Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wonen in Manila

Gestart door Nardus, donderdag 24 maart 2011, 18:52:29

Vorige topic - Volgende topic

Nardus

Hallo allemaal,

begin april ben ik een week in Manila voor een bezoek aan mijn partner en bovendien om te kijken naar een geschikte wijk / locatie in Manila om te wonen; ik ben van plan later dit jaar het overgrote deel van het jaar in Manila te wonen/werken. Budget is redelijk, dus het zou in principe een redelijke woning kunnen zijn of een woning met atelier of studio/workshop ruimte. Wat is een goede locatie hiervoor in Manila? Ik zoek een leuke wijk - waar de normale dagelijkse benodigdheden voor handen zijn. Liefst waar de creativiteit heerst of waar veel culturele activiteiten zijn.
Wie woont er in Manila en kan me verder helpen?


Pascal Keirens

Wat voor creatieve dingen doe jij?

Amice

Plaatsen genoeg en creativiteit is in manila overal wel te vinden.

Edoch indien er voldoende budget is en in ogenschouw nemend dat je wel n buitenlander bent en blijft hier.
Raad ik je aan om, ofwel n townhouse te nemen ofwel ergens in n compound te verblijven, een ruim appartement in n tower kan ook voldoen.

Makati biedt voldoende mogelijkheden en is zeker aan te bevelen.

Ermita en Malate Manila, bruisen ook van de creativiteit en daar is vlakbij  o.a. het cultureel centrum, de expo hallen enz. gevestigd. Helaas is dit stadsdeel door toedoen van de huidige mayor sterk aan het verpauperen.

Nieuwe mogelijkheden zijn aanwezig in het aangrenzende Pasay waar o.a. de Mall of Asia is gevestigd met nieuwe appartementen en vooral ook nieuwe businesses, deze kan de nodige uitdagingen bieden.

IK zou eerst eens n paar maanden goed rondklijken overal alvorens een definitieve beslissing te nemen, waar je wilt vestigen.

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Bulldozer

Ik zou in iedergeval dicht bij je werk gaan zitten. Je heb geen zin om iedere ochtend en avond op en neer naar je werk te gaan pendelen hier.

Nardus

Bedankt Amice, duidelijke uitleg -  Ik neem je advies ter harte om eerst een periode rond te kijken - dat lijkt me zeker een goed plan.
Ik heb een paar sites bekeken en de aangeboden woonruimte met name in de woontorens zijn aan de prijs - ik hoop voor een soortgelijk bedrag een ruimere woning te vinden met wellicht wat minder luxe...
Je meld - je bent en blijft een buitenlander - zijn er valkuilen? Zou graag iets meer info hierover hebben. Een compound lijkt me niet echt iets voor mij.

@bulldozer; als zaken gaan zoals ik verwacht werk ik ter hoogte van North Harbour, dus genoemde wijken zijn enigszins in de buurt. Inderdad geen zin om teveel tijd te verliezen tijdens de rush hours.

@Pascal - ik kom hier - als alles goed gaat - om te werken voor een multinational maar heb inderdaad creatieve hobbies als fotografie en mijn vriend is designer en heeft met name ruimte nodig voor creatieve processen en opslag.

Bedankt voor jullie hulp zover - enige goeie websites voor woonruimte verhuur die niet gelijk op google bladzijde 1 komen zou zeer welkom zijn.


Amice

North harbour ligt nu juist aangrenzend aan tondo wat zo'n beetje het grootste sloppenwijk is van de filippijnen (ik heb al eens gelezen zelfs nr 2 in de wereld). Om daar nu vlakbij te wonen, lijkt me idd geen luxe maar zeker ook af te raden.
Een compound kan vervolgens klein maar ook groot zijn. Kenmerkend daarvoor is dat het meestal bewaakt is ,omheind en van de meeste gemakken voorzien. vaak zijn de woningen ruim en betaalbaar.

Dichtbij North Harbour zul je die niet veel vinden. Wellicht in Binondo maar ook dat is een uitloop van de sloppenwijken. Betaalbare niet al te luxe appartementen,townhouses en kleine compounds vindt je in Malate,pasay en paco, welke op redelijk  korte afstand van North harbour gelegen zijn.

Citaatje bent en blijft een buitenlander - zijn er valkuilen? Zou graag iets meer info hierover hebben.
Lees allereerst dit forum maar eens na, daarin zal je dan al redelijk veel duidelijk worden. Vooral het topic van bananacreek zal je veel leren.
Je kunt nog zo lang hier wonen,tagalog spreken of niet, maar je bent en blijft n buitenlander,zoals n marokaan in nederland. Ook na 25 jaar zul je meemaken dat de prijzen omhoog schieten voor je omdat je n kano(americano) bent.

voor links naar oa woonruimte kun je hier terecht: http://filipinaportal.webs.com.

Je kunt als voorlopige uitvals basis bv. terecht in de appartells van midland plaza en casa blanca beiden aan adriaticostreet in Ermita gelegen. Voor beiden liggen de huurprijzen rond P15000 per maand. Van daaruit kun je dan verder op zoek gaan.

suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda

#6
Tondo is een van de districten van de Filipijnse hoofdstad Manilla. Het district staat bekend als een van de armste en dichtstbevolkte wijken van de stad. Veel van de sloppenwijken van de stad zijn hier te vinden. Het district ligt in het noordwesten van de stad ten noorden van het historische deel van de stad, Intramuros. Tijdens de laatste officiële volkstelling in 2000 had Tondo 590.307 inwoners verspreid over 259 barangays op een oppervlakte van 9,1 km². De bevolkingsdichtheid was daarmee 64.868,9 personen per km².

Bekende mensen uit de wijk Tondo

Tondo is de geboorteplaats van onder andere:

Joseph Estrada, voormalig president;
Andres Bonifacio, de oprichter van de verzetsbeweging Katipunan;
Manny Villar, zakenman en senator.
Tondo stond ook bekend om de grote vuilnisbelt Smokey Mountain, die in de jaren negentig gesaneerd werd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tondo_(Manilla)


yepyep

Weet niet wat voor kunst je doet, maar de designers van meubelen en creativelingen zijn o.a. gevestigd LRI Building in Makati.
Zie: http://www.google.com.ph/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=lri+building+makati


Laat maar weten wat voor huis je precies zoekt. Als je een groot huis (lees villa) wilt voor een redelijke prijs, dan kun je Valle Verde overwegen. Kosten huur: 900 euro.

Nardus

@Amice, zeer welkome informatie - dat helpt me echt vooruit en zal zeker gebruik maken van de tips en link. Woon jezelf ook in manila?

@Ganda; Tondo heeft aardig wat toppers voortgebracht zo te zien, ze zullen er inmiddels wel vertrokken zijn... Ben je er ooit zelf wezen kijken? Het lijkt me wel eens fascinerend om kennis te nemen van de omstandigheden. Ik las onlangs over een n aantal organisaties actief zijn.

@yepyep leuk die meubels en sites, zeker iets wat me interesseert, ik zal het zeker op mijn tour door Manila meenemen!

Amice

@nardus
ik woon inderdaad al jaren in manila, in malate
De meetingplace voor de hollandse gemeenschap in deze omgeving is gpoint bar aan de padre faurastreet in Ermita, waar meestal wel nederlanders zijn tussen 5 en 7 pm, vraag maar naar de 'dutch corner'. Daar komen andere nederlandse designers ook geregeld.

In mabinistreet(links om de hoek bij gpoint) is vervolgens 'Dolcevita" gevestigd, een italiaans restaurant van n nederlandse designer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent