Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Het is waar dat de klant zich niet kan bezig houden met persoonlijke standpunten, ik moet maar zien dat ik alle klanten kan dienen zoals ze dit willen.
dus ja ik wil de dozen zelf komen brengen en ophalen al is dat dan s'avonds laat of in het weekend.
En binnenkort heb ook ik 3 weken vakantie dan kan ik ganse dagenrondrijden met dozen, daar offer ik me dan volledig voor op voor mijn klanten wat ik trouwens altijd doe voor alles wat ik doe.
Ik heb Boldy zelfs voorgestel om de ene doos zelf te gaan ophalen in Zeeland (hij heeft er 2 uur over gedaan om hier te komen) ik maak daar dan samen met mijn vrouw wel een uitstapje van.

Hethangteen beetje allemaal af van persoon tot persoon, de ene denkt dat 20 kmveel te ver is voor hem (het rond de kerktoren gevoel) en de andere rijdt heel graag enkel 100 km zonder morren.
Als iemand 100 km ver woond dan zoek ik uiteraard met de klant naar een betere oplossing en dat kan zijn het doorgeven aan iemand die korter bij woond
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Budgie

@ Johan Ik denk dat het naar je klanten toe misschien duidelijk is als je gewoon aangeeft binnen die afstand gratis gehaald en gebracht Daarboven worden kosten in rekening gebracht.

Als ik bijvoorbeeld van jouw diensten gebruik zou willen maken betekend dit 3 uur rijden heen en 3 uur terug en totaal 600 km voor je Dit zou te gek zijn als ik verwacht dat het gratis zou zijn. Dus zou gewoon duidelijk zijn wat het dan kost want je mag het leuk werk vinden maar het is toch ook de bedoeling dat je nog wat verdiend en niet dat je er geld op toelegt We moeten het toch leuk houden of niet
Getting older beats the alternative -dying young

innka3

misschien is het nog makkelijker om zoals andere boxverzenders te doen.
die halen de dozen een tijdje voor verzending( veelal in het weekend) op
in een bestelwagen,dus alles in een keer .

Johan En Elvie

Citaat van: Budgie op maandag  5 juli 2010, 21:23:12
@ Johan Ik denk dat het naar je klanten toe misschien duidelijk is als je gewoon aangeeft binnen die afstand gratis gehaald en gebracht Daarboven worden kosten in rekening gebracht.

Als ik bijvoorbeeld van jouw diensten gebruik zou willen maken betekend dit 3 uur rijden heen en 3 uur terug en totaal 600 km voor je Dit zou te gek zijn als ik verwacht dat het gratis zou zijn. Dus zou gewoon duidelijk zijn wat het dan kost want je mag het leuk werk vinden maar het is toch ook de bedoeling dat je nog wat verdiend en niet dat je er geld op toelegt We moeten het toch leuk houden of niet

Dat zou natuurlijk wat te ver zijn om voor dozen laat staan 1 doos langs daar te komen, ik denk dat jij dan beter iemand uit je omgeving neemt of dat je er dan zelf een uitstap van maakt naar het moooiee België en de goederen zelf brengt.
Nog beter misschien met een goedkope transportfirma naar hier laat sturen, materiaal in andere dozen juist uitgemeten wat er in kan in onze grote dozen, als je de afmetingen kent moet dit te doen zijn.
Iedereen zal hier wel begrijpen zeker dat je niet zooooo ver kan rijden voor dit.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: innka3 op maandag  5 juli 2010, 23:47:45
misschien is het nog makkelijker om zoals andere boxverzenders te doen.
die halen de dozen een tijdje voor verzending( veelal in het weekend) op
in een bestelwagen,dus alles in een keer .

Dat doe ik ook, vandaag nog en morgen opnieuw
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Paring Belga


opinie

Met AJA moest je de dozen halen bij een agent en werden de dozen door AJA zelf.opgehaald.

Marjess haalde ze op bij de agenten.

Het is een feit dat naarmate de prijs daalt er ergens moet worden bespaard. Ik ken hier geen "firma's" die nog ophalen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

xav

Citaat van: opinie op dinsdag  6 juli 2010, 14:05:20


Ik ken hier geen "firma's" die nog ophalen.

is het dan ook niet beter men dit dan ook direct vermeld...?


Mawibata



Onze boxen zijn tot nu toe altijd opgehaald.

Einde vorig jaar was onze laatste zending.

Zal straks thuis eens kijken met welke firma dat was.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Pjottr

Ik heb lange tijd niet meer geregageerd op dit onderwerp maar nu kan ik het toch niet laten
Johan met alle respect,maar door je steeds te verdedigen maak je je zelf zwak en mijnsinziens verlies je op deze manier je business. Business doen is zakelijk zijn. Heel simple de + en - optellen en aftrekken en als je tekort komt het lekker laten. Maar je klanten verliezen naar mijn mening wel hun respect voor een ondernemer die sympathie probeert te krijgen door aan te geven dat het allemaal moeilijk is en dat het zo verschrikkelijk druk is. Als dat een probleem is zou ik als ondernemer onmiddelijk stoppen.
Als ik niet verdien of zelfs niet genoeg verdien dus.... kosten/baten afweeg en deze zijn niet in mijn voordeel zoek ik mooi andere business.
Heel dit onderwerp zie ik je in de verdediging. Dat moet je zien om te draaien. Jij draait de business en alles wat daar mee samenhangt. Jij bent proactief en vooruitstrevend.Dan kun je zaken doen.
Dit is een sympathiek en respectvol bedoeld advies. Draai de zaken om. Jij bepaald en calculeert en jij weegt af hoe je de business het beste draait en geef de service die je wil geven maar niet tenkoste van je eigen portomonnaie en zeker niet door je zelf naar je klant te verdedigen. Dan zul je het verliezen.
Misschien ben je nu boos op mij maar ik bedoel dit met sympathy en niet om iemand neer te zetten.
Kort en goed: Ik wens je veel business wijsheid toe
Gr
pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.