Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: boldy op dinsdag 31 augustus 2010, 21:13:17
Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 31 augustus 2010, 18:37:21
Een forum lid heeft zopas 3 dozen verzonden, hij gaat zelf naar daar en zal ze daar zelf afhalen in het magazijn.
Dit kan dan voor de Cebu prijs van 85 euro per doos zijn derde heeft hij gratis dus voor hem is het totaal 170 euro + 15 euro voor zijn 3 lege dozen.


Groetjes,
Johan

hoi johan ik heb de site nog eens bekeken  en daar staat het volgende op :
Wij vragen 5 euro voor elke lege doos dit is om te vermijden dat dozen uiteindelijk niet opgevuld worden en opgestuurd worden of dat de dozen die heel erg sterk en waardevol zijn gebruikt worden voor andere doeleinden.

dus zoals het op de site staat is die 5 euro  statiegeld om er dus zeker van te zijn dat de mensen de doos op te sturen via jullie ,dan zou je als je de doos/dozen via jullie opstuurd  voor elke doos die 5 euro weer terug moeten krijgen zo niet dan is die 5 euro geen statiegeld maar moet je de dozen dus kopen voor 5 euro  per stuk.
als dat zo is dan kan je mijn inziens beter de 5 euro al bij de prijs berekenen of duidelijk aangeven op de site dat je voor elke doos 5 euro moet betalen .


ps
tis geen aanval maar alleen maar een suggestie om misverstanden te voorkomen .

Het is inderdaat geen sttiegeld voor de lege doos, omdat dit de prijs is voor de doos op zich omdat die zo duur zijn.
Bij levering of afhaling van een lege doos of lege dozen dient dit bedrag onmiddellijk betaald te worden.
dit in de prijs bij aanvang inrekenen zou betekenen dat je onmiddellijk het volle bedrag dient te betalen inclusief het verzenden van de doos die op dat moment nog niet opgevuld is en ook nog niet verzonden wordt.
aangezien het bij vele klanten wel heel erg lang duurt, enkel maanden soms eer de doos opgevuld is en verzonden wordt kunnen wij het niet maken om die prijs onmiddellijk te vragen vij levering van de lege dozen.

Het is wel zo dat een klant soms een doos helemaal niet verzend en die doos dus voor andere doeleinden gebruikt wordt (gebeurt niet veel maar soms toch wel)
Als wij 5 euro voor die doos vragen is die dan toch betaald.

Op de site spreek ik in geen enkel geval dat dit statiegeld zou zijn, zoals bij lege flessen die terug opgevuld worden.
Die doos komt trouwens nooit meer terug naar de klant toe zodat je niet van statiegeld kan spreken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

ok das duidelijk nu voor mij dan ik interperteerde dat anders en miss anderen ook maar nu ist duidelijk :) miss lees ik als nederlander dat iets anders dan jullie doen  of het ligt echt aan mijzelf dat zou ook kenne natuurlijk.

op me vraag aan jan over het prijsverschil tussen talcoban en manilla heb ik inmiddels antwoord terug gehad jan deelde mij het volgende mede:Dikwijls worden er containers gestuurd van Cebu naar Manila en Tacloban wordt dan met de vrachtwagen geleverd dewelke naar Davao moet.Waar men een plaats heeft waar men veel dozen levert daar zal de prijs dalen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

zo kreeg vanmorgen te horen dat de doos was aangekomen daarvoor mijn dank   :thumb: en er zulen er nog velen volgen  :jajaja:
zaterdag is ze jarig dus heeft ze een mooi verjaardags kado  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Robert

Citaat van: boldy op donderdag  9 september 2010, 15:29:03
zo kreeg vanmorgen te horen dat de doos was aangekomen daarvoor mijn dank   :thumb: en er zulen er nog velen volgen  :jajaja:
zaterdag is ze jarig dus heeft ze een mooi verjaardags kado  :lachen:

dan zal de chocola wel op zijn na haar verjaardag of ze moet het verstoppen.

Johan En Elvie

Citaat van: boldy op donderdag  9 september 2010, 15:29:03
zo kreeg vanmorgen te horen dat de doos was aangekomen daarvoor mijn dank   :thumb: en er zulen er nog velen volgen  :jajaja:
zaterdag is ze jarig dus heeft ze een mooi verjaardags kado  :lachen:

Goed dat te horen ze zal er blij mee zijn hé.
Ze weten dat daar zeker naar waarde te schatten.
Ik weet niet altijd de juiste datum dat het wordt geleverd, ze bellen of mailen niet voor elke box enkel als gans de container geleverd is dan weten we het, daarom is het goed dat je het laat weten dan zijn wij ook gelukkig hehe.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Budgie

Citaat van: Robert op donderdag  9 september 2010, 16:42:44
Citaat van: boldy op donderdag  9 september 2010, 15:29:03
zo kreeg vanmorgen te horen dat de doos was aangekomen daarvoor mijn dank   :thumb: en er zulen er nog velen volgen  :jajaja:
zaterdag is ze jarig dus heeft ze een mooi verjaardags kado  :lachen:

dan zal de chocola wel op zijn na haar verjaardag of ze moet het verstoppen.


Als het al niet op is voor zaterdag en ze dan ziek is
Getting older beats the alternative -dying young

Johan En Elvie

Stuur vooral geen Zwitserse chocloade maar echte pure Belgische.
Aan de Nederlanders, wip over de grens en koop Belgische haha.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Robert

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 10 september 2010, 08:37:27
Stuur vooral geen Zwitserse chocloade maar echte pure Belgische.
Aan de Nederlanders, wip over de grens en koop Belgische haha.

Daar hoef ik niet voor naar België hoor, is hier goed verkrijgbaar.
Zelfs in de Filipijnen zie je Belgische chocolade wel liggen.
Het is heerlijk de chocola, maar als ik ga neem ik meestal gewoon chocola mee vanuit de supermarkt, is toch zo op daar. Vorig jaar zooitje chocoladeletters meegenomen, moesten ze vanaf bij de drogist na de Sinterklaas. Meteen de hele bak die ze hadden maar gekocht, voor een mooi prijsje uiteraard.
Had niet veel verschillende soorten letters, maar van elke letter kan ik wel iets moois maken, hotel waar ik altijd kom heeft er goed van gesmikkeld in ieder geval.

boldy

ze was zeker zeer blij met de spullen die ik heb gestuurd  maar 1 ding valt me wle op ja ze hebben het meteen over de chocolade  :lachen: het is nog niet op maar zal niet veel mankeren denk.
@ johan wat betreft de belgische chocolade ik kies voor de chocolade van de aldi dat vind ik de lekkerste die ik heb gegeten  :jajaja: .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Johan En Elvie

Citaat van: boldy op vrijdag 10 september 2010, 16:15:16
ze was zeker zeer blij met de spullen die ik heb gestuurd  maar 1 ding valt me wle op ja ze hebben het meteen over de chocolade  :lachen: het is nog niet op maar zal niet veel mankeren denk.
@ johan wat betreft de belgische chocolade ik kies voor de chocolade van de aldi dat vind ik de lekkerste die ik heb gegeten  :jajaja: .


Ja ja als het maar Belgische is, zelfs de goedkoopste is nog veel beter dan de duurste zwitserse om maar iets te zeggen haha.
En is het geen Belgische ja dan smaken kunnen verschillen haha
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.