15:58:48
Volkomen juist, maar ik heb toch al een goed beeld. Het is al meermaals geschreven dat het gras groener is aan de overkant maar hier in  :belgiesmiley: wordt ik toch echt wel misselijk als ik zie wat rond mij gebeurt, en ik ben ervan overtuigd dat het hier binnen 7, 10 of 15 jaar compleet naar de kl... is, want iets echt structureel of constructief gebeurt er niet. Die schakelaar is in  :belgiesmiley: ook meer dan nodig. De meest mensen gebruiken die hier ook, staat meestal op stand 'onverschillig', terwijl die bij mij op stand 'maak dat je wegkomt' staat ...

We zullen zien ...als je hier een paar jaar zit hoe goed je aangepast ben aan de "sorry's" die je dikwijls handen vol geld kosten, aan de no stocks, aan de onlogische denkwijse, aan uitvallen van de nutsvoorzienigen te pas en te onpas ....enz  :lachen: :lachen: :lachen: Kan er nu wel dikwijls mee lachen maar soms is het echt "groen"lachen  :jajaja:
Het land met de duurste SORRY's, zo noem ik het al eens. Daar kom je dan ook nog wel achter, wat die je vantijd kosten....en je dan niet opwinden he.... ze hebben toch SORRY gezegt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

mike-bel

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  5 mei 2013, 05:27:41
Je hebt aanpassen en aanpassen. Dumpen van huisvuil en dan nog het liefst bij de voordeur of in de tuin van een ander. 's-Avonds zonder licht rijden en als ze wel licht hebben dan het liefst met groot licht en oh ja vergeet de mistlampen niet aan te zetten want inderdaad erg mistig overal in de  :smiley-philippines:. Dat heeft niks met aanpassen te maken maar geeft slechts aan hoe dom en arrogant 99,9% van de bevolking in :smiley-philippines: is.
Kan de lijst met gemak tot 100 en meer voorbeelden uitbreiden, doch noem er slechts 2. Maar ik probeer me toch aan te passen.
Trouwens best amusant als ik in een posting lees van permanent in NL woonachtigen, die, niet zeker weten, elk jaar misschien een blauwe maandag in de  :smiley-philippines: verblijven en dan opmerken...............

wij vermoeden dat gij wel permanent in de Filippijnen woont of vergissen wij ons ?

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op zondag  5 mei 2013, 05:27:41
Je hebt aanpassen en aanpassen. Dumpen van huisvuil en dan nog het liefst bij de voordeur of in de tuin van een ander. 's-Avonds zonder licht rijden en als ze wel licht hebben dan het liefst met groot licht en oh ja vergeet de mistlampen niet aan te zetten want inderdaad erg mistig overal in de  :smiley-philippines:. Dat heeft niks met aanpassen te maken maar geeft slechts aan hoe dom en arrogant 99,9% van de bevolking in :smiley-philippines: is.
Kan de lijst met gemak tot 100 en meer voorbeelden uitbreiden, doch noem er slechts 2. Maar ik probeer me toch aan te passen.
Trouwens best amusant als ik in een posting lees van permanent in NL woonachtigen, die, niet zeker weten, elk jaar misschien een blauwe maandag in de  :smiley-philippines: verblijven en dan opmerken...............

Citaat van: vvjoris
Het is al meermaals geschreven dat het gras groener is aan de overkant

Foto in de Statiestraat in Antwerpen Berchem (zo'n 300 meter van waar ik woon)



Ook amusant als ik een posting lees van in  :smiley-philippines: woonachtigen, die opmerken dat het in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: beter zou zijn ... zo te zien zijn ze hier toch ook dikwijls dom en arrogant....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: her op zaterdag  4 mei 2013, 12:54:47
Kun je me vertellen wat je bij precies de nso etc moet of moest doen?  Legaliseren van documenten? Van jouw trouw akte?

Bij de NSO twee geboorteaktes halen. Nummertje 530 was aan de beurt, we hadden 799 getrokken. Kwam niet klaar die dag. Toen labour day, toen kregen we het certifcaat dus twee dagen later, in een kloteresolutie, dus weer niet goed genoeg voor het consulaat. Vervolgens moesten we een local birth certificate halen bij de cebu city hall. (zie foto)




Uploaded with ImageShack.us

Stelletje corrupte kleuters, zitten gewoon te lunchen natuurlijk ondanks die hypocriete rotposters overal. Na mijn tijd zodanig verdaan te hebben, kan ik weer gaan varen en is het onmogelijk alles gelegaliseerd te kunnen regelen dankzij een stelletje parasieten die ten onrechte een salaris uitbetaald krijgen van belastinggeld.

Ondertussen staat een leverancier van meubels voor jan doedel bij de voordeur te wachten, omdat hij gewoon moeite heeft met afspraken nakomen. Vervolgens kom je na een dag vol ellende en chaos hier terecht:



Uploaded with ImageShack.us

De stront valt letterlijk op je kop als je hier door de gang loopt naar het appartement. Je verzwikt je poot in de gaten in de vloer. Er hangt een plakkaat: verboden afval te dumpen. Man, lag er maar afval. Hier liggen gewoon doormidden gebroken tegels in plassen stront. twee maanden lang heb ik tegen deze zooi aan moeten kijken. En het mogen ruiken. Gelukkig heb ik voor mijn vrouw nu wel een degelijk appartement kunnen vinden. Kan er nog uren over uitweiden wat de idiote reden was dat het zo'n bende was, maar de redenen waren te kinderachtig voor woorden dus laten we er geen tijd aan vuil maken.

Maar ik rust nu lekker uit, voel me al stukken beter. Die schakelaar van me doet het niet meer, helemaal afgeragt.

vvjoris

269 wachtenden voor u bij NSO ???

Dan kan je beter uw nummertje 'trekken' en 's anderendaags terugkomen ....

Als je dan na het frustrerende wachten letterlijk in de shit thuiskomt kan ik je wel begrijpen ....

Schakelaar toch herstellen, want je kan weinig doen aan zoiets ... Ik kan je alleen maar zeggen dat ik in  :belgiesmiley: gelijkaardige shit meemaak sinds ik in september terugkwam ...

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.