Land Title in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 26 november 2012, 09:08:29

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

We willen een officieel 'papier' ivm het huis waar Janice nu woont (eigendom van haar tante)

Op http://www.lra.gov.ph/files/lrafeeschedule1.pdf staat alles wat er aan fees moet betaald worden (Kafka is er wel degelijk langs geweest)

Nu is er een Cebu en "MEMBERS OF ABUNO RESIDENTS. ASSOCIATION", Janice noemt dat Abrai. Janice zegt dat ze niet naar City Hall kan om de title te processen zonder dat Abrai Assc een 'nota' geeft, en ze spreekt over 10.000 pesos, terwijl je als je alle fees opteld aan max 4 - 5000 pesos komt.

Iemand hier ervaring mee? Wat is waar en niet waar?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bloem

 google kon dit vinden..

http://www.gov.ph/2009/08/24/proclamation-no-1863-s-2009/
der staat in deze proclamation, dat de president het land toewijst aan de ''ocupants''


een paar vragen,

probeer je een title te krijgen?
is die title er al, maar op de naam van haar tante?

of probeer je een title te krijgen op een stuk land waar nog geen title is??

en aan wie moet dit geld betaald worden??

vvjoris

Citaat van: bloem op maandag 26 november 2012, 10:17:32
google kon dit vinden..

http://www.gov.ph/2009/08/24/proclamation-no-1863-s-2009/
der staat in deze proclamation, dat de president het land toewijst aan de ''ocupants''


een paar vragen,

probeer je een title te krijgen?
is die title er al, maar op de naam van haar tante?

of probeer je een title te krijgen op een stuk land waar nog geen title is??

en aan wie moet dit geld betaald worden??

De situatie is dat er verbouwingen dienen te gebeuren, maar er is geen title. Haar tante heeft het huis van haar ouders ge-erfd, maar alle papieren zijn natuurlijk verdwenen. Haar tante heeft membership betaald aan die ABRAI, maar heeft geen geld genoeg om de rest van de expenses te betalen. Die ABRAI, daar zie ik op internet dat het de MEMBERS OF ABUNO RESIDENTS. ASSOCIATION is, maar die hebben geen website of zo, en dat lijkt me al verdacht....

Als ik al die fees op de site van de Land registration Authority optel kom ik aan 4, maximaal 5000 pesos (het is afhankelijk van de waarde van het land, maar daar heeft niemand blijkbaar een idee van) Die ABRAI blijkt nu 10.000 pesos te vragen, en die hebben een advokaat en een ingenieur en zo, dat zou allemaal moeten betaald worden, en bovendien moet het voor de 30ste november, en volgens Janice moeten ze een 'nota' geven want anders kan ze niks gaan doen in City Hall of in haar barangay...

Ik vertrouw dit natuurlijk voor geen haar.... straks incasseren ze 10;000 pesos en komen ze daarna met nog een rekening voor al die fees.... Ik schreef dan ook (op de chat) naar Janice: "My love, if your not too shy, go to them and say your bf is prepared to pay everything, but he wants a detail of ALL fees before he sends the money..."..En zij zegt daarop: "i never shy i already explain to u"

Dat wil natuurlijk zeggen dat ze dat niet durft vragen, vandaar mijn vraag hier op het forum... vooral omdat ik al geleerd heb dat 90 % van de Filipinos niet te vertrouwen is... en vooral omdat er die deadline zou zijn van 30 november, daardoor schat ik de kans dat ze mij willen 'in 't zak zetten' in op 99 % ....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bloem

een title aanvragen..er is een heel proces voor, maar dat moet gewoon kunnen

het zou mij hoogst verbazen als de hele buurt allemaal 10.000 neer gaat tellen, en dus is het de vraag wat die precies van plan zijn...

tja, t verhaal is een beetje wazig,

http://www.lra.gov.ph


innka3

Citaat van: vvjoris op maandag 26 november 2012, 09:08:29
We willen een officieel 'papier' ivm het huis waar Janice nu woont (eigendom van haar tante)

Op http://www.lra.gov.ph/files/lrafeeschedule1.pdf staat alles wat er aan fees moet betaald worden (Kafka is er wel degelijk langs geweest)

Nu is er een Cebu en "MEMBERS OF ABUNO RESIDENTS. ASSOCIATION", Janice noemt dat Abrai. Janice zegt dat ze niet naar City Hall kan om de title te processen zonder dat Abrai Assc een 'nota' geeft, en ze spreekt over 10.000 pesos, terwijl je als je alle fees opteld aan max 4 - 5000 pesos komt.

Iemand hier ervaring mee? Wat is waar en niet waar?

als je een huis koopt,moet je elk jaar tax betalen( :denk:) dacht ik.
als dit de laatste jaren niet betaald is ,moet je dat eerst betalen voor je de title krijgt ( :denk: )

gosternokke

Plus een boeteheffing voor ieder jaar dat te laat is betaald    :biggrinn:

Luke

Citaat van: vvjoris op maandag 26 november 2012, 10:50:19

Ik vertrouw dit natuurlijk voor geen haar.... straks incasseren ze 10;000 pesos en komen ze daarna met nog een rekening voor al die fees.... Ik schreef dan ook (op de chat) naar Janice: "My love, if your not too shy, go to them and say your bf is prepared to pay everything, but he wants a detail of ALL fees before he sends the money..."..En zij zegt daarop: "i never shy i already explain to u"


Ik vind het al verkeerd om je lief te laten zeggen dat "..the boyfriend will pay.."! Zo jaag je alleen maar de kosten omhoog. Als ze wat aandringen kan ze best naar de wetten/regels van de "association" vragen waar alle procedures (en kosten) zouden moeten vermeld staan ivm eigendom/landtittels.

vvjoris

Citaat van: Luke op dinsdag 27 november 2012, 04:39:50
Citaat van: vvjoris op maandag 26 november 2012, 10:50:19

Ik vertrouw dit natuurlijk voor geen haar.... straks incasseren ze 10;000 pesos en komen ze daarna met nog een rekening voor al die fees.... Ik schreef dan ook (op de chat) naar Janice: "My love, if your not too shy, go to them and say your bf is prepared to pay everything, but he wants a detail of ALL fees before he sends the money..."..En zij zegt daarop: "i never shy i already explain to u"


Ik vind het al verkeerd om je lief te laten zeggen dat "..the boyfriend will pay.."! Zo jaag je alleen maar de kosten omhoog. Als ze wat aandringen kan ze best naar de wetten/regels van de "association" vragen waar alle procedures (en kosten) zouden moeten vermeld staan ivm eigendom/landtittels.

Idd....maar die ABRAI heeft zelfs geen website...langs de andere kant worden ze wel vermeld in die proclamation van de president...http://www.gov.ph/2009/08/24/proclamation-no-1863-s-2009/
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Guadalupe

Het is weer bijna kerstmis feest ,zeker als je snel betaald voor de 30ste.

:feestmutstoetertje: :dagobertduck: :dance: :cheerleader:

10.000,hoe verzinnen ze het.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

bananacreek

#9
Citaat van: innka3 op maandag 26 november 2012, 18:43:03
Citaat van: vvjoris op maandag 26 november 2012, 09:08:29
We willen een officieel 'papier' ivm het huis waar Janice nu woont (eigendom van haar tante)

Op http://www.lra.gov.ph/files/lrafeeschedule1.pdf staat alles wat er aan fees moet betaald worden (Kafka is er wel degelijk langs geweest)

Nu is er een Cebu en "MEMBERS OF ABUNO RESIDENTS. ASSOCIATION", Janice noemt dat Abrai. Janice zegt dat ze niet naar City Hall kan om de title te processen zonder dat Abrai Assc een 'nota' geeft, en ze spreekt over 10.000 pesos, terwijl je als je alle fees opteld aan max 4 - 5000 pesos komt.

Iemand hier ervaring mee? Wat is waar en niet waar?

als je een huis koopt,moet je elk jaar tax betalen( :denk:) dacht ik.
als dit de laatste jaren niet betaald is ,moet je dat eerst betalen voor je de title krijgt ( :denk: )

Alle uitstaande Real-Estate taxes van de betrokken properties moeten eerst in het geheel worden voldaan voordat men verder kan gaan met de processing van de title en aanverwante dokumenten.

Maar het is heel makkelijk om zelf bij de cityhall te vragen hoeveel dat zou zijn zolang je maar de juiste gegevens meeneemt van die properties en binnen een paar minuten weet je het precies.

bloem

volgens mij is de ABRI gewoon een groep van huiseigenaren, die hebben geen webside

innka3

Citaat van: bloem op dinsdag 27 november 2012, 14:38:43
volgens mij is de ABRI gewoon een groep van huiseigenaren, die hebben geen webside

misschien is het dan ""association dues"" achterstallig ofzo als het op een sub-divisie is. :floet: