huisje bouwen in sapalibutad pampanga angeles

Gestart door bruno13, donderdag 26 april 2012, 08:50:27

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: bruno13 op donderdag 28 juni 2012, 13:59:08
ben toch al goe bezig he kano :thumb:


:lachen: Ja idd Bruno. Het is meestal beter om klein te beginnen  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Kano

Zeker en vast Bruno13 :thumb: Ben zelf ook begonnen met de bouw van een huis. Ik zie dat je het beton op een moderne wijze kan laten storten. Dat gaat snel. Bij mij gebeurt dat nog met kleine emmertjes. Hoe is het met de kosten?  Heb je een contract met een vaste prijs? Zelf heb ik een "cost plus" oplossing, dat wil zeggen dat ik de werkelijke kosten van materialen (die ik zelf kan kiezen) en lonen betaal plus een opslag voor de projectmanager.
Wat betaal je bijvoorbeeld voor:
hollow blocks
cement
rebar 16 mm, 12 mm en 10 mm
sand
gravel
wood
skilled worker
unskilled worker?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Prachtig Bruno. Gaat toch vlotjes voorruit zie ik.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: Herbie op donderdag 28 juni 2012, 14:29:11
Prachtig Bruno. Gaat toch vlotjes voorruit zie ik.

Mooi zo  :thumb: gaat al aardig vooruit. Heb je soms ook een foto van het plan ?
Rich de Nederbelg.

Marinero

Ziet er goed uit!  :thumb:
Worden die huizen ook geïsoleerd of is het puur steen en beton? Heb je ook een kelder en hebben ze een fundering ingegraven?

Werken ze een beetje door of zijn er problemen met supplies en werkers die elkaar mislopen?

Sorry voor de nieuwsgierigheid.  :daag:

Baliw-katok


bruno13

kostprijs van de materialen zal ik morgen doorgeven
gewone werker 250 pesos  helper
werker 350 pesos
mason soort van ploegbaas 450 pesos per dag
het zijn allemaal jongens of mannen van ons dorp en die werken echt heel goed,de materialen bestellen we zelf dus wij doen de aankopen geen contract dus,wel is de ploegbaas heel voorzichtig met het bestellen we hebben dikwijls gevraagd is het genoeg jaja,maar volgende dag konden ze niet meer verder maar dat is echt filippijns in het begin was ik daar niet zo blij mee maar je word het gewoon hahaha dan rijden we nog maar eens naar de store
de elektriciteit word door een vakman gedaan en hij vroeg 8.000 pesos voor de werkuren alles af
we hebben 8 kuub cement laten komen kostprijs all inn 35.000 pesos
het plan is gemaakt door een jonge ingenieur die les geeft en dat was 800 pesos per plan en we hadden er 4 dus 3200 pesos heeft wel een goeie tip gekregen
geen kelder,maar we hebben heel veel en dik staal gebruikt
mijn laatste dag heb ik een barbeque gedaan en ze waren daar heel blij mee(misschien omdat ik vertrok hahaha)
ze worden ook goed in de watten gelegd,schoonvader woont ernaast en ze krijgen te drinken en wat te eten
zelfs als het een paar uur geregend had en ze konden niet voort deden ze op zondag verder
van in het begin heb ik hen wel verteld no work on suday,ik zei dat het een geloof van mij was en dat het dan rustdag is,doe het maar van 6 of 6.30 utot 6 pm in de zon 6 dagen op een stuk,ja ik ben content van de mannen

Marinero

Heel goed geregeld dus. Tja en dat ze langzaam toekijken hoe de stapel materialen slinkt, en vervolgens niks doen... dat zit echt in de cultuur. Zo hebben we een keer op de indische oceaan rondgevaren en kregen we op een dag "rijst met botten"

Bot, het meest veelzijdigste stukje bot, BOT!

Tot onze grote schrik was de hele leeg en onze filipijnse hofmeester had niks besteld. Op de een of andere manier zag hij het als falen dat de voorraad zich niet automatisch aanvulde en durfde hij niet met het slechte nieuws te komen dat hij iets moest bestellen....  :crazy: Dit was wel het meeste bizzarre voorbeeld ooit.
Die is in het Suezkanaal van het schip afgetrapt. En dan in het Suezkanaal maar voedsel aan boord laten komen terwijl we voeren. Was allemaal gezeik natuurlijk in een land als Egypte...


Maar je ziet het geregeld hoor, met andere dingetjes zoals verf enzo... dan geef je iemand de opdracht de voorraad bij te houden, en dat doen ze dan ook, ze komen je netjes vertellen dat het op is en dat er niet verder gewerkt kan worden. Ach ja.

Bulldozer

Leuk die foto's, wel een beetje klein. Maak je nou gebruik van een heuse kraanwagen? Dat heb ik hier nog nooit gezien bij het bouwen van een huis. Waarom gebruiken jullie die of is die ergens anders voor?

bruno13