Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

boldy

hey fonzie ik had het al gehoord van een paar anderen hier  en heb dan ook genoeg chocolade meegestuurd .
ik hoop dat ze de doos snel zal hebben ze zit er met smart op te wachten hehe .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

zeg wie heeft enig idee wrom een doos naar tacloban duurder is dan naar manila  , de boot meerd aan in cebu en tacloban ligt tog echt dichter bij cebu dan manila . :ikkeniebegrijp:
ik heb het aan johan gevraagd die het op zijn beurt aan jan heeft gevraagd en die zei tegen johan gewoon omdat het duurder is naar tacloban dan naar manila maarja das geen antwoord.
ik zou nog wel een mail willen sturen naar jan  maar ik heb zijn emailadres niet  dus als iemand mij daarmee kan helpen .

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Johan En Elvie

Ja mag zijn e-mail adres ook aan mij vragen hoor wat je voor zover ik weet nog niet hebt gedaan maar hier is het dan
jan.van.doorn@pandora.be

stuur hem maar een email en vraag het hem, ik doe dit als agent voor hem en nog niet zo heel lang, op die vragen heb ik ook niet onmiddellijk een antwoord vandaar dat ik het aan jan heb gevraagd en je doorgegeven wat hij mij heeft geantwoord.

Ik denk persoonlijk dat het niet zo zeer de af te leggen afstand is dat belangrijk is maar de kostprijs om die doos daar te krijgen.

Een voorbeeld uit iemand die in Belgie woond.
Als iemand pakweg in knokke woond en die zend een pakje naar zeeland in Nederland zal hij daar meer voor betalen dan dat hij een pakje zend naar bijvoorbeeld de provincie luxemburg in België.
Het is een ander tarief en toch is het eerste heel dichtbij en het laatste heel ver af.
Die van knokke moet ook niet komen klagen bij de post waarom dit zo is.

Hetzelfde zal wel zo zijn voor Nederlanders die iets naar België moeten sturen, als die helemaal in het zuiden wonen tegen de Belgische grens hebben ze hetzelfde probleem, als ze iets naar helemaal het noorden van Nederland sturen zal het ook goedkoper zijn dan naar juist over de grens in België

Ik denk dat dit daar in de Filippijnen ook wel zo iets zal zijn alhoewel het gissen is voor mij nu.
Ik denk dat vanuit Cebu iets naar Manila zenden gemakelijker gaat omdat je hiervoor heel veel mogelijkheden hebt.
Naar Tacloban zijn die mogelijkheden minder denk ik en misschien ook duurder? Maar ik zeg het ik zou het echt niet weten.
Als Jan daar geen sluitende verklaring wil voor geven zal hij daar wel zijn reden voor hebben denk ik.
Maar wat die is dat weet ik ook niet.

Misschien is het zo dat de prijzen vastgesteld zijn per eiland
Als het nu Leyte is het noorden of het zuiden zal dit in prijs niet zo veel uitmaken denk ik dan, zelf al is het noorden heel dicht bij.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

hoi johan  ik verwijt jou niks hoor ,en ik had ene mailtje gestuurd naar je voor zijn mailadres maar denk dat je het nog niet gezien heb .



Ik denk dat vanuit Cebu iets naar Manila zenden gemakelijker gaat omdat je hiervoor heel veel mogelijkheden hebt.
Naar Tacloban zijn die mogelijkheden minder denk ik en misschien ook duurder?     ik denk zelf niet dat het makkelijker is om iets naar manilla te sturen dan naar tacloban  want tac heeft een vliegveld  en ook een haven  dus denk niet dat dat het is  maar ik hoop dat hij me kan en wil uitleggen wat het verschil is .


het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Ik denk dat er toch meer boten en vliegtuigen naar manila gaan dan naar Tacloban en dat houdt in dat er ook meer vracht,passagiers te vervoeren zijn waardoor zo'n lijn/vlucht goedkoper kan worden door berekend t.o.v. tacloban.

Kwestie van meer vraag/aanbod dus.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Hun truck gaat met de ferry van Cebu naar Ormoc. Dat is in ieder geval goedkoper dan de ferry naar Manila. Misschien is de truck niet vol voor de leveringen in Leyte en voor Luzon wel. Anders heb ik er ook geen verklaring voor  :weetikniet:





There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

callebaut

@ Johan , heb je enig idee met welke vrachtvervoerder ze samenwerken te Cebu .... Bij Marjan - Trading is dat Fast Cargo ..... nou Fast ....?
Men zou eventueel de doos ( dozen ) zelf kunnen oppikken bij aankomst in de haven van Cebu ...

boldy

bedankt voor de reacties  ik heb gisteren een mailtje gestuurd dus wacht op een antwoord en zodra ik wat weet  zal ik dat hier posten
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Johan En Elvie

Citaat van: callebaut op dinsdag 31 augustus 2010, 04:04:15
@ Johan , heb je enig idee met welke vrachtvervoerder ze samenwerken te Cebu .... Bij Marjan - Trading is dat Fast Cargo ..... nou Fast ....?
Men zou eventueel de doos ( dozen ) zelf kunnen oppikken bij aankomst in de haven van Cebu ...

Ik denk niet dat zij hiervoor een cargo firma gebruiken, voor zover ik weet doen ze alles met eigen familie is me toch verteld.

Zelf oppikken in de haven kan misschien ook een oplossing zijn.
Een forum lid heeft zopas 3 dozen verzonden, hij gaat zelf naar daar en zal ze daar zelf afhalen in het magazijn.
Dit kan dan voor de Cebu prijs van 85 euro per doos zijn derde heeft hij gratis dus voor hem is het totaal 170 euro + 15 euro voor zijn 3 lege dozen.
Je moet er dan wel zelf mee zeulen en een prijs betalen op de ferrie of bootje ook.

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

#159
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 31 augustus 2010, 18:37:21
Een forum lid heeft zopas 3 dozen verzonden, hij gaat zelf naar daar en zal ze daar zelf afhalen in het magazijn.
Dit kan dan voor de Cebu prijs van 85 euro per doos zijn derde heeft hij gratis dus voor hem is het totaal 170 euro + 15 euro voor zijn 3 lege dozen.


Groetjes,
Johan

hoi johan ik heb de site nog eens bekeken  en daar staat het volgende op :
Wij vragen 5 euro voor elke lege doos dit is om te vermijden dat dozen uiteindelijk niet opgevuld worden en opgestuurd worden of dat de dozen die heel erg sterk en waardevol zijn gebruikt worden voor andere doeleinden.

dus zoals het op de site staat is die 5 euro  statiegeld om er dus zeker van te zijn dat de mensen de doos op te sturen via jullie ,dan zou je als je de doos/dozen via jullie opstuurd  voor elke doos die 5 euro weer terug moeten krijgen zo niet dan is die 5 euro geen statiegeld maar moet je de dozen dus kopen voor 5 euro  per stuk.
als dat zo is dan kan je mijn inziens beter de 5 euro al bij de prijs berekenen of duidelijk aangeven op de site dat je voor elke doos 5 euro moet betalen .


ps
tis geen aanval maar alleen maar een suggestie om misverstanden te voorkomen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort