Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

En toen.... brak er iets.

Gestart door Marinero, zaterdag 4 mei 2013, 03:19:46

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Josv, laat me even mijn bericht rechtzetten die ik eerder heb gepost, ik heb het weer gewist en hopelijk heeft niemand die gelezen want ik was even jolig.

Aannames doen is niet verstandig. Ik ben niet getild met de meter in de taxi...  :jajaja:

En voor al die stoere veteranen hier die ZOOO bereist zijn..... er is helemaal niks mee om de negatieve dingen ook uit te lichten. Dat het je niet bevalt, is niet mijn probleem. Gaan jullie maar eens twee maanden in de stront zitten, lijkt me wel het vermelden waard. Dus dat stoere gedoe van jullie, van je moet je niet aanstellen, etcetera, daar koopt ook niemand wat voor.

Ik ben te gast geweest in vele landen, dat is het probleem niet. Ben me er ook terdege van bewust dat het hier zo slecht nog niet is, aangezien er geen piramides van lijken op de stoep bij het politiebureau liggen.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de Filipijnen, en zich willen verdiepen, kan ook het gezeik handig zijn. Sommige mensen vinden het lekker, maar er zijn ook zat mensen die geen trek hebben in een hoop wan zaken.

Je kan wel heel stoer lopen doen op het forum over dat je nergens last van hebt, maar iedereen heeft een ander leven, en dus ook een ander leven in de Filipijnen. Door nu maar net te doen alsof je alles maar leuk moet vinden is ook gewoon totaal onrealistisch.

josv

Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 16:43:30
Josv, laat me even mijn bericht rechtzetten die ik eerder heb gepost, ik heb het weer gewist en hopelijk heeft niemand die gelezen want ik was even jolig.

Te laat want hij al 3x geciteerd.

Waar het mij om gaat is niet het geklaag maar al de verzinsels eromheen.

Negatieve situaties op een forum is geen gezeik maar leerzaam. Zelf verzonnen negatieve situaties geven een beeld dat gewoon niet waar is. En geloof me, daar zijn hele "colums" vol van geschreven !!

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

O.B.Bommel

Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 16:43:30
Josv, laat me even mijn bericht rechtzetten die ik eerder heb gepost, ik heb het weer gewist en hopelijk heeft niemand die gelezen want ik was even jolig.
Eerder het tegenovergestelde, ik zou overigens het woord gefrustreerd gebruikt hebben. Maar goed, iedereen heeft recht om een keer uit de slof te schieten.

Tja, stoere veteranen je hebt er wel een punt, maar pas op dat je zelf niet in die categorie moet worden ingedeeld. Het land is nu eenmaal zoals het is. Een veteraan raakt niet zo snel van slag.

Ik ben nu momenteel een vakantie aan het voorbereiden naar Schotland en daartoe heb ik mij als nitwit eens tot een Schotlandforum gewend. Een groter contrast kan ik mij tot op heden niet voorstellen maar is heel leerzaam. Ik zal mijn ervaringen bij terugkomst over een paar weken eens neerpennen, niet zozeer een vakantieverslag maar hoe mensen reageren.
Wat wel grappig is dat er ook veel overeenkomsten zijn. Mensen zijn nu eenmaal mensen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Marinero

Citaat van: josv op zondag  5 mei 2013, 17:02:55
Citaat van: Marinero op zondag  5 mei 2013, 16:43:30
Josv, laat me even mijn bericht rechtzetten die ik eerder heb gepost, ik heb het weer gewist en hopelijk heeft niemand die gelezen want ik was even jolig.

Te laat want hij al 3x geciteerd.

Waar het mij om gaat is niet het geklaag maar al de verzinsels eromheen.

Negatieve situaties op een forum is geen gezeik maar leerzaam. Zelf verzonnen negatieve situaties geven een beeld dat gewoon niet waar is. En geloof me, daar zijn hele "colums" vol van geschreven !!



