Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

jongens hebben jullie er wel eens over nagedacht wat een doos versturen echt kost? verzendkosten plus inhoud van zo,n doos.

kun je dan niet beter gewoon geld over maken naar de fam? ik denk dat de fam daar net zo veel mee gebaat is.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Johan En Elvie

Het is nu eenmaal zo dat ik aan deze business helemaal GEEN GELD WIL VERDIENEN en ik dozen gratis zal ophalen in een straal van 50km zelf al draag ik er dan aan toe.
Als ze verder wonen zijn de prijzen zo ingesteld dat zij beter af zijn om er zelf mee te komen toch?
Ik verbruik 6 liter per 100km dit is voor zover ik weet toch ook maar iets meer dan 6 euro voor 100km, is perfect zelf te dragen al moet dit van mijn kleine commissie.
Kijk ik doe dit omdat ik voel dat er in de buurt nood aan is, dat de Filippijnen en hun gevolg heel veel dozen zenden voor hun familie aldaar en dat ze hiermee heel veel mensen blij maken, ik ben ook zo ingesteld, ik doe dit omdat ik daar helemaal achter sta dat ik ook mensen blij kan maken, mijn vrouw heeft altijd heel open (en soms lange haha) gesprekken met de mensen van haar land dat wij hiermee in contact komen, wij zijn zelfs al uitgenodigd op barbecue bij mensen thuis.
Dir zijn contacten die het leven voor mijn vrouw hier ook veel aangenamer maken omdat zij het toch heel erg belangrijk vinden om om te gaan met je verwanten.
hier zien de buren elkaar nog niet staan in vele gevallen, ik zit hier in mijn kantoorgebouw naast iemand die nog te goed is om goeiendag te zeggen omdat hij nu eenmaal van een heel rijke familie komt.
Daarenboven laten wij hem gratis onze keuken gebruiken maar was hij nooit een tas af van zijn koffie, mijn vrouw doet dit voor hem zonder bedankje.
Om maar te zeggen hoe verschillend mensen kunnen zijn op deze aardbol.

In de lange duur zal ik mijn rit kunnen zo indelen dat ik kan gaan combineren, een doosje hier een doosje daar in één rit.
Nu is dit nog niet zo maar dat zal komen.
Ik bekijk dit dan op lange termijn, wat mijn andere business betreft ik kan daar voldoende uitbesteden dat ik meer tijd zal hebben voor het balikbayan box gedoe.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: jens op woensdag  7 juli 2010, 12:52:19
jongens hebben jullie er wel eens over nagedacht wat een doos versturen echt kost? verzendkosten plus inhoud van zo,n doos.

kun je dan niet beter gewoon geld over maken naar de fam? ik denk dat de fam daar net zo veel mee gebaat is.

jens.....


Ik denk dat iedereen dit wel weet hoor Jens, zelfs wij weten dat ook maar toch sturen ze massaal dozen op.
Waarom? omdat wat van  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: of Europa komt is in hun oogen altijd veel beter.
Stel je in hun plaats, je hebt hier niet veel, hebt moeite om rond te komen en moet altijd geld vragen dat altijd heel gevoelig ligt.
Als je dan eens een grote doos krijgt met daarin heel veel zaken die je best kunt gebruiken en waar je daarenboven ook nog eens veel buren kunt mee blij maken dan weet je wel het verschil.
In die kultuur helpen de buren en kennisen elkaar hé en door wat geld op te sturen zal je dit niet verkrijgen.
Geld opsturen als nodig ok hoor begrijp me niet verkeerd, maar een balikbayan doos is steeds een heel goede aanvulling om gans de straat eens op zijn kop te zetten
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

Citaat van: jens op woensdag  7 juli 2010, 12:52:19
jongens hebben jullie er wel eens over nagedacht wat een doos versturen echt kost? verzendkosten plus inhoud van zo,n doos.

kun je dan niet beter gewoon geld over maken naar de fam? ik denk dat de fam daar net zo veel mee gebaat is.

jens.....


tuurlijk heb ik daar over naged8 maar nu weet ik  zeker (als de dozen aankomen)dat ze die spullen hebben en als je geld stuurt moet je nog maar afw8en of ze daadwerkelijk die spullen  kopen .
geld stuur ik ook nog op daar kan ze dan de rekeningen van betalen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  7 juli 2010, 13:04:30

maar een balikbayan doos is steeds een heel goede aanvulling om gans de straat eens op zijn kop te zetten

hoe bedoel je Johan...? als ik een doos opstuur is dit toch allemaal materiaal voor mijn gezin... niet voor de straat op z'n kop te zetten  :lachen:

opinie

:lachen: Wacht maar af,Xav! Straks na het WK al die verveela's in een doos en dan zijn ze op tijd om bij oud en nieuw te gebruiken.

Geld of doos? Je moet ook zien wat je stuurt! Rijst, spagetti, melkpoeder, ... Soms is er geen logica. Echter als je hier bij een aanbieding of opruiming nuttige dingen kan te pakken krijgen dan kan je zoiets cadeau doen.

Omdat men altijd die pasta gebruikt vaar de afwas i.p.v. vloeibare detergent stopten we eens een paar flessen van de Aldi erin.
De buurvrouw bood onmiddelijk PhP 300 voor een fles. :denk: :dollareyes:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

innka3

Citaat van: jens op woensdag  7 juli 2010, 12:52:19
kun je dan niet beter gewoon geld over maken naar de fam?
jens,naar welke van de fam? zonder dat ze :moord:
in zo'n doos kun je zelf bepalen wie wat krijgt  :happy:
en het komt uit het buitenland toch  :lachen:

Johan En Elvie

Citaat van: xav op woensdag  7 juli 2010, 14:32:24
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  7 juli 2010, 13:04:30

maar een balikbayan doos is steeds een heel goede aanvulling om gans de straat eens op zijn kop te zetten

hoe bedoel je Johan...? als ik een doos opstuur is dit toch allemaal materiaal voor mijn gezin... niet voor de straat op z'n kop te zetten  :lachen:

Uiteraard is het voor in de eerste plaats je familie te helpen dat je goederen stuurt maar ik zeg maar als zo'n box aankomt dat gans de buurt het heeft gezien hé.
Ooit al persoonlijk meegemaakt als zo'n doos aankomt?
Dan roept gans de buurt Balik Bayan Balik Bayan.
Dan is het alsof ze een vrachtwagen rijst doppen in Afrika waar een lange droogte heet geheerst.
Uiteraard zal de doos worden opengedaan bij je familie thuis en is het aan hen om wat er in zit zelf te houden of zelfs sommige dingen aan vrienden te schenken.
Zo zit er bij ons steeds wat T-shirts in uit onze zaak waar bijvoorbeeld een klein foutje in de opdruk is geslopen en dat de klant dan niet meer wenst (wij maken dan wel nieuwe goede voor die klant hé)
Wel deze T-shirts gaan dan naar de buren, mijn vrouw haar moeder zegt ons dan dat de mensen die zo'n ordinair T-shirt hebben gekregen deze dagenlang aandoen zonder te wisselen hoe fier ze wel zijn dat ze iets aanhebben dat uit België komt en eigenlijk stelt het helemaal niets voor.
Ik zeg maar het ligt daar heel erg gevoelig dat ze iets uit België/ Nederland of de rest van de Wereld krijgen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

klootzakken (voorheen Jens)

#128
Citaat van: innka3 op woensdag  7 juli 2010, 15:47:30
Citaat van: jens op woensdag  7 juli 2010, 12:52:19
kun je dan niet beter gewoon geld over maken naar de fam?
jens,naar welke van de fam? zonder dat ze :moord: als dit waar is stuur ik direct 100â,¬ extra als 1 malige uitgifte, ik weet al naar wie

in zo'n doos kun je zelf bepalen wie wat krijgt  :happy:  bepalen of betalen ?

en het komt uit het buitenland toch  :lachen:  


ja natuurlijk uit het buitenland , als je in de fils in de winkel loopt zie je het zelfde spul als hier in europa , met het verschil , een schot goedkoper.

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  7 juli 2010, 12:59:16
Het is nu eenmaal zo dat ik aan deze business helemaal GEEN GELD WIL VERDIENEN en ik dozen gratis zal ophalen in een straal van 50km zelf al draag ik er dan aan toe.
Als ze verder wonen zijn de prijzen zo ingesteld dat zij beter af zijn om er zelf mee te komen toch?
Ik verbruik 6 liter per 100km dit is voor zover ik weet toch ook maar iets meer dan 6 euro voor 100km, is perfect zelf te dragen al moet dit van mijn kleine commissie.
Kijk ik doe dit omdat ik voel dat er in de buurt nood aan is, dat de Filippijnen en hun gevolg heel veel dozen zenden voor hun familie aldaar en dat ze hiermee heel veel mensen blij maken, ik ben ook zo ingesteld, ik doe dit omdat ik daar helemaal achter sta dat ik ook mensen blij kan maken, mijn vrouw heeft altijd heel open (en soms lange haha) gesprekken met de mensen van haar land dat wij hiermee in contact komen, wij zijn zelfs al uitgenodigd op barbecue bij mensen thuis.
Dir zijn contacten die het leven voor mijn vrouw hier ook veel aangenamer maken omdat zij het toch heel erg belangrijk vinden om om te gaan met je verwanten.
hier zien de buren elkaar nog niet staan in vele gevallen, ik zit hier in mijn kantoorgebouw naast iemand die nog te goed is om goeiendag te zeggen omdat hij nu eenmaal van een heel rijke familie komt.
Daarenboven laten wij hem gratis onze keuken gebruiken maar was hij nooit een tas af van zijn koffie, mijn vrouw doet dit voor hem zonder bedankje.
Om maar te zeggen hoe verschillend mensen kunnen zijn op deze aardbol.

In de lange duur zal ik mijn rit kunnen zo indelen dat ik kan gaan combineren, een doosje hier een doosje daar in één rit.
Nu is dit nog niet zo maar dat zal komen.
Ik bekijk dit dan op lange termijn, wat mijn andere business betreft ik kan daar voldoende uitbesteden dat ik meer tijd zal hebben voor het balikbayan box gedoe.
kijk dit zijn nu de goede zaken mensen , haha niets verandelijker dan een mens. :thumb:

jens....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.