houten huis op de fils , voordelen en nadelen .

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), dinsdag 19 oktober 2010, 20:08:06

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

ik heb mij het knots gekke idee in mijn hoofd gehaald om een huis van hout te bouwen op de filippijnen.

het gaat natuurlijk om geimprigneerd hout , dit vanwege de termieten en schimels. ik ben dan ook van plan om dit hout in een container te verschepen.

wat zijn nu de voor en nadelen van zo iets  :weetikniet: .dus alle hulp is welkom . kan ik dit geimpregneerde hout zo maar invoeren in de fils  :weetikniet: ?. hoe kom ik dit te weten?

hout heeft natuurlijk een goede isolatie waarde en je kunt er snel mee bouwen , dit laatste is voor mij van groot belang . dan kan ik er namelijk lekker zelf bij zijn  bij de bouw, geen muren die 10 cm uit het lood staan en geen afvoer water dat de verkeerde kant op loopt ect ect. hier kan ik mij namelijk stierlijk aan ergeren.

dus als u er voor of nadelen in ziet hoor ik het graag  B.V.D.  jens.......









grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Jens waar begin je aan?  Een hoop gedoe om dat hout te verschepen en om Filippijnen binnen te krijgen. Bovendien heb ik mijn twijfels of hout van hier wel bestand is tegen termieten, ondanks dat het geimpregneerd is. Als je dan zo graag een huis van hout wil, koop dan gewoon tropisch hardhout in de Filippijnen, Mangyum ,Ipil-Ipil of iets dergelijks. 

disnoke

Kan veel problemen geven bij de douane.

Het gaat hier om hout, dan kunnen ze beginnen te vragen naar een certificaat dat het gaat om behandeld hout zodat het geen ziektes bevat.  Verder zul je buiten de transportkosten afhankelijk van hun douanerecht nog invoerrechten en btw moeten betalen.  Mogelijk kunnen ze ook moeilijk doen over de waarde van de goederen

Invoerrechten kunnen hoog zijn, dit is een % op de marktprijs + transportkosten.  Afhankelijk van hun douanerecht kan dit hoog zijn om de interne houtmarkt te beschermen.

Waarschijnlijk kan er veel onder tafel geregeld worden maar dan moet je een betrouwbare broker vinden die zelf niet een hoog honorarium vraagt.

koy

en dan is de vraag nog: "waarop ga je bouwen?"
Is het jouw eigendom, want zoals hier reeds meermaals aangekondigd kan je als alien geen eigendom bezitten in de Phills.

Ik zou zeggen: Bezint eer je Begint.  :biggrinn:
leven en laten leven...

Luc

Citaat van: koy op dinsdag 19 oktober 2010, 21:52:53

Is het jouw eigendom, want zoals hier reeds meermaals aangekondigd kan je als alien geen eigendom bezitten in de Phills.


Huisje dan gewoon meenemen  :jajaja:



:hoedjeaf:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Gaat een duur huisje worden. Ik woon (huur) in een houten huis in Makati. De muren van de benedenverdieping zijn wel in beton maar de bovenverdieping (slaapkamers) is in hout. Ik denk dat het begin jaren 60 gebouwd is maar nog in goeie conditie en heeft al veel stormen doorstaan.

Alhoewel het niks moderns is woon ik hier graag. In de zomer is het wel stikheet overdag in de slaapkamers maar zodra de zon weg is, is ook de hitte uit de kamers. De hitte wordt niet opgeslagen bij hout, tegenover beton dat als een radiator werkt. Dus weinig nood aan aircon.

De eigenaar heeft een contract met  een termietenbestrijdingsfirma (Mapicon). Elke drie maanden komen ze langs en inspecteren ze de woning op termieten en ander ongedierte. 

Zoals eerder aangehaald ga je veel problemen hebben met het importeren van het hout. Als je het dan al terplaatse gekregen hebt moet je nog goed toezien of het niet verdwijnt! Iedereen kan hier wel een "stukje" hout gebruiken....

Succes!

callebaut

Voor 600 000 php heeft men een kast van een houten woning volledig afgewerkt .
Ik zie niet goed in vanwaar problemen zoeken met het importeren van hout .  :ikkeniebegrijp:

josv

Importeren moet je niet doen, kost hoop geld en moeite. Er is hier prima hout te krijgen om een huis te mee bouwen. Zou het zelf graag ook doen. Met een hoop bamboe enzo.......... dromen................

Zie hier trouwens ook diverse huizen in aanbouw van beton. En daar is echt niks mis mee hoor. Als je een goede uitvoerder hebt dan staat alles echt wel recht en stroomt het water naar beneden ipv naar boven.

Btw, heb 'n paar huizen in NL gehad maar die 10cm "uit het lood" is doodnormaal hoor, tis maar hoe hoog het zit. In huizenbouw rekent men in graden. Voor een huis van pakweg 2 verdiepingen is er een marge van zoveel tiende graad.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

opinie

Narra is de nationale boom en is termietresistent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pterocarpus_indicus

Import zal je al gauw 100 à 150% toeslag opleveren. Reken dan de zorgen en transportkosten erbij en je bent goedkoper af met lokaal kwaliteitshout.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.