Mensen, laat me me even verontschuldigen voor het feit dat ik me zo heb opgesteld als een dramaqueen. Het was niet de bedoeling iemand te irriteren, ik was behoorlijk gefrustreerd en gelukkig heb ik me voornamelijk via dit forum geuit, omdat ik zelf ook goed weet dat je sommige dingen vooral niet moet zeggen hier (hier als in  :smiley-philippines: face to face)

Nou ja, wat kan ik er van zeggen Jos. 3x geciteerd, nergens te zien hoor. Volgens mij was ik wel op tijd. Nu moet ik zeggen dat jij verzonnen hebt, dat ik verzonnen heb, dat... etc etc. Welles nietes spelletjes. De pot verwijt de ketel? Hou d'r maar over op.. Maar het beeld wat ik eerder heb geschetst is gewoon gebeurd, sterker nog, het staat op foto. En dat was maar een fractie van het verhaal. Ik kan wel heel moeilijk lopen doen over allemaal dingen, die net die week, in winkels en restaurants zijn gebeurd want die hebben me zeker ook heel erg geïrriteerd. maar dat zijn typisch die dingen waar je aan moet wennen. De communicatie zonder woorden, etc. Soms word je ook gewoon uit beleefdheid voor de gek gehouden, omdat het echte verhaal blijkbaar niet netjes is te vertellen.

Wat betreft de woonsituatie: Het was frustrerend om te zien hoe het gebouw waar we in woonden met de dag achteruitging, de hele zooi zat verstopt op de bovenste verdieping, en gaten werden overal in het plafond gezaagd om de leidingen te ontstoppen. Alles liep dus uit de leidingen over de vloer, en ging op reis door onze verdieping. - blijkbaar heb ik t gedroomd - maar, het werk werd dan ook zo neergelegd en alles bleef er zo liggen als op de foto. Dat is dan weer jammer, het is altijd wijs dit soort projecten door te pakken. Denk IK persoonlijk, misschien dat het wat overdreven is? Acceptabel voor sommigen, onacceptabel anderen. Maakt me geen beter persoon, ik hou gewoon niet van nattigheid en rommel wanneer ik de huur betaal. Ik bedoel maar, voor een lager bedrag (zoals nu) kun je dus prima in een omgeving zonder dit soort toestanden leven. Als het overal zo was, in elk gebouw, ja dan ga je voor de rioollekkage die het lekkerst ruikt, of niet dan. Marktwerking. Maar met zo veel poepvrije gebouwen, dan zit ik het liefste in één waar het dus niet onder mijn voordeur doorloopt. (als je toch de huur betaald) Afijn, een kniesoor die er op let. Wij konden gewoon naar 't toilet, en de gaten in de vloer waren alleen de tegels, dus de kans dat je bij je onderburen door het plafond ging was vrijwel nihil. Dat is toch mooi? En het heeft ook wel wat spannends, om zonder werkschoenen door een bouwterrein te lopen. Het rad van fortuin draait!

Dan heb je met een deadline te maken om je papieren te regelen, elke dag zit je erachter aan (deadline immers, voordat ik weer aan het werk moet) en echt geen dag onproductief gelaten om de volgende stap te zetten. Maar dan kom je in een overheidsgebouw, en natuurlijk, het is vakantie dus druk. Met een goed boek is het te doen maar... om dat te zien hoe de ambtenaren achter een gordijntje zitten te lunchen, terwijl dat niet bepaald de afspraak was, tja, dat ervaar ik persoonlijk als zeer frustrerend. Want ik heb er niet om gevraagd daar te zitten, snap je. Een restaurant kun je uitlopen als het te lang duurt, maar probeer maar eens een alternatieve instantie te vinden voor een geboorteakte. Ik bedoel maar. Als ik nu alle tijd had was het zo erg niet, dan loop je gewoon weg als het gordijntje uit de la komt. Het is ook een gevoel van onmacht, en heus niet tegen alle Filipijnen, sterker nog VOOR de filippino's die daar zitten te wachten zoals ik. Die worden door hun eigen ambtenaren voor paal gezet daar. Er hangt nog een briefje dat als er een noon break gehouden word je maar even naar de supervisor moet gaan. (maar dan wel na de lunch?) En dat is dan weer zo mooi, ik praat daar over met die mensen die daar zitten, en die geven me gelijk. Ik weet namelijk precies hoe ik dit soort gesprekken met ze moet voeren, dus de botte toon uit mijn posts gebruik ik zeker niet. D'r liepen daar filippino's rond die baalden als stekkers, meer dan ik. Zelfs ijsberend en loerend alsof ze elk moment konden ontploffen. Voor mij is het anders. (tja, voor mij is het misschien 1x in het jaar!)  Filippino's werken over de hele wereld, een heel internationaal volk. Die weten ook wel hoe het elders is, en voor hun is het ook irritant om de verschillen te moeten zien. Het is niet prettig als je papieren moeten wijken voor een bak rijst. Hele carrières en families hangen er van af.

Tja, en het afval probleem hebben we het vaker over gehad, en oké, ik moet niet zo zeiken want let's face it: niet mijn probleem. Dat geneuzel met afvalbakken en met zo min mogelijk zakjes gebruiken enzo doen we wel in nederland. Dat komt hier nog wel een keer als de kosten te hoog op lopen van al die rommel. Collateral gezeur.

Af en toe kan de frustratie zo hoog oplopen dat je even niet langer met een roze bril op achter de vlindertjes aan kan rennen in een weiland. Als de mogelijkheid er dan is om je verhaal te posten, en je bemerkt dat er anderen zijn in soortgelijke situaties, dan is dat voor mij weer een hart onder de riem.

Waar ik nu zit is het prima toeven, de helft van de huur en geen sewage over de vloer. Dus nu kan ik me weer concentreren op de leuke dingen van het leven, zonder dat mijn neus gekieteld wordt door de weeachtige geur van het riool. Toen ik de huur opzei bij het andere gebouw werd me nog aangeboden een appartement daar te kopen. Dat is dan grappig, je verteld de eigenaar dat er iets goed mis is daar, en nog denken ze dat er een haar is op je hoofd die graag een gat in de lucht wil kopen! Daar moet ik dan ook wel weer om lachen.

Ik weet heel zeker dat er filipino's zijn die dit stuk lezen en zeggen, ja, 't is inderdaad niet best soms. Die zijn alleen wijzer dan ik, die hebben geen zin om er over te zeuren.

Moderator, verwijder gerust dit hele draadje, het is wellicht helemaal niet constructief om dit op het forum te hebben. De wereld is zoals die is, waarom zouden we er überhaupt nog over willen praten. (en welles nietessen...  :biggrinn:)

Ronny55

Citaat van: Marinero op maandag  6 mei 2013, 03:18:08

Wat betreft de woonsituatie: Het was frustrerend om te zien hoe het gebouw waar we in woonden met de dag achteruitging, de hele zooi zat verstopt op de bovenste verdieping, en gaten werden overal in het plafond gezaagd om de leidingen te ontstoppen. Alles liep dus uit de leidingen over de vloer, en ging op reis door onze verdieping. - blijkbaar heb ik t gedroomd - maar, het werk werd dan ook zo neergelegd en alles bleef er zo liggen als op de foto. Dat is dan weer jammer, het is altijd wijs dit soort projecten door te pakken. Denk IK persoonlijk, misschien dat het wat overdreven is? Acceptabel voor sommigen, onacceptabel anderen. Maakt me geen beter persoon, ik hou gewoon niet van nattigheid en rommel wanneer ik de huur betaal. Ik bedoel maar, voor een lager bedrag (zoals nu) kun je dus prima in een omgeving zonder dit soort toestanden leven. Als het overal zo was, in elk gebouw, ja dan ga je voor de rioollekkage die het lekkerst ruikt, of niet dan. Marktwerking. Maar met zo veel poepvrije gebouwen, dan zit ik het liefste in één waar het dus niet onder mijn voordeur doorloopt. (als je toch de huur betaald) Afijn, een kniesoor die er op let. Wij konden gewoon naar 't toilet, en de gaten in de vloer waren alleen de tegels, dus de kans dat je bij je onderburen door het plafond ging was vrijwel nihil. Dat is toch mooi? En het heeft ook wel wat spannends, om zonder werkschoenen door een bouwterrein te lopen. Het rad van fortuin draait!

...  :biggrinn:)
Wat betreft je woonsituatie , Daar ben je zelf bij , als je voor een appel en een ei wil wonen moet je er zulke toestanden er maar bij nemen.
Als ik hier aan kwam had mijn asawa een huisje gehuurd , 2 slaapkamers voor 3000 peso . Het huis op zich was niet eens zo slecht, maar dat ik elke dag achter een druppel water moest springen bij het douchen en dan de omgeving, dat de onverharde weg er naartoe bij regenweer meer op een rivier leek dat op een weg , daar kon ik om niet om lachen. Maar ja , kon moeilijk beginnen te zeuren, had zelf gekozen om daar te wonen. Maar na drie maanden was het probleem opgelost, gewoon een betere stek gaan zoeken en dan maar iets aangeschaft, rustig overstromingsvrij, prima riolering, wekelijkse huisvuil ophaal dienst. De omgeving wordt goed onderhouden.
Heeft me wel iets meer dan 3000 peso/maand gekost maar zit prima hier. Je hoeft echt niet je ergernissen zelf te creeren. Die  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: woonstandard die moet je naar onder bijstellen, nietemin tracht ik daar het beste van te maken.
Wil hiermee gewoon zeggen waar je woond en hoe je woond, niet over gaan zeuren, daar ben je zelf bij en dat heb je zelf in de hand. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

De problemen die hier aan geboord worden liggen meestal bij de persoon zelf denk ik,
als degene die de papieren moet hebben en of andere ongemakken zelf wil oplossen,
ja dan vraag je om een hartaanval of woede aanval.Het zal wel zo zijn dat het vrouwtje niemand weet
of geen idee heeft waar ze moeten zijn of wat moeten regelen.
Persoonlijk doe ik niets met papieren met vervelende situaties laat alles aan het vrouwtje over.
maak me niet druk word allemaal voor gezorgt scheelt heel veel ergenissen.
En Ronny goed voor jou om te kunnen verhuizen maar niet iedereen kan dat zo maar,zonder jou je vrouwtje ook niet denk ik of beter weet ik .
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Citaat van: huisman45 op maandag  6 mei 2013, 04:19:04
De problemen die hier aan geboord worden liggen meestal bij de persoon zelf denk ik,
als degene die de papieren moet hebben en of andere ongemakken zelf wil oplossen,
ja dan vraag je om een hartaanval of woede aanval.Het zal wel zo zijn dat het vrouwtje niemand weet
of geen idee heeft waar ze moeten zijn of wat moeten regelen.
Persoonlijk doe ik niets met papieren met vervelende situaties laat alles aan het vrouwtje over.
maak me niet druk word allemaal voor gezorgt scheelt heel veel ergenissen.
En Ronny goed voor jou om te kunnen verhuizen maar niet iedereen kan dat zo maar,zonder jou je vrouwtje ook niet denk ik of beter weet ik .
Dat weet ik ook, je moet de tering naar de nering zetten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marinero

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 mei 2013, 04:01:27

Wat betreft je woonsituatie , Daar ben je zelf bij , als je voor een appel en een ei wil wonen moet je er zulke toestanden er maar bij nemen.
Als ik hier aan kwam had mijn asawa een huisje gehuurd , 2 slaapkamers voor 3000 peso . Het huis op zich was niet eens zo slecht, maar dat ik elke dag achter een druppel water moest springen bij het douchen en dan de omgeving, dat de onverharde weg er naartoe bij regenweer meer op een rivier leek dat op een weg , daar kon ik om niet om lachen. Maar ja , kon moeilijk beginnen te zeuren, had zelf gekozen om daar te wonen. Maar na drie maanden was het probleem opgelost, gewoon een betere stek gaan zoeken en dan maar iets aangeschaft, rustig overstromingsvrij, prima riolering, wekelijkse huisvuil ophaal dienst. De omgeving wordt goed onderhouden.
Heeft me wel iets meer dan 3000 peso/maand gekost maar zit prima hier. Je hoeft echt niet je ergernissen zelf te creeren. Die  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: woonstandard die moet je naar onder bijstellen, nietemin tracht ik daar het beste van te maken.
Wil hiermee gewoon zeggen waar je woond en hoe je woond, niet over gaan zeuren, daar ben je zelf bij en dat heb je zelf in de hand. 

Oké, het is waar, de huur van 13000 pesos is natuurlijk maar een peuleschil vergeleken met in nederland. Uiteraard was alles nog goed op het moment van intrekken. Stilte voor de storm? Tja, toen begon de afbraak.

Nu woon ik wel voor een appel en een ei... niet de 3000 die jij hebt weten te vinden (waar vind je uberhaupt iets voor 3000?) eind goed al goed. Als hier iets fout gaat is het meer prijsconform denk ik.

Citaat van: huisman45 op maandag  6 mei 2013, 04:19:04
De problemen die hier aan geboord worden liggen meestal bij de persoon zelf denk ik,
als degene die de papieren moet hebben en of andere ongemakken zelf wil oplossen,
ja dan vraag je om een hartaanval of woede aanval.Het zal wel zo zijn dat het vrouwtje niemand weet
of geen idee heeft waar ze moeten zijn of wat moeten regelen.
Persoonlijk doe ik niets met papieren met vervelende situaties laat alles aan het vrouwtje over.
maak me niet druk word allemaal voor gezorgt scheelt heel veel ergenissen.
En Ronny goed voor jou om te kunnen verhuizen maar niet iedereen kan dat zo maar,zonder jou je vrouwtje ook niet denk ik of beter weet ik .

Klinkt verstandig! Ik denk dat ik teveel gewend ben om alles zelf te regelen. Wellicht een idee om gewoon eens achterover te gaan zitten en te zien wat er gebeurt.

Nou de verhuizing zit er op, de ongemakken zijn voorbij, de papiermolen draait, al is het allemaal uitgelopen. Zie wel waar het schip strand. De huur is tenminste stukken lager hier dus we kunnen hier nog heeeeeeeeeeel lang zitten als het nodig is. Mentaal heb ik alles al een half jaar uitgesteld, en wie weet mazzel ik en is alles klaar voordat ik ga.

Ronny55

Citaat van: Marinero op maandag  6 mei 2013, 06:28:21

Oké, het is waar, de huur van 13000 pesos is natuurlijk maar een peuleschil vergeleken met in nederland. Uiteraard was alles nog goed op het moment van intrekken. Stilte voor de storm? Tja, toen begon de afbraak.

Nu woon ik wel voor een appel en een ei... niet de 3000 die jij hebt weten te vinden (waar vind je uberhaupt iets voor 3000?) eind goed al goed. Als hier iets fout gaat is het meer prijsconform denk ik.
Dat was iets wat mijn asawa gevonden had , was eigendom van een nicht in het zoveelste knoopsgat.
Maar zoals ik vermelde , het was er ook naar.
Ja , inderdaad voor 13000 peso moet het in orde zijn. Voor die prijs vind je hier een prima woonst.

Met al wat betrekking heeft met :smiley-philippines: daar moet jij je zo weinig mogelijk laten zien. Voor hun is iedere buitenlander een wandelende zak geld.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Kritiek leveren hier mag en dat jij JOLIG bent mag ook maar als je de bal kaatst kun je hem ook terug verwachten,
ik ben ook niet mals met kritiek,en als ze me dan een lul vinden of wat dan ook dat mag want het is mijn mening.


Kijk nu reageer je ook verstandig door te zeggen, misschien moet ik niet alles zelf willen regelen,
doe dat zeker niet want als een witneus komt kun je of betalen of ze discrimineren,al zeggen ze dat ze dat niet doen  :lachen:
Ben verstandig geef zoveel mogelijk uithanden en doe minimaal is goed voor je hart. :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig