Huisnummer verkrijgen

Gestart door Europino, donderdag 16 augustus 2012, 10:36:46

Vorige topic - Volgende topic

Europino

We hebben in 2010/11 ons huis gebouwd langs een barangay road, maar hebben (nog) geen nummer. Ik heb de barangay captain diverse keren gevraagd om een huisnummer. De laatste keer zei hij dat hij daarvoor naar de NSO moest gaan en mij zou laten weten als hij een nummer voor me had.
Ik denk niet dat ie dat zal doen. Nu vraag ik me af of iemand weet welke instantie bezig houdt met het uitdelen van huisnummers.

De post hier doet niet moeilijk, die weet ons te vinden, maar sommige instellingen in NL MOETEN een huisnummer hebben. Ik geef dan maar het oude adres op waar we voorheen woonden, de postbode brengt de post toch wel hier.

Lenn

Maak je eigen huisnummer :lachen:
Heb ik ook gedaan.

Kano

Het juiste antwoord is :

Local Government Code

SECTION 447. - Powers, Duties, Functions and Compensation. - (a) The Sangguniang
Bayan, as the legislative body of the municipality, shall enact ordinances, approve resolutions
and appropriate funds for the general welfare of the municipality and its inhabitants pursuant to
section 16 of this Code and in the proper exercise of the corporate powers of the municipality as
provided for under section 22 of this Code, and shall:

4............
(xiv) Regulate the numbering of residential, commercial and other buildings;


:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

10 papiertjes hier voor het minste prul, maar een huisnummer is precies héél moeilijk ... 90 % van de huizen heeft geen huisnummer ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Ik denk dat ze wat "extra" willen voor het zware werk...  :floet:

Europino

Snel gevonden Kano, ik zal naar de City Hall gaan als de flood over is, hopelijk volgende week.

Kano

@Europino  Ben benieuwd naar de afloop. Laat het even weten s.v.p.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Lenn op donderdag 16 augustus 2012, 10:48:40
Maak je eigen huisnummer :lachen:
Heb ik ook gedaan.

Tja, koop een leuk tegeltje met je geluksnummer en plak hem aan de buitenmuur...... Ik heb ook geen huisnummer maar iedereen weet me te vinden. Toegegeven, de nl-instanties sturen mij geen post. Maar zolang zij maar jouw opgegeven adres aanhouden is er m.i. niks aan de hand, het wordt nog steeds bezorgd door de PH-ptt en die weten je te vinden.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep

Citaat van: Luke op donderdag 16 augustus 2012, 11:27:26
Ik denk dat ze wat "extra" willen voor het zware werk...  :floet:

Wat Luke zegt..

josv

Citaat van: yepyep op donderdag 16 augustus 2012, 13:21:23
Citaat van: Luke op donderdag 16 augustus 2012, 11:27:26
Ik denk dat ze wat "extra" willen voor het zware werk...  :floet:

Wat Luke zegt..

Misschien wel maar ik woon in een doodlopende straat waar om ons heen al 3 huizen zijn opgerezen. Wat betekend dan nog een huisnummer. Leuk als je in een subdivision woont die gebouwd wordt maar "weg van de snelweg" betekent meestal geen huisnummer.

Ik maakte het mee toen ik mijn rijbewijs wilde vernieuwen in SM-mall. All in One ! Wel grote aanplakbiljetten dat als je je huisadres (incl. huisnummer) niet wist je toch naar het hoofdkantoor moest. Ik heb geen huisnummer dus ik werd in 1ste instantie geweigerd MAAR "Eden St. ,Purok Sta. Maria, Dumanlas, Barangay Buhangin" bleek gewoon voldoende !!

Hier in de eatery hebben we ook geen huisnummer. Maar LBC weet ons te vinden  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

Heb het zelfde probleem , zelfs de straat heeft bij ons geen naam.   :negatief:    Maar de naam van de barangay plus de naam van de de Purok en de mensen weten je wel te vinden.

Maar ja    :nederlandsevlag: instanties vinden dat vreemd geen huisnummer.  Als je dringend een huisnummer nodig heeft zo ik er zelf maar wat opspijkeren een willekeurig nummer.

  Volgens mijn vrouw is census inderdaad de instantie  die nummers uitdeelt ,maar dat kan nog wel even duren.

bananacreek

Hier in Dumaguete bijvoorbeeld heb je barangays met huisnummers,113....115....238....24......op een rij... :thumb: :thumb: :lachen: