Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: pjottr op dinsdag  6 juli 2010, 15:07:09
Ik heb lange tijd niet meer geregageerd op dit onderwerp maar nu kan ik het toch niet laten
Johan met alle respect,maar door je steeds te verdedigen maak je je zelf zwak en mijnsinziens verlies je op deze manier je business. Business doen is zakelijk zijn. Heel simple de + en - optellen en aftrekken en als je tekort komt het lekker laten. Maar je klanten verliezen naar mijn mening wel hun respect voor een ondernemer die sympathie probeert te krijgen door aan te geven dat het allemaal moeilijk is en dat het zo verschrikkelijk druk is. Als dat een probleem is zou ik als ondernemer onmiddelijk stoppen.
Als ik niet verdien of zelfs niet genoeg verdien dus.... kosten/baten afweeg en deze zijn niet in mijn voordeel zoek ik mooi andere business.
Heel dit onderwerp zie ik je in de verdediging. Dat moet je zien om te draaien. Jij draait de business en alles wat daar mee samenhangt. Jij bent proactief en vooruitstrevend.Dan kun je zaken doen.
Dit is een sympathiek en respectvol bedoeld advies. Draai de zaken om. Jij bepaald en calculeert en jij weegt af hoe je de business het beste draait en geef de service die je wil geven maar niet tenkoste van je eigen portomonnaie en zeker niet door je zelf naar je klant te verdedigen. Dan zul je het verliezen.
Misschien ben je nu boos op mij maar ik bedoel dit met sympathy en niet om iemand neer te zetten.
Kort en goed: Ik wens je veel business wijsheid toe
Gr
pjottr


Volkomen gelijk ..... het is de plus en de min afwegen tegenover elkaar , is de min groter dan de plus .... kap ermee ....
Duidelijke regels op voorhand stellen en deze dan ook NA te leven  .... is de klant tevreden met UW regels  ... dan hoeft ge ook géén excuses aan te bieden als het allemaal volgens UW regels loopt . De  klant wilt enkel goederen van A naar B iets versturen ... en betaald er de geleverde diensten voor .

opinie

Citaat van: xav op dinsdag  6 juli 2010, 14:43:36
Citaat van: opinie op dinsdag  6 juli 2010, 14:05:20
Ik ken hier geen "firma's" die nog ophalen.
is het dan ook niet beter men dit dan ook direct vermeld...?

Antwoord: JA!!
Realiteit: je kan met moeite een prijs bekomen van de duizend-en-één agenten want het is allemaal via via.
Ja, maar ik heb ook een doos!
-Wat kost het?
Hetzelfde!
-Hetzelfde als wat?
You know!
- :confused2: :mauer:

Eén firma die ik ken komt zelf ophalen maar dan is er ook geen 2+1

Citaat van: callebaut op dinsdag  6 juli 2010, 15:22:01
Volkomen gelijk ..... het is de plus en de min afwegen tegenover elkaar , is de min groter dan de plus .... kap ermee ....

Ook ooit even gedacht aan zoiets meedoen maar...
  • riskant als BTW-plichtig is! Opdraaien voor de 21%  :neeneenee:
  • Alle problemen voor een paar euro?  :benweg:
  • afgunst en naijver onder elkaar  :evil:
  • toch nooit goed  :daag:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Alé ik zal niet meer in de verdediging gaan dan.
Jullie moeten weten dat ik dit erbij doe bij mijn normale business en dat ik nu per maand maar een paar dozen heb (2 tot 6) dit zal later wel steeds meer en meer worden als de klanten mij weten wonen.
Daarom is het niet slecht om in het begin zelfs wat verlies te slikken, kijken op lange termijn zie je.
Maar ik zal duidelijke regels opstellen op mijn website, voor 1 enkel doos rij ik van hieruit niet naar het vere Limburg, ik zal zeggen vanaf Erpe-Mere want daar gaan wij binnenkort na de vakantie wonen 50km in het rond zelf lege dozen leveren en ophalen, verder dan 50km is doorgeven naar andere agent van Marjan of Marjan zelf.
Voila dat zijn nu mijn regels.
Als de klant toch wil dat ikzelf kom als het verder is dan zal er een extra prijs van 30 euro voor km 51 tot 80 en 50 euro extra voor km 81 tot 100 en 70 euro extra voor km 101 tot 150 km gevraagd worden, verder gaan we helemaal niet.
Voila hier zijn mijn regels en daar hebben jullie zich allemaal naar te schikken LOL.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

deze jongen komt gewoon zelf zijn spulletjes brengen hoor heb ik totaal geen problemen mee .
tis een leuk ritje (als ik in een keer goed rij 1.5 uur) en ben je er eens ff tussenuit ,dus johan ik zou zeggen tot de volgende keer
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Pjottr

Beste Johan
Volgens mij snap je het niet. Mijn advies is zeer positief bedoeld omdat ik je een leuke business gun.Kan nooit geen kwaad om adviezen van anderen
te overwegen.( Niet elk advies is nl juist) Maar zoals jij nu reageert lijkt het er op dat je je fors op de teen gestapt voelt en eerlijk gezegd is dat niet slim.
Dat is nooit mijn bedoeling en ik weet zeker nooit de bedoeling van andere forum leden die reageren.
Mijn raad is dat je voor je zelf een kosten baten plaatje maakt waarin je uitrekent hoeveel je verdient of verliest indien je een doos in een straal van 50km opgaat halen. Volgens mij verlies je gigantisch.Jouw auto rijdt niet op water toch?? en de tijd die je er in steekt kun je dan ook niet gebruiken voor je andere business. Ik zou dat dus nooit doen tenzij ik weet dat ik binnen die straal van 50km meerdere dozen kan oppikken. Je kosten voor het ophalen sla je om overalle opgehaalde dozen. Kijk... en dat plaatje bedoel ik nou. Maak voor je zelf een rekensommetje bij hoeveel dozen het ophalen rendeert en al je er achterkomt dat het jou geld kost vraag je zelf dan maar eens af of dat jouw bedoeling is.
Als je in de begin fase zit een paar dozen per maand dan snapt iedere klant dat ophalen jou geld kost en dat iedere doos dan verlies latend is.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Okay, soms is het een beetje geven en nemen. Maar business doen heeft vlgs mij maar een uitgangspunt. GELD VERDIENEN en niet toeleggen.
Lukt dat niet of niet binnen een bepaalde afgebakende tijd...... stop dan met dat soort handel en zoek iets anders waarbij je wel op normaal redelijke termijn winst kunt gaan maken.
Uit ervaring met business doen met Filipino's en na's in Nederland weet ik dat ze vaak klagen over duur en het liefst alles gratis bezorgd hebben en vaak is het dan nog niet goed.
Met de dozen business heb je dus hiermee te maken.
Nu je een subagent bent wordt het ook al lastiger om te verdienen. je bent 2e partij. Werkt gewoon niet en op den duur moet er geld bij,dat garandeer ik je.
In Nederland rezen sub agenten als paddestoelen uit de grond met de gedachte veel en snel verdienen In zeer korte tijd Johan verdwenen ze weer omdat, ja, je raad het al; Moest geld bij.
Nogmaals iedereen bedoelt het eerlijk met je en gunt je die business maar raak nu niet zo snel oververhit als men comment geeft en probeert je te helpen met adviezen.

Oprecht gemeend Johan
Gr Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

innka3

in  :nederlandsevlag: heb je een verzender (Phil. 4 You Gericht op het verzendenvan dozen naar de Filippijnen)
die ophaald in het hele land  :thumb:

boldy

Citaat van: innka3 op woensdag  7 juli 2010, 10:47:05
in  :nederlandsevlag: heb je een verzender (Phil. 4 You Gericht op het verzendenvan dozen naar de Filippijnen)
die ophaald in het hele land  :thumb:

daar zullen de prijzen dan ook wel naar zijn denk je ook niet ,ik weet niet waar die zitten  maar als ze in amsterdam zitten en ze moeten naar zeeuws vlaanderen om 1 doos op te halen zal het wel ontzettend duur zijn .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Lenn

Citaat van: innka3 op woensdag  7 juli 2010, 10:47:05
in  :nederlandsevlag: heb je een verzender (Phil. 4 You Gericht op het verzendenvan dozen naar de Filippijnen)
die ophaald in het hele land  :thumb:
Die ga ik dit jaar ook uitproberen want ik was niet meer tevreden over aja-trading.

Kano

Phil4you zit in Den Haag. Heb hier jaren geleden gebruik van gemaakt en tot volle tevredenheid. Je kunt er ook een deel van een container huren.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn