Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Mensen, even een vraagje. Is er een bedrijf in Nederland of Belgie dat goederen kan ontvangen van postorderbedrijven, ebay e.d. en deze per BalikBayan doos naar de Filipijnen kan sturen? Ik bedoel zoiets als op deze site voor de USA http://pobox.ph/

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Nog even een aanvulling op het vorige bericht. Ik heb dat Pobox bedrijf gemaild en ondertussen antwoord gehad. Ook als (in de Filipijnen verblijvende) Nederlander of Belg kun je van hun diensten gebruik maken. Desgewenst bestellen zij ook de goederen voor je (tegen een extra vergoeding).  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ik vraag me af hoe betrouwbaar dit is,temeer daar het om een Ph website gaat.

Wel een goed idee en wellicht iets voor de balikbayanverzenders om in nederland/belgie te beginnen :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Uiteraard is het mogelijk om eventueel goederen online te kopen, ze naar ons adres te laten sturen en wij kunnen deze dan op onze beurt doorsturen in een balikbayanbox naar de Filippijnen door to door.
U betaald dan de waarde van een volle doos van 80 x 60 x 40 cm.
Zelfs indien het grotere goederen zijn kunnen wij een prijs maken hiervoor.

Nog een belangrijke inlichting.
Eindelijk wordt na lang wachten (mede door lange vakantie van onze notaris) ons huis betekend op donderdag 26 augustus.
Dus vanaf 27 augustus zijn we berijkbaar op ons nieuw adres.
Loskadestraat 44 te 9420 Erpe-Mere

Groetjes,
Johan en Elvie
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Kano

Bedankt Johan en Elvie voor de info  :thumb: Kijk,  dat opent  nieuwe mogelijkheden vooral voor degenen die in de Filipijnen verblijven en niet zo vaak naar Belgie of Nederland gaan  :applaus:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

Er zijn inderdaat mensen die in de Filippijnen wonen die wachten tot ze nog eens in België zijn om dan een doos met ons te versturen maar dat hoefd helemaal niet.
Je kan het steeds laten doen door een familielid, maar ik begrijp als je niet onmiddellijk een familielid hier hebt dat je dan een andere oplossing zoekt.
nu wij zoeken met je mee.
Het enige probleem (die er ook geen hoefd te zijn) is dat er bij de verzending van een doos geen formulier voor verzending met de regels kan ondertekend worden manueel.
Hier vinden wij dan wel iets op door een formulier door te sturen via mail die jullie dan ondertekend terug sturen naar ons.
Dit is wel nodig voor de douane enz...
Je moet ondertekenen dat er in de doos geen verboden voorwerpen zitten zoals wapens, ontflambare materialen (dus vrouwen hehe) en drugs.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Het handigste is volgens mij iemand die het hier verder stuurt. Een agent van een BB-service heeft een voordeel met bescikbare dozen en de lijst met verzenddata.
Uit veiligheid en prijsdrukking kan best de originele doos eraf. Zo kan niemand iets illigaal laten doorsturen en kan er meer in één BB-doos. Het is steeds een zaak van vertrouwen.

Johan, je zou beter eens vragen voor sponsering zodat mensen je dienst beter leren kennen. :floet:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Uiteraard is het steeds de bedoeling dat er zo veel mogelijk in één doos gaat.
Als mensen hun goederen ergens online bestellen via bijvoorbeeld e-bay en ze onmiddellijk naar mij laten doorsturen zodat ik ze dan kan herverpakken in onze balikbayan dozen dan zorg ik er wel voor dat er zo veel mogelijk in één doos gaat.
Deze goederen die van weet ik waar komen zijn reeds ingepakt als ze bij mij komen maar als het moet kan die verpakking er dan af om plaats te winnen in de doos.
Zo zie ik eigenlijk ook wel wat er in een doos verzonden wordt omdat ik het zelf verpak.
Maar de klant moet dan toch nog het formiulier ondertekenen voor de douane.
Het is inderdaat dan een kwestie van vertrouwen maar daar kan ik op antwoorden dat ik te vertrouwen ben hoor, het zou hier nogal waaien als ik daar iets zou mee mispeuteren dit kan ik me helemaal niet veroorloven hé.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 13 augustus 2010, 20:27:54
Zo zie ik eigenlijk ook wel wat er in een doos verzonden wordt omdat ik het zelf verpak.

het zou hier nogal waaien als ik daar iets zou mee mispeuteren dit kan ik me helemaal niet veroorloven hé.

Dat bedoel ik juist. Men heeft altijd wel ergens verkeerde personen die wat proberen. Je moet het doorsturen dus deels verantwoordelijk.
Omdat men elkaar een beetje kent van het forum, (iedereen heeft je gegevens gelezen) zou het voor enkele euro te gek zijn om wat uit te vreten. Ik zit in hetzelfde schuitje met de webwinkel. Ik vraag betaling voor levering via overboeking of PayPal. Onder rembours is duurder en als men doet of zijn neus bloedt dan verlies ik de verzendings- en rembourskosten. Vertrouwt men het niet? Dan kunnen ze het ook afhalen.

Western Union en verzending naar Nigeria of Togo is een grote NO NO
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

boldy

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 13 augustus 2010, 20:27:54
.
Het is inderdaat dan een kwestie van vertrouwen maar daar kan ik op antwoorden dat ik te vertrouwen ben hoor, het zou hier nogal waaien als ik daar iets zou mee mispeuteren dit kan ik me helemaal niet veroorloven hé.


en ik weet je te wonen he dus  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort