Waar kan men zich het beste vestigen in The Philippines

Gestart door PhillipineTon, woensdag 30 november 2011, 18:47:29

Vorige topic - Volgende topic

PhillipineTon

Uiteraard is dit sterk afhankelijk van wat men wil. Maar ik bedoel i.v.m. o.a. de vele hevige stormen die het land jaarlijks vele malen teisteren. Zelf denk ik dat b.v. Cebu geen slechte keus is, omdat dit eiland redelijk beschut ligt. Mijn voorkeur gaat uit naar een vrijstaand huis aan het strand of niet ver er vandaan. Voorlopig wil ik huren, dan kan ik veel gemakkelijker verkassen indien het mij toch niet bevalt. Ook niet te ver van een dorp waar ik alle levensmiddelen kan kopen en niet te vergeten een betrouwbare internet verbinding is een must. Weet iemand raad?

xav

palawan is ook een optie als je niet teveel met stormen te maken wil hebben...

huis huren kun je overal, al of niet aan de grote plas...

Fonzie3300

Cebu is inderdaad een goede keuze en buiten zware regenval wanneer het ergens anders stormt hebben we hier niet veel last van typhoons en dergelijke. Maar een goede internet verbinding, vergeet dat maar. :-)

Fons

Ketelbinkie

Citaat van: PhillipineTon op woensdag 30 november 2011, 18:47:29
Ook niet te ver van een dorp waar ik alle levensmiddelen kan kopen en niet te vergeten een betrouwbare internet verbinding is een must. Weet iemand raad?
Los van de exacte lokatie waar je je wenst te vestigen. Al je levensmiddelen kopen in de dorpswinkel lijkt me "wishful thinking". Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten. Voor wat dagelijkse boodschappen zal de sari sari of convenience store c.q. kleine supermarkt in een dorp nog wel soelaas bieden, maar verder houdt het dan echt op en voor de rest ben je echt aangewezen op een supermarkt in een grotere stad en wens je boodschappen te doen zoals je in  :nederlandsevlag: gewend bent, zal er niks anders op zitten als naar een mall te rijden waar je bij Robinson of SM om er 2 te noemen, alles van je gading zult vinden. Wat betreft internet, zal dat in de meer rural gebieden toch enigszins problematisch kunnen worden nog los van de betrouwbaarheid want die haalt het nergens zoals je gewend bent in  :nederlandsevlag:. Woon zelf op Negros (Oriental) en de internetverbinding van Globe is in het algemeen redelijk, niet super snel, voor mij niet belangrijk. Belangrijker consistent en dat lukt aardig in het algemeen.

Ifugao

Citaat van: PhillipineTon op woensdag 30 november 2011, 18:47:29
Voorlopig wil ik huren, ...................................

Ik krijg uit je introductie in het topic "Even voorstellen" niet de indruk dat je een relatie hebt met een Philipina. (maar ik kan het mis hebben natuurlijk) In dat geval zul je "Voorlopig huren" even moeten vervangen met "altijd huren".
Als ervaren Azie ganger zul je weten dat in veel aziatische landen je geen onroerend goed kunt kopen als buitenlander.
Welkom op het forum overigens!   

PhillipineTon

#5
Citaat van: Ifugao op donderdag  1 december 2011, 07:08:09
Citaat van: PhillipineTon op woensdag 30 november 2011, 18:47:29
Voorlopig wil ik huren, ...................................

