Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 20 september 2010, 09:38:11
Als je afhankelijk bent van anderen is het niet eenvoudig om zaken te doen, ik zoek uit wat ik daaraan kan doen.

Beste Johan,

Vrijwel iedere zelfstandige is afhankelijk van derden, en dat zijn voornamelijk leveranciers.

Stel je voor. Je gaat naar de bakker en die is gesloten met een bordje op de deur : Geen brood vandaag want ze hebben de bloem niet geleverd.
Daar heeft de klant geen boodschap aan.

Je had op zijn minst even kunnen bellen.

Je bent denk ik iemand met de beste bedoelingen. Ik hoop dat je dit goed kunt maken met de klant.
Rich de Nederbelg.

Robert

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 20 september 2010, 09:38:11
Als je afhankelijk bent van anderen is het niet eenvoudig om zaken te doen, ik zoek uit wat ik daaraan kan doen.

Johan, gewoon altijd even de klant op de hoogte houden, dat neemt meteen al alle ergernis in de meeste gevallen weg. Mensen houden rekening mee dat je wel komt, als je dan niet komt gaat men er van balen.
Vertel je echter dat je nog niet kan komen, is het een stuk minder erg.
Goed contact houden met je klanten houd je klanten tevreden, kan je ook weer nieuwe klanten opleveren.
Succes met je business, positieve aan een kant is het gebrek aan dozen nu, blijkt dus niet zo slecht te gaan.

stip66

 :weetikniet:

Had gewoon in google " doos 80x40x60 " ingegeven en kwam op die url uit.

Aan de andere kant weet ik dat Moonen Packaging deze dozen ook kan leveren, men moet gewoon hun even contacteren.
Ik weet dat er oa een vestiging in Antwerpen is ( Sportpaleis ) en Hasselt ( Luikersteenweg ).

Johan En Elvie

Citaat van: stip66 op maandag 20 september 2010, 10:14:13
Effe googelen leverde volgende resultaat op:

http://www.2dehands.be/overig/overig/verhuisdozen/zeer-sterke-dozen-te-koop-78177357.html

:atyourservice:

Ik zie dat dit dezelfde afmeting hebben dan de dozen waar wij mee werken alvast bedankt voor de tip.
Er zijn er maar 50 maar ik kan me hiermee miscchien wel tijdelijk uit de slag trekken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Carpie

Hmmmm,

Ik vraag mijzelf af waarom dergelijke discussie hier zo openlijk moet gevoerd worden......

Ik ga niet ontkennen dat Johan misschien beter toch een poging had ondernomen om zijn "klant" van dergelijk probleem te verwittigen. Dus ik keur het zeker niet goed.

Maar het lijkt mij hier eerder een kruistocht tegen zijn persoon, ik vraag mij af wie daar belang bij heeft ??????????????????
Hier schuilt volgens mij meer achter .......... Toch raar dat 1 klant een probleempje heeft en dat anderen hem dan moeten veroordelen?

Kijk, ik heb geen connecties met Johan, ik heb wel onlangs 3 boxen verstuurd zonder ook maar 1 probleem dus ik heb geen klagen. Moest dit echter wel zo zijn zal ik het zeker hier niet zo openlijk gaan spelen want persoonlijk vind ik het nogal een smerige manier om iemand zijn bussiness aan te vallen en te beschadigen via deze weg.

Echt, ik vraag me werkelijk af wat er achter schuilt........ :denk: :denk: :denk: :denk: :denk:

Voor zover ik weet is dit iets die aanbieder en klant.

Echt heel raar wat er hier gebeurd, blijkbaar wordt het forum hier een gerechtszaal met één beklaagde en x-aantal aanklagers die niks met de zaak te maken hebben.

Laat dat nu eens door aanbieder en klant opgelost worden, niet door x-aantal forumleden die hier eigenlijk niks mee te maken hebben....................

Ik hoop voor mezelf nu ook geen karrevracht beschuldigingen over me heen te krijgen..... :negatief: :negatief: :negatief:


boomerang

Citaat van: Carpie op maandag 20 september 2010, 15:18:27
Hmmmm,

Ik vraag mijzelf af waarom dergelijke discussie hier zo openlijk moet gevoerd worden......

Ik ga niet ontkennen dat Johan misschien beter toch een poging had ondernomen om zijn "klant" van dergelijk probleem te verwittigen. Dus ik keur het zeker niet goed.

Maar het lijkt mij hier eerder een kruistocht tegen zijn persoon, ik vraag mij af wie daar belang bij heeft ??????????????????
Hier schuilt volgens mij meer achter .......... Toch raar dat 1 klant een probleempje heeft en dat anderen hem dan moeten veroordelen?

Kijk, ik heb geen connecties met Johan, ik heb wel onlangs 3 boxen verstuurd zonder ook maar 1 probleem dus ik heb geen klagen. Moest dit echter wel zo zijn zal ik het zeker hier niet zo openlijk gaan spelen want persoonlijk vind ik het nogal een smerige manier om iemand zijn bussiness aan te vallen en te beschadigen via deze weg.

Echt, ik vraag me werkelijk af wat er achter schuilt........ :denk: :denk: :denk: :denk: :denk:

Voor zover ik weet is dit iets die aanbieder en klant.

Echt heel raar wat er hier gebeurd, blijkbaar wordt het forum hier een gerechtszaal met één beklaagde en x-aantal aanklagers die niks met de zaak te maken hebben.

Laat dat nu eens door aanbieder en klant opgelost worden, niet door x-aantal forumleden die hier eigenlijk niks mee te maken hebben....................

Ik hoop voor mezelf nu ook geen karrevracht beschuldigingen over me heen te krijgen..... :negatief: :negatief: :negatief:



Ik kan heel weinig beschuldigingen in de gegeven commentaren vinden doch wel heel veel goede raadgevingen en adviezen  :ikkeniebegrijp:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

Citaat van: Carpie op maandag 20 september 2010, 15:18:27


Toch raar dat 1 klant een probleempje heeft en dat anderen hem dan moeten veroordelen?


Ik denk Carpie, dat het niet gaat over veroordelen  :ikkeniebegrijp: maar eerder over een paar tips van enkele leden.

Mocht het overkomen als veroordelen, dan was dat zeker niet de bedoeling.





Rich de Nederbelg.

Fonzie3300

Ik sluit me hier bij aan, dit hoort niet thuis op een publiek forum. Johan heeft een fout gemaakt, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat hij publiekelijk aan de schandpaal genageld moet worden. Laten we ook effe niet vergeten dat hij voor tientallen, misschien wel honderden klanten wel over de brug is gekomen zonder één probleem. Dus misschien even diep ademhalen en de zaken tot ieders voldiening regelen in een man tot man gesprek aan de telefoon. Dat werkt nog altijd het beste.




Carpie

@ Rich, ik bedoelde niemand persoonlijk hoor, heb zelfs niet eens gekeken "wie" "wat" geschreven heeft dus ik ga nu ook niemand aanvallen hoor.

Alleen heb ik wel ervaring met fora allerhande (heb dit ooit al eens aangegeven in andere topic) en hetgeen hier nu gebeurd gaat net ietjes te ver denk ik. Zulke zaken zijn het begin van het einde dus zou ik niet graag zien dat het hier ook deze weg uitgaat.

Waarom ik reageer, wel, er wordt inderdaad geen "rechtstreekse aanval" gedaan maar het komt wel zo over, zelfs bij mij die niks met deze zaak te maken heeft. Ik vind dat de verdediging die Johan opzet hem siert maar eigenlijk moet dat hier absoluut niet gebeuren.

En @ Johan, probeer een oplossing te bieden, rechtstreeks met de "klant", denk dat voor iedereen het beste zou zijn.

Verder ga ik mij hier niet in " moeien" (héhé, een stuksken gentsh dialect stoat uuk nie mis hé)(en voor de niet verstaanders: een stukje gent's dialect staat ook niet mis)  :lachen: :lachen: :lachen:

Greetz

Jo


stip66

Uiteindelijk, what the fuck ?
Zelf zijn ze ( pinays ) bijna zelf nooit op tijd met hun afspraken en beloftes. Dus waarom zouden wij ons gaan druk maken dat de BB dozen een zending later vertrekken ( Tenzij het voor onszelf is natuurlijk  :haha: ).

Een tijd terug had ik aan een Filippijnse predikant ( Bro Jhune ) die in de Van Arteveldestraat woonde laten vallen dat ik nog een laptop liggen had, die hij na wat installatiewerk kon hebben, daar hij zelf regelmatig naar het cybercafe ging om te chatten met zijn familie.

Een week aan 1 stuk, tot 5x per dag telefoon of de laptop al klaar was, om gek van te worden.

Toen hij me bijna gek gekregen had, bracht ik hem de laptop.

Uiteindelijk had hij geen internetaansluiting bij hem thuis en was ook niet van plan om het te installeren.   :crazy:

Dit schijnt offtopic te zijn, buiten het moraal van dit verhaal:

Als je iets verwacht van een pinay moet je engelengeduld hebben, als zij iets verwachten van jou, moet het gisteren al gebeurd zijn.

( Idem met moneytransfer, via de bank ?  :neeneenee: Ben je gek ? Dat duurt een week voor ze erover kunnen beschikken  :jajaja: Western Union of MoneyTrans, aan de meerkost en de belachelijke valuta hebben ze schijt.  :jajaja: )

Anderzijds vind ik ook dat er geen kruistocht begonnen is tegen Johan, noch zijn service. Iedereen kan wel eens een steek laten vallen. Het is geen schande om een fout te maken, zolang er men voor ( probeert ) te zorgen dat ze in de toekomst niet meer voorvallen.