Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

En toen.... brak er iets.

Gestart door Marinero, zaterdag 4 mei 2013, 03:19:46

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Tis bij mij al meer dan 15 jaar geleden, dat ik me daar doorheen heb moeten worstelen, wat dat betreft is er in 15 jaar dus weinig veranderd in  :smiley-philippines:

Je moet je maar focussen op het eind doel, anders word je er bijna gek van.

Ketelbinkie

Citaat van: mike-bel op zondag  5 mei 2013, 07:38:27
Citaat van: Ketelbinkie op zondag  5 mei 2013, 05:27:41
Je hebt aanpassen en aanpassen. Dumpen van huisvuil en dan nog het liefst bij de voordeur of in de tuin van een ander. 's-Avonds zonder licht rijden en als ze wel licht hebben dan het liefst met groot licht en oh ja vergeet de mistlampen niet aan te zetten want inderdaad erg mistig overal in de  :smiley-philippines:. Dat heeft niks met aanpassen te maken maar geeft slechts aan hoe dom en arrogant 99,9% van de bevolking in :smiley-philippines: is.
Kan de lijst met gemak tot 100 en meer voorbeelden uitbreiden, doch noem er slechts 2. Maar ik probeer me toch aan te passen.
Trouwens best amusant als ik in een posting lees van permanent in NL woonachtigen, die, niet zeker weten, elk jaar misschien een blauwe maandag in de  :smiley-philippines: verblijven en dan opmerken...............

wij vermoeden dat gij wel permanent in de Filippijnen woont of vergissen wij ons ?

Klopt helemaal en vooralsnog geen plannen om te remigreren al is het af en toe zeer vaak diep adem halen tot 10 tellen en dan verder naar 20, 30, 40, ha, ha. Ik onthoud altijd maar een ding: het is overal wat, maar het leven zou in de PH toch een stuk aangenamer kunnen zijn als.............

Ronny55

Citaat van: vvjoris op zondag  5 mei 2013, 10:04:38
269 wachtenden voor u bij NSO ???

Dan kan je beter uw nummertje 'trekken' en 's anderendaags terugkomen ....

Als je dan na het frustrerende wachten letterlijk in de shit thuiskomt kan ik je wel begrijpen ....

Schakelaar toch herstellen, want je kan weinig doen aan zoiets ... Ik kan je alleen maar zeggen dat ik in  :belgiesmiley: gelijkaardige shit meemaak sinds ik in september terugkwam ...


De juiste man op de juiste plaats. Vb 10 dagen geleden krijg ik van de Ambassade te horen dat er 4 documenten te kort zijn voor mijn dossiers. Mijn asawa effe aan een paar touwtjes getrokken en de gelegaliseerde NSO documenten liggen maandag bij Rob Stevens voor vertaling.
Het komt er niet op aan wat je kent maar wie je kent.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marinero

Ja, dat huisvuil speelt me nu ook parten. Er ligt hier bij het nieuwe appartement een gigantische berg huisvuil bij iemand voor de oprit. Er staat ook een bord bij, verboden huisvuil te dumpen. Maar iedereen doet het. En niemand weet waar het wel heen moet. Dus ik zet die schakelaar maar om en gooi mijn meuk er ook maar bij. Wat maakt het allemaal ook uit. Heb laatst een uur met een fles rondgelopen, er staat werkelijk nergens een vuilnisbak. Tegenwoordig laat ik mijn flessen achter in taxi's, en die gooien hem zo op de weg zonder schaamtegevoel. Een betere wereld begint bij jezelf, maar niet zonder vuilnisbak in de buurt.  :weetikniet:

De verkiezingen hier zijn ook op komst, iedereen overal plakkaten opplakken. Ook bij mensen op de schutting, leuke politici, heb je die koppen aan je schutting hangen. En geel/groen is de kleur van dit jaar zo te zien. En het plakkaat wordt weer niet goed vastgelijmd, dus die dingen liggen overal op de weg. Voordat je ze gekozen hebt, veroorzaken ze al rommel!

En niemand die het wat kan schelen. Zo'n paradijs qua weer en iedereen zo patriottisch. Toch flikkeren ze hun afval overal neer. Allemaal schijn dus.

yepyep

Klote Marinero, en het vervelende is van jou verlangt wordt dat je je aanpast, want 1-2-3 zal men zich niet aan jou aanpassen. Het probleem met emigreren is dat er altijd wel wat te zeiken is; in het begin op Nederland of Belgie en na verloop van tijd als het gras groener wordt aan de andere kant, op de Filippijnen. Ik probeer alles maar in perspectief te zien en houd het hier verder goed en ben gelukkig.


josv

Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 13:26:46
Ja, dat huisvuil speelt me nu ook parten. Er ligt hier bij het nieuwe appartement een gigantische berg huisvuil bij iemand voor de oprit. Er staat ook een bord bij, verboden huisvuil te dumpen. Maar iedereen doet het. En niemand weet waar het wel heen moet. Dus ik zet die schakelaar maar om en gooi mijn meuk er ook maar bij. Wat maakt het allemaal ook uit. Heb laatst een uur met een fles rondgelopen, er staat werkelijk nergens een vuilnisbak. Tegenwoordig laat ik mijn flessen achter in taxi's, en die gooien hem zo op de weg zonder schaamtegevoel. Een betere wereld begint bij jezelf, maar niet zonder vuilnisbak in de buurt.  :weetikniet:

De verkiezingen hier zijn ook op komst, iedereen overal plakkaten opplakken. Ook bij mensen op de schutting, leuke politici, heb je die koppen aan je schutting hangen. En geel/groen is de kleur van dit jaar zo te zien. En het plakkaat wordt weer niet goed vastgelijmd, dus die dingen liggen overal op de weg. Voordat je ze gekozen hebt, veroorzaken ze al rommel!

En niemand die het wat kan schelen. Zo'n paradijs qua weer en iedereen zo patriottisch. Toch flikkeren ze hun afval overal neer. Allemaal schijn dus.

Wat een gelul in dit topic en zeker in deze posting!! De een maakt het nog bonter dan de ander met z'n verhalen. Als het dan allemaal zo slecht is hier ( bv. 'n uur met een lege fles moeten rondlopen om dan maar een taxi als afvalbak te gebruiken ) pleur dan gewoon lekker op naar je heimat. Ga daar lopen klagen. Daar is het  :eu: met al z'n lusten. Ga niet met je "bankrekening" naar een derde-wereld-bananen-republiek om daar eens effe de big spender uit te hangen t.o.v. je schoonfamilie en in de malls. En probeer zeker niet de boel te veranderen, er zijn er om minder overhoop geschoten !

:daag:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Marinero

Citaat van: josv op zondag  5 mei 2013, 15:52:50
Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 13:26:46
Ja, dat huisvuil speelt me nu ook parten. Er ligt hier bij het nieuwe appartement een gigantische berg huisvuil bij iemand voor de oprit. Er staat ook een bord bij, verboden huisvuil te dumpen. Maar iedereen doet het. En niemand weet waar het wel heen moet. Dus ik zet die schakelaar maar om en gooi mijn meuk er ook maar bij. Wat maakt het allemaal ook uit. Heb laatst een uur met een fles rondgelopen, er staat werkelijk nergens een vuilnisbak. Tegenwoordig laat ik mijn flessen achter in taxi's, en die gooien hem zo op de weg zonder schaamtegevoel. Een betere wereld begint bij jezelf, maar niet zonder vuilnisbak in de buurt.  :weetikniet:

De verkiezingen hier zijn ook op komst, iedereen overal plakkaten opplakken. Ook bij mensen op de schutting, leuke politici, heb je die koppen aan je schutting hangen. En geel/groen is de kleur van dit jaar zo te zien. En het plakkaat wordt weer niet goed vastgelijmd, dus die dingen liggen overal op de weg. Voordat je ze gekozen hebt, veroorzaken ze al rommel!

En niemand die het wat kan schelen. Zo'n paradijs qua weer en iedereen zo patriottisch. Toch flikkeren ze hun afval overal neer. Allemaal schijn dus.

Wat een gelul in dit topic en zeker in deze posting!! De een maakt het nog bonter dan de ander met z'n verhalen. Als het dan allemaal zo slecht is hier ( bv. 'n uur met een lege fles moeten rondlopen om dan maar een taxi als afvalbak te gebruiken ) pleur dan gewoon lekker op naar je heimat. Ga daar lopen klagen. Daar is het  :eu: met al z'n lusten. Ga niet met je "bankrekening" naar een derde-wereld-bananen-republiek om daar eens effe de big spender uit te hangen t.o.v. je schoonfamilie en in de malls. En probeer zeker niet de boel te veranderen, er zijn er om minder overhoop geschoten !

:daag:

Stel je niet zo aan man kerel, met je korte lontje.

En wat is dat voor onzin, hoezo de big spender uithangen? Hetzelfde geld voor jou, als dit topic je niet aanstaat ga dan alsjeblieft foto's met een nummertje insturen ergens anders. Dit forum is bedoeld ter discussie dus iedereen kan hier inzetten wat hij wil mits het aan de regels voldoet.

Als het je niet aanstaat ga je maar lekker een ander topic lezen toch?

josv

Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 16:14:17
Dit forum is bedoeld ter discussie dus iedereen kan hier inzetten wat hij wil mits het aan de regels voldoet.

Dus zolang het maar aan de regels voldoet kan je onzin uitkramen wat je maar wil !! Btw, in die taxi met die lege flessen, ik neem aan dat je daar ook getild bent met de meter! Misschien met aftrek van statiegeld  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

mike-bel

Citaat van: josv op zondag  5 mei 2013, 15:52:50
Wat een gelul in dit topic en zeker in deze posting!! De een maakt het nog bonter dan de ander met z'n verhalen. Als het dan allemaal zo slecht is hier ( bv. 'n uur met een lege fles moeten rondlopen om dan maar een taxi als afvalbak te gebruiken ) pleur dan gewoon lekker op naar je heimat. Ga daar lopen klagen. Daar is het  :eu: met al z'n lusten. Ga niet met je "bankrekening" naar een derde-wereld-bananen-republiek om daar eens effe de big spender uit te hangen t.o.v. je schoonfamilie en in de malls. En probeer zeker niet de boel te veranderen, er zijn er om minder overhoop geschoten !

:daag:

Bravo  Josv ! kan het zelf niet beter verwoorden ...
ze komen uit het "rijke" westen, gaan naar een ontwikkelingsland en willen de ganse cultuur en samenleving
veranderen omdat ze zich superieur voelen en alles naar hun hand kunnen zetten,
altijd maar klagen over de filippijnen,  blijf er dan weg,
alsnog je enige heel goed argument hebt om er te wonen, hou dan je mond
en zeg niet dat 99,9 % van de bevolking dom en arogant zijn,
want met zulke uitlatingen beledig je niet enkel de corrupte, luie en noem maar op Filippinos
maar ook de eerlijk, werkende en vooral de Filipinos en hun families die ook op dit forum vertoeven
het forum  zou moeten een bron van informatie zijn, maar naarmate het groeit is het een broeinest
van klagers en negativisme over de Filipijnen,

als je elke dag tientallen malen frustraties moet verwerken en schakelaartje draaien, blijf dan niet in de filipijnen,   
ga naar Benidorm  wonen, tis daar ook goe weer

LMBen

Heren heren weet wel dat dit land is gemaakt door de mensen die er wonen en wij zijn nog gewoon gast
Na 8jaar philipijnen weer terug europa