Ik krijg uit je introductie in het topic "Even voorstellen" niet de indruk dat je een relatie hebt met een Philipina. (maar ik kan het mis hebben natuurlijk) In dat geval zul je "Voorlopig huren" even moeten vervangen met "altijd huren".
Als ervaren Azie ganger zul je weten dat in veel aziatische landen je geen onroerend goed kunt kopen als buitenlander.
Welkom op het forum overigens!  
Inderdaad heb ik (nog) geen relatie met een Philipina, vandaar voorlopig huren. Mocht ik eventueel een serieuze relatie krijgen, dan kan ik altijd nog overwegen iets te kopen als de plaats mij geschikt lijkt.
Over dat in bezit mogen hebben van onroerend goed door buitenlanders is mij bekend, dat is vijwel overal in ZO-Azië het geval. In Thailand b.v. kun je als 'farang' zo noemen de Thai een buitenlander, wel een appartement volledig in eigendom hebben in bepaalde gevallen. Is dat hier in The Philippines ook zo? Toen ik in Lapu-Lapu vertoefde heb ik een aantal projectontwikkelaars gesproken en kreeg de indruk dat je als buitenlander in appartementscomplexen wel volledig eigenaar kunt worden van b.v. een condo.

yepyep

Citaat van: PhillipineTon op vrijdag  2 december 2011, 16:17:59
Citaat van: Ifugao op donderdag  1 december 2011, 07:08:09
Citaat van: PhillipineTon op woensdag 30 november 2011, 18:47:29
Voorlopig wil ik huren, ...................................

Ik krijg uit je introductie in het topic "Even voorstellen" niet de indruk dat je een relatie hebt met een Philipina. (maar ik kan het mis hebben natuurlijk) In dat geval zul je "Voorlopig huren" even moeten vervangen met "altijd huren".
Als ervaren Azie ganger zul je weten dat in veel aziatische landen je geen onroerend goed kunt kopen als buitenlander.
Welkom op het forum overigens!  
Inderdaad heb ik (nog) geen relatie met een Philipina, vandaar voorlopig huren. Mocht ik eventueel een serieuze relatie krijgen, dan kan ik altijd nog overwegen iets te kopen als de plaats mij geschikt lijkt.
Over dat in bezit mogen hebben van onroerend goed door buitenlanders is mij bekend, dat is vijwel overal in ZO-Azië het geval. In Thailand b.v. kun je als 'farang' zo noemen de Thai een buitenlander, wel een appartement volledig in eigendom hebben in bepaalde gevallen. Is dat hier in The Philippines ook zo? Toen ik in Lapu-Lapu vertoefde heb ik een aantal projectontwikkelaars gesproken en kreeg de indruk dat je als buitenlander in appartementscomplexen wel volledig eigenaar kunt worden van b.v. een condo.


In Filippijnen ook.

Ifugao

Je kunt wel een condo kopen als buitenlander, maar ik dacht dat je het had over een vrijstaand huis op (of nabij) het strand.

Ronny55

 Ja inderdaad, op een "typhoonsnelweg" gaan wonen is zottigheid. Vlak aan het water is ook niet aan te raden.(springtij) Zelf woon ik in cagayan de oro, op een 3 tal km van de zee en een beetje hoger(80m boven zeespiegel) gelegen tegen de bergen. Geen last van tyfhoons,geen wateroverlast en heel rustig. Het komt er niet op aan waar je wilt wonen ,maar goed uitkijken en met eventuele grillen van de natuur rekening houden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PhillipineTon

Citaat van: Ifugao op zaterdag  3 december 2011, 00:29:56
Je kunt wel een condo kopen als buitenlander, maar ik dacht dat je het had over een vrijstaand huis op (of nabij) het strand.
Dat is correct, dat heeft ook mijn voorkeur. Maar kopen op naam van je vrouw heeft consequenties en zo zijn 'risico's'. Dus daar ben ik wat huiverig voor. Daarom voorlopig huren, zeker als het een (vrijstaand) huis betreft.

mork2007

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  3 december 2011, 03:35:15
Ja inderdaad, op een "typhoonsnelweg" gaan wonen is zottigheid. Vlak aan het water is ook niet aan te raden.(springtij) Zelf woon ik in cagayan de oro, op een 3 tal km van de zee en een beetje hoger(80m boven zeespiegel) gelegen tegen de bergen. Geen last van tyfhoons,geen wateroverlast en heel rustig. Het komt er niet op aan waar je wilt wonen ,maar goed uitkijken en met eventuele grillen van de natuur rekening houden.

Ook aan de landslides gedacht?  :weetikniet:  :lachen: