huis te huur omgeving van tagbilaran , bohol

Gestart door jaco2702, donderdag 13 december 2012, 11:44:47

Vorige topic - Volgende topic

jaco2702

hallo iedereen,

heeft of weet er iemand een huis te huur (geen appartement) in die buurt? liefst niet verder dan 30min of km  van tagbilaran.
panglao is niet mijn eerste keuze maar niet uitgesloten maar liever ergens anders...

probleem is dat via internet je steeds komt op dure huizen en dat moet zeker niet zo zijn... 2 a 3 kamers. ik heb gelezen dat je deze al zou vinden vanaf 6000p ... mag ook wat meer zijn ...

het is voor een jaar en te beginnen vanaf eind juni 2013

misch heeft iemand zelf hier zo iets en kunnen er al wat foto's of zo getoond worden.

ik heb meestal op sulit gekeken ... maar dat blijkt beter te kunnen maar weet niet waar.



jaco2702

@gosternokke;

dank je maar was ik helaas vergeten bij te vermelden. ik heb er deze week gevonden van rond de 20.000p maar dit vind ik wat veel en 35.000. p voor die met zwembad al helemaal.
waarschijnlijk zijn die die op dergelijke sites staan de prijzen voor buitenlanders. misch kan ik terplaatse nog wel iets regelen?
die 6000 was ook al paar jaar geleden gepost dus ik dacht eerder in de buurt van 250â,¬ max want er komen nog kosten bij.
maar mijn beetje hoop ging eigenlijk uit naar iemand die daar iets had en nu weer hier is ....
we vinden wel iets , ik moet dat toch eerst zien he en er moet wel plaats zijn om een auto te zetten want dat zouden we daar 2e hands kopen. (vermoedelijk 2e hands )
ik heb meerdere keren gekeken op zo'n sites en zelden te huur gevonden , meestal direct te koop.
overigens vind ik de prijzen van hun sleutel op de deur woningen veeeeeel te duur. ik denk als we dan toch besluiten om er vast te blijven we dan beter 1tje laten zetten muren en dak en winddicht. veel kan ik zelf en electr zoek ik wel iemand ...

eerst maar een jaartje studiereis zeg maar. en verlof natuurlijk...

van de grondprijzen verschiet ik wel even. een kennis beweerde een bod gedaan te hebben op grond 500m2 ongeveer 200 m ver van de straat en hij beweerde 150p te hebben geboden op  residential en ook dat hij meer geboden had dan het tot dan toe hoogste bod.
als ik hem zie zal ik eens vragen of hij het nu heeft...
ik weet wel dat die reeds gronden heeft daar. (al dan niet op zijn vrouw of met special power of attorney en hoe dat ook gaat)

eerst maar de papieren in visum in orde brengen na nieuwjaar.


gosternokke

Denk dat je best een week in een hotelletje of pension Tagbilaran kan gaan zitten. dan koop je gewoon een lokale krant met daarin classified adds, dus kleine advertenties waarin huizen te huur worden aangeboden.  Denk dat je dan wel kans van slagen heb  iets vriendelijk geprijsd tegen te komen.

Alles wat op internet word aan geboden , hangt mijn inziens toch  een  ,, witneus ,, prijskaartje aan.


  Je kan ook in het hotel vragen of die waat weten. Of een scootertje huren en de omgeving verkennen, kom je ook wellicht wat huizen met bord  ,, for rent ,,  tegen.

Kano

jaco2702  Kijk eens hier http://www.boholclassifiedads.com/ of plaats een advertentie.  Ik woon zelf op Bohol. Er wordt niet zoveel geadverteerd, het meeste gaat van mond tot mond. Maar P 6000 is vandaag de dag te weinig om iets redelijks te huren.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

eddyvm

hallo
op de meest rechtse weg(als je met je rug naar tagbilaran staat)zijn er op minder dan 5km van de stad al 2 huisjes of appartement te huur in panglao en in jouw prijsklasse.gewoon een week hotel boeken,dan vindt je wel iets.succes.ps,2dehandse autos zijn hier duurder dan in belgie,maar een suzuki multicab heb je al voor ongeveer 180000p,niet chique maar ok.