Hoeveel kost 2,5 dagen in de hospitaal in Marikina (Manila)

Gestart door Paring Belga, vrijdag 20 januari 2012, 13:14:32

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: yepyep op zaterdag 21 januari 2012, 01:34:19
Citaat van: Paring Belga op zaterdag 21 januari 2012, 00:37:32
Zeer veel bedankt, Kano, Xav, Balikbayan, Shando, Adriaan, Yepyep, and Jan"69".  

Het kan wel een prive hospitaal zijn waar ze naar toe gegaan zijn.  Zouden in feite wel naar een publiek hospitaal moeten gaan door het feit dat ze geen geld hebben, maar hier in de Filipijnen, eerst hun familie redden met direct naar een prive hospitaal te gaan en dan de factuur geven aan de rijkere familieleden om die te betalen.  Natuurlijk was het waarschijnlijk een spoedgeval, maar ik denk dat ze deze behandelingen ook in een publiek hospitaal kunnen doen.

Het 4 maanden kindje zal verlost worden deze morgen, zo ze moeten wel het geld hebben om de factuur te betalen.  We zullen het hospitaal eens vanmorgen telefoneren en eens vragen hoeveel de factuur is, dan eens de moeder zien om een deel erin te betalen.

Sinds de moeder bij Robinsons Department werkt zal ze ook misschien wel Philhealth hebben die de factuur dan later een deel terug betaalt.  Kan dan ook een paar duizenden pesos zijn

Ik zou evt. de factuur opvragen voor controle.

Zie op de Philhealth site want voor een "delivery" staat een vast bedrag .....

http://twentyfive.hubpages.com/hub/Philhealth-Benefits-Requirements

Hier meer informatie en bel het ziekenhuis....
http://www.philstar.com/Article.aspx?articleId=769035&publicationSubCategoryId=75




Paring Belga

#11
We hebben ondertussen naar het ziekenhuis geweest en de hele boel betaald.

Hier is de indeling van de factuur:

Room and Board (3.50 days @ 600.00) = P2.100
Drugs and Medicines = P2.219
Medical Supplies = P1.025
Laboratory Examinations = P240
Other fee(s) = P354

Net Hospital Bill = P5.909

Professional (Dokter's Consultatie) = P4.300

Totaal = P10.209

Ik vind dat de dokter's consultatie bedrag wel aan de hoge kant is omdat de dokter helaas bijna niets gedaan heeft voor het kind.  Ook het bedrag, P4.300, is het exacte bedrag als $100.  Hahahaha, een Kano is daar, he, in het hospitaal.  Het dokter's bedrag was alleen bevestigd wanneer m'n vrouw en ik daar waren, niet eerder.  Corrupt people, they are.

De moeder kan wel een deel enkel van de dokter's consultatie (P4.300) terugkrijgen, en dat zou ongeveer maar P1.800 tot P2.500 zijn.

Althans, het klein kindje is gezond en wel nu.  Was van slecht water te drinken dat hij ziek werd.

 

xav

misschien eens vragen aan de dokter welke diensten je hebt gekregen voor die 4300...?

factuur met alle details...

Paring Belga

#13
Bijna geen dienst van die vrouwelijke dokter, zei de moeder.  Had nooit het kind aangeraakt.

Overcharged, me dunkt.

In Canada of Belgie, ik weet geen dokter die zoveel vraagt en die bedragen zijn dan meestal gecontroleered door de provincie waar je woont.

Hier in de Filipijnen kunnen ze zoveel vragen als ze willen.  Ieder dokter wil hier ook vlug een dure condo kopen en ook een dure SUV om er mee rond te rijden.

M'n vrouw en ik hebben dan tegengas gegeven aan een ander dokter en gaven een voorbeeld dat dokters hier wel de arme uitbuiten door zoveel te vragen.  De moeder van het kind verdient amper P800/week in de mall (Robinsons) en jullie daar vragen zoveel voor jullie dienst.  Natuurlijk was het te veel, maar zijn die dokters niet een voorbeeld voor de maatschappij om de arme te helpen?  Nee, hebzucht hebben ze.

Moet je dan eens het hospitaal zien, binnen en van buiten.  Wie zijn die eigenaars daar die moeten zien dat hun hospitaal is goeie staat is?  Kan niet vuiler zijn in die staat waar het nu is.

Maar dan hebben we ook gezegd tegen de moeder, als je geen geld hebt, ga zeker niet naar een prive hospitaal.  De dokters in een publiek hospitaal doen hun service voor gratis aan de mensen, geloof ik.  Ja, dan zie je de moeder en haar zuster wel daar met designer jeans en hebben ook niets te kort in hun klederij.  Werkte ook niet voor een tijdje (leave from work).  Als je dat kan doen om voor een tijdje niet te werken, moet je dan wel een beetje geld over hebben, denk ik.  Spoiled brats, I don't know.

xav

toen ik op palawan voor een dag of 3 in het ziekenhuis was wilde een factuur met alle en volledige details... ook van de dokter... die heb ik ook gekregen...

moet wel zeggen dat ze zeer goed voor mij gezorgd hebben... en dokter was er eene die de naam waardig was...

dit was in een adventist hosptal... het enige nadeel is hun eten  :kotsen:

Dreamer1975

Hospitaals rond manila zijn idd duur,zeker als je ietwat deftig hospitaal wil.Ben momenteel aan het rondshoppen met mijn vrouw hier in en rond marikina voor de bevalling.Ben hier ook al deftig achterover gevallen van de prijzen......en nee,niet omdat ze meer rekenen omdat ik wit ben,prijslijsten gezien en onder de neus gekregen die voor iedereen gelden.
Marikina valley bvb waar we vandaag gingen is een Cesarian de kostprijs voor de operatiekamer alleen al 25.000 - 30.000PHP,de kamer (small private) komt op 1.450PHP/dag.Dan komt nog de anesthesist en de doctors fee erbij.
Gelijk waar we gaan komen we met alles erop en eraan ergens tussen de 90.000 - 120.000PHP voor een cesarian met 4 dagen kamer en al de rest inbegrepen.

Die dokters rekenen hier idd wel erg goed door....

bruno13

ik was in januari 2 nachten in het ziekenhuis
angeles university foundation medical center
het koste me rond de 300 euro
heb het gemeld aan de ziekenkas en heb er een groot deel van teruggetrokken

Herbie

Citaat van: bruno13 op zaterdag 31 maart 2012, 07:14:48
ik was in januari 2 nachten in het ziekenhuis
angeles university foundation medical center
het koste me rond de 300 euro
heb het gemeld aan de ziekenkas en heb er een groot deel van teruggetrokken


Heb je een hospitalisatie verzekering, dan betalen ze je alles terug hoor, zelf grote operaties die boven de honderdduizenden lopen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Raftie

Sommige docters in de filippijnen zijn halve of hele gangsters. Mijn vrouw moet binnenkort bevallen, de plaatselijke dokters wist ons nog voor de eerste echo al te vertellen dat het waarschijnlijk een keizersnede ging worden omdat mijn vrouw al 30 oud was.
Die smeerlap ging dus snijden om alleen maar geld te kunnen innen.
We zijn nu naar een public hospitaal in Guiuan gekomen, er is nog steeds geen sprak van een keizersnede en we staan enkele dagen voor de bevalling. Wel spannend !
Die Philhealth maakt inderdaad wel een verschil.