Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie

Gestart door surfer, dinsdag 30 maart 2010, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Inderdaad, in deze fase geen geld sturen. Heb je jezelf wel eens afgevraagd hoe een onervaren 19 jarige Filipijnse kan weten dat een Belgische visumaanvraag â,¬ 300 - â,¬ 400 gaat kosten?  Als je er wat in ziet,  ga naar haar toe om zelf te ontdekken wat voor vlees je in de kuip hebt. Oh ja, als het ervan komt  en je wilt in de Filipijnen huwen, dan heeft zij schriftelijke toestemming van haar ouders nodig als zij nog geen 21 jaar is.   :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stip66

Citaat van: Kano op woensdag 28 april 2010, 18:32:53
Oh ja, als het ervan komt  en je wilt in de Filipijnen huwen, dan heeft zij schriftelijke toestemming van haar ouders nodig als zij nog geen 21 jaar is.   :hoedjeaf:

Je bedoeld 24 jaar, Kano ?  :jajaja:  :atyourservice:

[expando]http://img408.imageshack.us/img408/586/p1000700.png[/expando]

Kano

Peter, Het is wat genuanceerder, tussen 18 en 21 jaar toestemming  en tussen 21 en 25 jaar advies nodig. Zie de volgende artikelen van de Family Code:


Art. 14. In case either or both of the contracting parties, not having been emancipated by a previous marriage, are between the ages of eighteen and twenty-one, they shall, in addition to the requirements of the preceding articles, exhibit to the local civil registrar, the consent to their marriage of their father, mother, surviving parent or guardian, or persons having legal charge of them, in the order mentioned. Such consent shall be manifested in writing by the interested party, who personally appears before the proper local civil registrar, or in the form of an affidavit made in the presence of two witnesses and attested before any official authorized by law to administer oaths. The personal manifestation shall be recorded in both applications for marriage license, and the affidavit, if one is executed instead, shall be attached to said applications. (61a)



Art. 15. Any contracting party between the age of twenty-one and twenty-five shall be obliged to ask their parents or guardian for advice upon the intended marriage. If they do not obtain such advice, or if it be unfavorable, the marriage license shall not be issued till after three months following the completion of the publication of the application therefor. A sworn statement by the contracting parties to the effect that such advice has been sought, together with the written advice given, if any, shall be attached to the application for marriage license. Should the parents or guardian refuse to give any advice, this fact shall be stated in the sworn statement. (62a)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stip66

Citaat van: Kano op woensdag 28 april 2010, 19:07:05
Peter, Het is wat genuanceerder, tussen 18 en 21 jaar toestemming  en tussen 21 en 25 jaar advies nodig.

Ik begrijp wat je bedoeld Kano, maar zoals je weet intrepeteert iedere ambtenaar deze artikels op zijn manier.
Goed, een voorbeeld.

Wij gaan daags na het afhalen van het LC en de hele waslijst naar de City Hall.
Alles wordt ingevuld ( in potlood, in het klad ) op een Pre Marriage Certificate ( of zoiets ).
We moesten beide checken of er nergens schrijffouten in stonden.
Na onze goedkeuring pakt een " mollige  :biggrinn: " dame plaats achter haar bureau, glijdt 3 blanco " Pre Marriage " Certificates, met daartussen 2 carbonpapieren (!) in haar typmachien en begint aan een slakkegang alles over te typen.  :mauer:
Deze worden weggebracht ( na andermaal controle door ons op schrijffouten ) naar de Mayor, die plots niet meer te vinden is.
Daags nadien terug naar de City Hall, de Mayor ondertekend de 3 exemplaren met de hand.
Komt er een andere bediende aandraven met de melding dat de " approval " van haar peter en meter ontbreken.
Zonder hun " approval " geen trouw.......
Met de certificates naar haar meter met de trike, die ( na een gesprek met ons ) dan haar handtekening zet.
Virgie en meter in de trike, ikke achterop naar hare peter.
Die heeft blijkbaar een dispuut met mijn vrouw haar vader en aldus geen handtekening zet.
Met z'n drieen terug naar het gemeentehuis.
Niet goed voor een burgerlijk huwelijk, handtekening peter ontbreekt. :neeneenee:
Enkele pinten gaan drinken in de Sari Sari een beetje verder, en meter geeft de eigenaar een Red Horse te drinken, 10 minuten uitleggen en die zet er een krabbel onder. Terug naar de City Hall en........... het was in orde  :ikkeniebegrijp:
Ter info, de eigenaar van de Sari Sari had van de verste verte nog geen band met de familie.
Iedere gemeente heeft zijn eigen wetgeving, ik had enkel mijn geboorteakte nodig, scheidingsakte en LC.
Naar de rest werd niet gekeken, onze certificate of family planning werd door haar meter ingevuld.
Daar stond uiteindelijk op dat we nog 3 kinderen zouden plannen  :lachen:  :lachen:

Baliw-katok

Citaat van: stip66 op woensdag 28 april 2010, 19:32:11
Daar stond uiteindelijk op dat we nog 3 kinderen zouden plannen  :lachen:  :lachen:

Proficiat, nog een Ninong nodig ?... sorry walang :dollareyes:

:lachen:

ericw

Citaat van: Phille op woensdag 28 april 2010, 17:06:54
20 jaar en al 250 euro de maand verdienen ... dat geloof je nu toch zelf niet, wat de aanwezigheid van haar moeder betreft dat wil ik dan wel geloven. Dus gewoon naar ginder gaan, een goeie indruk nalaten bij de moeder en dan zal je waarschijnlijk wel de toelating krijgen om met haar alleen (als zij dat wenst natuurlijk) ergens naar toe te gaan ... en leer elkaar wat beter kennen. Ik vermoed dat ze nog niet bijzonder veel ervaring heeft in omgang met mannen, dus hou daar maar rekening mee, waarschijnlijk handjes thuis ...  de kans dat er :sexhq0: van komt is zeer onwaarschijnlijk. Tis maar dat je het weet  :jajaja:

ja ik ga niet naar ginder voor de sex he,da kan je hier ook vinden als het echt moet
maar de sex intereseerd mij niet op dit moment
ik zal wel naar daar moeten gaan als ik het wil weten
en veel ervaring heeft ze niet dat merk je wel
maar op zich vind ik dat niet erg ,die ervaring zal wel komen achteraf dat is nu nog niet zo belangrijk
alhoewel het wel leuk zou zijn maar ja
dat zal weer een avontuur op zich zijn
en de cultuur is daar weer anders dan hier he
1) praten op messenger
2)ontmoeten met de moeder
3) de goedkeuring van de ouders
4)en dan trouwen als de ouders en dan het meisje akkoord is
ja da is weer anders als bij ons he
zodus we weten wat te doen
al goed da ik nen  avonturier ben in de goede zin van het woord
en als het echt zo moeilijk ga zijn
dan vinden we wel iemand anders
heb nog steeds geen relatie he,zodus doe ik nog wat ik wil

ale als jullie een lief meisje weten ginder ,mag je het laten weten he

grtj eric



ben eric van brugge
bedankt voor jullie reactie

Rich

#66
Citaat
4)en dan trouwen als de ouders en dan het meisje akkoord is
ja da is weer anders als bij ons he
zodus we weten wat te doen
al goed da ik nen  avonturier ben in de goede zin van het woord
en als het echt zo moeilijk ga zijn
dan vinden we wel iemand anders
heb nog steeds geen relatie he,zodus doe ik nog wat ik wil
ale als jullie een lief meisje weten ginder ,mag je het laten weten he

grtj eric


Als ik het goed begrijp Eric, dan zou je naar daar gaan om te trouwen? En als het echt zo moeilijk is dan vindt je wel iemand anders?

Als wij een lief meisje weten mogen we het laten weten? Moest het hier nou over een fiets gaan, dan zou ik zeggen......akkoord zoek een andere, maar in dit geval????????????

Inderdaad, dan moet je echt wel een avonturier zijn, maar van enige relatie in de zin van het woord is hier echt geen sprake.

Boek een vlucht, ga de cultuur ginder eens opsnuiven, ontmoet haar, en laat je vooral niets opdringen en blijf baas over de situatie.

Gr Rich
Rich de Nederbelg.

ericw

Citaat van: Rich op woensdag 28 april 2010, 23:08:23
Citaat
4)en dan trouwen als de ouders en dan het meisje akkoord is
ja da is weer anders als bij ons he
zodus we weten wat te doen
al goed da ik nen  avonturier ben in de goede zin van het woord
en als het echt zo moeilijk ga zijn
dan vinden we wel iemand anders
heb nog steeds geen relatie he,zodus doe ik nog wat ik wil
ale als jullie een lief meisje weten ginder ,mag je het laten weten he

grtj eric


Als ik het goed begrijp Eric, dan zou je naar daar gaan om te trouwen? En als het echt zo moeilijk is dan vindt je wel iemand anders?

Als wij een lief meisje weten mogen we het laten weten? Moest het hier nou over een fiets gaan, dan zou ik zeggen......akkoord zoek een andere, maar in dit geval????????????

Inderdaad, dan moet je echt wel een avonturier zijn, maar van enige relatie in de zin van het woord is hier echt geen sprake.

Boek een vlucht, ga de cultuur ginder eens opsnuiven, ontmoet haar, en laat je vooral niets opdringen en blijf baas over de situatie.

Gr Rich


nee ik zou niet naar ginder gaan om te trouwen
ik zou naar ginder gaan om te zien hoe het is
en een vrouw is gene fiets he
en ja om zo'n systeem door te zetten moet je toch wel een beetje avonturier zijn
en de relatie is er nog niet maar je kunt het een kans geven
een echt warm gevoel zul je pas krijgen als je ze hebt ontmoet of mischien lang hebt gesproken op messenger
eigenlijk doen we dat toch allemaal een beetje ,éérst kijken naar het uiterlijk en dan ontdekken hoe de binnenkant is
ja "blijf baas over de situatie dat is wel een goeie raad
dat zullen we wel doen thx

grtj eric
ben eric van brugge
bedankt voor jullie reactie

ericw

Citaat van: stip66 op woensdag 28 april 2010, 18:51:20
Citaat van: Kano op woensdag 28 april 2010, 18:32:53
Oh ja, als het ervan komt  en je wilt in de Filipijnen huwen, dan heeft zij schriftelijke toestemming van haar ouders nodig als zij nog geen 21 jaar is.   :hoedjeaf:

Je bedoeld 24 jaar, Kano ?  :jajaja:  :atyourservice:

[expando]http://img408.imageshack.us/img408/586/p1000700.png[/expando]

seg ik zie dat jij de info hebt wat al die bijkomende dokumenten eigenlijk kosten
ik zou wel is willen weten wat het eigenlijk allemaal kost
zou jij zo vriendelijk willen zijn om mij de info te geven

grtj eric
ben eric van brugge
bedankt voor jullie reactie

stip66

Citaat van: ericw op donderdag 29 april 2010, 15:48:17
Citaat van: stip66 op woensdag 28 april 2010, 18:51:20
Citaat van: Kano op woensdag 28 april 2010, 18:32:53
Oh ja, als het ervan komt  en je wilt in de Filipijnen huwen, dan heeft zij schriftelijke toestemming van haar ouders nodig als zij nog geen 21 jaar is.   :hoedjeaf:

Je bedoeld 24 jaar, Kano ?  :jajaja:  :atyourservice:

[expando]http://img408.imageshack.us/img408/586/p1000700.png[/expando]

seg ik zie dat jij de info hebt wat al die bijkomende dokumenten eigenlijk kosten
ik zou wel is willen weten wat het eigenlijk allemaal kost
zou jij zo vriendelijk willen zijn om mij de info te geven

grtj eric

Kost is verwaarloosbaar Eric, het ganse trouwcircus op het gemeentehuis kostte php 1,500