Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Ja dat zijn de dozen van dezelfde firma waarvoor wij agent zijn.

Nu moet je wel weten dat we onmogelijk voor 1 enkele doos 2 keer zelf kunnen komen als agent (1 keer met een lege doos en 1 keer om de gevulde op te halen) De commissie is heel klein en als het wat ver is spenderen wij veel meer geld aan brandstof en tijd dan dat wij eraan over houden, voor 2 + 1 doos gratis is het nog net te doen om ze zelf te komen ophalen en dan verliezen we veel tijd en komen wij misschien juist uit de kosten. Dat Jan en Badine zelf wel komen voor 1 doos is te begrijpen het is hun business uit eerste lijn.
Wij nemen vooral de dozen uit onze buurt bij ons binnen waarna Jan en Badine ze dan bij ons komt oppikken.
Als je natuurlijk uit hun buurt bent (Arendonk) kan je beter rechtstreeks gaan, voor jouw als klant blijft het hetzelfde hé.
Nadat wij de site hebben opgericht komen soms wel klanten vanuit Nederland (reeds 2 stuks, gisteren nog Boldy) bij ons langs met de goederen, de eerste haalde zelfs eerst lege dozen om nadien nog eens terug te keren met gevulde dozen.
Klanten uit het Brusselse vinden stillaan ook de weg naar ons omdat er daar een firma mee is gestopt (Marjan is een te duchten concurent met scherpe prijzen hé en we zien niet op een kilootje meer of minder al moet je de dozen ook niet vullen met tegels of zo hé)
Wij zijn van Denderleeuw en verhuizen weldra naar Erpe-Mere aan de afrit van de E40 wat vlot berijkbaar is voor alles wat links en onder Brussel ligt.
Van zodra wij gesetteld zijn in Erpe-Mere zullen wij meer en meer naar de klanten zelf kunnen gaan om dozen te leveren en op te pikken. wij rijden met een Citroën Berlingo en daar kunnen wel enkele gevulde dozen vlot in.

Eigenlijk zijn het wel grote dozen maar de meesten hebben er geen probleem mee om er 3 gevuld te krijgen, eens je begint te zoeken in huis heb je veel meer dan je denkt die je te veel hebt niet meer gebruikt en waar ze daar heel gelukkig mee zijn, je moet hun gezichtjes zien op de webcam als ze hun dozen daar hebben ontvangen en daarvoor doen wij het hé mensen gelukkig maken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: Digos op zondag  4 juli 2010, 20:19:21

@ xav

Ik wil helemaal niks negatief neer zetten hier over de service.

Ik zie het zo......3 dozen vullen en dan nog zelf weg doen zie ik niet zitten, betaal al genoeg, en zoals het gaat werkt iedereen, dan is het niet zo gauw evident dat je eens vlug 3 maal over ent weer gaat bollen, als je de doos al in je wagen krijgt.

Effe ter plaatse gaan inpakken vind ik ook niks.

Maar niet geklaagt.....onze dozen zijn mooi opgepikt.

Als ik dan de reply's lees van callebaut en boldy hier in dit topic, is het wel even anders

:daag:

3 dozen vullen betekend dat je er 1 gratis hebt dus als je die 2 betalingen door 3 deelt kom je niet bedrogen uit hé.
Iedereen werkt uiteraard, wij ook hebben er nog een meer dan voltijdse werktaak bovenop.
Mijn vrouw werkt 38 uur als schoonmaakster op 6 verschillende plaatsen.
Ik moet ze steeds naar haar werk brengen 2 keer per dag over en tweer rijden op sommige dagen.
Ik zelf doe een onlinesportshop waar ik de bestellingen moet voor klaar maken en opsturen, misschien niet gans de dag maar er zijn er die niets anders doen.
ik doe daarbij nog bedrukken van T-shirts, nu in de zomer vollen bak, die tijd om mijn vrouw naar haar werk te voeren niet meegerekend werk ik in de maanden mei, juni, july, augustus en een deel van september per dag zo'n 10 tot 14 uur per dag alleen daaraan.
De dozen brengen we graag na de dagtaak meestal s'avonds laat of in het weekend als ik dan ook geen uitslag ga maken op een loopwedstrijd wat ik er ook nog bovenop doe.
en dan zit ik hier in mijn weinig vrije tijd ook hier nog op het forum en zal ik heel binnekort mijn nieuw (oud) huis mogen schideren, behangen, renoveren want dit doe ik ook allemaal zelf.
Hoeveel uren zijn er in een dag? soms vergeet ik het dat er maar 24 zijn, slapen doe ik 4 tot 5 uur per dag.
Gelukkig heb ik van vroeger een goede conditie als ex subtopatleet.
Ook dan was ik een veelvraat altijd geweest, ik had een volle dagtaak als houtbewerker en ging s'morgens voor het werk en s'avonds na het werk trainen 20 tot 35 km per dag in alle weersomstandigheden, heet of vriesweer, regen of wind nooit een dag overgeslaan.
Oh ja ik werk zonder personeel en doe dit alles zelf.
Ik ben 1m57cm groot en weeg nu 48 kg, mijn wedstrijdgewicht vroeger was 42kg.

Als ik dan op een onbewaakt moment zeg dat ik onmogelijk heel ver kan rijden voor een doosje is dit wel te begrijpen denk ik hé alhoewel je als klant daar niet mee gedient bent.
Maar nu begrijp je misschien waarom.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

nou johan ikzelf heb daar geen enkel probleem van dat je geen doos kan komen halen ,ik heb wel een rijbewijs maar geen auto maar die kan ik wel ergens regelen en zoals ik al eerder al zei, ik heb dat ritje er graag voor over om mijn vriendin en haar kids blij te maken met de spullen die ik opstuur . als ik hun blij zie dan word ik vanzelf ook blij
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Digos


Zoals eerder vermeld wil ik niks negatief neerzetten hier en begrijp ook wel jullie situatie.

Maar echter vanuit het punt gezien "de klant", heeft de klant geen boodschap wat jij hier nu allemaal ten berde brengt.

De klant kijkt maar juist naar wat ze aangeboden krijgen en dat is ook hun goed recht dat ze daar op staan, en ze houden echt geen rekening met uitvluchten of persoonlijke situatie's.

Ik werk ook alle dagen met klanten.....maar van men persoonlijke situatie en gemoedstoestand......daar zijn de klanten niet mee gediend.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

innka3

Citaat van: Digos op zondag  4 juli 2010, 21:11:16
Ik werk ook alle dagen met klanten.....maar van men persoonlijke situatie en gemoedstoestand......daar zijn de klanten niet mee gediend.
mijn idee digos  :jajaja: door to door zegt het al ;opgehaald en gebracht
of je moet het als een dagje uit beschouwen om je boxinhoud weg te brengen.
zoveel mensen zoveel wensen

Deep Throat

Citaat van: Johan En Elvie op zondag  4 juli 2010, 20:27:13
De commissie is heel klein en als het wat ver is spenderen wij veel meer geld aan brandstof en tijd dan dat wij eraan over houden, voor 2 + 1 doos gratis is het nog net te doen om ze zelf te komen ophalen en dan verliezen we veel tijd en komen wij misschien juist uit de kosten. Dat Jan en Badine zelf wel komen voor 1 doos is te begrijpen het is hun business uit eerste lijn.
Misschien een reden om wat meer commissie te vragen of klinkt dit een beetje raar?

Digos



Voila..... kort en bondig verwoord innka3  :thumb:

Door to door.

Wat betreft de comissie.......dat is ver van men bed want ik ben de klant denk ik toch, en moet me met de hele zaak geen rekening houden.
LIVE ONCE - LIVE IT

xav

met alle respect Johan... maar ik werk ook heel hard en veel... en dat maakt het niet mogelijk voor mij om enkele uren vrij te maken om die dozen te halen en te brengen... dus zal ik bij mijn vorige verdeler blijven... is maar een goed half uur rijden van mijn deur...

:hoedjeaf:

Deep Throat

Citaat van: Digos op zondag  4 juli 2010, 23:33:10
Wat betreft de comissie.......dat is ver van men bed want ik ben de klant denk ik toch, en moet me met de hele zaak geen rekening houden.
Precies, overbodige info en oneigenlijke argumenten dus.

Amice

Vroeger verzond ik nog dozen met philippine parcel uit molenhoek bij nijmegen maar die kwamen zelfs de lege dozen nog brengen en gevuld weer ophalen. Ik heb er nooit problemen gehad.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent